DRIE TON VOOR BINNENSTAD Het college van b&w heeft ingestemd met het Stadsarrangement met daarin 10 acties voor een vitale en toekomstgerichte binnenstad. Het arrangement is het resultaat van een samenwerking tussen ondernemers, eigenaren, bewoners, Kampen Marketing, de cultuurpartners, de gemeente Kampen en de Stadsbeweging van de provincie Overijssel. Voor het arrangement wordt een bedrag van circa € 300.000 beschikbaar gesteld door zowel gemeente als provincie. De leegstand wordt aangepakt door op zoek te gaan naar nieuwe functies in de panden maar ook door het compacter maken van het winkelgebied. Levendigheid wordt o.a. meer vergroot door nieuwe culturele evenementen maar ook door het ontwikkelen van ‘nieuwe producten en arrangementen’ waarmee nieuw aanbod wordt gecreëerd. Ook de openbare ruimte wordt aangepakt met verlichting en vergroening. Wethouder Geert Meijering: “Uniek is dat we het samen doen. Acties en activiteiten worden door verschillende werkgroepen waar ondernemers, eigenaren of gemeente aan het roer staan uitgevoerd. Natuurlijk met zoveel mogelijk betrokkenen in de stad”.