Nieuws van politieke partijen in Tholen inzichtelijk

9 documenten

ChristenUnie stelt vragen over rolbrug bij de Haven van Tholen

ChristenUnie ChristenUnie Tholen 17-08-2020 09:23

https://tholen.christenunie.nl/k/news/view/1318509/587678/rolbrug.jpgNa het positieve bericht in de Eendrachtbode van donderdag 13 augustus jl. dat de rolbrug bij de Haven van Tholen in bedrijf is moesten we op 14 augustus lezen op de website van de gemeente dat 'bij extreem weer wordt rolbrug haven Tholen tijdelijk buiten gebruik gesteld'. Feitelijk is dit een nette verwoording van het feit dat de rolburg het gewoon weer niet doet en dus na 3 jaar nog steeds niet gebruikt kan worden. Hiernaast bereikt onze fractie geluiden dat met lokale ondernemers een oplossing voorhanden is en de rolburg snel weer in bedrijf zou kunnen zijn. Als lokale kennis en kunde het in gebruik stellen van de brug kan versnellen wil onze fractie zeer zeker deze mogelijkheid hierbij betrekken.

Jaap Hage heeft namens onze fractie heeft de volgende vragen gesteld aan het college van B&W:
1. Wat is nu de daadwerkelijke reden dat na 3 jaar de rolburg bij de haven van Tholen nog steeds niet operationeel is.
2. Wie is verantwoordelijk voor het onderhoud en het in bedrijf houden van de rolburg?
3. Mocht dit niet de gemeen te Tholen zijn, zijn er mogelijkheden om dit bij de gemeente onder te brengen waardoor en meer sturing gegeven kan worden en zelf aan een oplossing kan
worden gewerkt?
4. Op welke wijze gaat het college ervoor zorgdragen dat de rolburg op korte termijn volled ig operationeel wordt en blijft?
5. Is het college bereid om bij het oplossen van het technisch in bedrijf stellen ook lokale ondernemers te betrekken?
6. Wat is de rol van de aannemer verantwoordelijk voor de aanleg van de rolburg.
7. Wie is nu feitelijk verantwoordelijk voor het nog steeds niet werken van de rolburg, de aannemer, gemeente, Rijkswaterstaat?

ChristenUnie stelt vragen over rolbrug bij de Haven van Tholen

ChristenUnie ChristenUnie Tholen 17-08-2020 09:23

https://tholen.christenunie.nl/k/n25492/news/view/1318509/552225/rolbrug.jpgNa het positieve bericht in de Eendrachtbode van donderdag 13 augustus jl. dat de rolbrug bij de Haven van Tholen in bedrijf is moesten we op 14 augustus lezen op de website van de gemeente dat 'bij extreem weer wordt rolbrug haven Tholen tijdelijk buiten gebruik gesteld'. Feitelijk is dit een nette verwoording van het feit dat de rolburg het gewoon weer niet doet en dus na 3 jaar nog steeds niet gebruikt kan worden. Hiernaast bereikt onze fractie geluiden dat met lokale ondernemers een oplossing voorhanden is en de rolburg snel weer in bedrijf zou kunnen zijn. Als lokale kennis en kunde het in gebruik stellen van de brug kan versnellen wil onze fractie zeer zeker deze mogelijkheid hierbij betrekken.

Jaap Hage heeft namens onze fractie heeft de volgende vragen gesteld aan het college van B&W:
1. Wat is nu de daadwerkelijke reden dat na 3 jaar de rolburg bij de haven van Tholen nog steeds niet operationeel is.
2. Wie is verantwoordelijk voor het onderhoud en het in bedrijf houden van de rolburg?
3. Mocht dit niet de gemeen te Tholen zijn, zijn er mogelijkheden om dit bij de gemeente onder te brengen waardoor en meer sturing gegeven kan worden en zelf aan een oplossing kan
worden gewerkt?
4. Op welke wijze gaat het college ervoor zorgdragen dat de rolburg op korte termijn volled ig operationeel wordt en blijft?
5. Is het college bereid om bij het oplossen van het technisch in bedrijf stellen ook lokale ondernemers te betrekken?
6. Wat is de rol van de aannemer verantwoordelijk voor de aanleg van de rolburg.
7. Wie is nu feitelijk verantwoordelijk voor het nog steeds niet werken van de rolburg, de aannemer, gemeente, Rijkswaterstaat?

Beantwoording vragen m.b.t. zwembad de Spetter

CDA CDA Tholen 14-03-2020 06:20

De fractie van het CDA heeft diverse schriftelijke vragen gesteld inzake het zwembad de Spetter Klik hier voor het lezen van de beantwoording

Uitbreiding Detailhandel Vestetuin

CDA CDA Tholen 15-10-2018 11:46

Oorspronkelijk was de suggestie dat er synergie zou ontstaan tussen Vestetuin en Binnenstad, zij zouden elkaar moeten versterken. Ook vanuit het bestemmingsplan is destijds bewust gekozen voor een beperkte ruimte voor detailhandel. Wij maken ons als CDA ook grote zorgen voor de binnenstad. Een bedrag van 18.000 euro per 2021 lijkt ons te weinig en te laat. Een open eind met betrekking tot benodigde aanvullende middelen is ook weinig concreet. De suggestie dat een impuls op basis van het stuurwiel de binnenstad weer voldoende vitaliteit en kansen voor ondernemers zal opleveren wordt niet gesteund door de ontwikkelingen van de afgelopen paar jaar. Ook de vestiging van het pakhuis van Dikkenberg in de voormalig Marskramer is slechts een verplaatsing. De voormalige C1000 staat binnenkort weer leeg. CDA Tholen stem niet in met het voorstel; uitbreiding van winkeloppervlakte is niet nodig er is voldoende winkeloppervlakte in gemeente Tholen. Op deze manier wordt er gebouwd voor leegstand en het is nadelig voor de toekomst van binnenstad Tholen. Artikel in PZC >>

Uitbreiding Detailhandel Vestetuin

CDA CDA Tholen 15-10-2018 11:46

Oorspronkelijk was de suggestie dat er synergie zou ontstaan tussen Vestetuin en Binnenstad, zij zouden elkaar moeten versterken. Ook vanuit het bestemmingsplan is destijds bewust gekozen voor een beperkte ruimte voor detailhandel. Wij maken ons als CDA ook grote zorgen voor de binnenstad. Een bedrag van 18.000 euro per 2021 lijkt ons te weinig en te laat. Een open eind met betrekking tot benodigde aanvullende middelen is ook weinig concreet. De suggestie dat een impuls op basis van het stuurwiel de binnenstad weer voldoende vitaliteit en kansen voor ondernemers zal opleveren wordt niet gesteund door de ontwikkelingen van de afgelopen paar jaar. Ook de vestiging van het pakhuis van Dikkenberg in de voormalig Marskramer is slechts een verplaatsing. De voormalige C1000 staat binnenkort weer leeg. CDA Tholen stem niet in met het voorstel; uitbreiding van winkeloppervlakte is niet nodig er is voldoende winkeloppervlakte in gemeente Tholen. Op deze manier wordt er gebouwd voor leegstand en het is nadelig voor de toekomst van binnenstad Tholen. Artikel in PZC >>

Beleidsplan Toerisme & Recreatie Tholen

CDA CDA Tholen 13-10-2018 11:44

Amendement ABT op beleidsplan Toerisme & Recreatie Tholen 2019-2022:Een recreatie- of horecaondernemer mag op zondag open.Een benzinepomp-winkel mag ook op zondag open. Wat CDA Tholen betreft zou een Service-organisatie die geen benzinepomp heeft ook op zondag diensten mogen verlenen als dezelfde regels worden toegepast. Dusmits in die winkel de omzet uit de verkoop van goederen grotendeels wordt behaald uit de verkoop van brandstof en smeermiddelen voor voer- of vaartuigen en van benodigdheden voor gebruik, reiniging of spoedeisende reparaties van voer- of vaartuigen alsmede accessoires daarvoor. CDA Tholen stemt in met amendement op voorwaarde dat er sprake is van service-organisaties en is tegen uitbreiding van winkeltijdenbesluit, wat betekent dat de winkels op zondag gesloten blijven in gemeente Tholen. Artikel PZC >>Artikel Eendrachtbode>>

Beleidsplan Toerisme & Recreatie Tholen

CDA CDA Tholen 13-10-2018 11:44

Amendement ABT op beleidsplan Toerisme & Recreatie Tholen 2019-2022:Een recreatie- of horecaondernemer mag op zondag open.Een benzinepomp-winkel mag ook op zondag open. Wat CDA Tholen betreft zou een Service-organisatie die geen benzinepomp heeft ook op zondag diensten mogen verlenen als dezelfde regels worden toegepast. Dusmits in die winkel de omzet uit de verkoop van goederen grotendeels wordt behaald uit de verkoop van brandstof en smeermiddelen voor voer- of vaartuigen en van benodigdheden voor gebruik, reiniging of spoedeisende reparaties van voer- of vaartuigen alsmede accessoires daarvoor. CDA Tholen stemt in met amendement op voorwaarde dat er sprake is van service-organisaties en is tegen uitbreiding van winkeltijdenbesluit, wat betekent dat de winkels op zondag gesloten blijven in gemeente Tholen. Artikel PZC >>Artikel Eendrachtbode>>

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.