Nieuws van Valkenburgse Senioren Partij (VSP) inzichtelijk

4 documenten

In dit nieuwsbulletin onze inbreng ...

Valkenburgse Senioren Partij (VSP) Valkenburgse Senioren Partij (VSP) Valkenburg aan de Geul 19-06-2019 11:16

In dit nieuwsbulletin onze inbreng tijdens de diverse commissie -vergaderingen van de gemeente Valkenburg a/d Geul (deel 2) zoals: Verkeersgevaarlijke wegen Valkenburg a/d Geul. Aansluiten bij Misdaad Anoniem. Het voornemen van het college om geen ballonnen meer op te laten. Herstel protestantse kerk Plenkertstraat. Voorkeursvariant aanpassingen verkeerssituatie Prinses Beatrixsingel. Huurkoop maatschappelijk vastgoed Mauritiussingel. Verkeersgevaarlijke wegen Valkenburg a/d Geul. Via diverse media hebben wij vernomen dat bij het opstellen van een nieuw mobiliteitsplan zou er o.a. nog eens goed gekeken worden naar de gevaarlijke doorgaande weg van de Neerhem naar de Reinaldstraat. Volgens de gemeente Valkenburg a/d Geul zou het wegennet binnen onze gemeente voldoen aan de landelijke richtlijnen (hier stellen wij grote vraagtekens bij). Dit n.a.v. cijfers van verkeersbureau VIA periode 2015-2018. Valkenburg, traject Berkelplein, Burg. Henssingel, N595, Neerhem, Oosterweg, Reinaldstraat staat op nr. 2 van onveiligste wegen in Limburg en de N590 staat op de 10de plaats. Dit baart ons zeer grote zorgen en hier hoef je als gemeente natuurlijk niet trots op te zijn. Het heeft ons inziens te maken dat deze wegen niet voldoende veilig ingericht zijn, maar het heeft ook heel nadrukkelijk te maken met verkeershufferig gedrag wat je binnen onze gemeente steeds meer tegenkomt. Valkenburg a/d Geul lijkt soms wel op een racecircuit. De maximum snelheid wordt door velen gewoon aan hun laars gelapt, stoppen voor voetgangersoversteekplaatsen wordt vaak genegeerd en spelen met de GSM in de auto is voor velen belangrijker dan je bezig houden met het verkeer. Mensen in onze gemeente klagen al jaren steen en been over het asogedrag in het verkeer en vragen of er eindelijk eens wat meer aan handhaving gedaan kan worden om in elk geval de verkeershufters eens stevig aan te pakken. Wij als VSP hebben dat al herhaaldelijk naar voren gebracht, maar er gebeurt m.b.t. verkeershandhaving gewoon te weinig binnen deze gemeente. N.a.v. het bovenstaand willen wij als raadsfractie van de VSP de volgende vragen aan u stellen: Is het college bereid alles in het werk te stellen dat er meer en harder opgetreden gaat worden tegen verkeersovertreders en zeer zeker tegen het toenemend hufterig verkeersgedrag binnen onze gemeente? Is het college bereid alles in het werk te stellen dat er meer gedaan gaat worden aan snelheidscontroles in onze gemeente, vooral in buurten waar een maximum snelheid van 30 km van toepassing is? N.a.v. bovenstaande vragen is het college bereid hierover in overleg te treden met de politie en met de provincie Limburg vanwege de provinciale wegen N590 en N595 die door onze gemeente lopen? Is het college bereid, ook weer in samenspraak met de provincie Limburg om te kijken op welke manier deze wegen verkeersveiliger ingericht kunnen worden (zeker de N595 die door Oud Valkenburg en Schin op Geul loopt). Aansluiten bij Misdaad Anoniem. De gemeenten Brunssum, Beekdaelen en Voerendaal hebben zich onlangs aangesloten bij Misdaad Anoniem. Zij hebben dat gedaan om de criminaliteit steviger aan te pakken. Men hoopt door de samenwerking met Misdaad Anoniem dat de gegevens beschikbaar komen die helpen om georganiseerde criminaliteit aan te pakken. Ook in onze gemeente zijn nog altijd veel mensen die criminele activiteiten niet rechtstreek aan de Politie durven te melden uit vrees voor represailles. Het melden van een criminele activiteit via Misdaad Anoniem draagt ongetwijfeld bij om te komen tot meer veiligheid voor onze inwoners, maar ook voor onze gasten. De meldingen die bij Misdaad Anoniem gemeld worden bestaan o.a. uit moord, fraude, drugsoverlast, inbraken, ect. ect. N.a.v. het bovenstaande wil ik namens de raadsfractie van de VSP de volgende vraag aan het college stellen. Is het college bereid om er zorg voor te dragen dat Valkenburg a/d Geul zich ook aansluit bij Misdaad Anoniem? Eerste wijziging omgevingsverordening Valkenburg a/d Geul 2019. Over dit agendapunt wil ik wel eventjes een ballonnetje oplaten!!! M.b.t. het nieuwe artikel 6.7.5.6. wat is toegevoegd waarin het verbod tot het oplaten van ballonnen is toegevoegd. Laten wij helder zijn. De VSP is ook voor een schoon milieu, maar dit mag niet ten koste van alles gaan. Kijk nu eens naar de opening van het jeugdcarnaval van de Mirlitophile in Valkenburg m.b.t. het oplaten van de bok en de ballonnenwedstrijd. Moet je dit eenmalig jaarlijks terugkomend evenement voor de jeugd in Valkenburg gaan verbieden? Kun je voor dit evenement wat te maken heeft met folklore, cultuur en historie hiervoor dan geen ontheffing verlenen? Hoe vaak komt het voor dat er ballonnen worden opgelaten in Valkenburg a/d Geul? Hebben jullie hierover al contact opgenomen met het jeugdcarnaval van de Mirlitophile in Valkenburg, wat zij vinden van u voorgenomen besluit? Wat is nu schadelijker voor het milieu het afschieten van het milieuvervuilend en geluidsoverlast gevend vuurwerk rondom de jaarwisseling waar wij als VSP al herhaaldelijke malen om verzocht hebben om hier paal en perk aan te stellen, of het oplaten van een paar ballonnetjes? Zou je i.p.v. verbieden oplaten van ballonnen ook kunnen inzetten op een ontmoedigingsbeleid? Indien wij het gebruik van ballonnen en confetti gaan verbieden, hoe denkt men dit te gaan handhaven? Herstel protestantse kerk. Goed nieuws dat er eindelijk herstel gaat plaatsvinden aan de verloedering van het afgebrand markant protestant kerkje vorig jaar, stammende uit de 19de eeuw. Is het college het met ons eens dat het kerkje in de oorspronkelijke staat hersteld moet worden? Wij hebben het hier over een rijksmonument? Kunt u ons aangeven of in elk geval op de hoogte houden wanneer de definitieve verkoop rond is? Welke panden in de Plenkertstraat zullen nog meer door het bedrijf Wijen eventueel opgekocht gaan worden en wat zal er dan verder mee gaan gebeuren? Wordt er ook nog aandacht besteed aan de grafkelder wat achter het kerkje gelegen is? Achtergrondinformatie grafkelder: De familie Loisel was Protestant en hebben daarom hun grafkelder rond 1890 gebouwd achter de Protestantse Kerk in de Plenkertstraat. Waarschijnlijk een lap grond gekocht van de familie Diepen, die toen eigenaar was van de grond waar de grafkelder werd gebouwd. Deze grafkelder is een eeuwigdurend familiegraf, maar is niet openbaar. Hierin zijn nissen aangebracht die nog vele doodskisten met stoffelijke resten bevatten. In totaal zijn hier 12 personen bijgezet. In 1891 is de grond voor de groeve in de Plenkert verkocht aan de Protestantse Gemeenschap en kon er een kerkje worden gebouwd. Wij als VSP vinden het een voorbeeld en een eerste aanzet om te komen tot een drastische opknapbeurt voor de verloederde Plenkertstraat. Voorstel college betreffende voorkeursvariant aanpassingen verkeerssituatie Prinses Beatrixsingel. Naar aanleiding van de discussie in deze commissie heeft de wethouder de aanpassingen van de verkeerssituatie aan de Prinses Beatrixsingel voorgelegd aan de MeeDenkTank bestaande uit 28 geïnteresseerde bewoners van Broekhem Zuid. Allereerst willen wij onze dank aan de wethouder en deze 28 bewoners uitspreken voor het gevolgde traject en de mogelijkheden die bewoners gekregen hebben om mee te denken over de nieuwe verkeerssituatie. Uit deze bijeenkomsten zijn 2 varianten naar voren gekomen welke momenteel aan onze commissie worden voorgelegd. Variant 1 (de gemeente variant) en Variant 3 de MeeDenkTank variant. Het voornaamste verschil ligt in het aanleggen van een fietsstrook op de rijbaan dan wel het aanleggen van een apart fietspad naast de rijbaan. We hebben enkele vragen voor de wethouder: We lezen dat bij de denktank afsluitend aan de laatste bijeenkomst gepolst is welke variant hun voorkeur heeft. De meerderheid van de aanwezigen sprak zich uit voor de variant met gescheiden fietspad, waarbij de scheiding is vormgegeven met een haag. Om een idee te krijgen van uit hoe daar de stemverhouding lag zouden wij graag willen weten hoe groot deze meerderheid was. Tevens zouden wij graag willen weten hoe de MeeDenkTank stond ten opzichte van het opheffen van de huidige voorrangssituatie. Zijn er over deze voorrangssituatie ook nog opmerkingen ontvangen tijdens de inloopbijeenkomst op 13 mei jl. Op pagina 7 van het rapport van Royal Haskoning DHV geven zij enkele aanbevelingen en op pagina 8, 9 en 10 benoemen zij enkele aandachtspunten. We willen graag weten of het college al deze aanbevelingen en aandachtspunten heeft overgenomen in het uiteindelijke ontwerp. Zo nee, welke niet. Voorstel college betreffende huurkoop maatschappelijk vastgoed Mauritiussingel. Alvorens inhoudelijk in te gaan op de uitgangspunten van de verhuur van de voormalige basisschool in Schin op Geul eerst enige aandacht voor de procedure. Aan het eind van punt 1 van het voorstel schrijft u: "Hoewel de gemeenteraad in dezen geen instemmingsrecht of anderszins bevoegdheid heeft, heeft ons college de raad toegezegd de plannen voor de herinvulling van de scholen voor te leggen. Nu ligt de herinvulling van basisschool Schin op Geul voor". Onder punt 10 adviseert u ons wel in te stemmen met de voorgestane constructie en de voorwaarden als verwoord in de huurovereenkomst. Tenslotte dient de raad een Besluit te nemen en die luidt: Het maatschappelijk vastgoed, gelegen aan de Mauritiussingel te Schin op Geul, onder de voorwaarden als verwoord in de huurovereenkomst, te verhuren aan Fysiotherapie Heuvelland. Vraag aan wethouder? U deelt eerst mee dat de raad geen instemmingrecht dan wel andere bevoegdheid in deze heeft maar uiteindelijk moet de raad toch instemmen en besluiten. Op grond waarvan concludeert u gaandeweg het voorstel dat de raad blijkbaar toch bevoegdheden heeft? Onze fractie waardeert het dat u de raad wil betrekken bij de herinvulling van schoolpanden echter ons inziens kan dit ook via een raadsmemo maar niet middels een raadsvoorstel (met uiteindelijk een raadsbesluit). Het college beslist immers over de herinvulling en niet de raad. We willen het presidium vragen dit voorstel in te trekken en ons via een memo te informeren. Nu u de huurvoorwaarden aan ons voorlegt hebben wij ook enkele inhoudelijke vragen. Wij hopen echter niet dat de nu gehanteerde procedure het verhuur/verkoopproces frustreert. Artikel 3 gaat over de verhuur. Dit is jaar met vervolgens een optie tot wederom verhuur (of verkoop) voor 5 jaar. Vindt u het geen risico dat na de 1e vijf jaar wederom een termijn van 5 jaar voor verhuur wordt opgenomen? Artikel 4 gaat over de huursom. Deze bedraagt € 25.000 per jaar. Is dat marktconform? En waarom wordt niet jaarlijks een indexering toegepast. In de particuliere sector stijgen huren jaarlijks. Als overheid doen we dit nu niet. Vindt u niet dat wij als overheid dezelfde lijn moeten volgen? Of waarom wenst u die ongelijkheid te gaan hanteren? Bij de uiteindelijke verkoop ad € 379.000,-- wordt de jaarlijks betaalde huurprijs afgetrokken. Wat is dit voor een constructie? Is deze constructie gangbaar in Nederland en waarom is hier voor gekozen? Worden wij hier geen dief van eigen beurs? Of stelen wij zo van al onze inwoners? Heeft u ook contact gehad met Wonen-Zuid teneinde op deze locatie de in Schin op Geul gewenste bouw van sociale woningbouw te realiseren? Zo nee, waarom niet en bent u alsnog bereid dit te doen. Namens de raadsfractie van de VSP, Jef Kleijnen Lloyd Wagemans Gertie Silverentand

Tijdens de recentelijk gehouden ...

Valkenburgse Senioren Partij (VSP) Valkenburgse Senioren Partij (VSP) VVD CDA Valkenburg aan de Geul 07-06-2019 10:42

Tijdens de recentelijk gehouden raadsvergadering kwam het nieuwe Regelement van Orde van de raad van de gemeente Valkenburg a/d Geul aan de orde. Vooral bij de beantwoording van schriftelijke vragen hebben wij een amendement (bijgevoegd) ingediend omdat wij vinden dat tijdens een agendapunt wat op de raadsagenda staat je ook een discussie moet kunnen voeren. De raadsfracties van AB, CDA, PGP en VVD hebben hier tegen gestemd. Dat wil zeggen dat zij dus vinden dat je over schriftelijke vragen van een raadsfractie aan het college van B & W binnen een raadsvergadering geen discussie mag voeren. Met andere woorden alles moet bedekt worden met de mantel der liefde. En als je al constructief kritisch ingesteld bent moet je de lippen maar op elkaar houden. Daar zijn wij het volstrekt mee oneens. Wij hebben het navolgend aan de orde gesteld. Art. 32 Schriftelijke vragen. Hierbij willen wij toegevoegd hebben: Punt 7. De vragensteller kan bij schriftelijke in de eerstvolgende raadsvergadering en bij mondelinge beantwoording in dezelfde raadsvergadering in het kort nader ingaan over het door het college of de burgemeester gegeven antwoord. Punt 8. Hierbij willen wij toegevoegd hebben: De vragensteller kan bij schriftelijke in de eerstvolgende raadsvergadering en bij mondelinge beantwoording in dezelfde raadsvergadering aanvullende vragen stellen over het door het college of de burgemeester gegeven antwoord. Amendement raadsfractie VSP raadsvoorstel betreffende Reglement van Orde voor de vergaderingen en ander werkzaamheden van de raad gemeente Valkenburg a/d Geul 2019. Toevoegen bij Art. 32 schriftelijke vragen stellen wij de raad voor om 2 punten toe te voegen: Punt 7. De vragensteller kan bij schriftelijke in de eerstvolgende raadsvergadering en bij mondelinge beantwoording in dezelfde raadsvergadering in het kort nader ingaan over het door het college of de burgemeester gegeven antwoord. Punt 8. De vragensteller kan bij schriftelijke in de eerstvolgende raadsvergadering en bij mondelinge beantwoording in dezelfde raadsvergadering aanvullende vragen stellen over het door het college of de burgemeester gegeven antwoord. Namens de raadsfractie van de VSP, Jef Kleijnen Lloyd Wagemans Gertie Silverentand

Nieuwsbulletin raadsfractie ...

Valkenburgse Senioren Partij (VSP) Valkenburgse Senioren Partij (VSP) Valkenburg aan de Geul 20-09-2018 08:57

Nieuwsbulletin raadsfractie VSP Valkenburg 20 september 2018 In dit nieuwsbulletin een overzicht van een aantal onderwerpen die wij ingebracht hebben tijdens de raasadviescommissie Algemene Bestuurlijke Aangelegenheden (ABA) gehouden op maandag 17 september 2018. • Raadinformatiebulletin WK Cyclocross. Wat de VSP betreft wordt het de allerhoogste tijd dat het evenementenbeleid en dan hebben wij het voornamelijk over de grote geldverslindende evenementen eens grondig te evalueren. Wij geloven niet in sprookjes dat dit soort evenementen onder aan de streep wel zoveel winst opleveren. Bij het WK Cyclocross is in eerste instantie uitgegaan van een gemeentelijke bijdrage van € 150.000 en dan komt er plotsklap nog zo’n € 160.000 bij. Wij zouden wel eens exact willen weten waaruit de economische impuls voor de toeristische sector die minimaal op € 4.000.000 geraamd is op gebaseerd is? Maar zoals ook al wordt aangegeven vindt op dit moment de financiële afwikkeling van het dossier plaats door de stichting. Wij laten ons verassen en gaan ervan uit zodra deze afwikkeling heeft plaatsgevonden wij dit dan ook aangereikt krijgen, om hier vervolgens met u een inhoudelijke discussie over te voeren. • Voorstel College betreffende politiebeleidsplan 2019. Namens de VSP wil ik in eerste instantie in zijn algemeenheid reageren op dit voorstel. De personele sterkte blijft ons zorgen baren. Het blijft een onhoudbare situatie. Zie de raadsbrede ingediende motie van 2 juli jl. waar eigenlijk een noodkreet wordt gedaan om te komen tot meer blauw op straat. Wij hebben hier vanwege onze grensligging te maken met drugscriminaliteit, geweldsdelicten en openlijke geweldspleging. Dit vereist een stevige aanpak. Bent u dat met ons eens? Ook de vele verkeersonveilige situaties die vooral veroorzaakt worden door verkeershufters die elke verkeersregel aan hun laars lappen. Wij als VSP vinden dat hiertegen gewoon handhavend opgetreden moet worden en daar heb je gewoon meer politie voor nodig. Ik verwijs even naar onze schriftelijke vragen die wij hier nog recentelijk over gesteld hebben. Want ook de politievakbonden die een organisatiegraad van maar liefst 80% hebben klagen steen en been dat er te weinig mankracht is en zij zodoende hun werk niet naar behoren kunnen uitvoeren. Ook de structurele overlast van kleine groepen jongeren loopt de spuigaten uit. Zij blijven op diverse plaatsen voor overlast zorgen. O.a. in Broekhem-Noord is er op diverse plaatsen steeds meer sprake van overlast door jongeren. Ik ben vanmorgen nog door een bewoners aangesproken die in de buurt van het speeltuintje woont. Ook daar bevinden zich tot diep in de nacht hangjongeren die voor een hoop overlast zorgen tot in de nachtelijke uren. En wat het ergste is dat er bij die speeltuin gewoon drugs gebruikt worden. De overlast van dit soort jongeren los je niet op met een JOP, want deze notoire overlastbezorgers willen gewoon doorgaan met hun asogedrag, met in hun achterhoofd wie doet mij wat. Over het algemeen gaat het goed met de jeugd, uitgezonderd een kleine groep die elke fatsoensnorm aam hun lappen. Daarom blijven wij als VSP erop hameren dat dit keihard aangepakt dient te worden. Ik heb zelfs gepleit voor een samenscholingsverbod, maar volgens de burgemeester zou dit juridisch niet kunnen. Op pag. 9 van het jaarplan staat bij alinea 3 aangegeven dat het terugdringen van burengerucht/overlast een belangrijk onderwerp is dat een gezamenlijke aanpak vergt. Wat wij begrepen hebben is de wet zo aangepast dat burgemeesters hierdoor extra kunnen ingrijpen, vooral als er sprake is van asogedrag. Hoe is of wordt dat nog in Valkenburg a/d Geul geregeld? Dit zou verder uitgewerkt gaan worden in samenspraak met omliggende gemeentes. Op pag. 1 van dit raadsvoorstel staat o.a. onder punt 2. o.a. aangegeven dat de raad wordt voorgesteld om haar zienswijze te geven over het conceptbeleidsplan politie 2019. Vraag: moeten wij dit raadsvoorstel zien als de zienswijze? En wat gebeurd en dan met onze inbreng? Er zal een krachtiger signaal opgenomen worden in het raadsvoorstel. Veder heb ik voor gesteld om eens te kijken of er eens gekeken kan worden naar een oud wetsvoorstel ‘Boeten en Maatregelen’. Dit wetsvoorstel hield in dat bij het opleggen van kleine boetes de opbrengsten rechtstreek bij de gemeente komen en niet bij de landelijke overheid. Dit wordt verder uitgezocht. • Onveiligheid rondom parkeergarage ‘De Kei’. Bij de uit/ingang van de parkeergarage ‘De Kei’ is er sprake van gevaarlijke situaties voor zowel voetgangers/fietsers als ze in de Sint Pietertraat hierlangs moeten. Veel automobilisten die de garage in en uitrijden houden hier totaal geen rekening mee met alle destratieuze gevolgen vandien. Wij hebben al van een voetganger vernomen dat hij aangereden is en zodoende op de motorkap beland was. Zeker als je de garage uitrijdt moet je stoppen voor voetgangers. Op de laad en losruimte van de AH wordt structureel geparkeerd door automobilisten, terwijl dit uitdrukkelijk verboden is. Voetgangers moeten dan noodgedwongen op de rijbaan gaan lopen wat in feite levensgevaarlijk is. Vraag die wij hierbij willen stellen of hier meer werk gemaakt kan worden van handhaving?

Nieuwsbulletin VSP 23 mei ...

Valkenburgse Senioren Partij (VSP) Valkenburgse Senioren Partij (VSP) Valkenburg aan de Geul 23-05-2018 10:07

Nieuwsbulletin VSP 23 mei 2018 Samenvatting van onze inbreng tijdens de Raadsadviescommissie Algemene Bestuurlijke Aangelegenheden (ABA) gemeente Valkenburg a/d Geul gehouden op 22 mei 2018. Bespreekpunt Politiecijfers integraal veiligheidsplan. Jeugdoverlast Broekhem Noord. Ondanks dat er veel werk verricht is om de rust in de buurt terug te laten keren n.a.v. het dramatisch gebeuren van 3 augustus 2017, worden wij hier regelmatig door mensen over benaderd. Ondanks dit vreselijk drama en dat er een JOP gerealiseerd is, hangt tenminste 1 van deze jongeren die er toen bij betrokken was met aanhang nog altijd regelmatig rond in de buurt en wel op diverse plaatsen. Vooral in de avond/s ’nachts is er sprake van overlast zoals schreeuwen en harde muziek. Over het algemeen valt het wel best mee met de jeugd. Maar het is een kleine groep die ziende blind en horend doof schijnt te zijn, die in feite erop uit zijn om rotzooi en overlast te veroorzaken. Deze hebben ook geen boodschap aan een JOP. Ze zijn totaal respectloos. Ikzelf heb de laatste tijd nogal met wat mensen gesproken in Broekhem Noord. Veel van deze mensen durven vanwege eventuele represailles dit niet aanhangig te maken. Daarom willen wij u verzoeken om tot een hardere aanpak van deze overlastgevers te komen. Waarom wordt er niet overgegaan tot een samenscholingsverbod, zoals al eerder en onlangs door de gemeente Meerssen is toegepast. Tevens willen wij u verzoeken om meer handhavend te gaan optreden tegen de overlastmakers vooral in de avond/s ‘nachts. Overlast van honden. Hondenpoepoverlast is en blijft een probleem. Mensen klagen hier steen en been over. Ook zijn er steeds meer klachten over loslopende honden waar dit niet mag. Wij als VSP willen u verzoeken dat het hondenbeleid binnen deze gemeente eens geëvalueerd gaat worden. Verkeersonveiligheid. Verkeersonveilige situaties door o.a. te hard rijden is en blijft een groot probleem binnen deze gemeente. Vooral het hard rijden in 30 km gebieden en binnen de bebouwde kom is heel veel mensen een doorn in het oog. Ook het negeren van het stoppen bij voetgangersoverplaatsen, als mensen willen oversteken is schering en inslag binnen deze gemeente. Het gaat hier gewoon over verkeershufferig gedrag en snelheidsmaniakken. Mensen vinden dat er te weinig gedaan wordt aan handhaving. Ook wij als VSP vinden dat er meer gedaan moet worden aan handhaving m.b.t. verkeersovertredingen. Geweldsdelicten. Hier staat o.a. aangegeven dat er verhoudingsgewijs veel en groeiende aantal geweldsdelicten (met name mishandeling en openlijke geweldpleging) plaatsvinden. Wij zijn hier nogal van geschrokken. Wij willen u verzoeken om voor een heel stevige aanpak in deze te kiezen. Drugsoverlast. De druggerelateerde criminaliteit baart ons grote zorgen. Er wordt ons inziens heel wat gedeald binnen deze gemeente. Dit is funest voor zo’n toeristenplaats als Valkenburg a/d Geul. Want daar waar veel gedeald wordt, wordt ook veel gebruikt. Dat betekent dat de verslaving ook steeds meer grotere vormen aanneemt. Vooral onder jongeren. Ook hier vinden wij dat er stevig opgetreden moet worden. Tevens zou er meer aan voorlichting gedaan moeten worden wat voor een risico’s gebruik van drugs wel allemaal met zich mee kunnen brengen. Ook hebben wij onze zorgen uitgesproken dat er meer blouw op straat moet komen. Namens de raadsfractie van de VSP, Jef Kleijnen (fractievoorzitter).

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.