Nieuws van ChristenUnie in Heerhugowaard inzichtelijk

19 documenten

Afval scheiden

ChristenUnie ChristenUnie Heerhugowaard 20-02-2021 18:49

https://heerhugowaard.christenunie.nl/k/n6075/news/view/1363729/66848/Plastic afval.jpg

De eisen voor afvalscheiding worden steeds strenger. In 2020 mocht er maar 100 kg restafval per persoon per jaar zijn. Terwijl dit in Heerhugowaard in dat jaar 181 kg per persoon was. In 2025 mag er nog maar 30 kilo restafval per persoon per jaar zijn. Als we dat willen halen in Heerhugowaard dan zal er wat moeten gebeuren. Gebleken is dat er in de grijze afvalbak nog veel GFT, papier en karton, plastic, blik en drinkverpakkingen en glas zitten. Als we dit uit de grijze bak laten scheelt dat behoorlijk veel aan kilo’s. Bovendien zouden we dan al goed op weg zijn richting de doelstelling van 2025.

Waarom is goed scheiden goed? Omdat in afval waardevolle grondstoffen zitten die niet verloren mogen gaan. Beter kunnen we afval daarom zien als grondstof. Als afval goed gescheiden wordt ingezameld bij de bron kunnen de grondstoffen worden aangeboden voor hergebruik. Laten we als inwoners nu beter opletten dat we goed ons afval scheiden. Dat moet toch niet zo moeilijk zijn? Het goed scheiden kan mogelijk een lagere afvalstofheffing tot gevolg hebben wat u als inwoners dan kunt merken in de portemonnee. Dat zou toch fijn zijn? Een beter milieu begint bij jezelf en daar hoort goed afval scheiden bij.

FractievoorzitterTrijntje Johanne Visser-Hogeterp

De Visie van ChristenUnie overdruk uit Stadsnieuws19 februari 2021

CGKV De Ontmoeting

ChristenUnie ChristenUnie Heerhugowaard 12-11-2020 18:35

https://heerhugowaard.christenunie.nl/k/n6075/news/view/1321809/66848/foto Trijntje Johanne CGKV.PNG

De plek van het raadslid, overdruk Stadsnieuw30 oktober 2020

Mijn plek in Langedijk is te vinden aan Dorpsstraat 128 in Broek op Langedijk. Hier staat onze kerk, de Christelijk Gereformeerde Kerk Vrijgemaakt (CGKV). De Ontmoeting. Mijn man en ik zijn beiden opgegroeid met het geloof en wij kunnen nu ook niet zonder. Ik weet dat geloof ook thuis kan, maar de samenhang met de andere kerkleden versterkt mijn geloof. Voorheen gingen we naar de Gereformeerde Kerk Vrijgemaakt verderop aan de Dorpsstraat, maar sinds ons kerkgenootschap in 2018 is samengegaan met Christelijk Gereformeerde Kerk is het kerkgebouw aan de Dorpsstraat 128 de plek waar wij elke zondag ter kerke gaan. Het voordeel van deze locatie is dat het veel groter is dan het vorige kerkgebouw, hier hebben we naast de kerk ook meer ontmoetingsruimtes. Al is er op dit moment door de coronarestricties weinig ruimte voor ontmoeting. Van maart tot aan de zomer hebben we de kerkdiensten op zondag via livestream gevolgd. Sinds de zomer mochten er per wijk 100 mensen naar de dienst, nu zijn dat er maar 30 en het gaat op inschrijving. Het gebied is verdeeld over vijf wijken en elke week hebben de kerkleden uit een van de wijken voorrang bij de inschrijving.

https://heerhugowaard.christenunie.nl/k/n6075/news/view/1321809/66848/CU onderhoek Stadsnieuws Trijntje Johanne.PNG

Groenvisie

ChristenUnie ChristenUnie Heerhugowaard 24-08-2020 06:36

https://heerhugowaard.christenunie.nl/k/n6075/news/view/1318602/66848/Groenvoorziening

Op het moment van schrijven zitten we in een hittegolf. Het is behoorlijk warm zowel buiten als binnen. Recent heeft de gemeente de groenvisie vastgesteld. Dat is een mooie visie geworden. De uitvoeringsagenda komt als het goed is eind dit jaar. Heerhugowaard zal groener worden en dat is mooi. Bomen zorgen immers voor verkoeling.

Ook onze inwoners kunnen wat doen aan de hittestress en meewerken om klimaat problemen te voorkomen. Zo zou je in je eigen tuin een boom kunnen neerzetten zodat je een koel plekje in de buurt hebt. Heel veel tuinen zijn uit gemak betegeld, de praktische kant van minder onderhoud snappen we. Maar de regen kan geen kant op omdat er bijna geen buffer is voor het water.

Door de klimaatsverandering zien we de laatste jaren nogal eens heftige buien die in een keer een flinke hoeveelheid regen achterlaten. Deze hoeveelheid moet verwerkt worden. De rioleringen aanpassen aan deze buien is niet haalbaar, dat zou een kostbare zaak worden. Dat is niet wenselijk. Als iedereen en steentje bijdraagt door in de tuin een stukje groen te maken zou dat wel meehelpen. Want laten we eerlijk zijn: we kunnen, zowel de gemeente als de inwoners samen optrekken om van Heerhugowaard een mooie groene gemeente te maken.

Trijntje Johanne Visser

Otto Ferf Jentink bezoekt verkiezingsavond ChristenUnie

ChristenUnie ChristenUnie Heerhugowaard 28-02-2019 19:15

https://heerhugowaard.christenunie.nl/k/n6075/news/view/1271587/66848/Otto Ferf Jentink - lijstrekker Hoogheemraadschap Hollands Noorderkwartier (HHNK).jpg

HEERHUGOWAARD - ChristenUnie-lijsttrekker voor het Hoogheemraadschap Hollands Noorderkwartier, Otto Ferf Jentink, is op donderdag 14 maart aanwezig tijdens een interactieve verkiezingsavond die in het teken staat van de komende Provinciale Statenverkiezingen en Waterschapsverkiezingen.

Met zijn brede ervaring op het gebied van de watercyclus, wil Otto Ferf Jentink zijn kennis inzetten in het bestuur van het Hoogheemraadschap Hollands Noorderkwartier. In het dagelijks leven is hij als regiodirecteur voor Zuidelijk Afrika en het Midden-Oosten werkzaam bij Wereld Waternet; de watercyclus-organisatie voor Amsterdam en omstreken.

Onderwerpen als hoogfrequente treinverbindingen, de komst van een rangeerterrein naar Heerhugowaard, de uitbreiding van de reactor in Petten, de verduurzaming van woningbouw, regionale dijkversterkingen en droogtebestrijding kunnen worden besproken. De aanwezigen mogen bepalen op welke onderwerpen dieper zal worden ingegaan.

Verkiezingsavond ChristenUnieInloop: 19:45 uurAanvang: 20:00 uurLocatie: Brandpunt 1, 1705 SK Heerhugowaard (navigatie instellen op Keerkring 49).

Campagnevoeren Middenwaard met Joël Voordewind

ChristenUnie ChristenUnie Heerhugowaard 17-03-2018 09:03

https://heerhugowaard.christenunie.nl/k/n6075/news/view/1204704/66848/Joel Voordewind 2017

We gaan het laatste weekend in en maken ons op voor nog een paar dagen vol activiteiten. Vandaag promotie ChristenUnie nabij Middenwaard. Van 11:00 tot 12:00 uur worden we daarbij ondersteund door 2e kamerlid Joël Voordewind. Er wordt geflyerd en natuurlijk is er gelegenheid door vragen…

We zetten ons in voor een gemeente waarin onze kinderen gezond en veilig kunnen opgroeien en de vrijheid hebben om te geloven. Dat zijn de waarden waarvoor wij ons inzetten in de gemeenteraad. Hoopvol en realistisch: dát maakt ons waardevol voor Heerhugowaard.Vindt u dat ook? Stem dan op woensdag 21 maart op de ChristenUnie

Gemeente dialoog "christen zijn in de politiek"

ChristenUnie ChristenUnie CDA Heerhugowaard 05-03-2018 18:30

https://heerhugowaard.christenunie.nl/k/n6075/news/view/1197768/66848/christelijke-politiek

Op woensdag 7 maart a.s. is er een gemeente-dialoog avond in Sjaloom over het onderwerp “christen zijn in de politiek”. Hoe belangrijk is christelijke politiek en welke invloed heeft dit op de samenleving in zijn algemeen en Heerhugowaard in het bijzonder? De avond zal verzorgd worden door vertegenwoordigers van de ChristenUnie en het CDA in Heerhugowaard. Trijntje Johanne Visser, fractievoorzitter van de ChristenUnie in Heerhugowaard, zal ons deze avond een inkijkje geven in het reilen en zeilen van de gemeentelijke politiek.

Zoals gebruikelijk op deze avonden zal er volop gelegenheid zijn voor gesprek en het stellen van vragen. Deze avond is voor iedereen die meer wil weten over de lokale christelijke politiek of richting zoekt voor het uitbrengen van je stem voor de komende gemeenteraadsverzkiezingen.

Het programma begint om 20.00 uur, inloop met koffie en thee vanaf 19.30 uur.

Pinkstergemeente SjaloomDeimoslaan 191702 CK Heerhugowaard

https://heerhugowaard.christenunie.nl/k/n6075/news/view/1197768/66848/gemeente-dialoog-christen-zijn-in-de-politiek.html

Trinitas College Johannes Bosco

ChristenUnie ChristenUnie Heerhugowaard 22-02-2018 19:40

https://heerhugowaard.christenunie.nl/k/n6075/news/view/1194616/66848/Trinitas

De plek van het raadslid, overdruk Stadsnieuws 20 februari 2018

‘Ik heb gekozen voor de Johannes Boscoschool omdat ik eigenlijk een lans wil breken voor het vmbo-onderwijs. Je hoort de laatste tijd veel dat ouders de lat voor hun kinderen hoog leggen als het gaat om de schoolkeuze na de basisschool. Ouders zien hun kinderen liever naar de havo of het vwo gaan. Ik vind dat een zorgelijke ontwikkeling. Mijn oudste dochter gaat naar het Trinitas College Johannes Bosco. Mijn jongste dochter zit op het Trinitas College Han Fortmann. De ChristenUnie heeft als één van de speerpunten dat we graag willen investeren in de toekomst van onze kinderen. Als het vmbo voor onze oudste op dit moment de beste keuze is, staan wij daar als ouders volledig achter. Welzijn van je kind en meekomen is belangrijker dan een opleiding waarbij ze op de tenen moet lopen. Het maakt niet uit welke opleiding je kind doet, vmbo of havo, ieder kind is namelijk waardevol.’

https://heerhugowaard.christenunie.nl/k/n6075/news/view/1194616/66848/trinitas-college-johannes-bosco.html

Over ons

ChristenUnie ChristenUnie Heerhugowaard 15-02-2018 19:13

https://heerhugowaard.christenunie.nl/k/n6075/news/view/1192079/66848/DSC_0047

We vinden het belangrijk, dat we als christenen meebesturen in de plaatselijke overheid, vooral als het gaat om zaken die de mens betreft. Het is de vijfde keer dat de ChristenUnie in Heerhugowaard meedoet aan de gemeenteraadverkiezingen. De plaatselijke overheid heeft tot taak om de gemeente te besturen en het welzijn van de burgers te bevorderen. De ChristenUnie is een christelijke partij met oog voor de individuele mens. Bij het maken van politieke keuzen laat de ChristenUnie zich leiden door normen uit de Bijbel, het Woord van God. Dit betekent echter niet dat de Bijbel een politiek handboek is. Vanuit het geloof in Jezus Christus staat de ChristenUnie voor een sociaal en rechtvaardig beleid, immers christelijke politiek is sociale politiek.

De afgelopen jaren en zeker de laatste vier jaar zijn wij al waardevol geweest. Zo zijn wij gevraagd om gedoogsteun te geven aan de coalitie. Dat hebben wij gedaan. Ons punt in het coalitieprogamma met de naam "Samen leven" was dat de geldstromen die voor de zorgtaken beschikbaar worden gesteld, geheel ten goede moet komen aan de zorg. Mede door dat punt hebben wij in Heerhugowaard niet hoeven te bezuinigen op de zorg. Bovendien is mede daardoor het verwachte tekort op de Jeugdzorg flink geslonken.

Na drie jaar gedoogsteun te hebben gegeven zijn wij vorig jaar toegetreden tot de coalitie. Wel zonder wethouder maar toch zijn wij ook toen weer waardevol geweest. Zo is er naast het minimabeleid ook armoedebeleid ontwikkeld, werd de Zondagswet gerespecteerd en kwamen er niet meer koopzondagen.

De komende jaren willen wij wederom waardevol zijn voor Heerhugowaard door een stabiele en betrokken fractie te zijn zoals wij al die jaren al zijn.

https://heerhugowaard.christenunie.nl/k/n6075/news/view/1192079/66848/over-ons.html

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.