Nieuws van politieke partijen in 's-Hertogenbosch inzichtelijk

5 documenten

Na de hitterecords van afgelopen ...

De Bossche Groenen De Bossche Groenen 's-Hertogenbosch 29-07-2019 06:09

Na de hitterecords van afgelopen week is er genoeg stof tot nadenken; hoe houden we de stad #leefbaar in tijden van #hittestress? Wat is #klimaatadaptatie in tijden van hittegolven? Airco's en dichte deuren of schaduw en siësta? ☀️🏜 De Bossche Groenen hebben al eerder vragen gesteld over o.a. open winkelpuien in het kader van energieverspilling. Nu de airco's in de binnenstad ook bij 40+°C blijven loeien en de deuren blijven openstaan, klimmen wij nog maar 's in de pen om de @Gemeente 's-Hertogenbosch te vragen wat men hieraan gaat doèn.

De rotonde Postweg (bij Van de Valk ...

De Bossche Groenen De Bossche Groenen 's-Hertogenbosch 26-07-2019 08:38

De rotonde Postweg (bij Van de Valk Vught) is berucht bij fietsers. Niet voor niets; je gaat er nogal hard naar beneden richting een drukke rotonde met veel autoverkeer. Geen fijne plek om in je remmen te moeten. Voor automobilisten is het evenmin een feest. Elke spits staat het hier vast. De Bossche Groenen is daarom blij dat de Gemeente 's-Hertogenbosch en Vught met een oplossing willen komen om deze veiliger te maken. Maar we stellen wel enkele vraagtekens bij de voorgestelde oplossing. Want er staat een bypass gepland vanaf de Randweg richting binnenstad, terwijl de Randweg juist was aangelegd om verkeer het Heetmanplein en de Oranjeboulevard te ontlasten van doorgaand verkeer. Dan lok je dus toch weer die automobilist de binnenstad in.... Daarnaast zijn de twee fietsbruggen zeer welkom, omdat de automobilisten en fietsers daardoor gescheiden worden. Maar de bruggen nemen wel veel ruimte in, precies in een ecologische verbindingszone. Daarom hebben we schriftelijke vragen gesteld aan het College van B en W hierover. Is die bypass wel noodzakelijk? De Bossche Groenen wil ook dat er bij de aanleg van de rotonde maximaal rekening gehouden wordt met de flora en fauna en dat er passende compenserende maatregelen worden genomen. https://www.debosschegroenen.nl/2019/07/26/rotonde-postweg/ Vughterpoort Fietsersbond 's-Hertogenbosch IVN Den Bosch

30 is het nieuwe 50! Geef de fietser ...

De Bossche Groenen De Bossche Groenen 's-Hertogenbosch 22-05-2019 07:59

30 is het nieuwe 50! Geef de fietser en voetganger de ruimte in de bebouwde kom 💚 In de commissie Omgeving betoogde Will Hoeben gisteren nog; "Geef de fietser de ruimte in de wijken en op de wijkontsluitingswegen. Voer daar per direct 30 in als max. snelheid. Creëer meer veilige oversteekplaatsen. Daarnaast willen wij dat bestaande wegen omgezet worden naar fietsstraten waar de auto te gast is, om te beginnen met de Visstraat/Stationsweg, Vughterstraat en Hinthamerstraat, De fietser als dominante weggebruiker en de auto past zich aan."

"Ik wist al dat het erg was, maar ...

De Bossche Groenen De Bossche Groenen 's-Hertogenbosch 23-02-2019 18:07

"Ik wist al dat het erg was, maar het is nog veel erger dan ik dacht", zegt fractievoorzitter Judith Hendrickx na een paar uurtjes flyeren in de Van Berckelstraat. "Ik heb al twee bijna-aanrijdingen gezien. Net werd een man nog bijna van zijn sokken gereden, heb je dat gezien? Je ziet dat ouderen en ook jongeren zich onveilig voelen op de fiets. En weet je wat het ik nog het ergste vind? Het besluit is allang genomen om deze straat autovrij te maken.” Teken jij ook de petitie? https://petities.nl/petitions/van-berckelstraat-autovrij?locale=nl

CDA Den Bosch wil gevaarlijke A2 bij Rosmalen verbreden

CDA CDA 's-Hertogenbosch 03-02-2019 08:18

De A2 tussen Empel en Rosmalen hoort bij de tien gevaarlijkste wegen van Nederland. Verbreding van de snelweg is volgens de Bossche fractie van het CDA een van de oplossingen voor de verkeersdruk en de verkeersonveiligheid op dat traject. De Bossche fractie van het CDA maakt zich zorgen en wil dat gekeken wordt naar oplossingen. Als het gaat om het hoogste aantal verkeersongevallen in Nederland, behoort de vijf kilometer snelweg tussen Rosmalen en Empel tot de tien gevaarlijkste. Vorig jaar stond dit traject op de negende plek. Maar het aantal ongelukken (89) is gelijk gebleven. Het aantal ongelukken op deze plek is sinds 2010 met meer dan 50 gestegen. In 2010 vonden er 31 ongevallen plaats in 2013 66 en de laatste twee jaar dus 89. Dit terwijl de provincie actief bezig is om het aantal ongelukken in Brabant naar 0 terug te brengen. “Dit is een punt waar we echt op achterlopen”, zegt Statenlid Marianne van der Sloot (CDA). “We merken dat er teveel gevaarlijke wegen zijn in de provincie. Hier moeten we wat aan doen. Dat betekent: het aanpakken van wegen en zorgen dat er geen files komen.” Ingrid van Zwambagt van het CDA in Den Bosch denkt dat verbreden van de weg daarbij zou kunnen helpen. Ze roept het college van B&W op om de zaak snel te bekijken en op korte termijn met een oplossing te komen. Van der Sloot: “Een ‘gevaarlijkste snelweg’, die wil je gewoon niet hebben. Bekijk het filmpje hier: https://www.dtvdenbosch.nl/cda-den-bosch-wil-gevaarlijke-a2-bij-rosmalen-verbreden/content/item?1119359 (bron: DTV Den Bosch)

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.