Nieuws van politieke partijen in Eersel inzichtelijk

15 documenten

Inloopavond voor inwoners: deel uw zorgen!

CDA CDA Eersel 11-09-2022 19:21

Beste inwoners, Niet alleen voor en tijdens, maar ook ná de gemeenteraadsverkiezingen willen we van ons laten horen. Maar nog belangrijker: wij willen ook van ú horen wat er leeft. Zo zijn we als bestuur en fractie begonnen met meedenkgroepen voor drie grote uitdagingen waar we voor staan: De energietransitie Het sociaal domein Degelijke financien en toekomstvisie. U bent voor deze meedenksessies van harte welkom. U kunt contact met ons opnemen via info@eersel.cda.nl. Naast deze meedenksessies organiseren we als fractie en bestuur twee keer per jaar een inloopmoment waar onze inwoners ons kunnen vertellen wat hen bezig houdt met betrekking tot onze gemeente. We zijn er om alle mensen die zorgen hebben of ergens wakker van liggen aan te horen. Op 14 september van 19.30 tot 21.00 zitten we in de Muzenval in Eersel én in d’n Boogerd in Vessem. De koffie en thee staat ook voor onze leden klaar. Want natuurlijk willen we ook onze leden de kans geven hun zorgen te delen. U hoeft zich niet aan te melden en kunt gewoon binnen komen lopen. Namens de fractie en het bestuur van CDA Eersel, Henny van Dooren

Gezamenlijke reactie op stikstofplannen CDA-afdelingen Zuid-Oost Brabant

CDA CDA Eersel 21-06-2022 18:48

Wij zijn enorm geschrokken van de rigoureuze stikstofplannen die afgelopen week gepresenteerd zijn, en de impact hiervan op Zuid-oost Brabant. De alom bekende kleurenkaart zorgt ervoor dat het merendeel van onze boeren met enkele pennenstreken uit ons buitengebied wordt weggegumd. De kaarten kleuren voor grote delen van ons buitengebied immers groen, wat gelijk staat aan reductiedoelen van 70 tot 95%. Wij zijn juist van mening dat boeren een belangrijke bijdrage leveren aan een leefbaar platteland en aantrekkelijke buitengebieden en daarvoor onmisbaar zijn. De gevolgen van dit beleid gaan dus veel verder dan alleen de primaire landbouw en hun rol als voedselproducent. Hoewel de uitwerking van de plannen nog moet plaats vinden, en daarmee alleen maar meer onduidelijkheid en ongerustheid is gecreëerd bij heel veel boerengezinnen, is duidelijk dat dit voor vele van hen verstrekkende gevolgen heeft. Dit papieren model kijkt niet integraal naar het buitengebied, maar vanuit één aspect, stikstof, zonder gevoel voor de lokale situatie en wat lokaal leeft. Rond de Natura 2000 beekdalen in De Kempen zijn bijvoorbeeld grote zones ingetekend. Dit heeft grote gevolgen voor de boeren in de beekdalen, terwijl melkveehouders juist een belangrijke bijdrage leveren aan toekomstbestendige beekdalen, waarin weilanden zeer gewenst zijn. Deze aanpak brengt partijen niet samen, maar leidt tot meer weerstand. Dit resulteert niet in winst voor de natuur of een goed verdienmodel voor de boeren, maar tot meer hakken in het zand. Wij kunnen deze plannen als uitgangspunt voor het gesprek dan ook niet accepteren. Dat gesprek moet gevoerd worden, als CDA lopen wij niet weg voor onze verantwoordelijkheid die we samen moeten nemen voor een schone en duurzame toekomst. Wij kunnen echter niet instemmen met een aanpak waarbij de agrarische sector onevenredig hard wordt getroffen en andere sectoren buiten schot blijven. Een aanpak die geen visie bevat voor de ontwikkeling van een duurzame en toekomstbestendige agrarische sector. Een aanpak die geen toekomstperspectief biedt aan onze agrarische ondernemers. Net als onze collega’s in de Peel roepen we de CDA-Tweede kamerfractie op geen verantwoordelijkheid te dragen voor deze doelen. Tevens roepen zij de Statenfractie in Noord-Brabant op om in gelijke strekking zwaar protest aan te tekenen bij gedeputeerde staten in onze provincie. Namens CDA Bergeijk CDA Bladel CDA Cranendonck CDA Eersel CDA Heeze – Leende - Sterksel CDA Oirschot – De Beerzen CDA Reusel – De Mierden CDA Valkenswaard CDA Waalre

Kant noch (geluids-)wal

PvdA PvdA Eersel 29-05-2022 20:18

In 2020 is de klimaatambitie van de gemeente Eersel door ESA en VVD naar beneden bijgesteld. Velden met zonnepanelen (op 1 locatie na) zijn sindsdien niet meer gewenst. Alle pijlen werden gericht op een ambitieus project, namelijk het realiseren van een energieopwekkende en geluidswerende wal. Dit project zou volgens de coalitie alleen maar voordelen hebben: het zou een flinke bijdrage leveren aan het opwekken van duurzame energie, de wal zou er mooi groen uitzien, je zou er kunnen wandelen, het zou geluidsoverlast bij omwonenden verminderen én de gemeente Eersel zou het niet hoeven te betalen. Kortom: WIN-WIN-WIN-WIN-WIN.

Bij de raadsvergadering op 31 mei besluiten we of we het voorgestelde voorkeursscenario verder willen onderzoeken. Wij zijn hier op tegen. Het voorkeursscenario lijkt namelijk geen enkele belofte in te lossen. Want wat is er van de groene, energieopwekkende geluidswal geworden in dit voorstel? Het voorkeursscenario houdt in dat 85% van het project helemaal geen wal is, maar een geluidsscherm, het project zou minder dan 10% van onze opgave aan duurzaam op te wekken energie realiseren (wat we daar tevens niet kwijt kunnen op het overvolle stroomnet) en het project kost meer dan 11 miljoen euro! Ook wordt veelvuldig in dit voorstel voorgesorteerd op de (eventueel) te realiseren parkeergarage bij de afslag Eersel als zogenaamde ‘koppelkans’, waardoor het gevaar bestaat dat we een wal krijgen met de Hub eraan vastgeplakt. We weten als raad zelfs nog niet eens wat het daadwerkelijke effect van de beoogde 3dB geluidsreductie (de minimaal hoorbare afname van geluid) in de praktijk betekent voor omwonenden. Dit voorstel begint op een onrealistisch stokpaardje van de coalitie te lijken, dat in werkelijkheid in niets lijkt op wat er beloofd is en dat onbetaalbaar is. Kortom, het raakt wat ons betreft kant noch wal.

Wat willen wij dan wél? Al jarenlang pleiten wij voor een geluidswal naast de A67. Wij willen dit project terugbrengen tot realistische proporties. Een sobere, groene geluidswal bij de Hees en het Oeienbosch die zorgt voor een verbetering van het leefklimaat van omwonenden. Geen scherm en geen Hub. De energie die we op moeten wekken om onze doelstellingen te bereiken doen we niet daar, maar in Wintelre. Daar kunnen we deze stroom wél terug leveren aan het netwerk. Ook zijn we dan niet afhankelijk van wanneer (en of) dit project van de coalitie ooit werkelijkheid wordt.

Namens PvdA-GroenLinks Eersel,

Daan van den Broek

Bron foto Geluidswal A2 Leende ED 28 mei 2021

CDAers in de Kempen: meer ruimte in regelgeving voor het creëren van woonruimte

CDA CDA Eersel 05-03-2022 20:51

Op vrijdag 4 maart kwamen CDAers uit de Kempengemeenten samen om de woningnood te bespreken met de Noord-Brabantse gedeputeerde van wonen Erik Ronnes. Nu de nieuwe bestuursperiode op het punt staat te beginnen, wilden de CDAers op één lijn zitten, samenwerken en gewoon zo snel mogelijk de schup in de grond steken. De CDAers pleitten vooral voor meer ruimte in regelgeving. Ook werd er de vraag gesteld of sommige kapitaalkrachtige bedrijven niet iets zouden kunnen betekenen in het realiseren van nieuwe woningen, zoals Philips en Bata in het verleden deden. Op de middellange termijn moet er gewoon héél veel gebouwd worden. Het eerlijke verhaal is echter ook dat wanneer het gaat over hele nieuwe woonwijken, dat deze huizen helaas niet binnen 1-2 jaar beschikbaar zijn. Soepelere regels rond (pre)mantelzorg en voorrang voor lokale jeugd waren ook ideeën die op korte termijn verlichting kunnen brengen. Creatiever denken en het makkelijker toelaten van het splitsen van woningen kan op korte termijn ook soelaas bieden, aldus Erik Ronnes.

Bewoning recreatiewoningen Eersel: dossier gesloten!

CDA CDA Eersel 31-01-2022 20:02

De kwestie over de recreatiewoning met persoonsgebonden overgangsrecht aan de Breemakkerweg in Knegsel stond op 25 januari 2022 na vele jaren weer op de agenda van de gemeenteraad. In het bestemmingsplan van de gemeente stond dat het huis een recreatiebestemming heeft. De bewoners zijn het daar niet mee eens willen dat het huis een woonbestemming krijgt. In 2016 heeft de CDA fractie bij de behandeling van het bestemmingsplan buitengebied onder andere al gezegd dat het de taak van de gemeenteraad is om algemeen beleid te formuleren en niet om individuele gevallen op incidentiele basis op te lossen. Helaas is dat wel wat er nu weer gebeurde. Het college kwam met het voorstel om het persoonsgebonden overgangsrecht in het perceel te schrappen. In plaats daarvan zou het huis dan onder het algemene overgangsrecht vallen, wat concreet betekent dat ook toekomstige eigenaren permanent in de woning mogen blijven wonen. Het CDA is van mening dat als we als gemeente dan toch af gaat wijken van haar eigen beleid, dat dat dan moet gelden voor voor alle bewoners van een recreatiewoning met een persoonsgebonden overgangsrecht. Daarvan zijn er nog zeven meer in de gemeente Eersel. Het gelijktrekken van deze vergelijkbare gevalle was in het voorliggende voorstel nog niet meegenomen. Omdat een amendement (wijzing van het besluit) van die strekking het niet zou gaan halen heeft het CDA nóg een poging gedaan met het indienen van een motie. Gelukkig is deze motie bij meerderheid van stemmen aangenomen door de gemeenteraad. Nu kunnen we dit steeds terugkerende dossier netjes oplossen en sluiten.

Frank Cools lijsttrekker PvdA-GroenLinks

PvdA PvdA Eersel 15-01-2022 16:27

PvdA-GroenLinks heeft haar kandidatenlijst voor de aanstaande gemeenteraadsverkiezingen vastgesteld. De partij heeft Frank Cools uit Knegsel als nieuwe lijsttrekker naar voren geschoven. Frank was de afgelopen jaren voorzitter van PvdA-GL Eersel en tevens burgerlid van de raadscommissie. Hij begon zijn politieke loopbaan als fractiemedewerker bij de PvdA-Tweede Kamerfractie en is sindsdien altijd actief geweest in de progressieve politiek. Van huis uit is hij jurist en werkzaam in de crisisbeheersing.

De partij is ook erg blij met nieuwkomer Heike Peels in de top van de lijst. Heike (Knegselse van origine) woont in Eersel en werkt sinds 2020 in Duizel als Dierenarts. Afgelopen jaar heeft zij volop ervaring opgedaan als burgerlid van de raadscommissie. Daarnaast prijken ervaren (oud) raadsleden Tamara Maas, Daan van den Broek en Willem de Laat ook bovenaan de lijst. Tamara is kinderfysiotherapeut en stond aan de wieg van de oprichting van PvdA-GroenLinks in Eersel en zat eerder vier jaar in de raad. Daan (geschiedenisleraar) en Willem (functioneel applicatiebeheerder bij het MMC) hebben afgelopen jaren hun sporen ruimschoots verdiend in de gemeenteraad en zijn daarvoor weer beschikbaar.

PvdA-GroenLinks gaat de gemeenteraadsverkiezingen van 16 maart in met de leuze GROEN, LOKAAL, SOCIAAL. Drie woorden die aangeven waar wij voor staan. Bij ieder woord een voorbeeld.

GROEN: de gemeenteraad heeft recent mede op ons voorstel het plan Bos en Boom aangenomen waardoor in de toekomst 400.000 bomen geplant gaan worden.

SOCIAAL: op voorstel van PvdA-GL heeft de gemeente Eersel besloten om de schulden van slachtoffers van de toeslagenaffaire over te nemen.

LOKAAL: alle genoemde kandidaten zijn geworteld in de gemeente Eersel. Ze groeiden er op en gingen er naar lagere- en middelbare school. Tenslotte zijn op de lijst inwoners van alle dorpen van de gemeente vertegenwoordigd.

De volledige kandidatenlijst kunt u hier vinden.

CDA pleit voor vrijliggende fietspaden in Knegsel

CDA CDA Eersel 24-10-2021 20:04

Voor de Knegselsedijk zijn er grote plannen om aan te pakken! De weg wordt gereed gemaakt om het verkeer dat van de snelweg komt sneller af te wikkelen. Ook komt er een vrijliggend fietspad naast. Ook aan de Duizelseweg wordt het nu nog ontbrekende stuk vrijliggend fietspad aangelegd. Dit betekent weer een schoolroute die onze kinderen veilig kunnen nemen. Wat het CDA betreft zou er ook naast de Buivensdreef zo snel mogelijk een vrijliggend fietspad koment te liggen. De kinderen uit Knegsel gebruiken deze weg namelijk om naar het Rythovius te fietsen en oudere Knegselnaren gebruiken deze weg om op het industrieterrein te komen. Er wordt wel gepraat door over dit fietspad door de gemeente en ASML, maar er wordt nog niet veel actie genomen. Over actie gesproken, aan de Urnenweg is nog steeds niets te zien van de aanleg van het fietspad terwijl hier in 2019 al geld voor beschikbaar is gesteld door de Gemeenteraad. Dit gaat wat het CDA betreft niet snel genoeg!

CDA dient initiatiefvoorstel woningbouw in

CDA CDA Eersel 19-10-2021 19:54

Tot nu blijkt dat in Eersel in de meeste woningbouwplannen de doelstelling van minimaal 40% sociale woningbouw niet wordt gerealiseerd. Weliswaar wordt in die situaties een bedrag gestort in het vereveningsfonds sociale woningbouw, maar daarmee is tot nu toe geen extra sociale woningbouw gerealiseerd. Onze jeugd zoekt een (koop)woning waarin desgewenst ook met een gezin kan worden gewoond. In het kader van de leefbaarheid in onze kernen is het noodzakelijk dat onze jeugd niet naar omliggende dorpen trekt, waar wel de juiste woningen voor hen zijn. Onze inwoners komen daarbij vaak niet in aanmerking voor sociale woningen. Tegelijkertijd is door de huidige woningprijzen de bestaande woningmarkt niet bereikbaar voor veel van onze inwoners en vindt er o.a. geen doorstroming plaats van sociale of kleinere woningen naar grotere woningen. De woningmarkt zit daardoor muurvast. Als oplossing wil het CDA woningen realiseren die aansluiten bij de vraag van onze inwoners en om doorstroom te creëren in bewoning. Het CDA heeft daartoe een initiatiefvoorstel ingediend. We doen daarbij niets af van de doelstelling om sociaal te bouwen. Maar door meer gedifferentieerd te bouwen ontstaat er meer doorstroom in bewoning en daarmee meer kansen voor onze jeugd.

Afvalstoffencentrum op het Kempisch Bedrijvenpark

CDA CDA Eersel 19-06-2021 16:04

Inbreng van het CDA bij de vergadering van de gemeenteraad op 20 april 2020. Het standpunt van het CDA over het afvalstoffencentrum op het Kempisch Bedrijvenpark (KPB) is onder te verdelen over drie onderwerpen: De locatiekeuze, de zichtlocatie en de kringloopwinkel. Onderwerp 1: Locatiekeuze Het raadsvoorstel gaat enkel over de locatiekeuze voor het grondstoffencentrum. Kiezen voor het KBP is wat het CDA betreft een logische keuze, gezien de redelijk centrale ligging voor de samenwerkende gemeenten. Echter, voor een aantal dorpen is dat toch een eindje kachelen. Uit de huis-aan-huis verspreide folder van de gemeente met de titel “terugblik raadsperiode 2010-2014”, is het volgende citaat op te maken. Bij het kopje “afval inzamelen hoeft geen geld te kosten maar kan ook geld opleveren” staat “Eersel Anders is voorstander van een locatiestudie en haalbaarheidsonderzoek naar milieustraten. Een inventarisatie en heroverweging van het aantal aanwezige milieustraten in de regio, niet Kempenbreed maar regiobreed verschaft inzicht in verbeterpunten en het kan een heroverweging zijn om milieustraten te sluiten. Geef keuzevrijheid aan burgers om zelf een keuze te maken naar welke milieustraat te gaan met afval”. Het noest-werkende raadslid dat met dit citaat kwam kon in 2014 nog niet bevroeden dat hijzelf in 2021 een voorstel als wethouder mocht verdedigen in deze raad. Zijn woorden zijn nog steeds actueel. Daarom een vraag aan de wethouder of hij er samen met de collega collegeleden uit buurgemeenten voor kan zorgen dat de dorpen die op enige afstand van het nieuwe afvalstoffencentrum liggen de keuzevrijheid hebben om voor een dichterbij gelegen milieustraat te kiezen. Bijvoorbeeld Lage Mierde naar Hilvarenbeek en Wintelre naar Veldhoven Habraken, allebei ongeveer 10 minuutjes in plaats van ruim het dubbele. Daarmee komt een berijdbare voorziening ook voor Wintelre in beeld. Onderwerp 2: Zichtlocatie De keuze voor het KBP is voor ons een logische, de keuze voor een zichtlocatie niet. Een milieustraat wil je meestal niet op het podium hijsen, of je moet veel geld investeren in de uitstraling ervan. De extra kosten van een zichtlocatie ten opzichte van een locatie op de parallelwegen op het KBP zijn aanzienlijk. Het raadsvoorstel en onderliggende stukken maken melding van opties voor het grondstoffencentrum. Met extra blokken functionaliteit kunnen we komen tot een circulair centrum. De vraag is echter of de meerprijs voor een zichtlocatie betekent dat er minder budget is voor recycling, materiaalgebruik en circulaire economie, termen uit het locatieonderzoek. Om dit als vraag te definiëren: Wat vindt het college belangrijker, een zichtlocatie of realisatie van het circulair centrum. Daarnaast zijn we ook benieuwd naar het standpunt van de overige fracties, gaan we voor een zichtlocatie of het circulair centrum? Onderwerp 3: Kringloopwinkel Als onderdeel van een circulair centrum zou een kringloopwinkel een aanwinst zijn voor het centrum. Echter, er is om meerdere redenen geen detailhandel toegestaan op het KBP. Eén reden is de verkeersaantrekkende werking. Maar nu kiezen we ervoor om het grondstoffencentrum hier te vestigen, dat gegarandeerd een verkeersaantrekkende werking heeft. Het CDA begrijpt dat de wetmatigheid om geen detailhandel toe te laten op het KBP, vooral omdat we vinden dat detailhandel zich moet concentreren in de winkelstraten in onze dorpen zodat de detailhandel elkaar onderling versterkt. Voor een kringloopwinkel zijn wij bereid een uitzondering te maken op deze wetmatigheid. We stellen daarom de vraag aan het college of zij samen met de colleges in buurgemeenten gaat onderzoeken of hier toch een kringloopfaciliteit gevestigd kan worden. Tot slot, dit raadsvoorstel gaat enkel over de locatiekeuze en niet de verdere inrichting van het afvalstoffencentrum gekoppeld met de huisvuilinzameling. We kijken daarom met belangstelling tegemoet naar het raadsvoorstel voor de inrichting van het afvalstoffen/grondstoffen of circulair centrum in relatie tot de nieuwe huisvuilinzameling en zijn vooral benieuwd in hoeverre de resultaten uit de afvalproef uit de wijk Molenakkers hierin worden meegenomen.

Duurzaam veilig herinrichten Stokkelen

CDA CDA Eersel 19-06-2021 15:46

Inbreng van het CDA bij de vergadering van de gemeenteraad op 6 mei 2021. Diverse straten van Eersel kampen al decennialang met grote hoeveelheden sluipverkeer. Hier ondervinden niet alleen de aanwonenden van de Bergeijkse Dijk, Stokkelen en de Hazenstraat dagelijks hinder van, maar ook die van de Willibrorduslaan en de Nieuwstraat. Maar ja, hoe kom je hiervan af? Zeker als je weet dat verkeer altijd de gemakkelijkste weg zoekt. Waarom komt dat verkeer niet over de N397? Omdat de aansluiting bij de Fressevenweg/Enderakkers in Bergeijk voor de meeste inwoners van Bergeijk gevoelsmatig ver omrijden is. Daarnaast is het op de Enderakkers en de Provinciale weg al hevig druk doordat veel verkeer de huidige N69 door Aalst en Valkenswaard omzeilt. Veel van het huidige verkeer schiet nu via Stokkelen en de Hazenstraat bij de Rotonde Schadewijk de provinciale weg op, waardoor verkeer dat netjes via die weg aan komt rijden mag filerijden vanwege het sluipverkeer. Met het proces van de nieuwe N69 kwam er schot in de zaak, alhoewel het een zaak van de zeer lange adem was. Zoals Churchill het zei, the end of the beginning van de oplossing van het sluipverkeerprobleem. Even dreigde er een vierbaansweg op de plek van de huidige N397 te komen, wat alleen maar zou zorgen voor minder aansluitingen en zeer waarschijnlijk veel meer sluipverkeer door Eersel. Gelukkig is dat lot afgewend, mede dankzij 120 bezwaarschriften uit de aan de N397 grenzende wijk Molenakkers. In datzelfde "Grenscorridor N69"-proces lukte het de gemeente Eersel en Bergeijk samen wel om de verkeersproblematiek tussen Eersel en Bergeijk op de kaart te krijgen. Bij alle maatregelen rondom de nieuwe Westparallel kon de gewenste randweg boven Bergeijk een boost krijgen doordat de provincie 2,5 miljoen bijdroeg. Het luchtkasteel van die randweg - nu Diepveldenweg - begon te landen. Met de Westparallel zal het meeste internationale verkeer eieren voor zijn geld kiezen als het vanaf de A67 naar België wil. Vanaf de nieuwe afslag Veldhoven-West en de kruising met de Locht bij Koningshof is het daarna zonder hindernissen doorrijden tot de rotonde bij Borkel op de N69. Wil iemand toch over de N397, dan wachten daar niet 4 maar 5 rotondes (we bouwen een nieuwe bij de Boevenheuvel voor de Diepveldenweg), zodat de zin daarin snel afneemt. Dat betekent dat er capaciteit vrijkomt op de N397 en dat het verkeer uit Bergeijk via de Randweg naar de N397 kan rijden zonder te hoeven sluipen door Eersel. Dit plaatje was jarenlang een wensdroom, maar de Westparallel wordt nu volledig aangelegd, evenals de Diepvelden weg. Daarmee zijn we gekomen aan the beginning of the end, de fase waarin het sluipverkeer effectief kan worden teruggedrongen. Er komt zeer spoedig een aanlokkelijk alternatief voor sluipen over de Eerselse straten en nu is het tijd om dit te verzilveren. Het voorstel over de herinrichting van Stokkelen dat in mei 2021 in de gemeenteraad lag is voor ons ook werkelijk the beginning of the end. Het gaat namelijk slechts over het stuk vanaf de Hazenstraat tot Bergeijk, alleen bij de Plaatse komt een plateau. Ook uit de reacties van de aanwonenden blijkt dit duidelijk. Het fietspad vanaf Kerkebochten tot aan de Hazenstraat verandert niet en een zebrapad wordt met node gemist.Daarom is dit voor het CDA ook niet "the end” en wachten we tot het college komend jaar met een voorstel komt samen met de aanpak van de Hazenstraat om zowel een veilige oversteek in te tekenen als ook om dit stuk fietspad in plaats van een kasseienbeleving ook een asfaltbeleving te geven, en dat kan ook met goed gestrate tegels. Blijft over wat nu ter tafel ligt, een asfalt fietspad, wat zeker een verbetering is ten opzichte van het bestaande pad en naast de drie plateaus ook vier wegversmallingen. Als we die hebben, dan liefst niet voor iemands keukenraam of in de buurt van een uitrit. Daarom roepen wij het college op om niet alleen verkeerskundig te kijken waar een wegversmalling het beste past, maar ook naar het draagvlak bij de aanwonenden op de Stokkelen. Ik heb van niemand gelezen dat het aantal van vier wordt betwist, alleen de locatie, die mag van ons best 50 meter opschuiven als daarmee de omwonenden zijn geholpen. Wat telt tegen sluipverkeer is wat ons betreft het aantal wegversmallingen die deze weg onaantrekkelijk maken. Wil het college daarom in overleg gaan met de omwonenden om de locaties te kiezen met het hoogste draagvlak? Zoals uit het voorgaande duidelijk is,zijn wij voorstander van deze ontwikkelingen om het sluipverkeer terug te schroeven. Dit is wat ons betreft het sluitstuk in dit decennialange proces. Een prettig fietspad is dan de kers op de taart. Het CDA stemt daarom in met het voorstel voor de herinrichting van Stokkelen, maar dringen er bij het college op aan om het nu "vergeten stuk" Hazenstraat-Kerkebogten mee te nemen bij het plan voor de aanpassing van de Hazenstraat, inclusief zebrapad en een comfortabel fietspad.

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.