Nieuws van PvdA in Best inzichtelijk

25 documenten

In memoriam Vic Kerkhoff

PvdA PvdA Best 21-03-2020 11:46

In Memoriam Vic Kerkhoff

Deze week kwam het bericht, altijd toch onverwacht als het om zulke berichten gaat, dat Vic is overleden. De laatste jaren waren moeilijk en het is jammer dat hij niet heeft kunnen genieten van zijn vrije tijd na het neerleggen van zijn functies.

Vic was een altijd duidelijk aanwezig persoonlijkheid die hart en ziel had verpand aan de sociaaldemocratie. Dat begon al in zijn tijd in Haarlem waar hij bestuursfuncties vervulde in een bloeiende afdeling van de PvdA. Uiteindelijk kwam Vic in Best terecht waar ik hem voor de eerste keer sprak in de raadszaal. Hij was er al van overtuigd wat mijn rol in de partij kon worden zonder dat we hierover hebben gesproken. De PvdA, daar ging het om! Echt de inzet en de onvermoeibare werklust die hem zo kenmerkte. De PvdA-fractie in die periode bestond uit 3 personen. Maar bij de verkiezingen in 2006 maakten we een grote sprong naar 5 zetels. Hierdoor kon Vic (met enthousiasme) wethouder worden voor ruimtelijke zaken. Een portefeuille waarin veel zaken speelden en ook lastige zaken. Grote grondaankopen werden door hem in het college verdedigd. Hij was ook vertegenwoordiger van Best in een aantal regionale stuurgroepen, de voorlopers van Brainport.

Vic was altijd uitermate goed op de hoogte van zijn dossiers en ook die van de andere wethouders. Hij kon scherp en hard (zowel op de inhoud als het geluidsniveau) debatteren en zijn manier van debatteren was vaak wat overdonderend. Zijn fysiek en zijn stem hielpen hem vaak de opponent, al dan niet terecht, te overtuigen. Zijn geheugen heeft hem vaak geholpen omdat hij claimde alles nog te weten van 20 jaar geleden. Controleren konden we dat vaak niet.

Op een gegeven moment heeft Vic gecontroleerd ernaar toe gewerkt dat halfweg een raadsperiode ik hem kon vervangen. Zijn betrokkenheid bij de PvdA werd minder en uiteindelijk heeft hij nog enige tijd onderdak gezocht bij de SP. Daarmee opnieuw onderstrepend dat ook zijn hart maar één kleur kende: rood! De PvdA en de PvdA in Best zeker verliezen in Vic een zeer overtuigde sociaaldemocraat.

Rob Vader Fractievoorzitter PvdA Best

Het bericht In memoriam Vic Kerkhoff verscheen eerst op PvdA Best.

Even voorstellen!

PvdA PvdA Best 14-10-2019 18:25

De PvdA heeft in Best één raadszetel en één burgerlid. De steunfractie bestaat uit drie personen. Bij het begin van deze raadsperiode is afgesproken dat we ons concentreren op een aantal zaken en niet proberen alles even sterk te volgen. De focus zal liggen op het sociaal domein, verduurzaming, sociale woningbouw, financiën en cultuurbeleid. Andere zaken volgen we ‘op afstand’. In de afgelopen periode hebben we nadrukkelijk het armoedebeleid van de gemeente tijdens behandeling van de Kaderbrief weer onder de aandacht gebracht. Een paar jaar terug is er een evaluatie geweest met aanbevelingen. We willen graag inzicht in wat er gedaan is. Hieruit is voortgekomen dat er nu een pilot start met vroegtijdige (opkomende) schuldproblemen. Onder anderen werken  woningcorporatie ‘Thuis, Energiebedrijf en CZ/VGZ mee. Al enige tijd blijft het ophalen van afval in Best een twistpunt. Er is tot aanpassing besloten om tegemoet te komen aan de klachten en reacties.  We hebben ons moeten neerleggen bij aanpassingen die ons om milieutechnische redenen niet zo aanspreken. Helaas… Om mensen (en met name ouderen) langer comfortabel te laten wonen in hun eigen huis wordt nu gewerkt aan een Stimuleringsregeling. Hierin worden verschillende regelingen gecombineerd zodat er op een simpele manier financiering voor verschillende verbeteringen kan worden bereikt. Op verschillende aspecten komen hier onze focuspunten samen.

Het bericht Even voorstellen! verscheen eerst op PvdA Best.

Eindafrekening campagne PvdA Regio Eindhoven

PvdA PvdA Best 11-09-2018 09:09

Door: Robert Tops (penningmeester PvdA regio Eindhoven)

Zoals afgesproken verantwoorden we in dit artikel, openbaar, onze inkomsten en uitgaven in het kader van de verkiezingscampagne voor de gemeenteraadsverkiezingen. Dit doen we omdat we het belangrijk vinden dat iedereen kan zien waar het campagnegeld vandaan komt en waar het geld aan wordt uitgegeven.

Afgelopen zaterdag heeft het afdelingsbestuur kennisgenomen van de actuele stand van zaken van de financiën van de afdeling regio Eindhoven. Een mooi moment dus om de eindafrekening van de campagne te publiceren.

Inkomsten campagne

De inkomsten van de campagnekas worden door 2 bronnen gevuld; de bijdrage vanuit de landelijke PvdA en de bijdrage van de lokale wethouders en raadsleden.

Bijdrage landelijke PvdA

De afgelopen jaren hebben we jaarlijks steeds een bijdrage ontvangen vanuit onze landelijke vereniging om onder andere de uitgaven van de campagne en andere publicitaire en ledenbindingsactiviteiten te dekken, zo’n 8 euro per lid.

Vanaf vorig jaar, is deze regeling aangepast. Dit komt door de teruggang van de algemene financiën van de landelijke verenging. Immers betekent minder Kamerleden, ook minder inkomsten. Uiteraard wordt de landelijke kas ook gevuld door de contributie van PvdA-leden.

Bijdrage lokale raadsleden en wethouders

Iedereen die een politiek salaris verdient bij de PvdA, draagt bij. Daar bestaat een regeling voor. Deze is voorgeschreven door het Centrum voor Lokaal Bestuur, het ondersteuningsinstituut voor politiek actieve leden. Iedere politieke ambtsdrager, draagt dus bij. Volgens deze regeling (meer weten klik hier) wordt 2,5% van het politieke salaris afgedragen. Dat is voor een Raadslid in een kleine gemeente enkele tientjes per maand en voor wethouders en Raadsleden in grotere gemeentes, een veelvoud daarvan.

In het totaal ontvingen we als bijdrage vanuit politieke ambtsdragers zo’n € 10.000,- per jaar. Deels worden deze inkomsten gebruikt voor de reguliere activiteiten van de afdeling, bijvoorbeeld het Seniorenbulletin en de ledenvergaderingen, deels voor de campagne. Daarnaast sparen enkele fracties in ons werkgebied vrijwillig meer vanuit het politieke salaris ten behoeve van de campagne.

De Algemene Ledenvergadering heeft met het vaststellen van de begroting voor de campagne van de Gemeenteraad een budgetplafond beschikbaar gesteld van € 20.000,- voor de gehele regio. De fracties in Eindhoven, Veldhoven en Best hebben daarnaast extra gespaard. Hieronder het overzicht van budgetplafonds, extra sparen en de besteding van de middelen (realisatie).

Besteding van middelen

In de campagne van de PvdA zijn er uitgaven gedaan aan drukkosten (flyers en posters), advertenties in huis-aan-huisbladen, verkiezingsprogramma’s et cetera, totaal ongeveer 64% van alle uitgaven. Ook hebben we een aantal ludieke acties gevoerd, bijvoorbeeld het schoonspuiten van de stoep in Best, waardoor het logo zichtbaar werd. 26% van de uitgaven werd besteed aan dat type acties. Traditioneel zijn er ook weer rozen uitgedeeld (5%) en zijn er diverse debatten bezocht en kleine deur-aan-deur acties gevoerd en nog een aantal overige kleine zaken (5%). Tezamen maakt dat de besteding.

Hieronder een overzicht van de verschillende uitgaven

      Inkomsten Uitgaven Gemeente Leden-aantal 1.12.17  Percentage van alle leden Bedrag uit de verkiezingskas Bedrag uit extra sparen Totaal beschikbaar Realisatie Best 23 4,02% € 804 € 6.000. € 6.804 € 3.588,22 Eindhoven 375 65,56% € 13.112 € 13.000 € 26.112 € 14.719,04 Nuenen 55 9,62% € 1.923 € 1.923 € 1.970,59 Son en Breugel 29 5,07% € 1.014 € 1.014 € 1.289,62 Veldhoven 58 10,14% € 2.028 € 1.500. € 3.528 € 3.620,54 Waalre 32 5,59% € 1.119 € 1.119 € 422,04 Totaal 572 € 20.000,00 € 20.500 € 40.500 € 26.370,01

 

cijfers hierboven zijn uiteraard conceptcijfers, de definitieve afrekening volgt bij het opstellen van de Jaarrekening 2018 door de Algemene Ledenvergadering van de PvdA regio Eindhoven.

 

Conclusie

De campagneuitgaven zijn minder dan de beschikbare budgetplafonds. Daarmee hebben we binnen afdeling Regio Eindhoven een campagne gedraaid die past bij deze tijd: sober, maar niet somber!

Conform de afspraken met de Algemene Ledenvergadering, zullen we de overgebleven budgetten wederom storten in onze verkiezingsreserve, beschikbaar voor de komende jaren.

Mochten er vragen zijn, laat het de penningmeester en/of de voorzitter weten. We beantwoorden ze graag!

Met vriendelijke groet,

 

Robert Tops Penningmeester PvdA Regio Eindhoven

https://best.pvda.nl/nieuws/eindafrekening-campagne-pvda-regio-eindhoven/

Het bericht Eindafrekening campagne PvdA Regio Eindhoven verscheen eerst op PvdA Best.

Bestuurslid vanuit Best gezocht!

PvdA PvdA Best 05-05-2018 14:19

Met idealen, tijd en enthousiasme om vanuit Best de nieuwe Afdeling PvdA Regio Eindhoven mee te besturen?

Ruim 1 jaar geleden is één PvdA-afdeling in de regio Eindhoven gevormd. Het bouwen aan een nieuwe, samengestelde, afdeling is een uitdagende klus. Door het vertrek van het bestuurslid uit Best zijn we op zoek naar een vervanger.

We zoeken iemand met een sociaaldemocratisch hart & kennis en kunde voor het negenkoppig bestuursteam. Het team bestaat uit 6 algemene bestuursleden, een secretaris, een penningmeester en een voorzitter.

We zijn op zoek naar een algemeen bestuurslid uit de gemeente Best.

 

Profiel algemeen bestuurslid De zes algemeen bestuursleden zijn lid van de PvdA en sociaaldemocraat in hart en nieren. Idealiter brengen zij kennis en ervaring mee op terreinen als ledenwerving, scouting, public relations, campagne en vrijwilligerscoördinatie. Bij voorkeur is deze kennis en ervaring opgedaan in een vrijwilligersorganisatie. Die know how kunnen zij onderling afstemmen op hun ‘portefeuilles’.

Omdat deze zes algemeen bestuursleden de eigen voormalige afdeling representeert, ligt bij hun aantreden een belangrijk accent op kwaliteiten als goed kunnen coördineren en communiceren met de ’achterban’. Dit veronderstelt het vermogen om signalen uit de lokale samenleving/pvda-leden te vertalen naar concrete voorstellen.

Verder doet de veelheid van onderwerpen aan de bestuurstafel een beroep op zijn/haar inlevingsvermogen en de wil om in een hecht team te functioneren. Bij complicaties overlegt hij/zij zo snel mogelijk met de collegabestuursleden en de voorzitter. Hij/zij kan zich neerleggen bij beslissingen van het collectief. Vlot kunnen schakelen en goed gevoel voor humor zullen de taak zeker vergemakkelijken.

Enkele praktische punten. Een algemeen bestuurslid is binnen het eigen aandachtsgebied verantwoordelijk voor een activiteitenplan, inclusief een jaarverslag en evaluatiemomenten. Verder bundelt hij/zij de informatie uit de werkgroep in de eigen gemeente. Deze bevindingen worden tijdens de bestuursvergadering gedeeld.

Een algemeen bestuurslid moet rekenen op een tijdsbesteding van zo‘n 4 uur per week, rond de verkiezingen wat meer.

 

Procedure Voor vragen kun je je richten tot Rob Vader (raadslid PvdA Best; r.vader@gmail.com) of Bert van Drunen (waarnemend lid regiobestuur; bertvandrunen@hotmail.com)

Reageren op deze vacature kan tot uiterlijk 25 mei 2017. Reactie graag richten aan regioeindhoven@pvda.nl

Tijdens de Algemene Ledenvergadering van 21 juni wordt de voordracht aan de leden voorgesteld.

Mary

Het bericht Bestuurslid vanuit Best gezocht! verscheen eerst op PvdA Best.

PvdA Best stelt programma en kieslijst vast

PvdA PvdA Best 24-12-2017 13:36

In de algemene ledenvergadering van de PvdA in Best is Rob Vader met unanieme stemmen gekozen tot de lijsttrekker van de PvdA voor de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2018. In die vergadering is tevens het definitieve verkiezingsprogramma vastgesteld: ‘Zeker zijn in Best.’ De PvdA geeft daarin onder meer aan zich maximaal in te zetten voor mensen die steun nodig hebben om zo goed mogelijk in Best te kunnen wonen.

Rob Vader is al 6 jaren raadslid en daarvoor burgerraadslid. Ook heeft hij het bestuur van de PvdA in Best geleid. Zijn werkzame leven bestond uit docent natuurkunde, opleider volwassenenonderwijs bij Philips en project manager bij Philips Healthcare. Inmiddels is hij met pensioen en op verschillende vlakken actief in het vrijwilligerswerk in Best.

Tweede op de kandidatenlijst is Alex Le Mat. Alex is vanuit Woerden onlangs in Best komen wonen. Daarvoor was hij werkzaam als manager in de cultuursector. Derde op de lijst is John Hozewol, oud-raadslid voor de PvdA in Best, gepensioneerd timmerman en kaderlid voor het FNV. Volgende op de lijst is een nieuw talent met uitgebreide ervaring in het vrijwilligerswerk in Best: Eugenie Haans-Teubner. Volgende op de lijst, Rimbaud Lapperre en huidige fractievoorzitter, gaat zich de komende jaren verder toeleggen op zijn promotieonderzoek in Amsterdam. De combinatie van eigen bedrijf en onderzoek zijn niet structureel te combineren met het raadslidmaatschap en bijhorende activiteiten. Tenslotte sluit Annegien Wijnands de kieslijst. Zij is nu wethouder in Best met de portefeuille sociaal domein. Annegien beschikbaar voor een positie als wethouder voor de PvdA in een nieuw college.

Het bericht PvdA Best stelt programma en kieslijst vast verscheen eerst op PvdA Best.

Gezocht: bestuurders voor de nieuwe regionale PvdA-afdeling

PvdA PvdA Best 03-02-2017 11:42

Tijd, enthousiasme en meer om de nieuwe

Afdeling PvdA Regio Eindhoven te besturen?

 

Vanaf juni is er één PvdA-afdeling in de regio Eindhoven. Die neemt de organisatorische en bestuurlijke acties over van de afdelingen Best, Eindhoven, Nuenen, Son en Breugel, Veldhoven en Waalre. Dit maakt het makkelijker om lokaal alle aandacht te geven aan het politieke handwerk.

Het op poten zetten van deze samenbundeling is een flinke klus. Die is deels geklaard. Nu is het tijd een negenkoppig bestuursteam te formeren. De afdeling in oprichting zoekt vrouwen en mannen met een sociaaldemocratisch hart… met kennis en kunde. Zes van hen vertegenwoordigen straks de huidige afdelingen. PvdA-leden uit Best, Eindhoven, Nuenen, Son en Breugel, Veldhoven en Waalre zijn van harte uitgenodigd om zich voor deze functie te melden. De zoektocht moet ook hun collega’s opleveren voor de functies van voorzitter, secretaris en penningmeester. We ontmoeten graag kandidaten, die enthousiasme, tijd en meer willen vrij maken. Laat van je horen!

 

Profiel voorzitter

Een voorzitter inspireert en enthousiasmeert! Hij (*) heeft een maatschappelijk netwerk en bestuurservaring, liefst binnen het vrijwilligerswerk. Verder kan hij overtuigend communiceren en gaat delegeren hem gemakkelijk af.

Met de secretaris regelt hij de bestuursactiviteiten, met oog voor prioriteiten. Hij bewaakt de (voortgang van de) bestuurstaken en leidt de bestuurs- en algemene ledenvergaderingen. Ook waarborgt hij de afstemming tussen de zes gemeentelijke werkgroepen.

Als boegbeeld van de afdeling bouwt de voorzitter aan externe contacten. Hij vertaalt landelijk PvdA-beleid naar toepassingen op afdelingsniveau, zodat leden en niet-leden zich hiermee lokaal kunnen identificeren. Hij is bevoegd om bestuursleden ter verantwoording te roepen over genomen beslissingen.

Houd voor deze functie rekening met een tijdsbesteding van rond 10 uur per week, in verkiezingstijd meer.

 

Profiel secretaris

De secretaris heeft bestuurservaring, liefst bij een vrijwilligersorganisatie. Zijn taak is de informatie naar collega-bestuurders en leden te organiseren en coördineren. Verder regelt hij mét de voorzitter de bestuursactiviteiten en bewaakt hij de voortgang en verslaglegging daarvan. Maar vóór alles zijn diens inspanningen gericht op de leden.

Concrete werkzaamheden zijn: behandelen van informatie en correspondentie voor en over de afdeling; mede opstellen van het (meerjarig) werkplan; notuleren van de bestuurs- en afdelingsvergaderingen; elektronische archivering. Ook het onderhoud van het ledenbestand valt onder zijn verantwoordelijkheid evenals het toezicht op de naleving van statuten en huishoudelijk reglement.

Zeker in de beginfase kost deze functie circa 12 uur per week, rond de verkiezingen meer.

 

Profiel penningmeester

De penningmeester voert het financieel beheer van de afdeling en houdt het bestuur daarvan op de hoogte. Ook is hij eindverantwoordelijk voor de (meer)jaarstukken en de begroting, conform de afspraken met het landelijk partijbureau. Dit betekent in de praktijk onder meer: het verwerken van uitgaven en inkomsten; controle op tijdige betalingen; adviseren over het financieel beheer van de afdeling. De penningmeester is tekenbevoegd (samen met de voorzitter) en mag alle uitgaven doen, die binnen de begroting vallen. Hij mag als enige transacties verwerken in de boeken en is verplicht de boekhoudkundige gegevens te bewaren.

Om een begroting, meerjarenplanning en financieel jaarverslag op te kunnen stellen, is het belangrijk dat de penningmeester ervaren is financieel beheer, financiële administratie en geautomatiseerde boekhouding. Zoals de voorzitter en secretaris is ook de penningmeester doortastend en gericht op samenwerking.

Deze functie vergt, vooral in de eerste maanden, zo‘n 10 uur per week.

 

Profiel algemeen bestuurslid

De zes algemeen bestuursleden zijn lid van de PvdA en sociaaldemocraat in hart en nieren. Idealiter brengen zij kennis en ervaring mee op terreinen als ledenwerving, scouting, public relations, campagne en vrijwilligerscoördinatie. Die know how kunnen zij afstemmen op hun ‘portefeuilles’. Maar omdat elk van de zes zijn voormalige afdeling representeert, ligt bij hun aantreden een belangrijk accent op kwaliteiten als goed kunnen coördineren en communiceren met de ’achterban’. Dit veronderstelt het vermogen om signalen uit de lokale werkgroep en de samenleving te vertalen naar concrete voorstellen. Verder doet de veelheid van onderwerpen aan de bestuurstafel een beroep op zijn inlevingsvermogen en de wil om in een hecht team te functioneren. Bij complicaties overlegt hij zo snel mogelijk met zijn collega’s en de voorzitter.

Dit bestuurslid voert zijn taken uit dankzij zijn kennis en vaardigheden, liefst ook opgedaan in een vrijwilligersorganisatie. Hij kan zich neerleggen bij beslissingen die niet de zijne zijn. Vlot kunnen schakelen en goed gevoel voor humor zullen zijn taak zeker vergemakkelijken.

Enkele praktische punten. Een algemeen bestuurslid is binnen zijn aandachtsgebied verantwoordelijk voor een activiteitenplan, inclusief een jaarverslag en evaluatiemomenten. Zo zijn processen te structureren en fysieke en financiële middelen te begroten. Verder bundelt hij de informatie uit de werkgroep in zijn gemeente. Zijn bevindingen deelt hij tijdens de bestuursvergadering.

Een algemeen bestuurslid  moet rekenen op een tijdsbesteding van zo‘n 6 uur per week, rond de verkiezingen wat meer.

 

Procedure

Belangstelling voor de functie van algemeen bestuurslid van de afdeling PvdA Regio Eindhoven? Informeer je dan bij onze voorzitter, Henk Breukel, over de achtergronden van de regionale samenwerking. Hij heeft ook aanvullende profielinformatie. Henk is te bereiken via 06-51740730 en henk.breukel@breukel-im.nl. Je kandidatuur moet uiterlijk 13 maart 2017 bij hem binnen zijn.

 

Alle belangstellenden voor de functies van voorzitter, secretaris en penningmeester hebben na hun aanmelding (zie hieronder) een gesprek met de zes beoogde algemeen bestuursleden. Deze doen vervolgens een voordracht naar de leden. Na een marginale toets kunnen de kandidaat-voorzitters zich presenteren op de oprichtings-ALV van de nieuwe afdeling op 16 juni 2017. Vervolgens kiezen de leden de voorzitter in functie en benoemen zij de secretaris, penningmeester en de zes bestuursleden.

Dit lijkt ver weg, maar een goed bestuurder weet dat schijn ook in dit opzicht bedriegt. Reacties daarom graag (ruim) vóór 15 april bij Janpeter Hazelaar, die opereert namens de huidige zes afdelingsvoorzitters. Hij kent de achtergronden van de regionale samenwerking en geeft graag aanvulling op bovenstaande profielen. Janpeter kun je bereiken via waalre@pvda.nl en 0653738995.

 

(*) Gemakshalve is gekozen voor hij, waar ook zij wordt bedoeld.

Het bericht Gezocht: bestuurders voor de nieuwe regionale PvdA-afdeling verscheen eerst op PvdA Best.

Uitnodiging thema/discussiebijeenkomst PEER

PvdA PvdA Best 03-02-2017 11:40

UITNODIGING

 

Wij hebben het genoegen u uit te nodigen voor P E E R, de eerste van een serie thema/discussiebijeenkomsten die de komende tijd wordt georganiseerd op initiatief van de landelijke politieke partijen in Nuenen. P E E R staat hierbij voor Politiek en Meer. In de raadszaal van Het Klooster kunnen op zondag 12 februari a.s. van 15.00 – 17.00 uur alle geïnteresseerden meepraten en meedenken over het thema duurzaamheid en arbeid. De zaal is geopend vanaf 14.30 uur. Tijden veranderen en dit vraagt om vernieuwing en bezinning op onze leef-, werk- en woonomgeving, milieu, economie en samenleven. Tijdens de georganiseerde bijeenkomsten ontmoeten geïnteresseerden elkaar informeel omtrent een thema.

 

Onze denkkracht wordt deze keer geprikkeld door onze Nuenenaar Piet van Elswijk, die al jaren ijvert voor een “economie op mensenmaat”. Voor meer informatie hierover zie de website www.economieopmensenmaat.nl

 

Hans-Martin Don, lid van de Eerste Kamer, zal de discussie in goede banen leiden.

 

Tussendoor is er ruimte voor muziek waarbij het podium openstaat voor lokaal talent, deze keer voor de jonge Nuenense harpiste Kyra Frimout.

 

 

https://best.pvda.nl/nieuws/uitnodiging-themadiscussiebijeenkomst-peer/

Het bericht Uitnodiging thema/discussiebijeenkomst PEER verscheen eerst op PvdA Best.

Aankondiging ALV

PvdA PvdA Best 26-04-2016 14:26

Op 2 juni a.s. wordt in Eetcafé FF Nieuwstraat 69 een Algemene Leden Vergadering van de Partij van de Arbeid afdeling Best gehouden. Naast de bekende punten staat dit jaar ook het onderwerp bestuursverkiezingen op de agenda. Bestuurslid John Kopaszewski verhuist per 1 juli 2016 naar een andere gemeente en kan daarom geen lid meer blijven van de afdeling Best en ook geen bestuursfuncties vervullen.

Het bestuur daagt u uit om in het afdelingsbestuur plaats te nemen. Waar bestaat de vacante vacature uit vraagt u zich misschien af? In het geval van de penningmeester is dat het bijhouden van de financiële boekhouding. Hierbij dient jaarlijks een begroting en een verantwoording aan de afdeling en het Partijbureau te worden overlegd. De financiële boekhouding vindt online plaats in een voorgeprogrammeerd sjabloon, waarvoor alleen de penningmeester geautoriseerd is. Daarnaast hebt u natuurlijk oog voor de politieke situatie in Best en kunt u zonodig fractie- en/of raadsvergaderingen bijwonen. Heeft u meer vragen over deze functie, neem dan contact op met John Kopaszewski.

De agenda en andere vergaderstukken worden zo spoedig mogelijk na 15 mei as toegezonden.

Het bericht Aankondiging ALV verscheen eerst op PvdA Best.

Bezoek Ed Groot afgelast

PvdA PvdA Best 23-03-2016 19:35

Helaas kan het geplande bezoek van Tweede Kamerlid Ed Groot donderdagavond 24 maart geen doorgang vinden.

Naar aanleiding van de aanslagen in Brussel van gisteren vindt morgenavond een debat plaats in de Tweede Kamer waar Ed Groot aanwezig dient te zijn.

Het bestuur van de PvdA Best probeert een nieuwe bijeenkomst met Ed Groot te beleggen, waarover u tijdig in kennis wordt gesteld.

Het bericht Bezoek Ed Groot afgelast verscheen eerst op PvdA Best.

Bezoek aan landelijk congres

PvdA PvdA Best 22-02-2016 08:50

Landelijk PvdA-congres in Amersfoort

 

Op zaterdag 13 februari was het zo ver. De PvdA hield haar landelijke congres. Samen met Rob Vader en Bram Saris (net als ik van de Afdeling Best) ben ik naar het landelijke congres in Amersfoort gegaan.

Er waren onder meer lezingen van Lodewijk Asscher, Diederik Samson, Hans Spekman en de Jonge Socialisten. Nieuw was de vernieuwde leden democratie. Alle leden konden ook digitaal echt meedoen, invloed uitoefenen en meebeslissen! Op het congres werd hier voor het eerst een proef mee gedaan.  Ook was er de gelegenheid voor persoonlijke ontmoetingen. Zelf sprak ik met Jeroen Dijsselbloem en later op de dag met v. Rijn over de zorg. Voor mij was het een geslaagde dag.

 

Ben je nieuwsgierig geworden wat er nog meer besproken is? Neem dan maar eens een kijkje op de site van de PvdA (http://www.pvda.nl).

 

Eugenie Haans

Lid PvdA Best

 

Het bericht Bezoek aan landelijk congres verscheen eerst op PvdA Best.

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.