Nieuws van VVD in Amstelveen inzichtelijk

2 documenten

Openbaar Vervoer in Amstelveen en de regio.

VVD VVD Amstelveen 28-01-2018 17:00

https://amstelveen.vvd.nl/nieuws/26798/openbaar-vervoer-in-amstelveen-en-de-regio

Grote onrust is ontstaan en een klachtenregen neergedaald sinds Connexxion op 10 december jl. met de nieuwe concessie van start ging. In de folder van Connexxion staat: je komt er sneller, vaker en duurzamer. Nou was dat maar waar. De VVD ontving tientallen mailberichten waarin duidelijk wordt aangegeven welke misstanden nu optreden als het gaat om haltebereikbaarheid en de gereden routes. Wij zijn het inmiddels zat en ook hels en diep bedroefd.

Onze antwoorden en stellingname  wil de VVD in dit persbericht verduidelijken en toelichten.

Alle buslijnen van Connexxion hebben in de nieuwe concessie andere nummers en namen gekregen. Veel belangrijker is natuurlijk dat wordt voldaan aan haltebereikbaarheid en fijnmazigheid en dat ontbreekt nu volledig. In maart en mei 2017 werd in ons Raadhuis door de staf van de Vervoerregio Amsterdam (VRA) en Connexxion de verleende concessie aan raadsleden en burgers toegelicht. Van meet af aan is door alle leden van de commissie Ruimte Wonen en Natuur zware kritiek op de plannen geuit. Voor Uw informatie nog het volgende. Besluitvorming vindt plaats in de Vervoerregioraad Amsterdam en dan met name de gegeven bevoegdheid, natuurlijk na alle partijen gehoord te hebben, te besluiten aan het Dagelijks Bestuur van de VRA. Amstelveen heeft 5 afgevaardigde raadsleden in de VRA van 57 in totaal. Dit zijn Amsterdam met 15 omliggende gemeentes waaronder de Haarlemmermeer, Aalsmeer, Uithoorn en Amstelveen als Amstelland en Meerlanden. (AML). Wij hebben met alle fracties in AML onze bezwaren en klachten luid en duidelijk verwoord en ook besproken in de Raadsvergaderingen van de VRA te weten in oktober en december 2017.

Waar zijn wij nu ?

In december heeft eerst nog ambtelijk overleg plaatsgevonden tussen Amstelveen, de VRA en Connexxion en is er een compleet overzicht gemaakt van alle klachten en wensen. Vervolgens heeft onze wethouder Jeroen Brandes met dat klachtenoverzicht aan tafel gezeten met de VRA-Dagelijks Bestuurders en de directie van Connexxion en zijn alle klachten toegelicht en daarmee de noodzakelijke aanpassingen van de concessie verwoord. Connexxion monitort nu haar ervaringen tot april 2018 en moet dan met aanpassingen en verbeter voorstellen komen. 12 December jl heeft Walter B. Vervenne, onze vertegenwoordiger in de VRA, nog heftig geprotesteerd en zal dat opnieuw doen 20 februari as.

Er zal en moet een grondige aanpassing van het routeplan en de haltering doorgevoerd worden.

Wordt vervolgd.

<!-- /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:1; mso-generic-font-family:roman; mso-font-format:other; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:0 0 0 0 0 0;} @font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:auto; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-536870145 1073786111 1 0 415 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:Calibri; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;} .MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-size:11.0pt; mso-ansi-font-size:11.0pt; mso-bidi-font-size:11.0pt; font-family:Calibri; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;} .MsoPapDefault {mso-style-type:export-only; margin-bottom:10.0pt; line-height:115%;} @page WordSection1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;} div.WordSection1 {page:WordSection1;} -->

VVD pleit voor aanpakken parkeerproblematiek

VVD VVD Amstelveen 19-12-2017 17:36

https://amstelveen.vvd.nl/nieuws/26059/vvd-pleit-voor-aanpakken-parkeerproblematiek

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 11.0px Verdana; color: #000000}

VVD Amstelveen heeft in de raadsvergadering van 13 december jl. gepleit voor het snel oplossen van de hoge parkeerdruk voor inwoners. Er is vooral in delen van Amstelveen Noord in toenemende mate sprake van een gebrek aan parkeerplaatsen. De VVD vindt het belangrijk dat zo snel mogelijk wordt gehandeld om ervoor te zorgen dat  bewoners in de probleemgebieden weer voor de deur kunnen parkeren.

Insprekende bewoners bij de commissie RWN hebben raadsleden met klem gevraagd om onmiddellijk actie te ondernemen. Forenzen reizend naar Amsterdam blijken een belangrijke oorzaak van de parkeerdruk in Amstelveen. Zij ontvluchten de hoge parkeertarieven in de hoofdstad. Ook reizigers naar Schiphol die gratis in Amstelveen parkeren dragen bij aan het probleem.

 

De VVD steunt daarom een voorstel van wethouder Jeroen Brandes waarmee een flexibeler beleid voor betaald parkeren in combinatie met vergunningen voor bewoners wordt ingevoerd. Hiermee kan beter worden geanticipeerd op ontwikkelingen die zich steeds sneller opvolgen. Dit is met het beleid tot op heden - waarbij met verplichte enquêtes onder inwoners werd gewerkt - niet mogelijk. De opkomstdrempel werd niet gehaald of door gedeeltelijke invoering ontstond er in het resterende deel van de wijk een nog hogere parkeerdruk, die vervolgens niet meer kon worden aangepakt.

 

“Met het nieuwe beleid kunnen delen van Amstelveen met een zeer hoge parkeerdruk op korte termijn worden ontlast. Zo kunnen bewoners en hun bezoekers weer dichtbij de woning parkeren. Door het niet meer houden van enquêtes wordt het wel extra belangrijk om goede afstemming te hebben met betrokkenen in de wijk”, aldus VVD-raadslid Janneke Leegstra.

 

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 11.0px Verdana; color: #000000}

De VVD vindt het van belang dat bij invoering van betaald parkeren winkels in de wijk goed bereikbaar blijven door het toepassen van blauwe zones. Zo kunnen klanten voor een bepaalde tijd gratis voor de deur parkeren en hun aankopen doen. Daarnaast is het essentieel dat de gemeente een kostendekkend beleid blijft hanteren met zo laag mogelijke tarieven voor inwoners. De recente substantiële verlaging van de tarieven voor parkeervergunningen is daarin een uitstekende stap.

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.