Nieuws van politieke partijen in Heusden inzichtelijk

2 documenten

CDA Heusden stelt samen met Gemeentebelangen vragen over verkeerssituatie Vestingstraat Laagstraat Oudheusden

CDA CDA Heusden 14-12-2022 12:50

Het kruispunt Vestingstraat Laagstraat bij Oudheusden is een druk punt waar langzaam verkeer en snelverkeer niet gescheiden zijn en elkaar kruisen. Op het betreffende wegdeel geldt voor de Vestingstraat een maximumsnelheid van 60 km/h. Komende vanaf het viaduct over de N267 geldt tot 25 meter voor het kruispunt zelfs nog een maximumsnelheid van 80 km/h. Alle kinderen uit Oudheusden, Heusden en Herpt die naar de middelbare scholen en/of sportvoorzieningen in Drunen of Waalwijk fietsen, moeten deze gevaarlijke kruising oversteken van en naar een fietsstrook langs de Vestingstraat waar auto’s, bussen en vrachtwagens 80 km/h mogen rijden. Vervolgens moeten fietsers van of naar Drunen en Waalwijk vanaf de Vestingstraat de Polderweg / Elshoutseweg oversteken. Ook hier ligt alleen een fietsstrook en geldt een maximumsnelheid van 80 km/h. CDA Heusden heeft samen met Gemeentebelangen vragen gesteld over de onveilige verkeerssituatie. Ook zijn er suggesties gedaan om de situatie snel, goedkoop en eenvoudig te verbeteren. Wij hopen dat het college hier voortvarend mee aan de slag gaat.

GOL & Mobiliteit

Heusden Verbindt Heusden Verbindt Heusden 01-12-2021 10:07

Gol (Gebieds Ontwikkeling Langstraat)  in combinatie met het lokaal mobiliteitsplan veroorzaakt een verkeersexplosie in Heusden, die bij tal van dorpskernen voelbaar zal zijn. Met name Vlijmen is hier de dupe van.  Alle plannen van andere partijen ten spijt. Het verkeer kan alleen uit de kernen als er een goede rondweg wordt gemaakt met tal van inprikkers. En een verbreding van de A59  om de verkeersstromen beheersbaar te maken.

Enkele 10 duizenden kilometers worden extra gereden in de diverse kernen als GOL en het mobiliteitsplan doorgaat. Dit gaat ten koste van de verkeersveiligheid, Uitstoot en doorstroming. Ook de veiligheid van omwonenden en hun kinderen kunnen op geen enkele wijze meer worden gegarandeerd. Het vrachtverkeer door de kernen neemt enorm toe tot wel honderden vrachtauto bewegingen per dag.

Door het verleggen van de afritten ontstaat er ook een directe impact op natuur en historische cultuurgoed van Heusden. Dit alles om de weg vrij te maken voor het door ontwikkelen van grote industrieterrein in o.a. Waalwijk.

Er zijn al miljoenen uitgegeven en nog geen schop de grond in gegaan. Onder het mom van risicobeheersing zijn enorme bedragen betaald aan “wachtgeldregelingen” voor de aannemer. En Rijkswaterstaat is niet voornemens om de Kennedy Brug veilig te maken. Wij willen voorkomen dat een groot gedeelte van de gemeente Heusden decennialang gebukt gaat onder gigantische verkeers- en geldproblemen.

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.