Nieuws van politieke partijen in Overijssel inzichtelijk

8 documenten

Het is nog maar de vraag of volgend ...

PvdA PvdA Overijssel 30-08-2019 10:11

Het is nog maar de vraag of volgend jaar meer treinen van en naar Zwolle kunnen rijden. Een stroomtekort op het spoor dreigt roet in het eten te gooien. Er staat niet voldoende spanning op de bovenleidingen om nieuwe treinen van stroom te voorzien. Dat blijkt uit een rapport van spoorbeheerder ProRail. Hans Nooter wil van de provincie weten wat de gevolgen zijn voor het treinvervoer in en door Overijssel. https://overijssel.pvda.nl/nieuws/pvda-stelt-vragen-over-stroomtekort-op-treinspoor/

De internationale intercity tussen ...

D66 D66 Overijssel 22-07-2019 05:31

De internationale intercity tussen Amsterdam en Berlijn blijft via Twente rijden! In april diende D66 in Almelo een motie in die unaniem is aangenomen. Ook in andere raden in Twente zijn vergelijkbare moties aangenomen. En nu dus resultaat!

De laatste tijd kregen we veel ...

PvdA PvdA Overijssel 26-09-2018 14:44

De laatste tijd kregen we veel klachten over de spoorlijn Almelo - Hardenberg. Uitvallende treinen, technische problemen, maar af moeten wachten of je dit keer wel met de trein van A naar B kunt komen. Hans Nooter bevroeg de provincie erover. Volgens gedeputeerde Boerman werd de ellende veroorzaakt door oververhitte treinen in de zomer en kinderziektes na een opknapbeurt van een aantal treinstellen. Die problemen zijn inmiddels aangepakt. Ook op de Vechtdallijn wordt hard gewerkt aan het oplossen van technische problemen, en dus mogen reizigers op de provinciale lijnen binnenkort een forse verbetering verwachten. We houden de vinger aan de pols. Wat zijn jouw ervaringen op de regionale spoorlijnen? https://www.rtvoost.nl/nieuws/299373/Problemen-op-de-Overijsselse-spoorlijnen-snel-voorbij

Voor de derde keer dit jaar staakt ...

PvdA PvdA Overijssel 27-06-2018 07:39

Voor de derde keer dit jaar staakt het streekvervoer. Ook in Overijssel rijden de komende drie dagen veel streekbussen niet. De chauffeurs staken niet alleen voor meer loon, maar ook om betere arbeidsvoorwaarden. Buschauffeurs hebben bijvoorbeeld maar twee keer een kwartier pauze tijdens een dienst van acht uur. Ze willen bij diensten van meer dan 6,5 uur een pauze van een half uur. Dat is niet meer dan normaal, vinden wij. Maar telkens als er schot in de onderhandelingen lijkt te komen gaat het toch weer mis. Het is zaak dat de bonden en de werkgevers snel tot een akkoord komen, zodat chauffeurs onder fatsoenlijke omstandigheden hun werk kunnen doen, en reizigers weer gewoon op hun bestemming kunnen komen. Daarom hebben wij gedeputeerde Boerman gevraagd waar mogelijk te bemiddelen tussen werknemers en vervoersbedrijven. 🚌🌹

Trillende kozijnen, rammelende ...

PvdA PvdA Overijssel 20-06-2018 08:17

Trillende kozijnen, rammelende glazen in huis en scheuren in de muren. Dat zijn de klachten van omwonenden van de spoorlijn Zwolle – Wierden sinds in december op het traject wordt gereden met nieuwe elektrische treinen. De PvdA Overijssel wil dat de provincie een meldpunt inricht om de klachten te verzamelen en zo snel mogelijk een oplossing te vinden. http://bit.ly/2I6ig4F

D66 OverijsselKlachtenmeldpunt D66 ...

D66 D66 Overijssel 19-02-2018 22:07

In Deventer maar ook elders in ...

PvdA PvdA Overijssel 12-02-2018 12:56

In Deventer maar ook elders in Overijssel wordt geklaagd over verdwijnende (stads)bussen. Buslijnen zijn opgeheven en haltes zijn geschrapt. Ouderen en mensen die slecht ter been zijn moeten verder lopen om in te kunnen stappen. Sommige busroutes zijn onhandig verlegd. Door rigoureus lijnen te schrappen wordt het Overijsselse busnet uitgekleed, en vrijwillige buurtbusjes moeten straks de gaten vullen. Een beroerde ontwikkeling waar we ons al sinds 2016 tegen verzetten. Waarom worden reizigers en lokale belanghebbenden niet serieus gehoord over haltes en voorzieningen? https://www.deventerrtv.nl/pvda-kaart-klachten-nieuwe-dienstregeling-bus-aan/

Het was eindelijk zover. Na jaren ...

PvdA PvdA Overijssel 30-01-2018 09:20

Het was eindelijk zover. Na jaren van voorbereiden, aanbesteden en aanleggen zou een deel van het Overijssels spoor een metamorfose ondergaan. Zwolle – Kampen: veel sneller en een stop in Stadshagen. Enschede – Zwolle: een intercityverbinding naast de sprinter. En Hengelo – Bielefeld als mooie parel van samenwerking in de Euregio. Maar de start van Blauwnet en de trein naar Bielefeld zijn op een grote teleurstelling uitgelopen. Typerend voor de maakbaarheidsproblemen op het spoor, schrijft Hans Nooter. http://bit.ly/2nn7yQ5

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.