Nieuws van VVD in Haarlemmermeer inzichtelijk

5 documenten

Voorkom herhaling verkeerschaos in Badhoevedorp door afsluiting A10

VVD VVD Haarlemmermeer 08-11-2019 00:10

Vrijdag 1 november 2019 stond heel Badhoevedorp vast. Katrijn Kliphuis van de Haarlemmermeerse VVD roept de wethouder op om, bij een volgende afsluiting van de A10, maatregelen te nemen om de overlast op deze schaal te beperken.

https://haarlemmermeer.vvd.nl/nieuws/37197/voorkom-herhaling-verkeerschaos-in-badhoevedorp-door-afsluiting-a10

Niet alleen belemmerde de afsluiting van de A10 de doorstroom in Badhoevedorp, maar had ook gevolgen voor de veiligheid.

Klik hier voor de beelden van de vraag van Katrijn Kliphuis en de reactie van het college

VVD Haarlemmermeer op werkbezoek bij Connexxion

VVD VVD Haarlemmermeer 14-03-2019 04:42

Vandaag heeft de VVD fractie samen met de Gemeenteraad een bezoek gebracht aan een van de oplaadpunten van de ZE-bussen (Zero Emissie bussen) van Connexxion voor een informatieve bijeenkomst.

https://haarlemmermeer.vvd.nl/nieuws/34510/vvd-haarlemmermeer-op-werkbezoek-bij-connexxion

Vandaag een mooi gesprek gevoerd met Connexxion over Openbaar Vervoer in Haarlemmermeer. Wij zijn trots op de grootste Zero Emissie busvloot van heel Nederland. We hebben met Connexxion en de wethouder Verkeer en Vervoer zorgen gedeeld over de uitdagingen van het vervoersplan dat in het tweede kwartaal voor advies aan de gemeenteraad wordt voorgelegd.. 

Raadslid Beryl van Straten blij met toezegging van College van B&W

VVD VVD Haarlemmermeer 28-10-2018 07:33

Beryl van Straten blij met toezegging van College van B&W dat bij een volgend evenement in Vijfhuizen strenger wordt gekeken naar o.a. de verkeersveiligheid.

“Goed dat het College bij een volgend evenement in Vijfhuizen strenger zal toezien op de eisen en uitvoering van de vergunning”, aldus Beryl van Straten. Naar aanleiding van schriftelijke vragen die zij had gesteld over de verkeersveiligheid en bereikbaarheid van Vijfhuizen tijdens het Horse Event in de Expo Haarlemmermeer heeft het College aangegeven dat de ontstane situatie onacceptabel is en de gemeente zal extra maatregelen opleggen voor wat betreft de komende evenementen. “Ik ben blij met deze toezegging” aldus Beryl van Straten. Wij zijn niet tegen evenementen maar de verkeersveiligheid, toegankelijkheid van Vijfhuizen en de communicatie met de inwoners moet goed gewaarborgd zijn.

VVD-raadslid Beryl van Straten te gast bij Meerradio

VVD VVD Haarlemmermeer 02-10-2018 01:55

VVD-raadslid Beryl van Straten was zondagmiddag te gast bij Meerradio naar aanleiding van de schriftelijke vragen die zij stelde over de slechte toegankelijkheid van Vijfhuizen en de verkeersveiligheid op de N205 tijdens het Horse Event dat half september plaats vond bij de Expo Haarlemmermeer.

“Wij zijn in Vijfhuizen gewend aan evenementen en over het algemeen wordt er goed met ons gecommuniceerd maar voor veel Vijfhuizenaren was de beperkte toegankelijkheid van Vijfhuizen een verrassing evenals de verkeersdrukte. Ik wil weten of het ongeluk dat de zaterdag van het evenement op de N205 is gebeurd een verband heeft met de ontstane verkeersdrukte. Verder wil ik benadrukken dat goede communicatie met inwoners van Vijfhuizen belangrijk is voor dit soort grote evenementen.”

Elektromobilist nieuwe gehandicapte

VVD VVD Haarlemmermeer 17-10-2017 07:02

Ik was in Watergraafsmeer. In heinde en verre geen parkeerplekje voor mijn auto, maar wel vier vrije plekken voor plug-ins. Het zijn een beetje de nieuwe gehandicapten: de bestuurders van stekkerauto’s. De parkeerplekken direct bij de ingang van werk, sportschool en winkel zijn voor hen gereserveerd. Buiten de Randstad is een plekje voor de deur gebruikelijk en grootstedelijke buurten kennen afgekruiste vakken om de hoek, zegt wethouder Derk Reneman in zijn column in magazine PARKEER24.

In 2025 moet de helft van de nieuwe personenauto’s een elektrische aandrijflijn hebben. In mijn ogen kan dat alleen met belastingverlagingen.

Met het saneren van de subsidies is het aandeel hybrideauto’s in de verkoop gekelderd van bijna 10% in 2015 tot nog maar 0,1% aan het begin van 2017. Het rijksvoordeel op volledig elektrische auto’s is gebleven, maar deze zijn voor particulieren onbetaalbaar. Zelfs de goedkoopste batterijauto – ook de zo geanticipeerde ‘goedkope’ Tesla – kost meer dan € 35.000. Voor de helft heb je een in alles aantrekkelijkere benzineauto. En voor wie de wereld graag op de achterkant van een sigarendoos ziet: voor het verschil kan je zo 12 jaar lang je benzine betalen. Of de studie van je kind.

Groot verschil bedrijven en particulieren

Elektrisch rijden is voor bedrijven wel aantrekkelijk. Met BTW- en extra aftrek voor groene investeringen alsook loonbelastingvoordelen bovenop de rijkssubsidies ontstaat een financieel haalbaar plaatje. Busondernemingen, buitendiensten en vrachtvervoerders schakelen dan ook in rap tempo over.

Particulieren kennen geen aanvullende belastingvoordelen. Een hardwerkende Nederlander moet zijn nieuwe auto helemaal netto opbrengen. Hierdoor vlucht de particulier naar steeds oudere tweedehandsauto’s en vergrijst het wagenpark in plaats van te vergroenen.

Groene schaalsprongen

Voor sommigen misschien een eyeopener, maar het liberale gedachtengoed helpt om groene schaalsprongen te maken. Nu houdt de belastingdruk het hergebruik van vervuilende technieken aantrekkelijk en dat kunnen we veranderen door particulieren bij de aanschaf van een auto op dezelfde manier fiscaal te ontlasten als bedrijven.

Het zal er wel niet van komen. Te rechts. Belastingverlichting leidt tot een grotere inkomenskloof en het aanwakkeren van autobezit jaagt de reiziger van de fiets en uit de trein. We blijven dan wel met een steeds ouder wagenpark en onhaalbare vergroeningsidealen zitten. De particulier staat aan de kant en ziet toe hoe lachende elektromobilisten in Amsterdam de aangeboden e-laadplekken opeisen. Of gewoon ongebruikt laten.

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.