Mooi verslag van het debat over de #Hilversumpas in de Gooi en Eembode deze week. Een goede stap naar de realisatie van dit plan nu duidelijk is welke samenwerking er kan worden gezocht met andere stadspas-organisaties:
6 documenten
Eric Smaling over de milieu vervuiling
Eric Smaling, SP lijststrekker provinciale verkiezingen Noord-Holland, vertelt wat de SP aan de milieuvervuiling wil doen. Verder komen Schiphol, Tata Steel en de buslijnen aan de orde.
Anna de Groot over Tata Steel en Harsco
Anna de Groot, SP kandidaat provinciale verkiezingen Noord-Holland, vertelt over de vervuiling en de grafietregens rondom Tata Steel en Harsco en wat de SP daar aan wil doen.
Heidi Bouhlel over de veengebieden in Waterland
Heidi Bouhlel-Lascaris, SP kandidaat provinciale verkiezingen Noord-Holland, verteld over de problematiek in de veengebieden van waterland en wat de SP daar aan wil doen
Geen weg over de hei, maar hei over de weg | Hilversum
GroenLinks Hilversum 02-01-2019 00:00
De Gedeputeerde Staten van de provincie Utrecht nemen op 8 januari 2019 een besluit over de mogelijke aanpassing van het deel van de N201 dat zich in de provincie Utrecht bevindt. Er wordt gekozen uit vier opties, waarbij twee opties een verdubbeling van de N201 betekenen. Het besluit van de provincie Utrecht kan grote gevolgen hebben voor de eigen inwoners, maar ook voor de inwoners van de provincie Noord Holland en de betrokken gemeenten.
Over het Noord-Hollandse deel van de N201 wordt later een besluit genomen.
Lex van Waarden (GroenLinks Hilversum): “Ons standpunt is helder: geen weg over de hei, maar hei over de weg. Als de N201 wordt verbreed en een weg over de Hoorneboegse Hei wordt aangelegd, betekent dat een onherstelbare aantasting van de natuur en het landschap. Daarnaast zullen het extra verkeer en de hogere maximumsnelheid tot meer CO2-uitstoot leiden en de luchtkwaliteit verslechteren.”
“Meer asfalt is in tijden van klimaatwetten en klimaatakkoorden geen acceptabel antwoord op de vraag hoe bereikbaarheid kan worden verbeterd,” volgens Stan Poels (GroenLinks Wijdemeren). “Verbeteren van openbaar vervoer, zoals light-rail, en het fietsnetwerk zijn een veel betere oplossing. Ook voor de toekomst.”
GroenLinks Hilversum en Wijdemeren zijn van mening dat dit een zeer ongewenste ontwikkeling is. Zij roepen de Utrechtse en Noord-Hollandse bestuurders op niet te kiezen voor verbreding van de N201 en de daaraan gekoppelde weg over de hei.
[Persbericht] Geen weg over de hei, maar hei over de weg | Hilversum
GroenLinks Hilversum 02-01-2019 00:00
De Gedeputeerde Staten van de provincie Utrecht nemen op 8 januari 2019 een besluit over de mogelijke aanpassing van het deel van de N201 dat zich in de provincie Utrecht bevindt. Er wordt gekozen uit vier opties, waarbij twee opties een verdubbeling van de N201 betekenen. Het besluit van de provincie Utrecht kan grote gevolgen hebben voor de eigen inwoners, maar ook voor de inwoners van de provincie Noord Holland en de betrokken gemeenten.
Over het Noord-Hollandse deel van de N201 wordt later een besluit genomen.
Lex van Waarden (GroenLinks Hilversum): “Ons standpunt is helder: geen weg over de hei, maar hei over de weg. Als de N201 wordt verbreed en een weg over de Hoorneboegse Hei wordt aangelegd, betekent dat een onherstelbare aantasting van de natuur en het landschap. Daarnaast zullen het extra verkeer en de hogere maximumsnelheid tot meer CO2-uitstoot leiden en de luchtkwaliteit verslechteren.”
“Meer asfalt is in tijden van klimaatwetten en klimaatakkoorden geen acceptabel antwoord op de vraag hoe bereikbaarheid kan worden verbeterd,” volgens Stan Poels (GroenLinks Wijdemeren). “Verbeteren van openbaar vervoer, zoals light-rail, en het fietsnetwerk zijn een veel betere oplossing. Ook voor de toekomst.”
GroenLinks Hilversum en Wijdemeren zijn van mening dat dit een zeer ongewenste ontwikkeling is. Zij roepen de Utrechtse en Noord-Hollandse bestuurders op niet te kiezen voor verbreding van de N201 en de daaraan gekoppelde weg over de hei.