Nieuws van politieke partijen in Amstelveen over CDA inzichtelijk

14 documenten

Intensieve weken

CDA CDA Amstelveen 29-07-2020 10:17

Samen hebben we gesproken over onderwerpen die onze gemeente raken zoals jeugdhulp en de huisvesting arbeidsmigranten, twee zaken die in heel Nederland op de agenda staan. Maar ook de huisvesting ABG organisatie en de perspectiefnota houdt de gemoederen behoorlijk bezig. Dat alles tegen de enorme impact van de Corona pandemie die inwoners, verenigingen, organisaties en bedrijven heeft geraakt. Vorige week hebben we de perspectiefnota behandeld. Tien jaar heeft Jac Wouters dit met veel kennis van zaken gedaan. Jac heeft de functie van fractievoorzitter neergelegd maar blijft als CDA- raadslid actief. Daar is onze fractie heel erg blij mee. We bedanken Jac voor al die jaren dat hij onze fractievoorzitter is geweest. De gemeentefinanciƫn staan behoorlijk onder druk. Iedere keer opnieuw is het een verrassing hoeveel geld we van het rijk krijgen. Dit gemeentefonds wordt opnieuw tegen het licht gehouden en zeer waarschijnlijk horen wij bij de kleinere gemeentes die in de toekomst minder geld gaan krijgen. Kortom we moeten als gemeente heel goed kijken hoe we dat geld verdelen. De kosten van de WMO stijgen, maar ook de grote vraag naar jeugdhulp is nog steeds een lastig onderwerp. We willen iedereen die zorg nodig heeft dat kunnen geven. Maar we moeten wel samen kijken hoe we de zorgkosten in de hand kunnen houden en dat laatste is niet makkelijk. We willen allemaal goed wonen in onze hele gemeente. Het onderhouden en herinrichten van straten, het vervangen van het riool en groenonderhoud zijn maar een paar voorbeelden die hiervoor zorgen. Dit moet allemaal passen in het huishoudboekje van de gemeente. Sport en cultuur, kinderopvang en scholen zijn een onmisbare schakel. De coronacrisis liet dit heel duidelijk zien. Ook voor hen moet plek zijn in dat huishoudboekje. Het CDA wil een veel duidelijker onderwijsbeleid in onze gemeente. De afgelopen jaren is dat te veel op de achtergrond verdwenen. Onderwijsbeleid is meer dan goede schoolgebouwen, het moet een gezamenlijke visie zijn van gemeente en schoolbesturen. Goed overleg is daarvoor noodzakelijk. Tot slot de ABG organisatie: het CDA is vanaf het begin van de samenwerking voorstander geweest van centrale huisvesting omdat daarmee efficiƫntievoordelen zijn te behalen, door o.a. makkelijker overleg en minder reisuren. De herontwikkeling van het gemeentehuis en omgeving moet wel met grote zorgvuldigheid gebeuren. Janet Frankemƶlle-Bolier, fractievoorzitter

CDA steunt Amstelveens corona-ondersteuningspakket

CDA CDA Amstelveen 08-04-2020 17:32

CDA Amstelveen is woensdag 8 april 2020 akkoord gegaan met het omvangrijke ondersteuningspakket van de gemeente om inwoners, instellingen, zelfstandige ondernemers en bedrijven te ondersteunen bij de negatieve gevolgen van de corona-uitbraak. Het ondersteuningspakket is een aanvulling op de compenserende maatregelen vanuit het Rijk, de banken en andere instellingen. Hieronder de bijdrage van de fractie, uitgesproken door raadslid Sandra van Engelen. Voorzitter, Niet meer geld uitgeven dan er binnenkomt; een prudent financieel beleid voeren. Dat kenmerkt het Amstelveense financiĆ«le beleid al jarenlang. Goed rentmeesterschap noemen we dat bij het CDA. Dat goede rentmeesterschap stelt de gemeente Amstelveen nu in staat om vele miljoenen beschikbaar te stellen om de crisis te bestrijden. Maatschappelijke crisisDit is geen financiĆ«le crisis maar een maatschappelijke crisis. Een crisis die zich niet beperkt tot de zorgen van ondernemers of de huishoudportemonnee van inwoners, maar een crisis die verder reikt. Een crisis waarin op dit moment Amstelveners vechten voor hun leven, ouderen voor eigen veiligheid geen bezoek van dierbaren mogen ontvangen en in het ziekenhuis, onderwijs, kinderopvang, thuiszorg, supermarkten overal Amstelveners bezig zijn zorg te verlenen en het dagelijkse leven draaiende te houden: daarvoor een hele hele diepe buiging! Maar het is ook hartverwarmend te zien hoe velen zich spontaan melden als vrijwilliger en klaar staan om iets voor een ander te doen. Wij zien Amstelveners afstand houden maar tegelijkertijd elkaar vriendelijk groeten; omdat we elkaar weer zien staan. In crisistijd komt het beste in mensen naar boven en zien we een samenleving die meer om elkaar geeft en meer voor elkaar doet. Laten we afspreken dat we dĆ”t vasthouden, ook als deze crisis voorbij is. RuimhartigheidDe gemeente zet met volle kracht de haar beschikbare middelen uit het sociaal domein in. Het CDA vraagt het college om ruimhartigheid. Laat de gemeente bij het toekennen van geld of hulp wel toetsen maar de snelheid van handelen voorop stellen. Stel prioriteiten, alleen de crisis telt. Ander gemeentelijk werk moet misschien tijdelijk on hold, dat visierapport kan wel even wachten. Stuur ambtenaren op een spoedcursus schuldhulpverlening om hun collegaā€™s uit het sociaal team te kunnen assisteren. Er zijn Amstelveners die NU hulp nodig hebben; veel Amstelveners. Het is nu alle hens aan dek. LacunesEn dan nu het raadsvoorstel dat er ligt met een belangrijke nadere aanvulling middels een amendement. Amstelveen moet die lacunes opvullen die in deze coronacrisis niet door de hulp vanuit Den Haag wordt opgelost. Het gaat bij het noodfonds om Amstelveense bedrijven, Amstelveense inwoners, Amstelveense sportorganisaties, Amstelveense cultuur die, om welke reden dan ook, niet op de radar van Den Haag verschijnen. ā€¦.. DetailsHet college vraagt om in te stemmen met een voorstel waarin nog veel details ontbreken. Dat is gezien de situatie begrijpelijk maar vraagt wel om instemming op basis van vertrouwen dat het goedkomt. Het college geeft aan veel zaken nog niet te weten. Alles is nieuw en alles verandert continu: - want komt het wel goed met de criteria die het college gaat hanteren? - wie krijgt hoeveel euroā€™s? - wanneer komen die euroā€™s? - hoe wordt ā€˜wie het eerst komt wie het eerst maaltā€™ voorkomen? - hoe voorkom je dat het arbitrair wordt? Drempels wegnemenEn laten we de communicatie ook vooral niet vergeten. Het is immens belangrijk om drempels richting de gemeente weg te nemen zodat iedereen de stap om hulp durft te doen. Probeer ook die mensen en bedrijven te bereiken die nog nooit om hulp hebben gevraagd. En dan is er natuurlijk nog de controle en het risico! Wordt geen financier maar beperk hulp tot die terreinen waar reeds nu direct of indirect betrokkenheid bij is. Want de gemeente is geen bank en moet ook geen bank willen worden. VertrouwenHet is heel bijzonder dat Amstelveen dit noodfonds heeft ingesteld. Het CDA heeft vertrouwen in dit college dat ze bij het toekennen van gelden zo eerlijk en transparant mogelijk te werk zullen gaan. We vragen met klem om als raadsleden niet alleen permanent op de hoogte gehouden te worden maar ook bij belangrijke beslissingen te worden geconsulteerd. Want alleen dan kunnen wij invulling blijven geven aan onze kaderstellende en controlerende taak als raadslid. SteunHet CDA steunt zowel het raadsvoorstel alsook het amendement. Rest ons het college veel succes en wijsheid te wensen bij het nemen van beslissingen in deze moeilijke en onvoorspelbare tijd en danken wij voor het beantwoorden van onze schriftelijke vragen omtrent de jeugdzorg. Voorzitter, dank u wel

CDA steunt Amstelveens corona-ondersteuningspakket

CDA CDA Amstelveen 08-04-2020 17:32

CDA Amstelveen is woensdag 8 april 2020 akkoord gegaan met het omvangrijke ondersteuningspakket van de gemeente om inwoners, instellingen, zelfstandige ondernemers en bedrijven te ondersteunen bij de negatieve gevolgen van de corona-uitbraak. Het ondersteuningspakket is een aanvulling op de compenserende maatregelen vanuit het Rijk, de banken en andere instellingen. Hieronder de bijdrage van de fractie, uitgesproken door raadslid Sandra van Engelen. Voorzitter, Niet meer geld uitgeven dan er binnenkomt; een prudent financieel beleid voeren. Dat kenmerkt het Amstelveense financiĆ«le beleid al jarenlang. Goed rentmeesterschap noemen we dat bij het CDA. Dat goede rentmeesterschap stelt de gemeente Amstelveen nu in staat om vele miljoenen beschikbaar te stellen om de crisis te bestrijden. Maatschappelijke crisisDit is geen financiĆ«le crisis maar een maatschappelijke crisis. Een crisis die zich niet beperkt tot de zorgen van ondernemers of de huishoudportemonnee van inwoners, maar een crisis die verder reikt. Een crisis waarin op dit moment Amstelveners vechten voor hun leven, ouderen voor eigen veiligheid geen bezoek van dierbaren mogen ontvangen en in het ziekenhuis, onderwijs, kinderopvang, thuiszorg, supermarkten overal Amstelveners bezig zijn zorg te verlenen en het dagelijkse leven draaiende te houden: daarvoor een hele hele diepe buiging! Maar het is ook hartverwarmend te zien hoe velen zich spontaan melden als vrijwilliger en klaar staan om iets voor een ander te doen. Wij zien Amstelveners afstand houden maar tegelijkertijd elkaar vriendelijk groeten; omdat we elkaar weer zien staan. In crisistijd komt het beste in mensen naar boven en zien we een samenleving die meer om elkaar geeft en meer voor elkaar doet. Laten we afspreken dat we dĆ”t vasthouden, ook als deze crisis voorbij is. RuimhartigheidDe gemeente zet met volle kracht de haar beschikbare middelen uit het sociaal domein in. Het CDA vraagt het college om ruimhartigheid. Laat de gemeente bij het toekennen van geld of hulp wel toetsen maar de snelheid van handelen voorop stellen. Stel prioriteiten, alleen de crisis telt. Ander gemeentelijk werk moet misschien tijdelijk on hold, dat visierapport kan wel even wachten. Stuur ambtenaren op een spoedcursus schuldhulpverlening om hun collegaā€™s uit het sociaal team te kunnen assisteren. Er zijn Amstelveners die NU hulp nodig hebben; veel Amstelveners. Het is nu alle hens aan dek. LacunesEn dan nu het raadsvoorstel dat er ligt met een belangrijke nadere aanvulling middels een amendement. Amstelveen moet die lacunes opvullen die in deze coronacrisis niet door de hulp vanuit Den Haag wordt opgelost. Het gaat bij het noodfonds om Amstelveense bedrijven, Amstelveense inwoners, Amstelveense sportorganisaties, Amstelveense cultuur die, om welke reden dan ook, niet op de radar van Den Haag verschijnen. ā€¦.. DetailsHet college vraagt om in te stemmen met een voorstel waarin nog veel details ontbreken. Dat is gezien de situatie begrijpelijk maar vraagt wel om instemming op basis van vertrouwen dat het goedkomt. Het college geeft aan veel zaken nog niet te weten. Alles is nieuw en alles verandert continu: - want komt het wel goed met de criteria die het college gaat hanteren? - wie krijgt hoeveel euroā€™s? - wanneer komen die euroā€™s? - hoe wordt ā€˜wie het eerst komt wie het eerst maaltā€™ voorkomen? - hoe voorkom je dat het arbitrair wordt? Drempels wegnemenEn laten we de communicatie ook vooral niet vergeten. Het is immens belangrijk om drempels richting de gemeente weg te nemen zodat iedereen de stap om hulp durft te doen. Probeer ook die mensen en bedrijven te bereiken die nog nooit om hulp hebben gevraagd. En dan is er natuurlijk nog de controle en het risico! Wordt geen financier maar beperk hulp tot die terreinen waar reeds nu direct of indirect betrokkenheid bij is. Want de gemeente is geen bank en moet ook geen bank willen worden. VertrouwenHet is heel bijzonder dat Amstelveen dit noodfonds heeft ingesteld. Het CDA heeft vertrouwen in dit college dat ze bij het toekennen van gelden zo eerlijk en transparant mogelijk te werk zullen gaan. We vragen met klem om als raadsleden niet alleen permanent op de hoogte gehouden te worden maar ook bij belangrijke beslissingen te worden geconsulteerd. Want alleen dan kunnen wij invulling blijven geven aan onze kaderstellende en controlerende taak als raadslid. SteunHet CDA steunt zowel het raadsvoorstel alsook het amendement. Rest ons het college veel succes en wijsheid te wensen bij het nemen van beslissingen in deze moeilijke en onvoorspelbare tijd en danken wij voor het beantwoorden van onze schriftelijke vragen omtrent de jeugdzorg. Voorzitter, dank u wel

CDA: geef fietsers alle ruimte

CDA CDA Amstelveen 05-02-2020 20:55

Meer ruimte voor fietsers, snelheidsbeperking voor auto's en fijnmaziger openbaar vervoer. Dat zijn de aandachtspunten die CDA Amstelveen heeft ingebracht tijdens de behandeling van de Mobiliteitsvisie. De mobiliteitsvisie geeft een aardige opsomming van aandachtspunten, maar het blijft wel een tikkeltje hangen in algemeenheden. Als het aan het CDA ligt - wordt fietsgebruik in Amstelveen ā€“vooral voor de korte ritten in de stad- de norm. Iedereen mag in zā€™n autootje blijven rijden, maar we gaan stadsgenoten wel verleiden om vaker op de fiets te stappen: gezonder, milieuvriendelijker, en in heel veel gevallen ook nog sneller. - Het CDA vraagt voor nu en voor in de toekomst aandacht voor onderhoud van fietspaden. Hobbelige fietspaden met scheuren, losliggende tegels en verzakkingen zijn niet alleen weinig comfortabel, maar ook gevaarlijk. Het is goed dat de slechte fietspaden in het bos worden aangepakt, maar er zijn nog veel meer knelpunten; - Het CDA vraagt aandacht voor de verschillende snelheden op het fietspad. E-bikes, speedpedelecs, racefietsen, ligfietsen gaan soms twee keer zo hard als gewone fietsen. Ze zitten elkaar soms flink in de weg en de inhaalmanoeuvres leiden tot irritaties en gevaarlijke situaties. Daarom moeten fietspaden ook voldoende breed zijn. - CDA zou het ook toejuichen als Amstelveen de komende jaren meer doorgaande fietspaden aanlegt; - het liefst creĆ«ren we nog dit jaar twee doorgaande aantrekkelijke noord-zuidroutes: eentje door het Amsterdamse bos en eentje aan de oostkant van Amstelveen; - En moet er ook niet eens nagedacht worden over een fietssnelweg langs de vernieuwde A9; - Als het aan het CDA ligt komen er veel meer parkeerplekken voor fietsers, want daar is echt grote behoefte aan. Bij de aanleg van de A9 kan nu al worden nagedacht over een fietsgarage bij het stadshart. Zoals die er nu al zijn op Station Zuid: een eclatant succes; - Wel mooi als Amstelveen er naar zou streven om de meest aantrekkelijke fietsstad van Nederland te worden. Snelheid eruit Het CDA heeft de afgelopen periode al vaak aandacht gevraagd voor de verkeersveiligheid rond scholen en in wijken als Bovenkerk. Dat is door het college adequaat opgepakt. Toch wil het CDA nog een stapje verder gaan. Op veel meer doorgaande wegen moet de automobilist de snelheid aanpassen aan fietsers en voetgangers. Geef meer straten de status van Fietsstraat, waar autoā€™s nadrukkelijk te gast zijn. Wat zijn overigens de mogelijkheden en beperkingen om net als in Amsterdam ook in Amstelveen van wijken en buurten 30 kilomerzones te maken. Het zou mooi zijn als dat eens serieus zou worden onderzocht. Beneluxbaan Er moeten voor automobilisten uiteraard aantrekkelijke doorgaande wegen blijven, wegen waar het verkeer goed doorstroomt. Bijvoorbeeld de Beneluxbaan. Maar maak dat dan ook mogelijk. Ga uit van een uniforme snelheid voor het hele traject en zorg voor slim afgestelde verkeerslichten. Wie zich keurig aan de snelheid houdt van ā€“zeg 50 kilometer per uur- is verzekerd van een groene golf. Ten slotte vraagt ook het CDA aandacht voor het openbaar vervoer. De noord-zuidverbinding is prima. Waar het aan ontbreekt is de ontsluitende verbindingen oost-west en west-oost. Met het oog op de toekomst moet het openbaar vervoer fijnmaziger. Alle woonwijken, maar ook alle werkplekken moeten goed bereikbaar zijn. Uitgangspunt: op elke plek in Amstelveen zou je binnen 5 tot 7 minuten op de bus, de tram of de metro moeten kunnen stappen. Inbreng van CDA burgerraadslid Dick Aanen tijdens de commissie Ruimte, Wonen en Natuur op donderdag 30 januari 2020.

CDA: geef fietsers alle ruimte

CDA CDA Amstelveen 05-02-2020 20:55

Meer ruimte voor fietsers, snelheidsbeperking voor auto's en fijnmaziger openbaar vervoer. Dat zijn de aandachtspunten die CDA Amstelveen heeft ingebracht tijdens de behandeling van de Mobiliteitsvisie. De mobiliteitsvisie geeft een aardige opsomming van aandachtspunten, maar het blijft wel een tikkeltje hangen in algemeenheden. Als het aan het CDA ligt - wordt fietsgebruik in Amstelveen ā€“vooral voor de korte ritten in de stad- de norm. Iedereen mag in zā€™n autootje blijven rijden, maar we gaan stadsgenoten wel verleiden om vaker op de fiets te stappen: gezonder, milieuvriendelijker, en in heel veel gevallen ook nog sneller. - Het CDA vraagt voor nu en voor in de toekomst aandacht voor onderhoud van fietspaden. Hobbelige fietspaden met scheuren, losliggende tegels en verzakkingen zijn niet alleen weinig comfortabel, maar ook gevaarlijk. Het is goed dat de slechte fietspaden in het bos worden aangepakt, maar er zijn nog veel meer knelpunten; - Het CDA vraagt aandacht voor de verschillende snelheden op het fietspad. E-bikes, speedpedelecs, racefietsen, ligfietsen gaan soms twee keer zo hard als gewone fietsen. Ze zitten elkaar soms flink in de weg en de inhaalmanoeuvres leiden tot irritaties en gevaarlijke situaties. Daarom moeten fietspaden ook voldoende breed zijn. - CDA zou het ook toejuichen als Amstelveen de komende jaren meer doorgaande fietspaden aanlegt; - het liefst creĆ«ren we nog dit jaar twee doorgaande aantrekkelijke noord-zuidroutes: eentje door het Amsterdamse bos en eentje aan de oostkant van Amstelveen; - En moet er ook niet eens nagedacht worden over een fietssnelweg langs de vernieuwde A9; - Als het aan het CDA ligt komen er veel meer parkeerplekken voor fietsers, want daar is echt grote behoefte aan. Bij de aanleg van de A9 kan nu al worden nagedacht over een fietsgarage bij het stadshart. Zoals die er nu al zijn op Station Zuid: een eclatant succes; - Wel mooi als Amstelveen er naar zou streven om de meest aantrekkelijke fietsstad van Nederland te worden. Snelheid eruit Het CDA heeft de afgelopen periode al vaak aandacht gevraagd voor de verkeersveiligheid rond scholen en in wijken als Bovenkerk. Dat is door het college adequaat opgepakt. Toch wil het CDA nog een stapje verder gaan. Op veel meer doorgaande wegen moet de automobilist de snelheid aanpassen aan fietsers en voetgangers. Geef meer straten de status van Fietsstraat, waar autoā€™s nadrukkelijk te gast zijn. Wat zijn overigens de mogelijkheden en beperkingen om net als in Amsterdam ook in Amstelveen van wijken en buurten 30 kilomerzones te maken. Het zou mooi zijn als dat eens serieus zou worden onderzocht. Beneluxbaan Er moeten voor automobilisten uiteraard aantrekkelijke doorgaande wegen blijven, wegen waar het verkeer goed doorstroomt. Bijvoorbeeld de Beneluxbaan. Maar maak dat dan ook mogelijk. Ga uit van een uniforme snelheid voor het hele traject en zorg voor slim afgestelde verkeerslichten. Wie zich keurig aan de snelheid houdt van ā€“zeg 50 kilometer per uur- is verzekerd van een groene golf. Ten slotte vraagt ook het CDA aandacht voor het openbaar vervoer. De noord-zuidverbinding is prima. Waar het aan ontbreekt is de ontsluitende verbindingen oost-west en west-oost. Met het oog op de toekomst moet het openbaar vervoer fijnmaziger. Alle woonwijken, maar ook alle werkplekken moeten goed bereikbaar zijn. Uitgangspunt: op elke plek in Amstelveen zou je binnen 5 tot 7 minuten op de bus, de tram of de metro moeten kunnen stappen. Inbreng van CDA burgerraadslid Dick Aanen tijdens de commissie Ruimte, Wonen en Natuur op donderdag 30 januari 2020.

Amstelveense politici doen in Rotterdam ideeƫn op voor Lief & Leedstraten

CDA CDA PvdA Amstelveen 19-05-2019 17:23

Amstelveen - Wethouder Marijn van Ballegooijen (PvdA) en de CDA-raadsleden Sandra van Engelen en Pier Rienks hebben woensdag 15 mei een werkbezoek gebracht aan de Rotterdamse wijk Delfshaven. De Amstelveense politici lieten zich uitvoerig bijpraten over de succesvolle aanpak van de zogenaamde ā€˜Lief- en Leedstratenā€™. De aanpak van de Lief en Leedstraten is in 2013 opgepakt door de stichting Opzoomer Mee, die al meer dan 25 jaar lang straatactiviteiten organiseert in alle wijken van Rotterdam. In Lief & Leedstraten worden bewoners uitgenodigd om meer aandacht te hebben voor onderlinge burenhulp en het voorkomen van eenzaamheid. Het enthousiasme waarmee straten met deze uitnodiging aan de slag gingen was groot. Honderden straten gaven elk op hun eigen wijze invulling aan het delen van Lief & Leed. Het zijn er inmiddels meer dan 700. Unieke aanpak In elke Lief & Leedstraat is er een gangmaker die mensen bijeen brengt en zorgt dat ook andere mensen enthousiast worden. Elke straat is uniek en kent een eigen aanpak. Die is afhankelijk van het karakter van de straat en het aanwezige organisatievermogen. De ene straat heeft een programma aan activiteiten. De andere straat richt zich op burenhulp en een bloemetje voor een zieke buur. Verantwoordelijk wethouder Sven de Langen: ā€˜Het gaat niet zozeer om dat bloemetje, maar het geeft een gevoel van betrokkenheid: het besef dat je in een straat woont waar buren oog hebben voor wat je meemaakt.ā€™ Faciliteiten De Lief & Leedstraten zijn bij elkaar gebracht in een club en krijgen door het jaar heen verschillende faciliteiten van Opzoomer Mee. Naast het Lief & Leedpotje zijn er zogenaamde gereedschapskistjes, uitwisselingsbijeenkomsten en speciale activiteiten zoals een brunch voor ouderen in de winkels van Albert Heijn. ā€˜Ook wordt jaarlijks een Lief & Leed Kanjerverkiezing gehouden in bijzijn van de wethouderā€™, vertelde projectleidster Ireen van der Lem. Pilots De Rotterdamse aanpak krijgt inmiddels navolging in Amsterdam, Den Haag, Maastricht en Alblasserdam. Vorig jaar nam de gemeenteraad van Amstelveen een door het CDA ingediende motie aan om ook in deze gemeente aan de slag te gaan met Lief & Leedstraten. ā€˜Het moeilijkste is: hoe begin je iets in een straat waar nog niks is?ā€™, vertelde Johan Janssens, directeur van Opzoomer Mee. ā€˜Mensen moeten zelf iets willen. Het is vooral afhankelijk van de gangmaker die definieert wat er in zijn eigen straat moet gebeuren.ā€™ Janssens adviseerde de Amstelveense delegatie om een pilot te starten met ongeveer vijf straten. Amstelveen, 15 mei 2019

Op de foto met Sjaak Swart

CDA CDA Amstelveen 12-05-2019 09:46

Amstelveen - Voetbalvereniging Martinus in Amstelveen viert dit jaar het honderdjarig bestaan. Dat werd zaterdag 11 mei 2019 gevierd met een jubileumwedstrijd tussen de hoofdmacht van de Amstelveense vereniging en een team van Lucky Ajax. Ook de legendarische Sjaak Swart maakt deel uit van dit team met oud-Ajax-spelers. Ondanks zijn 80 jaar oogt Mister Ajax nog altijd fit en energiek. Maar Sjaak Swart is ook een heel sociaal en benaderbaar mens. Voor en na de wedstrijd nam hij ruimschoots de tijd voor het publiek. Ook CDA-raadslid Sandra van Engelen ging op de foto met de speler, die zestien seizoenen uitkwam in het eerste elftal van Ajax. In zijn periode werd Ajax diverse malen landskampioen en won drie keer de Europa Cup. Overigens: Lucky Ajax won de wedstrijd met 2-4.

CDA brengt bezoek aan Eritrese gemeenschap

CDA CDA Amstelveen 09-04-2019 16:09

Op zaterdag 6 april waren Klaas van Gelderen (oud raadslid) en Sandra van Engelen (raadslid) van het CDA Amstelveen aanwezig bij de jaarlijkse kerkelijke viering van de Eritrese Gemeenschap in Nederland. Deze bijzondere viering vond plaats in de Augustinuskerk in Amstelveen. Honderden mensen namen deel aan de kerkdienst die in het Eritrees met eigen rituelen werd gehouden. Indrukwekkend was het, mede ook vanwege de witte kleden en/of hoofddoeken die de aanwezigen droegen, jong en oud!De Eritrese Gemeenschap kerkt in de Augustinus zolang zij geen eigen onderkomen hebben. Ondanks naarstig zoeken heeft dit tot op heden geen resultaat gehad. Het CDA probeert de gemeenschap hierin te ondersteunen. Het onderhoudt warme banden met de gemeenschap.

Amstelveen nu officieel een bijvriendelijke gemeente

CDA CDA Amstelveen 20-02-2019 10:15

Dankzij de bijenmotie van het CDA heeft Amstelveen nu officieel het predikaat "Bijvriendelijke gemeente" wij zijn blij dat deze motie zo snel is uitgevoerd! Lees hier meer: https://rtva.nl/2019/02/amstelveen-nu-officieel-een-bijvriendelijke-gemeente/

CDA spreekt waardering uit voor verkeersregelaars

CDA CDA Amstelveen 05-02-2019 09:38

Amstelveen - In de afgelopen periode is het een enorme drukte geweest op de kruisingen Kronenburg en Zonnestein met de Beneluxbaan. Al lang van te voren was aangekondigd dat in december2018 en januari 2019 een start met de werkzaamheden zou worden gemaakt voor de ondertunneling van de kruispunten van tramlijn 51. Ondanks de uitgebreide voorlichting vanuit de gemeente hebben gebruikers van tram- en metrohaltes en omwonenden niet kunnen bevroeden welk een impact deze start op de omgeving zou hebben. Dat wil zeggen op de autogebruikers, de fietsers en de voetgangers. Bewegwijzering en aangepaste stoplichten waren niet voldoende om alles in goede banen te leiden. Gedurende een langere periode hebben veel verkeersregelaars van Safe Traffic Streaming uit Kampen van de vroege ochtend tot aan de laatste metro/tram in de nacht paraat gestaan om alles in goede banen te leiden. Of het nu ging om bij het bijspringen bij calamiteiten, ondersteuning bieden bij het overstekenof iemand die ā€™s avonds laat zonder benzine stond uit de brand te helpen. Zij hebben dat met liefde en passie voor hun beroep gedaan, vertelden ze vorige week aan raadsleden Pier Rienks en Sandra van Engelen van het CDA. Ze doen er alles aan om hun werk goed uit te voeren. Het maakt voor hen niet uit tot hoe laat zij moeten doorwerken, waar in het land dan ook. Dat is niet onopgemerkt is gebleven. Dat bleek uit de vele waarderende opmerkingen die zij ontvingen. Daarnaast werd hen koffie, snoepjes, koekjes aangeboden om zo het werk in weer en wind te doorstaan. Ook het CDA heeft zijn oprechte waardering voor de verkeersregelaars uitgesproken: wij zijn hun veel dank verschuldigd.

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.