Nieuws van politieke partijen over APB inzichtelijk

8 documenten

Derde burgerlid APB

APB APB Etten-Leur 01-11-2019 17:45

Maandagavond 28 oktober is Kimberly Kerstens geïnstalleerd als burgerlid voor de fractie APB.

Wij zochten een notulist(e) en vonden een derde burgerlid.

Kimberly had wel interesse om de fractievergaderingen te notuleren, gaf ze aan. Al gauw bleek dat zij in de gemeentepolitiek geïnteresseerd is. Ze hoeft de raadsvergaderingen niet meer te volgen maar kan nu haar mening geven in de fractievergaderingen en later ook in de “De raad luistert”.  Ze hoopt dat bij meer jongeren de politiek gaat leven, waarbij het APB zich bij aansluit.

Kimberly werkt bij de griffie (rechtbank Breda) en heeft rechten gestudeerd.

John Martens, penningmeester feliciteert Kimberly.

Terugdringen zwerfafval

APB APB Etten-Leur 02-09-2019 16:17

Zwerfafval en afvaldumping zijn in alle gemeentes van Nederland misschien wel de grootste ergernis. Het grote verschil is dat zwerfafval de nonchalante weggegooide drank- en fastfood verpakkingen zijn en dit gedumpt wordt bij bijvoorbeeld de ondergrondse containers. Handhaven is moeilijk, laten wij eerlijk zijn: hoe vaak zie je dat mensen hun afval gewoon weggooien?

Op 21 september is het ‘World Cleanup Day’ en het APB doet hier aan mee! Dit soort initiatieven zijn nodig om de hoeveelheid op te ruimen. Ook hebben wij in Etten-Leur een grote groep mensen die met regelmaat zwerfafval op ruimen, dit zijn de zogenaamde ZAP-ers (Zwerf Afval Pakkers).

Op social-media kwamen wij een poster tegen die in Schiedam was geïntroduceerd tegen zwerfafval. Dit is niet door Schiedam bedacht, maar dit soort posters kom je ook in andere gemeentes en bijvoorbeeld in Engeland en Curaçao tegen. De taal en de ogen sprak ons als APB het meest aan. Mensen die niets op hebben met hun eigen leefomgeving moet je heel anders aanspreken dan wat wij normaal als standaard in Etten-Leur gewend zijn. Navraag heeft ons geleerd dat het moeilijk is om aan te tonen dat de poster effect zal hebben, omdat het lastig is om dit soort afval te inventariseren.

Maar toch zijn wij van mening dat wie dit leest zich toch even achter de oren krabt en zich afvraagt: ” hoor ik hierbij”? Dan heeft het toch effect!

Het college heeft met de motie van de fractie van het APB ingestemd om op een aantal strategische plaatsen in Etten-Leur bij wijze van proef informatieborden te plaatsen gericht op het bewust worden van de gevolgen van het weggooien van afval in de openbare ruimten. De onderstaande overwegingen werden aangevoerd:

Zwerfafval, zoals blijkt uit onze jaarlijkse burgerpeiling, is één van de belangrijke ergernissen van onze inwoners;

Het terugdringen van de hoeveelheid zwerfafval is primair de verantwoordelijkheid van onze inwoners en bezoekers;

Wij als gemeente voorwaarden scheppen die bij kunnen dragen aan het terugdringen van de hoeveelheid zwerfafval;

Het van belang is dat deze bewustwording al op jonge leeftijd wordt gecreëerd door (hang)jongeren te wijzen op de overlast die zwerfafval veroorzaakt;

Het creëren van deze bewustwording onder meer mogelijk is door het plaatsen van informatieborden gericht op jongeren;

Het effect van deze borden naar verwachting het grootst is wanneer deze op strategische plekken worden geplaatst;

Strategische plekken zijn plaatsen waar veel jongeren samenkomen, zoals (middelbare) scholen, skatebaan en andere plekken waar jongeren elkaar ontmoeten;

Met deze informatieborden is ervaring is opgedaan in andere plaatsen.

Website: Zwerfafval en afval dumping zijn in alle Gemeentes van Nederland misschien wel de grootste ergernis. Het grote verschil is dat zwerfafval de nonchalante weggegooide drank en fastfood verpakkingen zijn en de afval dumpingen is het restafval wat gedumpt wordt bij bijvoorbeeld de ondergrondse containers. Gemeentes weten niet goed hoe men hier op moeten anticiperen. Handhaven is moeilijk, laten wij eerlijk zijn hoe vaak zie je dat mensen hun afval gewoon weggooien? Op 21 september is het ‘World Cleanup Day’ en het APB doet hier aan mee! Dit soort initiatieven zijn nodig om de hoeveelheid op te ruimen, ook hebben wij in Etten-Leur een grote groep mensen die met regelmaat zwerfafval op ruimen, dit zijn de zogenaamde ZAP érs (Zwerf Afval Pakkers), beter was het voorkomen hiervan. Op social-media kwamen wij een poster tegen die in Schiedam was geïntroduceerd tegen zwerfafval. Dit is niet door Schiedam bedacht, maar dit soort posters kom je ook in andere Gemeentes en bijvoorbeeld in Engeland en Curaçao tegen. De taal en de ogen sprak ons als APB het meest aan. Dit soort mensen die niets op hebben met hun eigen leefomgeving moet je heel anders aanspreken dan wat wij normaal als standaard in Etten-Leur gewend zijn. Navraag heeft ons geleerd dat het moeilijk aantoonbaar is dat de poster effect heeft en dat alles heeft te maken dat het moeilijk is om dit soort afval te inventariseren. Maar toch zijn wij van mening dat onze doelgroep die dit leest toch even achter de oren krabt en bij zich zelf afvraagt hoor ik hierbij. Dan heeft het toch effect!

Zomerreces

APB APB Etten-Leur 15-07-2019 17:07

Na een drukke periode kunnen de fractieleden van het APB en de andere raadsleden genieten van de zomervakantie.

De eerste (openbare) fractievergadering van het APB is op 15 augustus.

De eerstvolgende raadsvergadering is op 19 augustus.

Gedenksteen Toon Vermeulen is weer terug

APB APB Etten-Leur 29-06-2019 16:33

Zaterdagmorgen is de gedenksteen van oud-wethouder Toon Vermeulen op zijn nieuwe locatie, op het Van Bergenplein door zijn zonen onthuld. De naaste familie, wethouder Kees van Aert, en een delegatie van de fractie en het bestuur van het APB waren daarbij aanwezig.

Toon Vermeulen die zeer belangrijk is geweest voor het APB en vooral voor de belangen van “De Leur”, kreeg deze gedenksteen na de eerste grote renovatie van het Van Bergenplein in 1998. Ondanks eerdere toezeggingen door de gemeente dreigde de steen na de renovatie in 2018 niet meer herplaatst te worden, maar het APB heeft zich er sterk voor gemaakt om de steen te behouden.

Peter van der Wulp, onze fractievoorzitter, hield een korte toespraak waarin hij zei: ,,Zijn steen verdiende dan ook absoluut een nieuwe plaats na de tweede renovatie vorig jaar, hetgeen vandaag is gerealiseerd.”

Met dank aan Jack Konings voor de foto’s

Wethouder van Aert en een delegatie van de fractie en het bestuur

UITNODIGING HISTORISCHE WANDELING 25 MEI

APB APB Etten-Leur 14-05-2019 17:33

Het APB organiseert voor inwoners van Etten-leur, een historische wandeling langs enkele hotspots in Etten-Leur en u kunt hier GRATIS aan deelnemen!

We verzamelen om 13.45 uur‬, bij de Etten-Leur City Shop (Markt 4).

Met een gids vertrekken we om 14.00 uur en bezoeken we o.a. de Van Gogh Kerk, het Paulushofje en de Lambertuskerk.

Na afloop ‪om 16.00 uur‬, krijgen alle deelnemers een gratis consumptie aangeboden bij Zus & Zo.

Dus meld u snel aa‪n, dit kan tot uiterlijk tot 18 mei via info@apbetten-leur.nl ‬

De vervuiler betaalt!

APB APB Etten-Leur 15-03-2019 14:37

Het thema “Afvalbeleid” is in de afgelopen maanden uitvoerig in de gemeenteraad behandeld. In de “Raad Besluit” van 18 februari is beleid vastgesteld wat voor de komende jaren de lijn zal zijn die gevolgd gaat worden.

In oktober 2018 heeft de gemeenteraad kennisgenomen van de 2 varianten van afvalinzameling zoals in de enquête voorgelegd zou gaan worden aan onze inwoners. Een zeer positief punt is dat veel mensen (41%) hier gehoor aan hebben gegeven!  Dat is een hoog percentage.

Onze inwoners vinden het scheiden van afval dus toch wel belangrijk! Zo vindt ook het APB.

Van de deelnemers heeft 71% gekozen voor het behoud van de restafvalcontainer. Een uitslag die het APB zeker respecteert, maar wij hadden stiekem toch gehoopt op de variant waarbij het restafval zelf zou moeten worden weggebracht. Dit, omdat wij ervan uitgaan dat het wegbrengen van restafval toch net een extra prikkel geeft om het afval beter te scheiden en hierdoor het afnemende aantal kilo’s vuil per inwoner wordt voorgezet.

Máár ook met de gekozen variant is het de vervuiler die betaalt en daar staan wij als APB voor 100% achter.

Maar toch hebben wij nog een lange weg te gaan en zullen wij onze inwoners moeten stimuleren, leren en helpen om beter hun afval te scheiden. Daar zullen wij hoog op moeten inzetten.

Maar liefst 38% GFT zit er nog in ons restafval, waarvan 12% aan luiers en incontinentiemateriaal. Dat willen wij terugdringen!  Door meer mogelijkheden te creëren voor het wegbrengen van luiers en incontinentiemateriaal kan vrij snel een slag van 50% reductie van restafval in het GFT gemaakt worden.

Dat er ook is gekozen voor GFT- inzameling bij hoogbouw is positief en zal de ongelijkheid van kosten met de laagbouw rechttrekken. Wij hopen dat er samen met de bewoners goed gekeken gaat worden naar wat de meest geschikte locatie hiervoor is. Dit stimuleert inwoners om hun GFT niet meer bij het restafval te gooien. Hiermee reduceren we het restafval en dus ook de kosten voor onze inwoners.

Dat wij het als gemeente Etten-Leur niet slecht doen was ons al bekend. In het onlangs verschenen artikel in BN De Stem was te lezen dat de inwoners van Etten-Leur beduidend minder voor afvalverwerking hoeven te betalen dan de inwoners van onze buurgemeenten en dat wil het APB graag zo houden.

De verhalen dat in bepaalde gemeentes alles gratis is en niet betaald hoeft te worden voor het afval is natuurlijk niet waar. Afvalverwerking kost geld en in de gemeentes waar zogenaamd hier niet betaald voor hoeft te worden, wordt dit op een andere manier doorberekend. Dat afvalverwerking doorberekend wordt aan de inwoners is terecht, immers de vervuiler betaalt.

Nieuwsberichten 2017

APB APB D66 CDA Etten-Leur 27-12-2017 17:17

DE LANGE WEG NAAR DE BOUW VAN EEN NIEUWE NOBELAER

Het APB heeft altijd een eigen uitgesproken mening gehad over dit onderwerp: een cultureel centrum op Etten-Leur maar waarbij de stichting zoveel mogelijk zelf voor de kosten moet opdraaien. Een eerste stap waar wij achter stonden, was het samenvoegen van alle culturele instanties onder 1 stichting in 1 gebouw, er moest een fusie komen. Voor deze fusie werd een kwartiermaker aangesteld en de fusie werd gerealiseerd waarbij sprake was van een personele inkrimping.

Bij aanvang van de plannen voor nieuwbouw werd er uitgegaan van een investering tussen de 50 en 60 miljoen. Dit was voor het APB niet aanvaardbaar, zeker niet de Etten-Leurse maat waar wij van uitgingen. Gaandeweg het proces werd dit bedrag teruggebracht naar ongeveer 35 miljoen wat door een meerderheid van de raad acceptabel werd gevonden. Niet voor het APB en voor ons was dat ook een van de speerpunten voor de verkiezingen van 2010. Na deze verkiezingen konden we als grootste partij in het bestuursakkoord opnemen dat we dit besluit zouden heroverwegen om tot een meer betaalbare oplossing te komen.

Op onze zoektocht naar vergelijkbare projecten zijn we gaan kijken in Hilvarenbeek waar een nieuw centrum was gebouwd. De haalbaarheid werd daar gevonden in een vlakke vloer theater waar de zitplaatsen konden worden ingeschoven zodat de ruimte multifunctioneel kon worden gebruikt als theater en evenementenzaal.

Geen grote keuken en restaurant faciliteiten, er zou gewerkt gaan worden met lokale cateraars, iets wat het APB ook een kostenbesparende oplossing vond voor de Nieuwe Nobelaer. Ook werden de personeelskosten teruggebracht door te werken met meer vrijwilligers en minder vast personeel. De directie vond een grote keuken noodzakelijk.  Wij konden daar niet mee instemmen. Daardoor kwam het door het APB beoogde voorstel erdoor: voor een veel lager bedrag tussen de 13,5 en 15 miljoen. Alhoewel dit nog niet volledig de wensen van het APB waren konden we hiermee instemmen omdat er eindelijk gekomen was tot een betaalbaar project. Er kwam in februari 2016 een voorstel naar de raad waarbij de gebouwen eerder dan afgesproken werden overgenomen door de gemeente, om financiële ruimte te creëren.  De bouw werd geheel volgens de wensen van het APB aangepast, dus geen grote keuken meer.

Een wisseling van de directie had gevolgen voor de organisatie, de nieuwe directie constateerde dat er geen gezonde financiële situatie was en reorganisatie met inkrimping van de personele bezetting noodzakelijk was. De procedure van ontslagen zou volgens inschatting het nodige gaan kosten waarvoor niet al het nodige geld beschikbaar was.

In november 2016 kwam de stichting Nieuwe Nobelaer met nog een verzoek naar de raad en wel om het aantal geplande zitplaatsen te verruimen van 400 naar 500. Hierbij hadden wij wel de nodige vragen wat betreft nut, noodzakelijkheid en financiële haalbaarheid. Door de Nieuwe Nobelaer werden ons de cijfers beschikbaar gesteld van het aantal theatervoorstellingen in 2016 met meer dan 400 bezoekers. Uit deze cijfers bleek dat wanneer er 400 zitplaatsen zouden zijn geweest dit een inkomstenvermindering zou betekenen van ongeveer € 40.000 tot € 50.000. Door uit te gaan van 500 zitplaatsen zou de vermindering tussen de € 24.000 en € 30.000 zijn.

SUBSIDIE VAN DE GEMEENTE WORDT AFGEBOUWD

Door het positief bedrijfsresultaat en de meevallende kosten door de reorganisatie kan de Nieuwe Nobelaer de investering van € 130.000 zelf bekostigen, de uitbreiding met 100 stoelen is wenselijk om een gezonde bedrijfsvoering te kunnen behalen, tevens is de investering redelijkerwijs snel terug te verdienen.

De afspraak is dat de Nieuwe Nobelaer met een gezond beleid meer “de eigen broek op zal houden” waardoor de subsidiestroom vanuit de gemeente afgebouwd gaat worden. Ondanks dat er altijd sprake zal zijn van enig bedrijfsrisico, hebben wij in kunnen stemmen met deze investering die de gemeente niets kost en is dit dossier voor het APB vanaf nu gesloten.

Januari 2017

Tijdens de behandeling van de kadernota in juni 2016 hebben de Raadsfracties de kaders aangegeven voor het opstellen van de begroting 2017. In december is de begroting door de raad behandeld en de wensen van de raad zijn hier verwerkt. Toch had het APB enkele opmerkingen bij de begroting over de hondenbelasting en beheren op niveau.

Het APB is van mening dat de opbrengst van de hondenbelasting alleen moet worden gebruikt om de hondenbezitters te faciliteren en niet mag worden gebruikt voor andere posten in de begroting. In het bestuursakkoord is opgenomen dat in deze raadsperiode de honden uitlaatterreinen veilig, goed verlicht en goed begaanbaar gemaakt moeten worden. Voor de veiligheid van hond en hondenbezitter moeten daar, waar mogelijk de uitlaatterreinen degelijk worden omheind. Er is bij het college op aangedrongen werk te maken van deze afspraken en de inkomsten van de hondenbelasting hiervoor te gebruiken, een gedeelte van deze inkomsten wordt ook gebruikt voor het verwijderen van hondenpoep in het openbaar gebied en controle op de naleving van de regels voor hondenbezitters. Het college heeft toegezegd dit in de komende periode te gaan doen en we zullen dit dan ook nauwlettend in de gaten houden.

Beheren op niveau is een voorziening (financiële reservering) voor het onderhoud van wegen, openbaar groen en verlichting. De raad heeft bij het vaststellen van deze regeling aangegeven op welk niveau wij dit willen. In de begroting werd duidelijk dat er meer wordt uitgeven dan gestort wordt in deze voorziening. Wij hebben de vrees uitgesproken, dat wanneer dit zo doorgaat er op den duur geen financiële middelen meer zijn om dit volgens het gewenste niveau, wat door de raad is vastgesteld, uit te voeren. Zeker omdat er op termijn een groter gebied moet worden onderhouden doordat er nieuwe wijken bij komen, bijvoorbeeld De Streek. Het college gaf aan, hier terug op te komen, met een presentatie. Inmiddels heeft die presentatie plaatsgevonden en ons vermoeden werd bewaarheid, in 2025 is bij schatting de pot helemaal leeg. Het APB heeft een goede leefomgeving hoog in het vaandel en bij de kadernota 2018 zullen we ook zeker inbrengen dat bij de begroting van 2018 geld moet worden gereserveerd om deze voorziening gezond te houden.

Maart 2017

Het college heeft een voorstel ingebracht over de verdere invulling van het terrein dat eigendom was van “de Broeders van Liefde” beter bekend als het Juvenaat. De kaders van dit voorstel bevatten de mogelijkheid voor de toekomstige ontwikkelaar om het nog bestaande gebouw, het Juvenaat te slopen.

Het APB heeft in haar verkiezingsprogramma 2014-2018 opgenomen dat we zoveel mogelijk moeten uitgaan van behoud van karakteristieke en beeldbepalende gebouwen. De reden hiervoor was het destijds voorgenomen besluit om het pand van “dokter Hermans” op de markt te slopen. “Ons Etten-leur” nam het voortouw om dit te verhinderen vanwege het karakteristieke beeld van dit pand en de historie en herinneringen die bij veel van onze inwoners leven.  Na lang aandringen van de raad liet de ontwikkelaar zien dat het kon en het dorpsaanzicht van het pand is behouden gebleven.

Het is onze wens om de voorkant van het Juvenaat te behouden vanwege de historie en karakteristieke eigenschappen, het maakt daarom ook niet uit of je het mooi of niet mooi vind. De gemeente voert een actief grondbeleid met als reden het in de hand houden van de regie over de bestemming. Wij vinden ook in dit geval dat het behoud van het voorgebouw onder deze regie valt. In het verleden is er al veel gesloopt waar we spijt van hebben of zouden moeten hebben, zoals het postkantoor aan de Oude Bredaseweg, de Pastorie van de Nederlands Hervormde Kerk, waar Vincent van Gogh heeft gewoond en het gebouw van de rijkspolitie aan de Roosendaalseweg, en onlangs is het beschermde interieur van de winkel van Jet van Ierssel ook plots verdwenen.

Allemaal erg jammer en ten koste van moderne verstedelijking waardoor een groot gedeelte historie en dorpskarakter verloren is gegaan.

Hoe mooi was het geweest om de stichting van Gogh te vestigen in het pand waar Vincent gewoond heeft. Het Kostershuisje naast de raadzaal hebben we voor sloop kunnen behoeden en het APB is ook zeker van mening dat in ieder geval de voorzijde van het Juvenaat behouden moet blijven, daar gaan we ons volledig voor inzetten.

April 2017

In het onderzoeksprogramma 2016 van de rekenkamer wordt gevraagd in hoeverre het armoedebeleid van de gemeente Etten-Leur als doeltreffend en doelmatig aan te merken is? Er is naar verschillende aspecten van het armoedebeleid gekeken. Daarnaast is het Nibud gevraagd om een minima-effectrapportage (MER) uit te voeren, waarbij het effect van de regelingen op het inkomen van minimahuishoudens wordt vastgesteld. Het onderzoek is gelijktijdig uitgevoerd in de gemeenten Drimmelen, Etten-Leur, Moerdijk en Roosendaal. In een koepelrapportage wordt ingegaan op overeenkomsten en verschillen tussen de verschillende gemeenten.

Vergeleken met de andere gemeenten heeft Etten-Leur het meest ruime aanbod van minimaregelingen en hanteert de gemeente de hoogste inkomensgrenzen. De gemeente beoogt een integrale aanpak, die het APB in de uitvoering nog niet volledig doorgevoerd ziet worden. Dit is ook bij de andere gemeenten die een integrale aanpak beogen het geval. Uit de MER blijkt dat de effecten van de inkomensondersteunende maatregelen ervoor zorgen dat minima meer te besteden hebben dan in de andere gemeenten.

Het APB kan zich vinden in de bevindingen van de rekenkamer en de reactie van het college, toch willen wij een aantal zaken benadrukken.

1. Zo snel mogelijk oppakken en realiseren van de aanbevelingen.

2. Betere communicatie over de diverse mogelijkheden om armoedeval te bestrijden.

3. Steun aan werkenden die door arbeid gerelateerde kosten onder het minimum komen.

Het is voor het APB belangrijk dat er overleg gaat plaatsvinden tussen de diverse organisaties en de gemeente, het uitwisselen van gegevens over zowel financiële als sociale armoede.

Dit kan bijdragen aan enerzijds het gezamenlijk signaleren van probleemgevallen en anderzijds het voorlichten door deze organisaties over de gemeentelijke regelingen en mogelijkheden aan de inwoners in een armoedesituatie.

Het APB samen met D66 en het CDA stellen het volgende amendement voor:

1. Het college op te dragen om de adviezen van de samenvatting in de eindrapportage te verwerken in de doorontwikkeling van het armoedebeleid en hierover voor de raadcyclus van november

2017 voorstellen aan te bieden aan de gemeenteraad;

2. Het college op te dragen om de aanbeveling van het Nibud, met betrekking tot paren met jongere en oudere kinderen, te verwerken in de doorontwikkeling van het armoedebeleid en hierover

voor de raadcyclus van november voorstellen aan te bieden aan de gemeenteraad.

3. De mogelijkheden te onderzoeken naar structurele steun voor de voedselbank waarbij niet in eerste instantie aan financiële steun gedacht moet worden;

4. De mogelijkheden te onderzoeken naar reparatie van armoedeval bij werkenden die binnen de 120% bijstandsnorm vallen;

5. De mogelijkheden te onderzoeken van het herinvoeren van het boekje bijzondere bijstand in de oude of nieuwe vorm;

6. De mogelijkheden te onderzoeken op welke wijze een betere afstemming tussen alle organisaties die actief zijn op het gebied van armoedebestrijding plaats kan vinden.

April 2017

Op dinsdag 23 mei 2017 heeft het APB een thema-avond georganiseerd betreffende de herontwikkeling van het GGz-Breburg terrein. Aanleiding voor deze thema-avond was de onrust die onder de omwonenden is ontstaan na communicatie vanuit GGz in de media rondom dit onderwerp. Als APB hanteren wij per definitie het motto: “Eerst luisteren, dan plannen maken” en dat hebben wij ook hier in praktijk gebracht.

De avond is goed bezocht door ruim 30 enthousiaste omwonenden van het GGz-terrein. Zij hebben, samen met de APB raads-, burger- en bestuursleden in een drietal sessies gediscussieerd over de volgende thema’s:

– Functies / bebouwing

– Groen / water

– Wegen / parkeren

De meeste bezoekers van deze avond kwamen goed beslagen ten ijs en het werd al snel duidelijk dat er vooraf goed nagedacht was over dit onderwerp. De discussies waren enthousiast en levendig en er is onder de direct betrokkenen, op hoofdlijnen, consensus over de toekomst van het terrein bereikt.

Alle punten aangaande herontwikkeling van het GGz-terrein die op deze avond genoemd en besproken zijn hebben wij samengevat in een brief aan het college van b & w.

Wij hebben letterlijk alle opmerkingen meegenomen in dit verslag, zowel de opmerkingen waar vanuit de aanwezigen een meerderheid voor was als de opmerkingen waar geen meerderheid voor was.

Het APB hoopt dat wij hiermee een positieve bijdrage leveren aan het proces dat GGz Breburg. Wij hebben deze resultaten ook met GGz Breburg gedeeld.

Mei 2017

HUISARTSENPOST ETTEN-LEUR NOG NIET DICHT

Het APB werd getipt dat de huisartsenpost in Etten-Leur in fasen zou sluiten. De dienst zou ondergebracht worden in Breda. Er werd onmiddellijk actie ondernomen door ons, door een verontruste brief naar het college te sturen.  Het college heeft hierop geantwoord dat de Stichting Huisartsenposten West-Brabant een onderzoek doet naar de herinrichting van de vier posten in Etten-Leur, Roosendaal, Bergen op Zoom en Breda. Naast Etten-Leur, Zevenbergen en Langeweg, maken ook inwoners uit Achtmaal, Bosschenhoofd, Hoeven, Oudenbosch, Rijsbergen, Rucphen, Schijf, Sprundel, Sint Willebrord, Zegge en Zundert nu gebruik van de post in Etten-Leur. Op basis van de resultaten wordt een besluit genomen en een stappenplan opgesteld om het besluit uit te voeren. De Stichting Huisartsenpost heeft toegezegd de betrokken gemeenten op de hoogte te houden en de resultaten toe te lichten.

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.