Nieuws van ChristenUnie in Oldebroek inzichtelijk

5 documenten

Wim-Henk Peggeman (#7) stelt zich voor

ChristenUnie ChristenUnie Oldebroek 09-03-2022 08:43

https://oldebroek.christenunie.nl/k/n6121/news/view/1419527/58129/wimhenk fb def.jpg

Mijn naam is Wim-Henk Peggeman, ik ben getrouwd en ben vader van twee kinderen. We wonen sinds 2011 in het dorp Oosterwolde, een mooie warme gemeenschap.

Ik ben registeraccountant en in mijn dagelijkse werk betrokken bij een aantal fondsen die financiële oplossingen bieden op het gebied verduurzaming en andere maatschappelijke thema’s. Binnen ons dorp ben ik als één van de initiatiefnemers betrokken geweest bij het project Hart van Oosterwolde. Een mooi project dat bijdraagt aan het behoud van een actieve en levendige gemeenschap.

In Gods woord leren we hoe belangrijk het is om naar elkaar om te zien; om niet te gaan voor eigen gewin, maar voor een gezamenlijk doel. Omzien naar de zwakkere die een minder grote stem heeft of die het moeilijk vindt zijn stem te laten horen. Ik wil als raadslid een bijdrage leveren aan een maatschappij waar we meer oog hebben voor elkaar en waar we in staat zijn om onze eigen belangen opzij te zetten om een ander te laten groeien.

Blij, dankbaar en verwonderd

ChristenUnie ChristenUnie Oldebroek 23-03-2018 08:48

https://oldebroek.christenunie.nl/k/n6121/news/view/1206890/58129/bedankt voor uw stem 3De gemeenteraadsverkiezingen zijn voor de ChristenUnie Oldebroek zeer succesvol verlopen. We hebben het vertrouwen van maar liefst 3619 kiezers gekregen, een derde van alle stemmen. Een winst van ruim 500 stemmen ten opzichte van 2014, wat resulteert in een extra zevende raadszetel. Dit maakt ons blij maar ook stil en verlegen, waar hebben we dit aan te danken?

https://oldebroek.christenunie.nl/k/n6121/news/view/1206890/58129/blij-dankbaar-en-verwonderd.htmlWe hebben de afgelopen periode ons werk gedaan naar ons beste kunnen in de raad of in het college. We hebben een fijne campagne gevoerd met een geweldig team mensen. De aftrap op 26 januari met onze landelijk politiek leider Gert Jan Segers heeft ons enorm bemoedigd en geïnspireerd. Dat heeft ons eigenlijk ook niet meer losgelaten. We hebben veel waardevolle ontmoetingen met heel verschillende mensen gehad. Met fijne gesprekken waar we dankbaar voor zijn. Dat alleen al was het waard om campagne te voeren. We zijn dankbaar voor het vertrouwen van zoveel mensen. 

https://oldebroek.christenunie.nl/k/n6121/news/view/1206890/58129/blij-dankbaar-en-verwonderd.htmlVanuit Jesaja 6 liet Gert Jan Segers ons zien waartoe we geroepen zijn. God vraagt zich in dat hoofdstuk in de Bijbel af wie Hij zal zenden, waarna de profeet Jesaja zegt: ‘Hineni, hier ben ik’. Samen zeggen we heel zachtjes ‘hier ben ik’ we proberen ieder op zijn of haar plek een bijdrage te leveren aan de samenleving van Oldebroek. Niet in eigen kracht maar afhankelijk van Hem die ons kracht geeft; Jezus Christus. Verwonderd dat we dit werk mogen en kunnen doen. 

Het schept verwachtingen en verplichtingen waar we ons bewust van zijn. De afgelopen periode hebben we geprobeerd zoveel mogelijk als raad samen op te trekken. Niet als coalitie versus oppositie maar zoveel mogelijk samen. Wat ons betreft gaan we op diezelfde voet verder om te bouwen aan een waardevol Oldebroek. Blij, dankbaar en verwonderd. 

ChristenUnie Oldebroek

https://oldebroek.christenunie.nl/k/n6121/news/view/1206890/58129/blij-dankbaar-en-verwonderd.htmlhttps://oldebroek.christenunie.nl/k/n6121/news/view/1206890/58129/blij-dankbaar-en-verwonderd.html

Christenunie slagroomtaart voor De Wijheruit

ChristenUnie ChristenUnie Oldebroek 28-02-2018 13:02

https://oldebroek.christenunie.nl/k/n6121/news/view/1196245/58129/taartAfgelopen zaterdag 24 februari 2018 hebben Engbert Jan Ruitenberg, Eljakim Doorneweerd en Arno Hardonk namens de Christenunie Oldebroek een bezoek gebracht aan de skeelervereniging De Wijheruit in Oldebroek. De vrijwilligers van de skeelervereniging werden door het aanbieden van een heerlijke slagroomtaart hartelijk bedankt voor alle werkzaamheden die zij verrichten op de buitensportaccommodatie Stouwdamsweg in Oldebroek. Prachtig om te zien hoe de vrijwilligers initiatief nemen en de verantwoordelijkheid nemen om te investeren in de toekomst van Oldebroek. Een fraai voorbeeld van Oldebroek voor mekaar!

https://oldebroek.christenunie.nl/k/n6121/news/view/1196245/58129/christenunie-slagroomtaart-voor-de-wijheruit.html

Duurzame campagne-auto

ChristenUnie ChristenUnie Oldebroek 05-02-2018 10:33

https://oldebroek.christenunie.nl/k/n6121/news/view/1187393/58129/autoIn aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen op 21 maart vindt de ChristenUnie dat ook de verkiezingscampagne duurzaam moet zijn. Onze volledig elektrische campagne-auto rijdt rond in de gemeente Oldebroek met een oproep te stemmen op de meest duurzame partij.

https://oldebroek.christenunie.nl/k/n6121/news/view/1187393/58129/duurzame-campagne-auto.html

Stemmenwinst voor ChristenUnie in Oldebroek

ChristenUnie ChristenUnie Oldebroek 16-03-2017 10:12

https://oldebroek.christenunie.nl/k/n6121/news/view/1108733/58129/bedankje verkiezingen

In de gemeente Oldebroek heeft de ChristenUnie ruim 250 stemmen meer gekregen dan bij de vorige TK-verkiezingen in 2012.  Met een stijging van ruim 9% is het aantal stemmen gisteren uitgekomen op 3.018 en daarmee is de ChristenUnie wederom de grootste partij in Oldebroek gebleven.

Opvallend was de enorme stijging van het aantal stemmen van de ChristenUnie op het stembureau in de Schaapskooi in Oldebroek (+34%) en in de Vredeskerk in Wezep (+32%).

Hoewel de peilingen tot diep in de nacht aangaven dat de ChristenUnie van 5 naar 6 zetels zou gaan in de Tweede Kamer blijkt op donderdagmorgen dat deze extra zetel er naar alle waarschijnlijkheid helaas net niet zal komen.

Uit landelijk onderzoek blijkt dat met name jonge kiezers hun stem op de ChristenUnie hebben uitgebracht. Ook hier geldt dat de jeugd de toekomst heeft!

https://oldebroek.christenunie.nl/k/n6121/news/view/1108733/58129/stemmenwinst-voor-christenunie-in-oldebroek.html

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.