Nieuws van De Bossche Groenen inzichtelijk

17 documenten

Minder parkeeropbrengsten een ...

De Bossche Groenen De Bossche Groenen 's-Hertogenbosch 24-08-2019 16:15

Minder parkeeropbrengsten een probleem? Nee hoor, wij zien juist een oplossing: dan blijft er dus ruimte in de parkeergarages over om binnenstadbewoners te laten parkeren. En dan kunnen we de openbare ruimte vergroenen.

Er mogen geen vrachtwagens meer over ...

De Bossche Groenen De Bossche Groenen 's-Hertogenbosch 08-08-2019 15:07

Er mogen geen vrachtwagens meer over de Kasterenburg. Mooi. Nou de rest van het autoverkeer nog.....De Van Berckelstraat moet een veilige route van en naar de binnenstad worden voor fietsers en voetgangers. Zonder doorgaand autoverkeer dus. Wij kijken uit naar de uitkomsten van het 'living lab' onderzoek.

Na de hitterecords van afgelopen ...

De Bossche Groenen De Bossche Groenen 's-Hertogenbosch 29-07-2019 06:09

Na de hitterecords van afgelopen week is er genoeg stof tot nadenken; hoe houden we de stad #leefbaar in tijden van #hittestress? Wat is #klimaatadaptatie in tijden van hittegolven? Airco's en dichte deuren of schaduw en siësta? ☀️🏜 De Bossche Groenen hebben al eerder vragen gesteld over o.a. open winkelpuien in het kader van energieverspilling. Nu de airco's in de binnenstad ook bij 40+°C blijven loeien en de deuren blijven openstaan, klimmen wij nog maar 's in de pen om de @Gemeente 's-Hertogenbosch te vragen wat men hieraan gaat doèn.

De rotonde Postweg (bij Van de Valk ...

De Bossche Groenen De Bossche Groenen 's-Hertogenbosch 26-07-2019 08:38

De rotonde Postweg (bij Van de Valk Vught) is berucht bij fietsers. Niet voor niets; je gaat er nogal hard naar beneden richting een drukke rotonde met veel autoverkeer. Geen fijne plek om in je remmen te moeten. Voor automobilisten is het evenmin een feest. Elke spits staat het hier vast. De Bossche Groenen is daarom blij dat de Gemeente 's-Hertogenbosch en Vught met een oplossing willen komen om deze veiliger te maken. Maar we stellen wel enkele vraagtekens bij de voorgestelde oplossing. Want er staat een bypass gepland vanaf de Randweg richting binnenstad, terwijl de Randweg juist was aangelegd om verkeer het Heetmanplein en de Oranjeboulevard te ontlasten van doorgaand verkeer. Dan lok je dus toch weer die automobilist de binnenstad in.... Daarnaast zijn de twee fietsbruggen zeer welkom, omdat de automobilisten en fietsers daardoor gescheiden worden. Maar de bruggen nemen wel veel ruimte in, precies in een ecologische verbindingszone. Daarom hebben we schriftelijke vragen gesteld aan het College van B en W hierover. Is die bypass wel noodzakelijk? De Bossche Groenen wil ook dat er bij de aanleg van de rotonde maximaal rekening gehouden wordt met de flora en fauna en dat er passende compenserende maatregelen worden genomen. https://www.debosschegroenen.nl/2019/07/26/rotonde-postweg/ Vughterpoort Fietsersbond 's-Hertogenbosch IVN Den Bosch

Amsterdam stadsdeel Centrum laat het ...

De Bossche Groenen De Bossche Groenen 's-Hertogenbosch 02-07-2019 11:49

Amsterdam stadsdeel Centrum laat het zien: Straat na straat wordt #autovrij voor ‘n autoluwe binnenstad: schonere lucht, meer ruimte & verkeersveiligheid voor voetgangers/fietsers én veilige (groenere) speelruimte voor school- en buurtkinderen. 💚

Met dank aan ex. wethouder van ...

De Bossche Groenen De Bossche Groenen 's-Hertogenbosch 28-06-2019 09:38

Met dank aan ex. wethouder van Verkeer Jos van Son die dit naar aanleiding van schriftelijke vragen van De Bossche Groenen voortvarend heeft opgepakt.

Wat te doen bij een klimaatprobleem? ...

De Bossche Groenen De Bossche Groenen 's-Hertogenbosch 25-06-2019 11:05

Wat te doen bij een klimaatprobleem? Je zet de airco’s aan en de winkeldeuren open. 🙃 De Bossche Groenen ziet deze winkeldeuren liever dicht. Eerder vroegen wij het college om met winkeliers in gesprek te gaan om de deuren te sluiten. Beter voor het milieu en de portemonnaie.

Op verschillende plekken in de ...

De Bossche Groenen De Bossche Groenen 's-Hertogenbosch 10-06-2019 15:20

Op verschillende plekken in de (binnen)stad vragen inwoners tevergeefs om maatregelen tegen de overlast van auto's. Dit, Hinthamerstraat, van Berckelstraat, 30km/u zones: noem alles maar op. Lijkt op een gebrek aan daadkracht bij deze coalitie. Wij willen een veilige omgeving voor de bewoners en bezoekers van Gemeente 's-Hertogenbosch. En dus moet het 'kluitje' uit elkaar getrokken worden. De auto's van de Onderwijsboulevard af, de bussen kunnen blijven. HAS Hogeschool Gremio unio

30 is het nieuwe 50! Geef de fietser ...

De Bossche Groenen De Bossche Groenen 's-Hertogenbosch 22-05-2019 07:59

30 is het nieuwe 50! Geef de fietser en voetganger de ruimte in de bebouwde kom 💚 In de commissie Omgeving betoogde Will Hoeben gisteren nog; "Geef de fietser de ruimte in de wijken en op de wijkontsluitingswegen. Voer daar per direct 30 in als max. snelheid. Creëer meer veilige oversteekplaatsen. Daarnaast willen wij dat bestaande wegen omgezet worden naar fietsstraten waar de auto te gast is, om te beginnen met de Visstraat/Stationsweg, Vughterstraat en Hinthamerstraat, De fietser als dominante weggebruiker en de auto past zich aan."

Dinsdagavond werden er een hoop ...

De Bossche Groenen De Bossche Groenen 's-Hertogenbosch 08-05-2019 04:38

Dinsdagavond werden er een hoop verkeerskwesties besproken in de gemeenteraad. De mogelijkheid om de Vogelstraat door te trekken onder het spoor om zo een verbinding te maken met west, blijft bestaan. Daar zijn we blij mee, want dit kan de binnenstadsring in de toekomst minder druk maken met autoverkeer. En wij hopen dat de Diezebrug daardoor ook kan worden veranderd in een brug voor fietsers en wandelaars. Voor onze pleidooien om de verkeersveiligheid op het Hinthamereinde en openbaarvervoer op de Onderwijsboulevard te behouden kregen we helaas te weinig steun. Daar zijn de bewoners van de Koningsweg en de gebruikers van de Onderwijsboulevard niet mee geholpen. We hebben daardoor uiteindelijk toch tegen de nieuwe stedelijke bereikbaarheidssstrategie gestemd. Wij willen een verkeersstrategie die de problemen in onze stad gaat aanpakken en niet voor zich uitschuift.

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.