Nieuws van D66 inzichtelijk

3 documenten

Geen verlaging risicoplafond ...

D66 D66 Deventer 17-02-2019 11:21

Geen verlaging risicoplafond gevaarlijke stoffen over het spoor. De fracties van D66 in Gelderland, Overijssel en Utrecht langs het traject van de giftreinen naar Duitsland, hebben zorgen naar aanleiding van de recente berichtgeving in de media om de risiconormen voor vervoer van gevaarlijke stoffen over het spoor te verlagen. Wij hebben daarom gezamenlijk als D66 fracties in de regio, zowel lokaal als provinciaal, navraag gedaan bij de Tweede Kamerfractie en de Staatssecretaris Stientje van Veldhoven (D66) van Infrastructuur en Waterstaat. Lees verder: https://deventer.d66.nl/2019/02/17/geen-verlaging-risicoplafond-gevaarlijke-stoffen-over-het-spoor/

Vandaag bericht de Gelderlander over ...

D66 D66 Oude IJsselstreek 13-11-2018 12:50

Vandaag bericht de Gelderlander over de lobby voor een ICE station in Emmerich en de unaniem door de gemeenteraad aangenomen motie van D66. ICE gaat het niet halen schrijven ze maar een snelle trein van de NS mogelijk wel. Mij maakt het niet veel uit hoe de trein heet. Als die maar heel veel minuten van de reistijden afhaalt. En wat betreft kansloze lobby's: Niet zo lang geleden verklaarde iedereen je voor gek als je begon over een kwartiersdienst tussen Doetinchem en Arnhem. Totdat de vervoerders hun nek uitstaken. Nu een groot succes. Kortom: de moed niet meteen laten zakken en aan de slag met de lobby. https://www.gelderlander.nl/oude-ijsselstreek/lobby-voor-tussenstop-ice-trein-in-emmerik-lijkt-kansloos~a2394709/

Snel met de trein van Amsterdam tot ...

D66 D66 null 18-09-2018 17:27

Snel met de trein van Amsterdam tot Berlijn NS en ProRail zetten met steun van het kabinet in op een versnelling van de spoorverbinding tussen Amsterdam en Berlijn. Hard nodig, vindt ook het bestuur van de Thema-Afdeling Ruimte en Mobiliteit van D66. Om een goed alternatief te kunnen bieden moet reizen per trein door Europa sneller en betaalbaarder. Een snellere trein tussen Amsterdam en Berlijn zal hier zeker aan bijdragen. Op dit moment is de reistijd nog ruim zes uur. Daardoor is het vliegtuig voor veel mensen nog steeds de meest aantrekkelijke optie. Als de reistijd wordt ingekort tot vier uur kan reizen per trein een serieus alternatief worden voor vliegtuig en auto. Met name toeristen, zakelijke reizigers en congresgangers die tussen Berlijn en Amsterdam reizen krijgen hierdoor een geweldig alternatief voor de vervuilende auto’s en vliegtuigen. Fiscale stimulatie Maar daarmee zijn we er nog niet want ook betaalbaarheid is van groot belang. Vliegverkeer wordt fiscaal gestimuleerd doordat er geen belasting zit op kerosine. Treinverbindingen kunnen hier op dit moment niet goed mee concurreren. Door fiscale stimulering krijgen OV bedrijven een kans om te concurreren en reizigers een schoner én hoogwaardig alternatief te bieden voor vliegverkeer. Mede dankzij de Thema Afdeling Ruimte en Mobiliteit is afgelopen jaar op het D66 congres besloten om in het verkiezingsprogramma van D66 op te nemen om OV bedrijven te stimuleren directe treinverbindingen tussen hoofdsteden in Europa te exploiteren en deze vorm van vervoer fiscaal aantrekkelijk te maken. https://ruimteenmobiliteit.d66.nl/2018/09/17/snel-met-de-trein-van-amsterdam-tot-berlijn/

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.