Nieuws van GroenLinks in Amstelveen inzichtelijk

5 documenten

80 km is een must om de fijnstof ...

GroenLinks GroenLinks Amstelveen 10-07-2019 20:12

80 km is een must om de fijnstof terug te dringen en het is ook nog eens goed tegen files, want de doorstroom gaat stukken beter. https://www.facebook.com/1489390651338394/posts/2384606608483456/

80 km is een must om de fijnstof ...

GroenLinks GroenLinks Amstelveen 10-07-2019 20:12

80 km is een must om de fijnstof terug te dringen en het is ook nog eens goed tegen files, want de doorstroom gaat srukken beter. https://www.facebook.com/1489390651338394/posts/2384606608483456/

Raadslid Lennart de Looze stelt ...

GroenLinks GroenLinks Amstelveen 11-03-2019 12:09

Raadslid Lennart de Looze stelt vragen over de vele fietsomleidingen in Amstelveen en uit z'n bezorgdheid. Het lijkt dat Gemeente Amstelveen meer bezig is met de automobilisten dan de fietsers. https://rtva.nl/2019/03/zorgen-groenlinks-om-vele-omleidingen-voor-fietsers-in-amstelveen/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

GroenLinks Amstelveen bezorgd over omleidingen voor fietsers | Amstelveen

GroenLinks GroenLinks Amstelveen 11-03-2019 00:00

In de commissievergadering van dinsdag 12 maart zal GroenLinks Amstelveen vragen stellen over de vele omleidingen voor fietsers die momenteel op diverse plekken in Amstelveen veel hinder veroorzaken. GroenLinks vraagt zich af of er voor de fietsers wel net zo hard wordt gewerkt aan passende oplossingen als voor de automobilisten.

Door de vele werkzaamheden die momenteel in Amstelveen plaatsvinden, ondervindt het verkeer veel hinder. Voor automobilisten lijken de juiste voorbereidingen te zijn getroffen om de doorstroming zo goed als mogelijk te organiseren. Voor het overige verkeer is dit minder goed geregeld; zo hadden de reizigers van bus 55, de bus die de metro het komende jaar vervangt, een slechte eerste ervaring. Maar ook fietsers en voetgangers hebben last van de werkzaamheden, stelt GroenLinks-raadslid Lennart de Looze: ‘Iedereen die wel eens fietst in Amstelveen zal het meteen herkennen, de vele omleidingen, die niet alleen langer zijn en meer tijd kosten dan je normale route, maar ook over slecht wegdek gaan en meer stoplichten en voorrangswegen kruisen.’

De Looze ziet ook in dat het soms misschien niet anders kan, zoals langs de Beneluxbaan, waar gewerkt wordt aan de nieuwe Amstelveenlijn. Maar voor andere plekken vraagt de Looze van GroenLinks zich af of fietsers wel net zo serieus worden genomen als de automobilisten: ‘Kijk bijvoorbeeld naar de afsluiting van het Zwartepad (Kazernepad tussen Zetterij en Noordammerlaan). Op 13 december meldde de gemeente dat de herstelwerkzaamheden 3 tot 12 maanden gaan duren. Als dit een autoweg was geweest, had dit dan net zo lang geduurd?’

Maar ook het gesloten fietspad voor het HWC langs en het gesloten fietstunneltje bij Meent zijn voorbeelden waar fietsers momenteel veel last ervaren ten opzichte van de auto’s die op deze plekken door goed uitgekiend beleid worden ontzien. ’Zijn de fietspaden dan het laatste waar rekening mee wordt gehouden bij dit soort projecten? De prioriteiten liggen duidelijk ergens anders’ aldus GroenLinkser de Looze. Het veelgebruikte stukje Zwartepad is nu al drie maanden dicht en laat fietsers dus al geruime tijd een stuk omfietsen. Op het eerste gezicht is er in de afgelopen 3 maanden nog niets aan gedaan. De Looze zal het college vragen hoe lang dit nog gaat duren en wanneer de gemeente eindelijk het gehele Zwartepad gaat verbreden.

GroenLinks stelt vragen over borden voor fietsers en voetgangers | Amstelveen

GroenLinks GroenLinks Amstelveen 04-02-2019 00:00

Op 29 januari 2019 heeft GroenLinks in de commissievergadering gevraagd om betere informatie voor fietsers en voetgangers bij de grootschalige projecten die op dit moment worden uitgevoerd in Amstelveen. Dit naar aanleiding van diverse klachten die zijn binnengekomen bij de fractie over het niet tijdig communiceren over het verwijderen van twee fietsenstallingen en de onoverzichtelijke oversteekplaats voor voetgangers bij Zonnestein.

De komende jaren zal Amstelveen in de steigers staan, dit vanwege de verbreding van de A9 en door de inpassing van de toekomstige Amstelveenlijn. De fractie van GroenLinks Amstelveen heeft geconstateerd dat er een overmaat aan borden is neergezet om automobilisten op de Beneluxlaan te wijzen op de wegwerkzaamheden. Het verwijderen van twee fietsenstallingen bij Zonnestein is slechts enkele dagen van tevoren gecommuniceerd richting de inwoners. Ook zijn diverse klachten binnengekomen over de onoverzichtelijke oversteekplaats op Zonnestein. GroenLinks raadslid Cheimaa Aouni “Wij zijn verbaasd over het feit dat goede voorzieningen zijn getroffen voor het omleiden van de auto’s, maar te laat wordt gecommuniceerd over de voorzieningen voor de voetgangers en de fietsers.” De grootste oppositiepartij heeft daarom mondelinge vragen gesteld aan de wethouder met als doel de communicatie richting fietsers en voetgangers te verbeteren. De wethouder gaf aan dat in de nieuwbrief is aangegeven dat de fietsenstallingen verwijderd zouden worden. Bij Zonnestein is te laat gecommuniceerd door een fout van de aannemer. Daardoor werd pas vier dagen van tevoren een bord opgehangen. In het vervolg zal een termijn van drie weken worden gehanteerd, verzekerde de wethouder. GroenLinks roept inwoners op om klachten over communicatie te melden bij de fractie, zodat deze aangekaart kunnen worden.

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.