ZeisterBelang vraagt zich af in hoe verre de gemeente Zeist actie gaat ondernemen om een einde te maken aan deze verkeersonveiligheid. Ook in juni van 2019 liep de tunnelbak onder het spoor van station Driebergen-Zeist vol met regenwater. Als dat gebeurt rijden de auto's langzaam door de tunnel. Er stond anderhalf jaar geleden tientallen centimeters water op het diepste punt.

De renovatie van het nieuwe station was problematisch omdat het grondwater ter plekke erg hoog staat, namelijk ongeveer een tot twee meter onder het maaiveld. De tunnelbak ligt ongeveer zes meter onder het maaiveld. Omdat de tunnel waterdicht is, kan het water niet op een natuurlijke manier weg. Omdat toch te laten gebeuren, is er een grote kelder gebouwd die als waterberging fungeert en het regenwater opvangt.

Aannemer BAM Infra heeft het zo gebouwd dat automatisch overtollig water uit deze waterberging wordt gepompt en afgevoerd. Een woordvoerder van BAM Infra verklaarde in het Utrechts Nieuwsblad vorig jaar dat vermoedelijk de pompen niet hebben gewerkt of de waterberging al gedeeltelijk vol was.

Of de recente problemen met wateroverlast in de tunnel ook door een foute afvoer komt, is nog niet bekend.