Nieuws van politieke partijen in Katwijk inzichtelijk

2 documenten

Katwijk Marketing voor gemoedelijke familiebadplaats

ChristenUnie ChristenUnie Katwijk 20-02-2019 23:43

De gemeenteraad heeft het evaluatierapport van Katwijk Marketing besproken. De citymarketingorganisatie met focus op toerisme en recreatie voert promotieactiviteiten uit, coördineert de toeristische informatievoorziening via het VVV Agentschap en ontwikkelt acties en arrangementen. 
 
Uit het onderzoek blijkt dat Katwijk Marketing in het algemeen afspraken nakomt en dat het beschikbare budget adequaat wordt besteed. Echter een duidelijke visie en strategie ontbreekt, daarom is een transitiejaar nodig en moet in 2019 de basis gelegd worden voor de totstandkoming van het meerjarenplan voor de citymarketing. De kosten hiervoor zullen voor de helft gefinancierd worden door gemeente Katwijk op voorwaarde dat de andere helft wordt toegekend vanuit het bedrijfsleven.
 
Tijdens dit overgangsjaar zal er geen aanvullend marketingbudget beschikbaar worden gesteld door gemeente Katwijk. Hier werd door Katwijk Marketing met onbegrip op gereageerd. Het marketing budget dat in 2017 en 2018 door gemeente Katwijk is vertrekt was echter maar tijdelijk en ook niet toegezegd voor komend jaar. ChristenUnie raadslid Geesje Haasnoot: “De ChristenUnie is altijd terughoudend geweest in het stoppen van gemeentelijk geld in de marketing van de toeristische sector. In het verleden droeg het bedrijfsleven zelf de kosten van campagnes. Wij zien geen problemen dat dit voor dit jaar niet zou kunnen lukken.”
 
In september praat de gemeenteraad verder over een brede strategie van city marketing mogelijk ook op het gebied van wonen en werken. Het accent moet liggen op het verschuiven van promotionele activiteiten naar citymarketing met een lange termijn strategie. Wat de ChristenUnie betreft staat éé doel voor dit meerjarenplan al vast: Katwijk blijft een gemoedelijke familiebadplaats.

Kandidatenlijst ChristenUnie combinatie van ervaring en nieuw bloed

ChristenUnie ChristenUnie Katwijk 05-06-2018 16:29

https://katwijk.christenunie.nl/k/n10755/news/view/1214649/129959/IMG_4868-768x432.png

Onlangs maakte de ChristenUnie Katwijk bekend dat Gerard Mostert jr. de lijst voor de gemeenteraadsverkiezingen op 21 maart 2018 gaat aanvoeren. Nu is ook de volledige kandidatenlijst bekend gemaakt. Het bestuur en de leden van de ChristenUnie hebben gekozen voor een kandidatenlijst met ervaring en nieuw bloed. De lijst bestaat uit getalenteerde mannen en vrouwen met herkenbaarheid in Katwijk, Rijnsburg en Valkenburg.

Atie Kuijt is op plaats 2 de eerste vrouw op de lijst. Zij combineert haar politieke ervaring met veel kennis van zaken over zorg, onderwijs en vrijwilligerswerk in onze gemeente. Nieuw op de lijst, op nummer 3, is politiek talent Robert Haasnoot. Hij is financieel specialist en lid van de schaduwfractie. Rasechte Valkenburger en raadslid Ton de Vries staat op plaats 4. Raadslid Geesje Haasnoot-de Mooij volgt op plek 5. Op plaats 6 en 7 staan nieuwkomers Ben van der Plas (werkzaam in de zorg, actief in de ondernemingsraad en lid schaduwfractie) en Robert-Jan van Rijn (huisarts en lid CU-denktank). Machiel van der Bent staat op plaats 8. Hij is projectmanager en campagnecoördinator voor de partij. Op plaats 9 en 10 staan Aad Rasenberg en Gerben Huisman uit Rijnsburg. Zij zijn respectievelijk voorzitter en vicevoorzitter van ChristenUnie-Katwijk. Op plaats 11 staat Mirjam Klok uit Rijnsburg. Zij is op diverse vlakken actief in het verenigingsleven van onze gemeente. De zittende raadsleden Jaap Oudes en Claudia Noort-Verhoef hebben de voorkeur gegeven aan een niet-verkiesbare plaats op de lijst.

De volledige kandidatenlijst kunt u hier inzien: kandidatenlijst ChristenUnie Gemeenteraadsverkiezingen 2018 

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.