Roep Nederland en de EU op het nieuwe handelsverdrag met Brazilië niet te tekenen. ✍️
116 documenten
Gemeente RaalteReis jij tussen 15 ...
Gemeentebelangen Raalte 17-07-2019 04:36
Reis jij tussen 15 juli en 5 augustus over de N35 tussen Raalte en Wierden? 🚗 Hou dan rekening met extra reistijd: de N35 is in deze periode wegens groot onderhoud in beide richtingen afgesloten. 🚧 Meer info: http://bit.ly/afsluitingN35
https://www.e-pages.dk/destentor/1583 ...
Raalte Natuurlijk Raalte 06-07-2019 07:37
https://www.e-pages.dk/destentor/15830/article/930425/34/1/render/?token=1da4fb72e69d0f1aa33614c0850b9a88
Raalte Natuurlijk is niet meer. De partij die in 2018 vergeefs een raadszetel probeerde te bemachtigen, heft zichzelf op. Na de zomer lanceren de mensen achter de partij het online opinieplatform Opinie in Salland...
http://www.raaltenatuurlijk.nl/raalte ...
Raalte Natuurlijk Raalte 05-07-2019 16:33
http://www.raaltenatuurlijk.nl/raalte-natuurlijk-stopt-opinie-in-salland-komt/
Raalte Natuurlijk stopt, Opinie In Salland komt De politieke partij Raalte Natuurlijk stopt, de mensen achter de partij komen terug met de site Opinie In Salland, een platform waarvoor iedereen uitgenodigd wordt mee te praten over thema’s die belangrijk zijn voor de samenleving. Raalte Natuurlijk ...
Ook Raalte hielp mee!Groenlinks ...
GroenLinks Raalte 30-06-2019 14:55
Ook Raalte hielp mee!
Vanmorgen hielpen we National Geographic om onze stad op te ruimen. Met 100en vrijwilligers gingen we de strijd aan met plastic, peuken en andere troep💪 Zelf plastic besparen? 👉www.stopmetplastic.nl #stopmetplastic #citycleanup #zwolle
Morgenavond is er een Rond de ...
Gemeentebelangen Raalte 26-06-2019 15:56
Morgenavond is er een Rond de Tafelgesprek welke gaat over de herijking subsidies - verkenningsfase. https://www.gbraalte.net/rond-de-tafelgesprek-18/
Morgenavond is er een Rond de ...
Gemeentebelangen Raalte 19-06-2019 14:03
Morgenavond is er een Rond de Tafelgesprek met het volgende onderwerp op de agenda: Raadsvoorstel richtlijnen zonneparken (ter bespreking) Concept startnotitie Regionale Energie Strategie (ter bespreking) https://www.gbraalte.net/rond-de-tafelgesprek-17/
Rond de Tafelgesprek 19 juni 2019 Redactie GB Raalte Locatie: vergaderzaal de Gunne Aanvang: 19.30 Eindtijd: 22.00 Toelichting: richtlijnen zonneparken en concept startnotitie Regionale Energie Strategie Ben je geïnteresseerd in een van de onderwerpen en wil je hierover meepraten, kijk dan naar dez...
Richtlijnen voor zonneparken in het ...
Gemeentebelangen Raalte 13-06-2019 16:30
Richtlijnen voor zonneparken in het buitengebied We staan met z’n allen voor een grote duurzaamheidsopgave. Als gemeente hebben we onszelf als doel gesteld om in 2050 alleen nog maar duurzaam opgewekte energie te gebruiken. https://www.gbraalte.net/richtlijnen-voor-zonneparken-in-het-buitengebied/
Vanavond is er een Rond de ...
Gemeentebelangen Raalte 13-06-2019 13:30
Vanavond is er een Rond de Tafelgesprek met het volgende onderwerp op de agenda: • Transformatieopgave sociaal domein (ter bespreking) Kom meeluisteren of meepraten! https://www.gbraalte.net/rond-de-tafelgesprek-15/
Rond de Tafelgesprek 13 juni 2019 Redactie GB Raalte Locatie: vergaderzaal de Gunne Aanvang: 19.30 Eindtijd: 22.00 Toelichting: Ben je geïnteresseerd in het onderwerp en wil je hierover meepraten, kijk dan naar deze mogelijkheden: Meepraten Voorzitter: dhr. W. Westenenk Vanavond is er een Ron...
Weer ondeugdelijkheden in onderzoek ...
GroenLinks Raalte 03-06-2019 20:22
Weer ondeugdelijkheden in onderzoek Lelystad Airport
Persbericht 3 juni 2019: economische onderbouwing Lelystad Airport niet in de haak Het positieve economische effect van luchtvaart in het algemeen, en de opening van Lelystad Airport in het bijzonder is veel geringer dan de cijfers die het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat hanteert. Die cijfers wemelen namelijk van fouten, inconsistenties en onjuist gebruik van kengetallen, en kunnen geen basis zijn voor welk beleid dan ook. De Samenwerkende Actiegroepen tegen Laagvliegen (SATL) hebben een second opinion laten uitvoeren op het door het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat opgestelde rapport ‘Verkennende MKBA beleidsalternatieven luchtvaart’. In deze second opinion zijn de in opdracht van het ministerie de door bureau Decisio gemaakte berekeningen getoetst en waar nodig gecorrigeerd. Deze correcties wijzen uit dat zowel het limiteren van de groei van Schiphol als het dichthouden van Lelystad Airport de Nederlandse economie niet schaadt. Onder meer zijn fouten gevonden bij het berekenen van de welvaarts-, milieu- en klimaateffecten van de luchtvaart in Nederland. Zo zijn de maatschappelijke kosten van toenemende geluidshinder door in- en uitkomend vliegverkeer te laag ingeschat. Tegelijk zijn de welvaartseffecten - de baten voor de Nederlandse economie - te optimistisch ingeschat. De openstelling van Lelystad Airport en verdere groei van Schiphol stimuleren vooral een verdere doorgroei van het goedkope leisure-verkeer, en daarmee de toeristische sector in binnen- en buitenland. De toegevoegde waarde van deze groei is voor Nederland uiterst beperkt, en weegt niet op tegen de maatschappelijke kosten van meer vliegbewegingen. Uit de second opinion komt bovendien naar voren dat Lelystad Airport de provincie Flevoland nauwelijks extra banen bezorgt. Lelystad Airport levert aldaar slechts 60 extra banen op voor mensen die nu nog werkloos zijn. Alle andere banen die ontstaan door de opening van Lelystad Airport verdringen andere banen, of moeten worden ingevuld door EU-migranten. Met name het bestuur van Flevoland zou zich moeten realiseren dat opening van Lelystad Airport het leefklimaat van haar eigen provincie en de overige getroffen provincies in ernstige mate verslechtert, zonder dat daar veel tegenover staat. Marco Middelkoop, voorzitter van de Samenwerkende Actiegroepen Tegen Laagvliegen: “het economische argument voor opening van Lelystad Airport blijkt niet valide. Opnieuw is ondeugdelijk onderzoek gepleegd, en zijn ondeugdelijke berekeningen gemaakt. Weer ten nadele van inwoners, en weer ten voordeel van Schiphol. Dit rekenwerk biedt geen basis om Lelystad Airport te openen.”