Nieuws van politieke partijen in Goeree-Overflakkee over VVD inzichtelijk

162 documenten

Nieuwe site voor VVD Goeree-Overflakkee: www.vvdgo.nl

VVD VVD Goeree-Overflakkee 20-03-2020 07:36

Onze website is verhuisd naar www.vvdgo.nl. De nieuwe website is duidelijker, overzichtelijker en biedt nog meer mogelijkheden om in contact te treden met ons.

VVD wil maatregelen voor getroffen ondernemers door coronavirus

VVD VVD Goeree-Overflakkee 15-03-2020 08:10

Het coronavirus zorgt ervoor dat iedereen wordt geraakt door de extra noodzakelijke maatregelen. Ondernemers (maar ook sportverenigingen en culturele instellingen) worden ook economisch hard geraakt nu zij hun deuren moeten sluiten, in afgeslankte vorm werkzaamheden uitvoeren of hun afzetmarkt verliezen. De VVD wil zonodig lokale maatregelen in aanvulling op de landelijke regelingen, indien blijkt dat deze onvoldoende zijn voor ondernemers om het hoofd boven water te houden.

https://goereeoverflakkee.vvd.nl/nieuws/38679/vvd-wil-maatregelen-voor-getroffen-ondernemers-door-coronavirus

Landelijk zijn er aanvullende regelingen aangekondigd om te zorgen dat bedrijven niet in de problemen komen, zoals  werktijdverkorting of uitstel van de betaling van belastingen. De VVD Goeree-Overflakkee vindt dat we ook op gemeentelijk niveau alles in het werk moeten stellen om getroffen ondernemers in deze uitzonderlijke situatie te ondersteunen. 

Fractievoorzitter Addy Rijerkerk: “Deze crisis raakt ondernemers hard. We willen dan ook proberen te zorgen dat ondernemers hierdoor niet in de problemen komen. Als gemeente kunnen we daar onze bijdrage aan leveren. Bijvoorbeeld door ook lokaal ondernemers uitstel te geven van betaling van lokale belastingen, zoals bijvoorbeeld toeristenbelasting of OZB.” 

Daarnaast wil de VVD Goeree-Overflakkee graag onderzocht hebben wat de mogelijkheden zijn om een corona-noodfonds op te zetten voor ondernemers die in de problemen komen en waarvoor de landelijke regelingen onvoldoende blijken te zijn. De VVD heeft hierover inmiddels schriftelijke vragen gesteld aan het college.

VVD laat zich informeren over bereikbaarheid eiland tijdens werkzaamheden Heinenoordtunnel en Haringvlietbrug

VVD VVD Goeree-Overflakkee 13-03-2020 07:34

Rijkswaterstaat is begonnen aan zijn grootste onderhoudsklus ooit. Tot 2033 worden meer dan 100 bruggen en tunnels gerenoveerd, waaronder ook de Heinenoordtunnel en de Haringvlietbrug. De VVD heeft via schriftelijke vragen informatie opgevraagd bij het college over de bereikbaarheid van het eiland in deze periode.

Vraag VVD 1: Gezien alle wegwerkzaamheden die ons te wachten staan en die zeker de bereikbaarheid van ons eiland zullen bemoeilijken vragen wij u ons deelgenoot te maken van de maatregelen die getroffen worden met betrekking tot de bereikbaarheid van ons eiland ten tijde van de renovatie van met name de Haringvlietbrug en de Heinenoordtunnel. Hoe wordt voorkomen dat ons eiland slecht tot zeer slecht te bereiken is?

Beantwoording college: Het is nog veel complexer. Werkzaamheden aan de knooppunten Ridderster en Vaanplein, Botlekbrug/-tunnel, Thomassentunnel en Volkerak- en Krammersluizen etc. hebben allemaal impact op de bereikbaarheid van ons eiland. Er kan dan ook niet worden voorkomen dat er een grote impact op bereikbaarheid ontstaat. Wel wordt er alles aan gedaan om de bereikbaarheid zo optimaal mogelijk te houden. Eens in de 4-8 weken (afhankelijk van de planningen) is er overleg bij Rijkswaterstaat (Verkeerscentrale) in Rhoon waaraan alle wegbeheerders deelnemen. Er zijn vertegenwoordigers van RWS, provincie, waterschap, havenbedrijf, gemeenten als Rotterdam, Voorne-putten, Hoeksche Waard en Goeree-Overflakkee. De onderhoudspartij voor RWS Rijksweg A15, A-Lanes, is vertegenwoordigd, maar ook Prorail voor de ontwikkelingen van het Theemswegtracé en andere partijen worden aan tafel gehaald om goed inzichtelijk te maken wat, waar speelt en hoe de fine-tuning van de planningen moet zijn om het verkeer zo goed mogelijk te laten doorstromen.

Voorts zijn natuurlijk ook nooddiensten, vervoersondernemingen en veiligheidsregiopartijen die aan dit overleg deelnemen. Alle maatregelen en planningen worden in een programma opgenomen (Melvin) en de werken worden zorgvuldig in volgordelijkheid van uitvoering geplaatst. Op enig moment is er ook een keer zeer groot onderhoud van ‘Kunstwerken’ (bruggen, duikers, viaducten, tunnels etc.) aan de hand die leidend zijn voor de meer reguliere aanpak van de overige zaken als vervangen wegdek etc. Daarom wordt heel gericht gewerkt met tijdsloten waarin wordt bepaald wanneer een werk MOET starten en MOET zijn afgerond omdat sommige grote werken elkaar natuurlijk (extra negatief voor bereikbaarheid) kunnen beïnvloeden.

Het doel is om de veiligheid (externe veiligheid en directe veiligheid voor eenieder) goed te borgen en daarom wordt de veiligheidsregio nadrukkelijk bij de planningen betrokken zodat duidelijkheid bestaat over op welke wijze zij waar kunnen komen. Voorbeeld hiervan is de afsluiting van de N215 door de provincie op nader te bepalen datum tussen Dirksland en Melissant. Nooddiensten, OV-bus en onze gemeente zijn van deze actie al langere tijd op de hoogte en de inwoners worden middels media en verkeersborden (vooraanduiding vanaf week 5) goed geïnformeerd. Voor de communicatie in deze is PZH in de lead, wij sturen mede aan en onze communicatie-afdeling zet passende maatwerkinformatie op de site en in het Eilandennieuws.

Vraag VVD 2: Graag ook een doorkijk naar de planning van de werkzaamheden aan de N59, N215 en de N57 (wanneer de bouw van de getijdencentrale doorgaat). Worden deze afgestemd op de planning van de renovatie van de Haringvlietbrug en de Heinenoordtunnel?

Beantwoording college: Gelet op dat wat nu is beschreven, is duidelijk dat wij geen detailplanningen van alle werken kunnen geven. Simpelweg omdat dit te complex is (mede door geplande reservedata door RWS), want ook in de vraag is maar zeer beperkt weergegeven wat er allemaal speelt. Zo zijn onze onderhoudswerken niet weergegeven, maar ook de aanpak/realisatie van de provinciale rotonde op de N498 (Schaapsweg) staat hier niet in. De werken die impact hebben worden zo snel als mogelijk en zo goed mogelijk gericht op doelgroepen, gedeeld.

Bij de zeer grote acties die ‘op ons af gaan komen’ gaat het er vanuit verkeer en vervoer (mobiliteit), vooral om de reiziger niet alleen gericht een omleidingsroute te gaan volgen (met extra stagnatie tot gevolg), maar vooral ook om het beïnvloeden van die reiziger. Ingezet wordt op gebruikmaking van OV, thuiswerken, aanpassen werktijden en dat soort acties om de negatieve reiseffecten zoveel mogelijk te voorkomen dan wel deze te beperken.

Raadsvergadering 20 februari 2020: Betoog wegnemen openbaarheid kerkenpad Klarebeekweg 4 Ouddorp

VVD VVD Goeree-Overflakkee 21-02-2020 03:54

Wegnemen openbaarheid kerkenpad Klarebeekweg 4 Ouddorp

Een gevoelig onderwerp zo is mij de afgelopen week gebleken. Gevoelig voor alle betrokken partijen. Het heeft ons de afgelopen dagen behoorlijk bezig gehouden.

Afgelopen dinsdag zijn wij ter plaatse geweest en hebben wij met de eigenaar van Klarebeekweg 4 gesproken. We spraken over de situatie en hebben met eigen ogen gezien hoe het Klarenbeeksepad over hun erf en vlak langs het woonhuis loopt.

Wat ons betreft een onwenselijke situatie. Er wordt ook al jaren geen gebruik gemaakt van het pad. Mocht dit in het verleden wel zo zijn geweest dan werden de wandelaars erop gewezen dat zij zich op privéterrein bevonden. Mocht het Klarenbeeksepad toegankelijk worden voor wandelaars, dan heeft dit grote gevolgen voor het woongenot van de eigenaren. Wat te denken van alle seizoengasten van de naburige campings die dit pad als kortste weg naar het dorp zullen gaan gebruiken?

De brief van 6 januari 2015 van de gemeente Goeree-Overflakkee aan de toenmalige eigenaar van de Klarebeekweg nummer 4, speelt wat ons betreft ook een grote rol in dit verhaal. De huidige eigenaar heeft zwart op wit van de overheid een uitspraak op basis waarvan hij meent in zijn recht te staan.

Wij hebben begrip voor de inwoners die grote waarde hechten aan het in stand houden van de historische kerkenpaden in Ouddorp. Echter de VVD zal instemmen met het uit de openbaarheid halen van het Klarenbeeksepad.

Teneinde soortgelijke situaties in de toekomst te voorkomen willen wij het college meegeven om de overgebleven kerkenpaden goed in kaart te brengen, waar nodig in gesprek te gaan met eigenaren van de percelen waar deze paden overheen lopen.

 

Misschien een idee om de overgebleven kerkenpaden een beschermde status te geven à la de zandwallen en schurvelingen? 

Rijbaanscheiding N59 tussen Hellegatsplein en Schaapsweg

VVD VVD Goeree-Overflakkee 18-12-2019 11:23

Rijbaanscheiding N59 tussen Hellegatsplein en Schaapsweg   

De twee rijbanen van de N59 tussen het Hellegatsplein en de kruising met de Schaapsweg worden van elkaar gescheiden. Dit betekent een belangrijke verbetering van de verkeersveiligheid op de N59. Het streven is om de oplossing voor eind 2022 te realiseren. De aanpassing van dit traject is een van de veertien maatregelen die ervoor moeten zorgen dat de veiligheid, doorstroming, duurzaamheid en ecologie van de N59 verbeteren. 

Compleet pakket aan maatregelen

Andere maatregelen die de veiligheid en doorstroming verbeteren zijn onder meer de aanpassing van het Hellegatsplein en slimme verkeerslichten op een aantal kruisingen. Daarnaast moeten campagnes woon-werk- en recreatieverkeer onder andere verleiden om op andere tijdstippen te reizen. Slimme bandenpompen zorgen al voor een lager brandstofverbruik. En mogelijk zorgen slimme bushaltes met pakketkluizen in de toekomst voor minder bezorgverkeer en slimme led verlichting voor minder CO2-uitstoot. Daarmee verbeteren deze slimme maatregelen vooral de duurzaamheid van de N59, net als het verwerken van maaiafval tot bijvoorbeeld biogas of plaatmateriaal. Om de ecologie te versterken worden onder meer natuurgebieden rondom de N59 met elkaar verbonden en worden plekken rondom de weg groener ingericht.  

Bestuurders blij met gemaakte afspraken

Provincie Zuid-Holland en Zeeland, de gemeenten Goeree-Overflakkee en Schouwen-Duiveland en Rijkswaterstaat hebben medio november ingestemd met het maatregelenpakket. Gedeputeerde Floor Vermeulen van de provincie Zuid-Holland is blij met het pakket aan maatregelen: “Met alle maatregelen samen verbeteren we de veiligheid van de weg én de bereikbaarheid van Goeree-Overflakkee. Tegelijkertijd past het mooi in onze ambitie van ''schone energie voor iedereen”. Wethouder Peter Feller van de gemeente Goeree-Overflakkee vult hierop aan: “Ik ben blij met de maatregelen die we nu gaan treffen. Goed dat het nu écht concreet wordt. Voor mij hebben de maatregelen op het gebied van de verkeersveiligheid en doorstroming de hoogste prioriteit. De aanleg van de rijbaanscheiding is hierbij van cruciaal belang!”  

Uitvoering in periode 2020-2024

Voor de uitvoering van de maatregelen is de periode 2020-2024 gereserveerd. Naar verwachting is de rijbaanscheiding op het traject Hellegatsplein – Schaapsweg eind 2022 klaar. De Slimme Bandenpompen staan al langs de N59. De samenwerkende partijen streven naar een innovatieve en duurzame aanpak bij de uitvoering van de werkzaamheden. Bijvoorbeeld door de toepassing van circulaire materialen, duurzame energie en CO2-reductie. 

Meer informatie

Een toelichting op alle maatregelen is te vinden op de vernieuwde website www.n59vandetoekomst.nl. Geïnteresseerden kunnen de voortgang van het project volgen via deze website en zich via de website inschrijven voor de digitale nieuwsbrief.  

De provincie Zuid-Holland, Rijkswaterstaat, de gemeenten Goeree-Overflakkee en Schouwen-Duiveland en de provincie Zeeland werken samen aan de verbetering van de veiligheid, doorstroming, duurzaamheid.

Raadsvergadering 14 november j.l.: Vervolgtraject doorontwikkeling Diekhuus

VVD VVD Goeree-Overflakkee 21-11-2019 03:09

Vervolgtraject Doorontwikkeling Diekhuus

Een kritische noot vanuit de VVD fractie. ‘We zijn weer terug bij af’. Dat is het gevoel wat ons bekruipt. De doorontwikkeling van het Diekhuus blijkt een zeer lastig dossier. Menig wethouder (en een batterij aan ambtenaren) hebben zich de afgelopen jaren gebogen over dit vraagstuk. Uiteindelijk hebben ze niets voor elkaar gekregen in dit dossier, behalve dan wellicht onzekerheid en frustraties bij direct belanghebbenden.

In de raadsbrief wordt gesproken over het jaar 2016 zijnde het jaar dat gestart is met het project Doorontwikkeling Diekhuus. We weten echter dat er jaren eerder al gesproken is over de bezettingsgraad en toekomst van het Diekhuus en dat er toen al plannen waren, mooie plannen welteverstaan, die destijds helaas ook zijn gestrand.

Tijd, energie en geld zijn besteed en naar nu blijkt weer verspild. Geld waarmee inmiddels de nodige stappen gezet hadden kunnen worden als men het eens zou zijn over het uiteindelijke doel. Wat we willen nu eigenlijk met het Diekhuus? Welk doel dient het Diekhuus? Doorontwikkelen naar?

Is er een goede businesscase? Ons inziens de basis voor een succesvol traject.

Ons wordt nu gevraagd vast te stellen dat er geen bestuurlijk draagvlak is voor de scenario’s zoals gepresenteerd aan de raad op 6 december 2018. Tja. Wie heeft zijn huiswerk nu niet goed gedaan?

We nemen de doorontwikkeling van het Diekhuus mee in de gebiedsontwikkeling van het centrum van Middelharnis. Eureka!

En gaan weer over tot de orde van de dag..

 

 

 

Raadsvergadering 14 november j.l.: Betoog begroting 2020

VVD VVD Goeree-Overflakkee 20-11-2019 01:59

De VVD is blij met de meerjarig sluitende begroting.

Na de Kadernota bleek, zoals u ook beschrijft, dat er bezuinigd moest worden om de begroting sluitend te krijgen. Betere aanbestedingen, meer inzet op snelle uitstroom uitkeringsgerechtigden en bezuinigingen binnen de ambtelijke organisatie zijn punten die de VVD zeker aanspreken.

Wij hebben als gemeenteraad bij de Kadernota gekozen voor een anticiperende begroting; niet te behoudend en niet te ambitieus.

De VVD is van mening dat de meter weleens doorslaat naar té behoudend. Een deel van deze raad trapt gelijk op de rem als er een investeringsvoorstel komt:Al het geld op de bank houden, achter slot en grendel.+

Wat de VVD betreft zouden we wel iets ambitieuzer mogen zijn, meer investeren. Geld lenen kost op dit moment niet veel. We zouden dan meer tegelijkertijd kunnen doen.

Wij denken hierbij aan belangrijke en omvangrijke investeringen die nu als PM-post te boek staan, zoals het VCP Middelharnis/Sommelsdijk en de daarbij behorende gebiedsontwikkeling (inclusief de doorontwikkeling van het Diekhuus) en de toekomst van de zwembaden op ons eiland.

 

U wilt realistisch begroten en dat is natuurlijk ook uw taak. Laat het duidelijk zijn: Ook de VVD wil een degelijke begroting, geen grote risico’s en verantwoorde reserves. Maar wij willen wel laten horen dat bij ons de ondernemersgeest borrelt. Investeren vergroot de leefbaarheid van ons eiland en maakt ons aantrekkelijk voor ‘overkanters’. Dáár krijgen wij energie van!

Een paar punten willen we  graag extra benoemen: 

·       Woningbouw

Wat de VVD betreft met stip op één! Er zou naar onze mening wel gas gegeven mogen worden. Meer woningen, meer mensen, meer werknemers, goed voor de voorzieningen, de scholen en verenigingen in de kernen. Betaalbare kansen voor starters en gezinnen, maar ook appartementen voor senioren, mooie plaatsen kiezen bijvoorbeeld aan het water.

·       Bereikbaarheid

Wij zijn bezorgd over de wegwerkzaamheden die op stapel staan. We noemen hierbij de renovatie van de Heinenoordtunnel en de Van Brienenoordbrug. Dit zal betekenen dat ons eiland (nog) slechter bereikbaar is.

Nog een punt íets dichter bij huis:

·       Kern- en projectsubsidies:

Wij vinden het jammer dat er zo weinig gebruik gemaakt wordt van de mogelijkheid om kern- en projectsubsidies aan te vragen. Bijzondere activiteiten kunnen een bijdrage krijgen.

De VVD vraagt het college om hier meer ruchtbaarheid aan te geven.

 

Afrondend: De VVD kan instemmen met de verdeling van de beschikbare middelen en zal deze begroting en de eerste begrotingswijziging dan ook goedkeuren.

 

Stikstofbijeenkomst goed bezocht.

VVD VVD Goeree-Overflakkee 19-11-2019 09:17

Stikstofbijeenkomst VVD Goeree-Overflakkee goed bezocht.

Op maandag 11 november jl. heeft de VVD Goeree-Overflakkee een thema-avond georganiseerd rondom de stikstofproblematiek. Boeren en andere belangstellenden konden deze avond in gesprek met VVD Tweede Kamerleden Mark Harbers (woordvoerder energie, klimaat en stikstofprobleem), Helma Lodders (woordvoerder landbouw), André Bosman en Tobias van Gent.

Ongeveer honderd belangstellenden waren aanwezig op de Boerenweg in Sommelsdijk waar veehouder Groeneveld een ruimte beschikbaar had gesteld. Mark Harbers en Helma Lodders gingen plenair in gesprek waarbij iedereen aan het woord kon komen. Er werden zorgen gedeeld, onvrede geuit en oplossingen aangedragen door de boeren. Oplossingen gericht op de aanpak van andere sectoren, natuurbeheer, innovatieve ideeën voor de eigen sector zoals verdunning van mest maar ook ten aanzien van een hogere drempelwaarde en andere meetmethoden. Het plan ten aanzien van de mogelijke verzilting van het

Volkerak-Zoommeer kwam hierbij ook ter sprake. De vraag hoe het kan dat een natuurgebied dat nog geen definitieve status ‘Natura 2000’ heeft al wel tot strenge regels leidt bij vergunningaanvragen werd dan ook gesteld.

Na het plenaire gesprek was er volop ruimte om persoonlijke struikelblokken en ideeën te delen met de Kamerleden. 

Als VVD bestuur en fractie kijken we terug op een constructieve avond. We zullen bij de verantwoordelijk wethouder nagaan of de vliegende brigade van het ministerie van LNV ook een oplossing kan bieden voor de bouwprojecten die op Goeree-Overflakkee stilliggen vanwege de stikstofproblematiek.

De stikstofcrisis gaan we samen oplossen

VVD VVD Goeree-Overflakkee 14-10-2019 02:48

De stikstofcrisis gaan we samen oplossen

Onze boeren zijn boos. En terecht. Er is grote onzekerheid en ergernis in het land. Duizenden bouwprojecten liggen stil. En dat allemaal na de inmiddels beruchte uitspraak over stikstof van de Raad van State. Het is duidelijk: we moeten met elkaar een groot en ingewikkeld probleem oplossen.

Eén ding is daarbij in elk geval zeker: boeren kunnen weliswaar bijdragen tot de oplossing van de stikstofcrisis, maar zij zijn niet de schuldigen.

De Nederlandse landbouw heeft in de voorbije jaren al heel veel gedaan om duurzamer te worden en heeft per kilogram product de laagste uitstoot van de Europese Unie. Alleen al daarom leeft de VVD zeer mee met de hardwerkende boeren die zich niet gewaardeerd voelen door de politiek en het gevoel hebben dat zij alleen moeten opdraaien voor het stikstofprobleem.

Trots op de landbouw

Het andere dat zeker is, is dat boeren niet de dupe mogen worden van wilde fantasieën over een groene revolutie die je bij linkse partijen ziet. De VVD gaat niet akkoord met radicale ingrepen in onze economie en in onze manier van leven. De Nederlandse landbouw is een voorbeeld voor de wereld en dat is iets waar wij heel trots op mogen zijn!

Iedereen in politiek Den Haag snapt de urgentie van het stikstofprobleem. Maar de VVD wil niet dat er schromeloos overdreven gedaan wordt, en we veel te snel rigoureuze beslissingen nemen. Liever zorgvuldig handelen dan te snel. We moeten voorkomen dat we overhaast maatregelen nemen die na verloop van tijd toch niet blijken te werken. Daar is niemand mee geholpen. Vandaar dat misschien wel vaker dan gewenst het geduld van mensen op proef wordt gesteld. Helaas hebben wij geen toverstokje om in één klap alles op te lossen.

Kansen voor boeren

Wat we als VVD zeggen is dat de stikstofaanpak, zoals die door het kabinet is voorgesteld, een kans moet zijn voor onze boeren. Vrijwilligheid staat hierbij absoluut voorop. Wij willen geen gedwongen inkrimping van de veestapel en zo boerengezinnen hun bestaan afpakken.

Wil je echter als boer zelf stoppen? Prima, dan krijg je daarbij alle mogelijke financiële steun van de overheid. Wil je doorgaan en verduurzamen? Mooi, dan word je geholpen bij het realiseren van technische aanpassingen en innovaties. De VVD gaat er scherp op toezien dat boeren al die benodigde steun ook daadwerkelijk krijgen. Wij willen dat boeren geholpen worden op een manier die zij kunnen dragen. Met andere woorden: we doen dit mét de boeren samen, schouder aan schouder.

Land vlottrekken

Het stikstofprobleem is uniek. Nog nooit heeft Nederland zo’n soort crisis meegemaakt. Het probleem is ook erg ingewikkeld en niet in overal in Nederland en in alle sectoren hetzelfde van aard. Er zijn gebieden zonder stikstofprobleem en er zijn er waar stikstof zich ophoopt. Sommige sectoren stoten nauwelijks stikstof uit, andere juist veel.

Daarom is een zogeheten gebiedsgerichte aanpak nodig, waarbij lokaal en regionaal precies wordt gekeken wat er nodig is om tot de benodigde daling van stikstof te komen. Alleen door dit maatwerk kunnen we als VVD ook leven met een maatregel als het verlagen van de maximum snelheid van 130 kilometer per uur. Dat doen we dus alleen waar het direct helpt om stikstof wezenlijk terug te dringen ten behoeve van kwetsbare natuur.

Voor de VVD staat voorop dat we keuzes maken die bewezen werken én niet onevenredig hard landen in één sector, zoals de landbouw. Alleen zo kunnen we het land vlottrekken. Wij willen geen land dat op slot zit, waar de economie onder druk komt en waar mensen hun baan dreigen te verliezen.

Goede metingen

Het is essentieel dat er goede metingen plaatsvinden van stikstof in de lucht en op de grond. Er moet precies in kaart worden gebracht waar zich hoeveel stikstof bevindt. Zonder betrouwbare metingen blijft er onzekerheid en dat is het laatste wat boeren, maar ook bouwbedrijven bijvoorbeeld, nodig hebben.

We vinden het ontzettend belangrijk dat bedrijven bloeien en mensen een baan hebben. Zonder een vitale economie kunnen we ook geen grootschalige maatregelen betalen om natuur en milieu te beschermen. En mensen die geen werk hebben schieten weinig op met mooie natuur.

Maar het is niet het een of het ander. De VVD wil óók dat kwetsbare natuur wordt hersteld en dat we met elkaar in een mooie en schone omgeving kunnen leven. Dat is goed voor de gezondheid en het  welzijn van Nederland. Natuurherstel is dan ook een van de prioriteiten bij de aanpak van stikstof. Maar we zullen een balans moeten vinden tussen economie en natuur. De VVD gaat de boeren van Nederland op alle mogelijke manieren steunen!

Wil je echter als boer zelf stoppen? Prima, dan willen we dat je daarbij alle mogelijke (financiële) steun van de overheid krijgt. Wil je doorgaan en verduurzamen? Mooi, dan moet je worden geholpen met het realiseren van technische aanpassingen en innovaties. Wij gaan er scherp op toezien dat boeren die benodigde steun ook daadwerkelijk krijgen. Wij willen dat boeren geholpen worden op een manier die zij kunnen dragen. Met andere woorden: we doen dit mét de boeren, samen, schouder aan schouder.

Binnenkort organiseert de VVD stikstofbijeenkomsten. Hier gaan Tweede Kamerleden Mark Harbers, Helma Lodders, Erik Ziengs en Aukje de Vries graag met je in gesprek over stikstof. Waar en wanneer deze bijeenkomsten zijn vind je hier.  

Duidelijke taal!VVD ...

VVD VVD Goeree-Overflakkee 22-08-2019 16:08

Duidelijke taal!

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.