Nieuws van politieke partijen in Gooise Meren inzichtelijk

5 documenten

Als het kabinet het over een ...

ChristenUnie ChristenUnie D66 Gooise Meren 21-06-2018 19:12

Als het kabinet het over een landelijk verbod op knalvuurwerk en vuurpijlen niet eens wil worden, mag een gemeente straks al het vuurwerk verbieden. Dat is meer dan een vuurwerkvrije zone instellen waar vorig jaar teveel overlast was.

Voor als je zeker wilt weten dat het ...

ChristenUnie ChristenUnie Gooise Meren 20-03-2018 09:35

Voor als je zeker wilt weten dat het om het WelZijn van iedere inwoner van zowel Naarden, Muiderberg, Bussum als Muiden gaat. "Je bent waardevol" (Lees verder: https://gooisemeren.christenunie.nl/waardevol)

Als je het aan de markt overlaat … Vaart weg …

ChristenUnie ChristenUnie Gooise Meren 21-07-2017 18:38

https://gooi-noord.christenunie.nl/k/n38730/news/view/1124887/660746/VaartwegInmiddels zijn we 7 jaar verder, nadat het bestemmingsplan voor Vaartweg 26 is aangepast naar wonen. Het is aan de markt overgelaten om de woningen te gaan realiseren. De projectontwikkelaar heeft niet een plan voor realisatie van de woningen ingediend, maar een verzoek om tijdelijke ontheffing van de bestemming wonen voor 5 jaar …

Blokkade door lossende vrachtwagens voorbij?

Met de aanvraag van de ontheffing is rekening gehouden met het inzetten van 5 parkeerplaatsen voor een vrachtwagen die materialen komt lossen voor de Bussumse verkoopbalie van Walraven. Lossen midden op straat komt regelmatig voor. Best een creatieve oplossing om parkeerplaatsen in te zetten voor losruimte van vrachtwagens, zodat de kans op blokkade van de straat afneemt. Dit verhoogd wel de parkeerdruk in de straat, het blijft een keuze om een ander probleem te verminderen. Mochten er woningen gerealiseerd worden op Vaartweg 26, dan heb je voor die woningen ook parkeerplaatsen nodig. Naast het gebruik van Vaartweg 28, heeft verkoopbalie Walraven blijkbaar behoefte aan meer opslagruimte en is de ontheffing voor gebruik van de loods verleend.

Meer overlast?

De buurt vreest meer overlast, maar als je kijkt naar de functie van het bedrijf, de vaste toeleveranciers, afnemers en openingstijden, zou dat juist wel minder kunnen worden door een betere spreiding van het assortiment door het gebruiken van de extra loods. En niet te vergeten de betere doorstroom van het verkeer in de Vaartweg. Zorgpunt blijft dat er met de busjes van de afnemers in de 30 km straat te onvoorzichtig wordt gereden voor een woonstraat. Die staat genoteerd. Vraag qua overlast is vooral in hoeverre er geluid doordringt vanuit de loods naar de achterburen van de Roemer Visscherlaan, die gewend zijn aan de stilte van een leegstaande loods.

Wat mag het kosten?

Komend tot de belangrijkste vraag: “Wat is het de gemeenschap waard om voor de Bussumse verkoopbalie van Walraven een ‘geschikte’ locatie te vinden.” Bij voorkeur binnen die 5 jaar. Het is leuk dat iedereen het er over eens is, dat een bedrijf niet meer in de Vaartweg thuishoort, maar met het alleen er over eens zijn veranderd er niets.

Vaart weg?

Als ChristenUnie Gooise Meren willen we de wethouder en de raad aansporen om het niet aan de markt over te laten om een ‘geschikte’ locatie voor Walraven te vinden. Dat zou dan zo maar eens nooit kunnen zijn. Weg idee om de Vaartweg en afvoerende wegen gewone woonstraten te laten zijn.

Als je het aan de markt overlaat … Vaart weg …

ChristenUnie ChristenUnie Gooise Meren 21-07-2017 18:38

https://gooisemeren.christenunie.nl/k/n35766/news/view/1124887/600238/VaartwegInmiddels zijn we 7 jaar verder, nadat het bestemmingsplan voor Vaartweg 26 is aangepast naar wonen. Het is aan de markt overgelaten om de woningen te gaan realiseren. De projectontwikkelaar heeft niet een plan voor realisatie van de woningen ingediend, maar een verzoek om tijdelijke ontheffing van de bestemming wonen voor 5 jaar …

Blokkade door lossende vrachtwagens voorbij?

Met de aanvraag van de ontheffing is rekening gehouden met het inzetten van 5 parkeerplaatsen voor een vrachtwagen die materialen komt lossen voor de Bussumse verkoopbalie van Walraven. Lossen midden op straat komt regelmatig voor. Best een creatieve oplossing om parkeerplaatsen in te zetten voor losruimte van vrachtwagens, zodat de kans op blokkade van de straat afneemt. Dit verhoogd wel de parkeerdruk in de straat, het blijft een keuze om een ander probleem te verminderen. Mochten er woningen gerealiseerd worden op Vaartweg 26, dan heb je voor die woningen ook parkeerplaatsen nodig. Naast het gebruik van Vaartweg 28, heeft verkoopbalie Walraven blijkbaar behoefte aan meer opslagruimte en is de ontheffing voor gebruik van de loods verleend.

Meer overlast?

De buurt vreest meer overlast, maar als je kijkt naar de functie van het bedrijf, de vaste toeleveranciers, afnemers en openingstijden, zou dat juist wel minder kunnen worden door een betere spreiding van het assortiment door het gebruiken van de extra loods. En niet te vergeten de betere doorstroom van het verkeer in de Vaartweg. Zorgpunt blijft dat er met de busjes van de afnemers in de 30 km straat te onvoorzichtig wordt gereden voor een woonstraat. Die staat genoteerd. Vraag qua overlast is vooral in hoeverre er geluid doordringt vanuit de loods naar de achterburen van de Roemer Visscherlaan, die gewend zijn aan de stilte van een leegstaande loods.

Wat mag het kosten?

Komend tot de belangrijkste vraag: “Wat is het de gemeenschap waard om voor de Bussumse verkoopbalie van Walraven een ‘geschikte’ locatie te vinden.” Bij voorkeur binnen die 5 jaar. Het is leuk dat iedereen het er over eens is, dat een bedrijf niet meer in de Vaartweg thuishoort, maar met het alleen er over eens zijn veranderd er niets.

Vaart weg?

Als ChristenUnie Gooise Meren willen we de wethouder en de raad aansporen om het niet aan de markt over te laten om een ‘geschikte’ locatie voor Walraven te vinden. Dat zou dan zo maar eens nooit kunnen zijn. Weg idee om de Vaartweg en afvoerende wegen gewone woonstraten te laten zijn.

Als je het aan de markt overlaat … Vaart weg …

ChristenUnie ChristenUnie Gooise Meren 21-07-2017 18:38

https://gooisemeren.christenunie.nl/k/n35766/news/view/1124887/928839/VaartwegInmiddels zijn we 7 jaar verder, nadat het bestemmingsplan voor Vaartweg 26 is aangepast naar wonen. Het is aan de markt overgelaten om de woningen te gaan realiseren. De projectontwikkelaar heeft niet een plan voor realisatie van de woningen ingediend, maar een verzoek om tijdelijke ontheffing van de bestemming wonen voor 5 jaar …

Blokkade door lossende vrachtwagens voorbij?

Met de aanvraag van de ontheffing is rekening gehouden met het inzetten van 5 parkeerplaatsen voor een vrachtwagen die materialen komt lossen voor de Bussumse verkoopbalie van Walraven. Lossen midden op straat komt regelmatig voor. Best een creatieve oplossing om parkeerplaatsen in te zetten voor losruimte van vrachtwagens, zodat de kans op blokkade van de straat afneemt. Dit verhoogd wel de parkeerdruk in de straat, het blijft een keuze om een ander probleem te verminderen. Mochten er woningen gerealiseerd worden op Vaartweg 26, dan heb je voor die woningen ook parkeerplaatsen nodig. Naast het gebruik van Vaartweg 28, heeft verkoopbalie Walraven blijkbaar behoefte aan meer opslagruimte en is de ontheffing voor gebruik van de loods verleend.

Meer overlast?

De buurt vreest meer overlast, maar als je kijkt naar de functie van het bedrijf, de vaste toeleveranciers, afnemers en openingstijden, zou dat juist wel minder kunnen worden door een betere spreiding van het assortiment door het gebruiken van de extra loods. En niet te vergeten de betere doorstroom van het verkeer in de Vaartweg. Zorgpunt blijft dat er met de busjes van de afnemers in de 30 km straat te onvoorzichtig wordt gereden voor een woonstraat. Die staat genoteerd. Vraag qua overlast is vooral in hoeverre er geluid doordringt vanuit de loods naar de achterburen van de Roemer Visscherlaan, die gewend zijn aan de stilte van een leegstaande loods.

Wat mag het kosten?

Komend tot de belangrijkste vraag: “Wat is het de gemeenschap waard om voor de Bussumse verkoopbalie van Walraven een ‘geschikte’ locatie te vinden.” Bij voorkeur binnen die 5 jaar. Het is leuk dat iedereen het er over eens is, dat een bedrijf niet meer in de Vaartweg thuishoort, maar met het alleen er over eens zijn veranderd er niets.

Vaart weg?

Als ChristenUnie Gooise Meren willen we de wethouder en de raad aansporen om het niet aan de markt over te laten om een ‘geschikte’ locatie voor Walraven te vinden. Dat zou dan zo maar eens nooit kunnen zijn. Weg idee om de Vaartweg en afvoerende wegen gewone woonstraten te laten zijn.

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.