Nieuws van politieke partijen in Leerdam inzichtelijk

2 documenten

Fietsen voor de toekomst

D66 D66 Leerdam 04-02-2019 16:33

Op 15, 16 en 17 februari a.s. organiseert D66 een ledenfietstocht door de provincie Utrecht. Drie dagen, 3 x 66 kilometer, elke dag een andere route. We bezoeken plaatsen waar provincie, gemeenten en andere organisaties samenwerken aan oplossingen voor een duurzame toekomst van Utrecht. Op deze pagina houden we je op de hoogte van de routes en tijden. De tijden zijn richttijden! Kijk voor de actuele informatie op https://provincieutrecht.d66.nl/fietstocht

Alle afdelingen + verzamelplaats + richttijd Vrijdag 15 februari:

09.00 uur Maarsen (NS station)

10.30 uur Nieuwegein (Nedereindseweg, viaduct onder A2)

12.30 uur Vianen (aanlegplaats pontje over de Lek)

14.30 uur IJsselstein (volgt)

15.15 uur Montfoort (volgt)

16.00 uur Woerden (volgt)

Zaterdag 16 februari:

09.00 uur Houten (NS station)

10.00 uur Bunnik (volgt)

11.00 uur Utrecht (volgt)

11.30 uur De Bilt (Blauwkapelseweg 30)

14.00 uur Zeist (volgt)

15.00 uur Driebergen (volgt)

16.00 uur Doorn (volgt)

Zondag 17 februari:

09.30 uur Baarn (NS station)

09.45 uur Eemnes (Hoek Eikenlaan/Wakkerendijk)

10.00 uur Soest (Vermeerlaan)

11.30 uur Amersfoort (Oliemolenhof, De Nieuwe Stad)

12.30 uur Leusden (Gemeentehuis)

14.30 uur Veenendaal (Brouwersgracht)

16.15 uur Rhenen (Cuneraweg)

The post Fietsen voor de toekomst appeared first on D66 Vijfheerenlanden.

Nog geen oplossing voor Leerdamse ...

ChristenUnie ChristenUnie SGP Leerdam 28-10-2017 14:11

Nog geen oplossing voor Leerdamse spoorbomen LEERDAM • Het duurt nog een paar jaar voor Leerdammers minder lang hoeven te wachten voor de gesloten spoorbomen in het centrum. Dat liet wethouder Teus Meijdam de gemeenteraad donderdag weten. ProRail zou proberen nog dit jaar wat te doen aan die wachttijden die vooral in de 'spits' flinke wachtrijen veroorzaken in het centrum van de Glasstad. Maar dat blijkt de spoorbeheerder niet waar te kunnen maken. Doorgeschoven "Het slechte nieuw is dat dit jaar er niets meer gebeurt. De zaak wordt doorgeschoven naar 2019 en misschien zelfs 2020."Dat komt omdat ProRail op dit moment de situatie van een paar honderd overwegen onderzoekt. "Het goede nieuws is dat er inmiddels een methode is ontwikkeld die meer tijdwinst oplevert", vertelde Meijdam. Eerst leek een winst van hooguit acht tot tien seconden per passage mogelijk, nu zou het al gaan om vijftien tot twintig seconden. Harry Wolting CU) en 'spoorboomridder' Matteo de Visser (SGP) – die de problemen al eerder aankaartten – schrokken van het uitstel. "Dat betreuren we zeer. Welke maatregelen nemen we in de tussentijd, want de problemen worden steeds groter." Alternatieven Volgens de wethouder blijft de gemeente druk uitoefenen op ProRail om de Leerdamse situatie zo snel mogelijk aan te passen. En daarnaast zijn er alternatieve oplossingen, zoals de aanleg van een tunnel of een rondweg. Maar realisatie daarvan kost ook tijd, terwijl beide varianten fors in de papieren lopen: al gauw tien tot twaalf miljoen euro. André Bijl (Het Kontakt)

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.