Onderstaand is het statement te lezen zoals VVD raadslid Ruud Vis deze uitsprak bij de behandeling van het raadsvoorstel Bestedingsplan Mobiliteit en Bereikbaarheid.
Voorzitter,
Mobiliteit en veiligheid zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Ik ben dan ook zeer content met de hogere herprioritering van de onveilige fietsoversteek Molenzoom - Stellingmolen. Mede door de VVD is dit extra onder de aandacht gebracht. Ik spreek dan ook de verwachting uit dat de wethouder met een passende oplossing gaat komen om de onveilige situaties die zich daar voordoen te minimaliseren.
Punt van aandacht blijft voor de VVD wel of we niet te veel investeren in hetopstellen van beleid en onderzoek en te weinig concrete tastbare infrastructurele verbeteringen terug gaan zien. Zou de wethouder bij benadering kunnen aangeven hoeveel procent van de opgenomen projecten binnen de 4,5 mln daadwerkelijk tot zichtbare aanpassingen / verbeteringen van de mobiliteit gaat zorgen?
Ander punt van aandacht heeft betrekking tot doorlooptijden en integrale afhankelijkheden. Ik meen mij te herinneren dat de wethouder met betrekking tot de 3/4 aansluiting A12 al meerdere keren heeft aangeven dat de schop al in de grond kon. Tot op heden zie ik daar concreet nog weinig van terug. Hoe zorgt de wethouder ervoor dat hij regie voert op het tijdig realiseren van de gestelde projectdoelen?
In de opmaat naar deze vergadering hebben we onze input kunnen aanleveren en kunnen ons vinden in de huidige prioritering zoals deze nu voorligt.