Nieuws van politieke partijen in Wijchen inzichtelijk

2 documenten

Bas van Ewijk Logistics krijgt “Efficiency door maatwerk”

Wijchen Lokaal Wijchen Lokaal Wijchen 23-08-2019 15:01

Bas van Ewijk Logistics, gespecialiseerd in transport met volumecombinaties, megatrailers en open trailers heeft onlangs de overstap gemaakt naar de DriversApp van fleet-management specialist Data2Track. In combinatie met de urenregistratie module FleetTime is de logistieke dienstverlener geheel digitaal gaan werken.

‘Stilstand is achteruitgang. Wij denken op alle vlakken mee met onze klanten, maar ook met onze chauffeurs en willen ons daar mee bezig houden. Digitale urenregistratie en real-time inzicht in ons wagenpark helpt ons om onze aandacht te houden waar het nodig is’ aldus Bas van Ewijk, directeur bij de firma.

Van Ewijk is zo’n 10 jaar geleden in crisistijd voor zichzelf begonnen maar is altijd werkzaam geweest binnen de transportbranche. Uiteindelijk begon Van Ewijk dus zijn eigen bedrijf dat inmiddels zo’n 20 personeelsleden in dienst heeft, 17 eigen voertuigen bezit en aangevuld met charters elke dag zo’n 25 voertuigen op de weg heeft rijden.

‘Het gaat nu gelukkig steeds meer om kwaliteit. De prijs is natuurlijk belangrijk, maar de prijs-kwaliteitverhouding weegt steeds zwaarder. Onze chauffeurs zijn onze ambassadeurs en helpen meer dan een handje mee. Service en ontzorging zijn kernpunten waarmee wij het onderscheid maken.

Van Ewijk heeft gekozen voor de digitale urenregistratie module FleetTime van Data2Track. ‘Wij maken een behoorlijke groei mee wat er voor zorgt dat administratieve processen zoals chauffeurs uren registratie steeds meer werk in beslag neemt. Wij deden dit traditioneel, met pen en papier, waarbij dagstaten dagelijks werden gecontroleerd, heel veel werk en gevoelig voor fouten. De inzet van een digitale urenregistratie module neemt dit werk voor ons uit handen. Onze chauffeurs werken voor de volle 100% digitaal en de berekening van vergoedingen gaat volledig automatisch’.

In de software van Data2Track zijn verschillende maatwerk oplossingen aangebracht, op verzoek van de logistiek dienstverlener. Zoals bijvoorbeeld de automatische standplaats detectie. ‘Onze auto’s staan op meerdere locaties in Nederland en Duitsland. Dat zijn lokale chauffeurs met dus ook een lokale standplaats. Wij wilden dit graag registreren in verband met de onkostenvergoedingen. Dit is nu mogelijk met deze optie’.

‘Tijd is geld in deze branche en productiviteit het allerbelangrijkste. Wij moeten zoveel mogelijk uit de dag halen. Hoe langer wij bij laad- of losmomenten moeten wachten, hoe meer dit kost. Alle statistieken die kunnen helpen om wachttijden te verkorten, daar heb ik interesse in. Het ‘gemiddelde lostijd rapport’ geeft ons inzicht in wachttijden geregistreerd door onze chauffeurs. Deze management informatie kan ik gebruiken om samen met onze klant verbeteringen door te voeren die ons beiden geld besparen.  Dit soort statistieken worden voor ons steeds belangrijker.

‘Digitalisering binnen de branche is een belangrijk thema, maar geschikt personeel vinden wordt de grootste uitdaging de komende jaren. Het blijft mensenwerk en het werk moet wel gedaan kunnen worden. Daarnaast zullen de klimaatdoelstellingen ook een deel van de koers bepalen van de transportbranche. Wij zijn ook gecertificeerd binnen het Lean and Green logistics programma en besparen dagelijks CO2 maar ook in onze portemonnee. De 20% minder CO2 uitstoot is door ons behaald, maar het zal steeds moeilijker worden om meer te reduceren in de toekomst. En het zal evenredig hieraan steeds duurder gaan worden voor de gehele branche terwijl de winst vanuit milieutechnisch oogpunt steeds geringer wordt. Zeker als je dit afzet ten opzichte van de winst die behaald kan worden in de lucht- en scheepvaart. Denk aan het brandstofverbruik van een olietanker.

Dan is het onvoorstelbaar, de miljarden die bijvoorbeeld door truckleveranciers worden geïnvesteerd om schoner te rijden. Aan het einde van de rit is het natuurlijk een positieve ontwikkeling en ben ik blij dat ook wij ons steentje bij dragen.

Tot ons grote verdriet is Wim Kok ...

PvdA PvdA D66 VVD Wijchen 20-10-2018 19:25

Tot ons grote verdriet is Wim Kok overleden. Oud-premier Wim Kok is, 80 jaar oud, overleden. Hij was al een tijd ziek. Kok gaf als minister-president van 1994-2002 leiding aan de twee paarse kabinetten van PvdA, VVD en D66. Daarvoor was hij onder meer vakbondsvoorzitter, oppositieleider en minister van Financiën. In al die functies gold hij als een man met groot gezag. Kok was negen jaar FNV-voorzitter. In 1982 sloot hij met werkgeversvoorzitter Van Veen het akkoord van Wassenaar. Dat akkoord over loonmatiging en arbeidstijdverkorting wordt gezien als een belangrijke bijdrage aan het herstel van de Nederlandse economie die in die jaren in een diepe crisis verkeerde. Vier jaar later volgde Kok Joop den Uyl op als PvdA-leider. Na een aantal jaren in de oppositie maakte hij van de PvdA weer een regeringspartij. Als minister van Financiën in het derde kabinet-Lubbers was hij verantwoordelijk voor bezuinigingen op de WAO, wat tot een crisis in de PvdA leidde. Aanzien In 1994 werd Kok minister-president van het eerste kabinet zonder christen-democraten in driekwart eeuw. In zijn jaren als premier maakte de Nederlandse economie een krachtige groei door en nam de werkgelegenheid sterk toe. Kok persoonlijk bouwde een groot nationaal en internationaal aanzien op. Hij maakte in 2002 zelf een eind aan zijn tweede kabinet, toen hij opstapte omdat hij de verantwoordelijkheid nam voor het drama in Srebrenica, zeven jaar eerder. Hij trok zich terug uit de politiek en had in de jaren daarna nog commissariaten bij onder meer ING en Shell.

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.