Nieuws van politieke partijen in s-Hertogenbosch over D66 inzichtelijk

4 documenten

Uitbreiding fietsenstalling station Rosmalen

D66 D66 s-Hertogenbosch 11-03-2020 15:55

Binnen twee jaar wordt de fietsenstalling bij station Rosmalen fors uitgebreid. Er komen in totaal 250 extra plekken voor fietsen bij. D66 is erg blij met deze uitbreiding, waar we sinds 2017 voor gestreden hebben.

D66 pleitte in 2017 al voor een uitbreiding van de fietsenstallingsplekken bij station Rosmalen. We dienden toen een motie in die de gemeente opriep om hiermee aan de slag te gaan. Ook was het voor ons een belangrijk item bij de afgelopen verkiezingen. We zien en horen namelijk dat het stallen van fietsen een grote opgave is bij dit station. Daarom zijn we verheugd dat er extra fietsrekken komen aan de noord- en de zuidkant van het station. Aan de zuidkant komen dubbellaagse rekken, in de hoogte. Aan de noordzijde maakt het voormalige bewakingshuisje van de stalling plaats voor reguliere fietsenrekken en stallingsplaatsen voor scooters en brommers.

Raadslid Geert Verbruggen: “Het is geweldig dat de stallingscapaciteit voor fietsen bij het station Rosmalen de komende jaren wordt uitgebreid. Hierdoor wordt het voor de fietsende treinreizigers weer gemakkelijker om een stallingsplek te vinden.”

Uitbreiding fietsenstalling station Rosmalen

D66 D66 s-Hertogenbosch 11-03-2020 15:55

Binnen twee jaar wordt de fietsenstalling bij station Rosmalen fors uitgebreid. Er komen in totaal 250 extra plekken voor fietsen bij. D66 is erg blij met deze uitbreiding, waar we sinds 2017 voor gestreden hebben.

D66 pleitte in 2017 al voor een uitbreiding van de fietsenstallingsplekken bij station Rosmalen. We dienden toen een motie in die de gemeente opriep om hiermee aan de slag te gaan. Ook was het voor ons een belangrijk item bij de afgelopen verkiezingen. We zien en horen namelijk dat het stallen van fietsen een grote opgave is bij dit station. Daarom zijn we verheugd dat er extra fietsrekken komen aan de noord- en de zuidkant van het station. Aan de zuidkant komen dubbellaagse rekken, in de hoogte. Aan de noordzijde maakt het voormalige bewakingshuisje van de stalling plaats voor reguliere fietsenrekken en stallingsplaatsen voor scooters en brommers.

Raadslid Geert Verbruggen: “Het is geweldig dat de stallingscapaciteit voor fietsen bij het station Rosmalen de komende jaren wordt uitgebreid. Hierdoor wordt het voor de fietsende treinreizigers weer gemakkelijker om een stallingsplek te vinden.”

Streven naar Station Maaspoort

D66 D66 s-Hertogenbosch 22-02-2018 16:46

Tilburg is hard op weg naar voorstadstation Berkel-Enschot, evenals dat de kans groot is dat bij Breda-Oost een nieuw station komt. ’s-Hertogenbosch viel tot nu toe buiten de prijzen als het gaat om een extra station. In 2016 werd bekend dat er geen vervolgonderzoek komt naar een Station Maaspoort. De gemeente legde zich daarbij neer. D66 wil dat daar verandering in komt.

In februari 2016 heeft de gemeente ’s-Hertogenbosch ingestemd met de conclusie van Prorail om af te zien van een vervolgonderzoek naar een Station Maaspoort. De gemeente gaf daarbij aan voorlopig af te zien van het streven naar de realisatie van Station Maaspoort. Recent is echter bekend geworden dat de kans dat groot is dat er een NS-station wordt gerealiseerd bij Berkel-Enschot. Ook bij Breda-Oost kan een ‘voorstadstation’ verrijzen, zo is de conclusie van een vervolgonderzoek van de provincie. Totale kosten voor beide stations bedragen 13 miljoen euro.

“Het verbaast D66 dat zowel in Breda als Tilburg de mogelijkheden voor een voorstadstation wel verder onderzocht worden en in ’s-Hertogenbosch partijen zich erbij neer lijken te leggen dat Station Maaspoort geen optie meer is. Een goede OV-verbinding van de Maaspoort met de binnenstad is belangrijk. D66 blijft daarom ook streven naar een Station Maaspoort.” aldus raadslid René van den Kerkhof.

D66 stelt daarom vragen aan het College van B&W waarin het de gemeente oproept om samen met de provincie het vervolgonderzoek te starten naar Station Maaspoort.

Streven naar Station Maaspoort

D66 D66 s-Hertogenbosch 22-02-2018 16:46

Tilburg is hard op weg naar voorstadstation Berkel-Enschot, evenals dat de kans groot is dat bij Breda-Oost een nieuw station komt. ’s-Hertogenbosch viel tot nu toe buiten de prijzen als het gaat om een extra station. In 2016 werd bekend dat er geen vervolgonderzoek komt naar een Station Maaspoort. De gemeente legde zich daarbij neer. D66 wil dat daar verandering in komt.

In februari 2016 heeft de gemeente ’s-Hertogenbosch ingestemd met de conclusie van Prorail om af te zien van een vervolgonderzoek naar een Station Maaspoort. De gemeente gaf daarbij aan voorlopig af te zien van het streven naar de realisatie van Station Maaspoort. Recent is echter bekend geworden dat de kans dat groot is dat er een NS-station wordt gerealiseerd bij Berkel-Enschot. Ook bij Breda-Oost kan een ‘voorstadstation’ verrijzen, zo is de conclusie van een vervolgonderzoek van de provincie. Totale kosten voor beide stations bedragen 13 miljoen euro.

“Het verbaast D66 dat zowel in Breda als Tilburg de mogelijkheden voor een voorstadstation wel verder onderzocht worden en in ’s-Hertogenbosch partijen zich erbij neer lijken te leggen dat Station Maaspoort geen optie meer is. Een goede OV-verbinding van de Maaspoort met de binnenstad is belangrijk. D66 blijft daarom ook streven naar een Station Maaspoort.” aldus raadslid René van den Kerkhof.

D66 stelt daarom vragen aan het College van B&W waarin het de gemeente oproept om samen met de provincie het vervolgonderzoek te starten naar Station Maaspoort.

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.