Nieuws van politieke partijen in Gooise Meren inzichtelijk

9 documenten

CDA Motie: Verlichting fietspad Naardervaart zodat kinderen veilig fietsen tussen Naarden en Muidenberg

CDA CDA Gooise Meren 15-09-2019 14:14

Het CDA zal een motie indienen om de verlichting te regelen van fietspad Naardervaart zodat kinderen veilig fietsen tussen Naarden en Muidenberg Hoe maken we Gooise Meren elke dag een stukje mooier? Soms met hele kleine dingen, zoals het aanpakken van de verlichting op de Rijksweg/Naardervaart. Hierdoor kunnen veel kinderen veilig fietsen tussen Naarden en Muiden. Het CDA zal op de eerste raadsvergadering in September hiervoor een motie indienen. Dit wordt betaald uit de begroting "Openbare Verlichting 2020-2023" Onze motie details: Overwege dat er veel schoolgaande kinderen uit Muiden en Muiderberg van dit fietspad gebruik maken om naar de middelbare scholen te gaan in Naarden en Bussum; dat met name in de winterperiode deze schoolgaande kinderen dit traject in het donker afleggen; dat het fietspadis voorzien van rijstroken voor tweerichtingsverkeer en dit een verhoogd veiligheidsrisico met zich meebrengt; dat ook e-bikes, snelfietsen en bromfietsen van dit fietspad gebruik maken, waardoor eveneens een verhoogd veiligheidsrisico ontstaat; dat de wens voor het verlichten van het fietspad al door de voormalige gemeenteraad van Muiden is uitgesproken; Er tot nu toe geen actie is of wordt ondernomen om het fietspad te verlichten middels lantaarnpalen; Een verlicht fietspad zowel de verkeers- als de sociale veiligheid ter plaatse verhoogd. Voor vragen kunt u contact opnemen metArie.Mastenbroek@raadgooisemeren.nl Foto: Fietspad via Maasduinencentraal.nl

Hoe maken we de onveilige kruising Maxisweg/Pampusweg in Muiden veilig?

CDA CDA Gooise Meren 09-06-2019 12:05

Vorig jaar is de kruising Maxisweg/Pampusweg te Muiden opnieuw geasfalteerd en ingericht. De kruising is moeilijk te overzien - met veel borden en lijnen die verwarring veroorzaken. Wij hebben vragen gesteld aan het college om dit op te lossen. Hieronder onze vragen. Voor meer informatie, neem contact op met Arie Mastenbroek op a.mastenbroek@raadgooisemeren.nl Het CDA heeft de volgende vragen: 1. Is het college op de hoogte van de nieuwe weginrichting van de kruising Maxisweg-Pampusweg? 2. Wat is de reden van de wijziging van de weginrichting en belijning van de kruising en welk effect wordt er mee beoogd? 3. Heeft het college sinds de nieuwe inrichting eerder signalen gekregen over de verkeer(on)veiligheid van deze kruising? Hoeveel signalen waren dat? 4. Hebben er al aanrijdingen plaatsgevonden en zo ja, hoeveel? 5. Is, naast een verkeerskundige van de gemeente, ook een verkeerskundige van de politie bij deze nieuwe weginrichting betrokken geweest, en zo ja, wat was het advies van de politie en zo nee, waarom niet? 6. Zonder onderbord of op andere wijze aangegeven mogen bussen openbaar vervoer en ontheffingshouders komende vanuit de richting Muiden niet de kruising oversteken en rechtdoor gaan richting Diemen. Is dat juist?

Hoe maken we de onveilige kruising Maxisweg/Pampusweg in Muiden veilig?

CDA CDA Gooise Meren 09-06-2019 12:05

Vorig jaar is de kruising Maxisweg/Pampusweg te Muiden opnieuw geasfalteerd en ingericht. De kruising is moeilijk te overzien - met veel borden en lijnen die verwarring veroorzaken. Wij hebben vragen gesteld aan het college om dit op te lossen. Hieronder onze vragen. Voor meer informatie, neem contact op met Arie Mastenbroek op a.mastenbroek@raadgooisemeren.nl Het CDA heeft de volgende vragen: 1. Is het college op de hoogte van de nieuwe weginrichting van de kruising Maxisweg-Pampusweg? 2. Wat is de reden van de wijziging van de weginrichting en belijning van de kruising en welk effect wordt er mee beoogd? 3. Heeft het college sinds de nieuwe inrichting eerder signalen gekregen over de verkeer(on)veiligheid van deze kruising? Hoeveel signalen waren dat? 4. Hebben er al aanrijdingen plaatsgevonden en zo ja, hoeveel? 5. Is, naast een verkeerskundige van de gemeente, ook een verkeerskundige van de politie bij deze nieuwe weginrichting betrokken geweest, en zo ja, wat was het advies van de politie en zo nee, waarom niet? 6. Zonder onderbord of op andere wijze aangegeven mogen bussen openbaar vervoer en ontheffingshouders komende vanuit de richting Muiden niet de kruising oversteken en rechtdoor gaan richting Diemen. Is dat juist?

Foutparkeren P&R terrein Muiden moet aangepakt worden!

CDA CDA Gooise Meren 15-05-2019 18:11

Het CDA hoort met regelmaat geluiden dat er veel fout geparkeert wordt op het P&R terrein in Muiden. We zijn gaan kijken en zien inderdaad(zoals foto hieronder) dat er in plaats van auto's voor forenzen allemaal verkeerskarren staan. Het lijkt erop dat de gemeente hier niet genoeg aan doet; hierdoor staan er vaak auto's in het gras en is het niet verkeersveilig. Wij hebben hier aan de Burgermeester vragen over gesteld(zie bijlage) en willen dat dit zo snel mogelijk opgepakt wordt. Het CDA heeft de volgende vragen: 1. Hoeveel beschikkingen zijn er sinds de opening van het P&R terrein te Muiden uitgeschreven voor foutparkeren? 2. Voor welke strafbare gedragingen (feitcodes) zijn deze beschikkingen opgemaakt? 3. Door wie zijn deze beschikkingen uitgeschreven (Gemeentelijke BOA, Politie en/of RWS BOA? 4. Draagt het college kennis van het feit dat dagelijks 1 tot meerdere parkeerplekken worden onttrokken aan het doel waarvoor zij bestemd zijn door geparkeerde pijl –en tekstkarren? 5. Is het college het met het CDA eens dat feitelijk de pijl-/tekstkarren “fout” geparkeerd staan op parkeergelegenheid ten behoeve van overstappers op het openbaar vervoer? Zo nee, waarom niet? 6. Is het college het met het CDA eens dat het parkeren in de berm van de Papelaan/Verlengde Maxisweg t.h.v. het P&R terrein, hoewel dit wettelijk gezien is toegestaan, onwenselijk is? Zo ja, waarom wel en zo nee, waarom niet? 7. Is het college het met het CDA eens dat het bekeuringsbeleid op het P&R terrein het parkeren in de berm op andere plaatsen kan bevorderen? Zo nee, waarom niet? 8. Is het college voornemens om te bewerkstelligen dat opsporingsambtenaren enige coulance betrachten in het bekeuren van foutparkeerders, behoudens invalideparkeerplaatsen, zolang er parkeerplekken door pijl- en tekstkarren worden onttrokken aan het forensenverkeer? Zo nee, waarom niet? 9. Is het college het met het CDA eens dat in de huidige milieu- en klimaatdiscussies het niet verklaarbaar is dat juist daar waar bevordert wordt dat meer automobilisten met het openbaar vervoer (verder) reizen dit door bekeuringen wordt ontmoedigd, temeer als geconstateerd wordt dat parkeerplekken worden gebruikt voor het stallen van pijl- en tekstkarren? 10. Is het college voornemens om de betrokken wegaannemers/eigenaren van de tekstkarren aan te spreken om voor het parkeren van deze karren andere parkeergelegenheid te zoeken (bv. de opslagterreinen/steunpunten van RWS, zoals Naarden) of hierover met de eigenaar van het P&R terrein (RWS) te overleggen om tot een dergelijke afspraak te komen? Zo nee, waarom niet?

Foutparkeren P&R terrein Muiden moet aangepakt worden!

CDA CDA Gooise Meren 15-05-2019 18:11

Het CDA hoort met regelmaat geluiden dat er veel fout geparkeert wordt op het P&R terrein in Muiden. We zijn gaan kijken en zien inderdaad(zoals foto hieronder) dat er in plaats van auto's voor forenzen allemaal verkeerskarren staan. Het lijkt erop dat de gemeente hier niet genoeg aan doet; hierdoor staan er vaak auto's in het gras en is het niet verkeersveilig. Wij hebben hier aan de Burgermeester vragen over gesteld(zie bijlage) en willen dat dit zo snel mogelijk opgepakt wordt. Het CDA heeft de volgende vragen: 1. Hoeveel beschikkingen zijn er sinds de opening van het P&R terrein te Muiden uitgeschreven voor foutparkeren? 2. Voor welke strafbare gedragingen (feitcodes) zijn deze beschikkingen opgemaakt? 3. Door wie zijn deze beschikkingen uitgeschreven (Gemeentelijke BOA, Politie en/of RWS BOA? 4. Draagt het college kennis van het feit dat dagelijks 1 tot meerdere parkeerplekken worden onttrokken aan het doel waarvoor zij bestemd zijn door geparkeerde pijl –en tekstkarren? 5. Is het college het met het CDA eens dat feitelijk de pijl-/tekstkarren “fout” geparkeerd staan op parkeergelegenheid ten behoeve van overstappers op het openbaar vervoer? Zo nee, waarom niet? 6. Is het college het met het CDA eens dat het parkeren in de berm van de Papelaan/Verlengde Maxisweg t.h.v. het P&R terrein, hoewel dit wettelijk gezien is toegestaan, onwenselijk is? Zo ja, waarom wel en zo nee, waarom niet? 7. Is het college het met het CDA eens dat het bekeuringsbeleid op het P&R terrein het parkeren in de berm op andere plaatsen kan bevorderen? Zo nee, waarom niet? 8. Is het college voornemens om te bewerkstelligen dat opsporingsambtenaren enige coulance betrachten in het bekeuren van foutparkeerders, behoudens invalideparkeerplaatsen, zolang er parkeerplekken door pijl- en tekstkarren worden onttrokken aan het forensenverkeer? Zo nee, waarom niet? 9. Is het college het met het CDA eens dat in de huidige milieu- en klimaatdiscussies het niet verklaarbaar is dat juist daar waar bevordert wordt dat meer automobilisten met het openbaar vervoer (verder) reizen dit door bekeuringen wordt ontmoedigd, temeer als geconstateerd wordt dat parkeerplekken worden gebruikt voor het stallen van pijl- en tekstkarren? 10. Is het college voornemens om de betrokken wegaannemers/eigenaren van de tekstkarren aan te spreken om voor het parkeren van deze karren andere parkeergelegenheid te zoeken (bv. de opslagterreinen/steunpunten van RWS, zoals Naarden) of hierover met de eigenaar van het P&R terrein (RWS) te overleggen om tot een dergelijke afspraak te komen? Zo nee, waarom niet?

ChristenUnie Noord-HollandZaterdag ...

ChristenUnie ChristenUnie Gooise Meren 23-02-2019 18:08

Bewoners naast project BORgronden leggen de nadruk op nu ervaren verkeersproblemen.

ChristenUnie ChristenUnie Gooise Meren 15-06-2018 09:38

https://gooi-noord.christenunie.nl/k/n38730/news/view/1222230/660746/BORgronden diversiteitNieuwbouw BORgronden, verkeerstellingen en bestaande verkeersproblematiek; dat waren de ingrediënten van de informatieavond Verkeer Project BORgronden donderdagavond 14 juni 2018.

De gemeente had bewoners uitgenodigd voor een goed voorbereidde informatieavond. Het resultaat van de tellingen en de simulatie met de verkeerstoename door toekomstige bewoners was duidelijk: de toename van het extra verkeer afkomstig van de nieuwe bewoners van de BORgronden heeft een relatief kleine impact op de bestaande verkeerproblematiek. Het verbaasde het aanwezige raadslid Roel Kamphuis (ChristenUnie), dat dit beperkt benoemd en erkend werd.

Calamiteiten A1 - sluipverkeerEen nogal ongeduldige, boze inwoonster gaf aan dat ze die middag drie kwartier onderweg was geweest, waar ze normaal enkele minuten voor nodig zal hebben gehad. De oorzaak hiervan bleek een calamiteit op de A1 te zijn, dat tot allerlei ongewenst sluipverkeer leidde. Uiteraard is dat een ongewenste en onprettige situatie, maar … de mogelijke toename van verkeer naar en van de BORgronden zal een relatief, kleine bijdrage in de nu ervaren problematiek hebben bij toekomstige calamiteiten op de A1 en ongewenst sluipverkeer. SportveldenEen ander huidig, als zeer vervelend ervaren probleem, is dat bij de sportvelden regelmatig opstoppingen zijn door komende en uitspelende teams die allemaal zo dicht mogelijk bij de sportvelden zelf willen parkeren. (Routeplanners geven dat ook aan natuurlijk) De gemeente geeft aan actief met de bewoners te willen zoeken naar verdere maatregelen om komende en gaande auto’s in verband met wedstrijden op zaterdag of zondag te spreiden over de bestaande parkeervoorzieningen direct bij de ingang van de sportvelden en ernaast. Op dit moment zijn hier door de gemeente al maatregelen met bebording genomen, maar het blijft een uitdaging. De verwachting is dat de toename van verkeer naar en van de BORgronden hier een relatief, kleine bijdrage in de nu ervaren problematiek zal hebben.

Parkeren AHDe bestaande verkeerssituatie bij de winkels, vlak bij de rotonde met de Amersfoortsestraatweg / Godelindelaan, met o.a. de Albert Heijn vraagt regelmatig geduld van de automobilisten die daar willen parkeren of juist door willen rijden. De claxon wordt daarbij regelmatig gebruikt tot ergenis van omwonenden. Er is al contact met AH geweest over aanpassing van de parkeervoorzieningen, zodat er meer parkeerplaatsen beschikbaar komen. Een mogelijke toename van de parkeerdruk door de nieuwe bewoners van de BORgronden is hier zeker voor te stellen, al blijft het voorlopig nog de vraag waar deze bewoners hun boodschappen willen gaan doen.

Creëren win-win situatieEr was veel energie aanwezig bij de in de zaal aanwezig bewoners. Als CU Gooise Meren willen we de bewoners oproepen deze energie positief in te zetten in de werkgroep verkeer om mee te denken over maatregelen om de bestaande verkeersproblematiek aan te pakken.Beseffende dat:

de toename van de bestaande problematiek door de verkeerstoename van en naar de BORgronden relatief beperkt zal zijn. vanwege de bebouwing op de BORgronden het geluidsniveau van de A1 bij een groot deel van de bestaande bewoners aanzienlijk zal dalen, vanwege te nemen geluidswerende maatregelen voor de bebouwing van de BORgronden. Dat er met de BORgronden een mooi deel aan Naarden wordt toegevoegd met de broodnodige woonruimte. Aangezien er nu voor de bestaande verkeersproblematiek extra aandacht is, vanwege de BORgronden, kan er meegewerkt worden aan het verbeteren van het eigen ervaren wooncomfort.

De keuze daarbij is aan de bewoners. En … aan de zwijgende meerderheid die niet bij de informatie avond aanwezig was.Als CU Gooise Meren zien we hier zeker de mogelijkheid om een win-win situatie te creëren voor bestaande en nieuwe bewoners. Dat is waar het, wat ons betreft, in dit geval om gaat bij de ingezette Burgerparticipatie.

Bewoners naast project BORgronden leggen de nadruk op nu ervaren verkeersproblemen.

ChristenUnie ChristenUnie Gooise Meren 15-06-2018 09:38

https://gooisemeren.christenunie.nl/k/n35766/news/view/1222230/928839/BORgronden diversiteitNieuwbouw BORgronden, verkeerstellingen en bestaande verkeersproblematiek; dat waren de ingrediënten van de informatieavond Verkeer Project BORgronden donderdagavond 14 juni 2018.

De gemeente had bewoners uitgenodigd voor een goed voorbereidde informatieavond. Het resultaat van de tellingen en de simulatie met de verkeerstoename door toekomstige bewoners was duidelijk: de toename van het extra verkeer afkomstig van de nieuwe bewoners van de BORgronden heeft een relatief kleine impact op de bestaande verkeerproblematiek. Het verbaasde het aanwezige raadslid Roel Kamphuis (ChristenUnie), dat dit beperkt benoemd en erkend werd.

Calamiteiten A1 - sluipverkeerEen nogal ongeduldige, boze inwoonster gaf aan dat ze die middag drie kwartier onderweg was geweest, waar ze normaal enkele minuten voor nodig zal hebben gehad. De oorzaak hiervan bleek een calamiteit op de A1 te zijn, dat tot allerlei ongewenst sluipverkeer leidde. Uiteraard is dat een ongewenste en onprettige situatie, maar … de mogelijke toename van verkeer naar en van de BORgronden zal een relatief, kleine bijdrage in de nu ervaren problematiek hebben bij toekomstige calamiteiten op de A1 en ongewenst sluipverkeer. SportveldenEen ander huidig, als zeer vervelend ervaren probleem, is dat bij de sportvelden regelmatig opstoppingen zijn door komende en uitspelende teams die allemaal zo dicht mogelijk bij de sportvelden zelf willen parkeren. (Routeplanners geven dat ook aan natuurlijk) De gemeente geeft aan actief met de bewoners te willen zoeken naar verdere maatregelen om komende en gaande auto’s in verband met wedstrijden op zaterdag of zondag te spreiden over de bestaande parkeervoorzieningen direct bij de ingang van de sportvelden en ernaast. Op dit moment zijn hier door de gemeente al maatregelen met bebording genomen, maar het blijft een uitdaging. De verwachting is dat de toename van verkeer naar en van de BORgronden hier een relatief, kleine bijdrage in de nu ervaren problematiek zal hebben.

Parkeren AHDe bestaande verkeerssituatie bij de winkels, vlak bij de rotonde met de Amersfoortsestraatweg / Godelindelaan, met o.a. de Albert Heijn vraagt regelmatig geduld van de automobilisten die daar willen parkeren of juist door willen rijden. De claxon wordt daarbij regelmatig gebruikt tot ergenis van omwonenden. Er is al contact met AH geweest over aanpassing van de parkeervoorzieningen, zodat er meer parkeerplaatsen beschikbaar komen. Een mogelijke toename van de parkeerdruk door de nieuwe bewoners van de BORgronden is hier zeker voor te stellen, al blijft het voorlopig nog de vraag waar deze bewoners hun boodschappen willen gaan doen.

Creëren win-win situatieEr was veel energie aanwezig bij de in de zaal aanwezig bewoners. Als CU Gooise Meren willen we de bewoners oproepen deze energie positief in te zetten in de werkgroep verkeer om mee te denken over maatregelen om de bestaande verkeersproblematiek aan te pakken.Beseffende dat:

de toename van de bestaande problematiek door de verkeerstoename van en naar de BORgronden relatief beperkt zal zijn. vanwege de bebouwing op de BORgronden het geluidsniveau van de A1 bij een groot deel van de bestaande bewoners aanzienlijk zal dalen, vanwege te nemen geluidswerende maatregelen voor de bebouwing van de BORgronden. Dat er met de BORgronden een mooi deel aan Naarden wordt toegevoegd met de broodnodige woonruimte. Aangezien er nu voor de bestaande verkeersproblematiek extra aandacht is, vanwege de BORgronden, kan er meegewerkt worden aan het verbeteren van het eigen ervaren wooncomfort.

De keuze daarbij is aan de bewoners. En … aan de zwijgende meerderheid die niet bij de informatie avond aanwezig was.Als CU Gooise Meren zien we hier zeker de mogelijkheid om een win-win situatie te creëren voor bestaande en nieuwe bewoners. Dat is waar het, wat ons betreft, in dit geval om gaat bij de ingezette Burgerparticipatie.

Bewoners naast project BORgronden leggen de nadruk op nu ervaren verkeersproblemen.

ChristenUnie ChristenUnie Gooise Meren 15-06-2018 09:38

https://gooisemeren.christenunie.nl/k/n35766/news/view/1222230/600238/BORgronden diversiteitNieuwbouw BORgronden, verkeerstellingen en bestaande verkeersproblematiek; dat waren de ingrediënten van de informatieavond Verkeer Project BORgronden donderdagavond 14 juni 2018.

De gemeente had bewoners uitgenodigd voor een goed voorbereidde informatieavond. Het resultaat van de tellingen en de simulatie met de verkeerstoename door toekomstige bewoners was duidelijk: de toename van het extra verkeer afkomstig van de nieuwe bewoners van de BORgronden heeft een relatief kleine impact op de bestaande verkeerproblematiek. Het verbaasde het aanwezige raadslid Roel Kamphuis (ChristenUnie), dat dit beperkt benoemd en erkend werd.

Calamiteiten A1 - sluipverkeerEen nogal ongeduldige, boze inwoonster gaf aan dat ze die middag drie kwartier onderweg was geweest, waar ze normaal enkele minuten voor nodig zal hebben gehad. De oorzaak hiervan bleek een calamiteit op de A1 te zijn, dat tot allerlei ongewenst sluipverkeer leidde. Uiteraard is dat een ongewenste en onprettige situatie, maar … de mogelijke toename van verkeer naar en van de BORgronden zal een relatief, kleine bijdrage in de nu ervaren problematiek hebben bij toekomstige calamiteiten op de A1 en ongewenst sluipverkeer. SportveldenEen ander huidig, als zeer vervelend ervaren probleem, is dat bij de sportvelden regelmatig opstoppingen zijn door komende en uitspelende teams die allemaal zo dicht mogelijk bij de sportvelden zelf willen parkeren. (Routeplanners geven dat ook aan natuurlijk) De gemeente geeft aan actief met de bewoners te willen zoeken naar verdere maatregelen om komende en gaande auto’s in verband met wedstrijden op zaterdag of zondag te spreiden over de bestaande parkeervoorzieningen direct bij de ingang van de sportvelden en ernaast. Op dit moment zijn hier door de gemeente al maatregelen met bebording genomen, maar het blijft een uitdaging. De verwachting is dat de toename van verkeer naar en van de BORgronden hier een relatief, kleine bijdrage in de nu ervaren problematiek zal hebben.

Parkeren AHDe bestaande verkeerssituatie bij de winkels, vlak bij de rotonde met de Amersfoortsestraatweg / Godelindelaan, met o.a. de Albert Heijn vraagt regelmatig geduld van de automobilisten die daar willen parkeren of juist door willen rijden. De claxon wordt daarbij regelmatig gebruikt tot ergenis van omwonenden. Er is al contact met AH geweest over aanpassing van de parkeervoorzieningen, zodat er meer parkeerplaatsen beschikbaar komen. Een mogelijke toename van de parkeerdruk door de nieuwe bewoners van de BORgronden is hier zeker voor te stellen, al blijft het voorlopig nog de vraag waar deze bewoners hun boodschappen willen gaan doen.

Creëren win-win situatieEr was veel energie aanwezig bij de in de zaal aanwezig bewoners. Als CU Gooise Meren willen we de bewoners oproepen deze energie positief in te zetten in de werkgroep verkeer om mee te denken over maatregelen om de bestaande verkeersproblematiek aan te pakken.Beseffende dat:

de toename van de bestaande problematiek door de verkeerstoename van en naar de BORgronden relatief beperkt zal zijn. vanwege de bebouwing op de BORgronden het geluidsniveau van de A1 bij een groot deel van de bestaande bewoners aanzienlijk zal dalen, vanwege te nemen geluidswerende maatregelen voor de bebouwing van de BORgronden. Dat er met de BORgronden een mooi deel aan Naarden wordt toegevoegd met de broodnodige woonruimte. Aangezien er nu voor de bestaande verkeersproblematiek extra aandacht is, vanwege de BORgronden, kan er meegewerkt worden aan het verbeteren van het eigen ervaren wooncomfort.

De keuze daarbij is aan de bewoners. En … aan de zwijgende meerderheid die niet bij de informatie avond aanwezig was.Als CU Gooise Meren zien we hier zeker de mogelijkheid om een win-win situatie te creëren voor bestaande en nieuwe bewoners. Dat is waar het, wat ons betreft, in dit geval om gaat bij de ingezette Burgerparticipatie.

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.