Nieuws van politieke partijen over D66 inzichtelijk

2 documenten

KIES Lokaal en D’66 samen naar Provincie NH voor gesprek over N512

Kies Lokaal Kies Lokaal D66 Bergen (NH.) 21-06-2023 15:37

Egmond-Binnen – Al jaren staat de N512 bekend als een onveilige weg zeker als het gaat om het gedeelte tussen Bakkum en Egmond aan den Hoef. Verkeer dat te hard rijdt en ook een aantal onoverzichtelijke oversteekplekken zorgen voor vele onveilige situaties. De inwoners van Egmond-Binnen vragen al jaren om aanpassingen om deze onwenselijke situaties op te lossen.

Door Peter de Lange (D’66) en Sjaak Swart (KIES Lokaal) werd naar aanleiding van deze al lang lopende problematiek een gesprek aangevraagd met de betrokken afdelingen bij de Provincie.

Inmiddels zijn in een prettig en open gesprek zorgen gedeeld en is ook gekeken en gesproken over mogelijke oplossingen. De N512 is een 60km weg maar nodigt uit tot harder rijden zeker op het genoemde traject. Gesproken is hoe die snelheid naar beneden te krijgen is en ook hoe auto- en motorrijders beter te informeren zijn daar waar zich onoverzichtelijke situaties voordoen. De Provincie zal gaan kijken wat er op zeer korte termijn aangepast en veiliger gemaakt kan gaan worden en daarin worden ook voornoemde zaken meegenomen.

Verder is er gesproken over de mogelijkheid een rotonde te realiseren ter hoogte van de St. Adelbertusweg. Een lang gekoesterde wens van de inwoners voor dit inmiddels beruchte kruispunt. Wat zoveel duidelijk werd is dat deze er niet 1-2-3 zal liggen maar dat komende ontwikkelingen in Egmond-Binnen ( mogelijke nieuwbouw / mogelijke verplaatsing supermarkt ) ruimte geeft om het totale verkeersplaatje in en rond het dorp te bekijken en daar waar nodig dan grote aanpassingen / investeringen te doen. Een aantal verschillende partijen, o.a. gemeente Bergen, Dorpsbelangen Egmond-Binnen en ook wij als politiek zijn al bezig om deze broodnodige aanpassingen onder de aandacht te brengen en ook te houden. D’66 en KIES Lokaal hopen dat onze gezamenlijke inspanning zal leiden tot het door iedereen gewenste resultaat. Wij, KIES Lokaal en D’66 blijven het in ieder geval nauwgezet volgen en zullen de druk op de ketel houden.

Links : Peter de Lange / D’66

Rechts : Sjaak Swart / KIES Lokaal

De voor- en nadelen van side bars

D66 D66 Ridderkerk 13-10-2021 11:45

Side bars worden meestal geplaatst aan de onderkant van vrachtwagens of SUV’s om een breder opstapoppervlak te bieden. Je kunt ervoor kiezen om zwarte sidebars aan beide of een van beide zijden van jouw voertuig te installeren, afhankelijk van jouw voorkeuren en behoeften. Side bars zijn verkrijgbaar in verschillende materialen, maar de meeste zijn gemaakt van een soort staal of gegoten kunststof. Sommige hebben ook stevige aluminium plinten om de stevigheid te verbeteren.

Laten we vandaag eens kijken naar de voor- en nadelen van side bars.

Voordelen van side bars

Naast het feit dat het een stijlvolle aanvulling op jouw voertuigis , zijn treeplanken ook nuttig als je kleine kinderen of oudere passagiers hebt. Ze dienen als opstapje om kortere of wankelere passagiers gemakkelijker in het voertuig te laten stappen. Zonder een extra opstapje kan het moeilijk zijn om in jouw vrachtwagen of SUV te stappen.

Een ander voordeel is dat side bars de voertuigen beschermen tegen steenslag. Wanneer auto’s rijden, trappen de wielen verschillende vormen van puin op, zoals vuil, stenen en spijkers. Dit puin kan destructief zijn als het in contact komt met de zijpanelen, deuren of ruiten van jouw voertuig. Treeplanken helpen het vuil tegen te houden en beschermen jouw voertuig tegen schade.

Treeplanken helpen ook het interieur van jouw voertuig schoon te houden. Ze fungeren als een soort deurmat en bieden passagiers de mogelijkheid om vuil van hun voeten te vegen voordat ze in jouw truck of SUV stappen.

Nadelen van side bars

Side bars kunnen het moeilijk maken om onder jouw truck of SUV te kruipen als je iets wilt bekijken of repareren. Als je een doe-het-zelver bent en regelmatig jouw olie ververst of ander auto-onderhoud uitvoert, kunnen side bars deze projecten een beetje uitdagender maken.

Een ander nadeel is dat de gewichtslimiet voor treeplanken vrij laag kan zijn, afhankelijk van het materiaal dat je kiest. Dit geldt vooral voor gegoten plastic dat geen plint heeft.

Omdat ze als ladders fungeren, is het ook belangrijk om de treeplanken droog en schoon te houden om uitglijden te voorkomen, wat tot ernstige verwondingen kan leiden. Let op slijtage van het grijpoppervlak en voeg indien nodig extra tractie toe (bijv. plakband).

Lees ook: Top 3 voordelen van lokale SEO voor digitale marketing

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.