https://enschede.christenunie.nl/k/n10023/news/view/1147554/43676/20171220 klachtencommissarisAfgelopen donderdag maakte de fractie van de ChristenUnie Enschede kennis met de nieuwe klachtencommissaris, Nienke v.d. Kooij. De fractie ontmoette een, niet alleen een zeer deskundige persoonlijkheid, maar ook een warme persoonlijkheid die een helder doel voor ogen heeft.

De klachtencommissaris heeft als opdracht dat de inwoners van Enschede zich gehoord en gekend voelen in hun contact met de gemeente. Ook moet de lokale overheid leren van de analyses van de commissaris. In het gesprek van de fractie met de klachtencommissaris bleek dat zij ervaren is in mediation en het op niet-politieke wijze afhandelen van klachten. De ChristenUnie vertrouwt er dan ook op dat de rol van klachtencommissaris objectief en betrokken zal worden ingevuld.

Deze kennismaking gaf een heel ander beeld van de nieuwe klachtencommissaris dan dat een artikel schetste dat dezelfde dag in de krant verscheen. Het instituut klachtencommissaris heeft inderdaad een roerige tijd achter de rug. Bekend was dat dit ‘instituut’ tijd nodig zou hebben om te groeien. Bij een groeiproces hoort groeipijn. De raad heeft met elkaar besloten dat de klachtencommissaris direct onder de burgemeester komt te vallen. Daarmee is de onpartijdigheid van de klachtencommissaris voor de CU-fractie voldoende geborgd. We worden als raad geïnformeerd en kunnen zo, indien nodig, bijsturen.

Zie ook: https://www.facebook.com/ChristenUnieEnschede/photos/a.1404540616478723.1073741830.1400607256872059/1961906844075428/?type=3&theater