Nieuws van politieke partijen in Bunnik inzichtelijk

9 documenten

Update vanuit de fractie: Visie ‘Traverse’ deel 1 (overwegingen)

PvdA PvdA Bunnik 05-06-2023 12:11

Dankzij een motie van de fractie van P21 uit 2021 heeft de gemeente een visie opgesteld met een toekomstbeeld van de provinciale weg door het centrum van het dorp Bunnik (de Traverse). Het opstellen van een visie was al lang geleden afgesproken maar door gebrek aan geld niet van de grond gekomen. In 2021 vonden wij dat het niet langer uitgesteld kon worden. Wij wilden meewerken aan plannen van de provincie voor een doorfietsroute (Veenendaal-USP) door het centrum van het dorp, maar hadden er ook zorgen over. Voor ons was het belangrijk eerst inzicht te hebben in de integrale opgaven waar wij rekening mee moeten houden, waaronder leefbaarheid, verkeersveiligheid en het terugdringen van het autoverkeer in het algemeen.

Wij hebben erop aangedrongen dat het opstellen van de visie in samenspraak met de inwoners van Bunnik gebeurde. Er zijn 2 inspraakavonden georganiseerd en er is overleg geweest met een klankbordgroep met vertegenwoordiging vanuit een aantal belanghebbenden. We zijn er trots op dat dankzij de inzet van onze fractie en wethouder Julie d’ Hondt deze visie er gekomen is.

Een visie is geen uitgewerkt ontwerp en er zal in fases over vele jaren naartoe moeten worden gewerkt. De aanleg van de doorfietsroute zou een eerste stap in de uitvoering kunnen zijn die dankzij een provinciale subsidie op korte termijn uitgevoerd zou kunnen worden. Maar hoe zorgen wij ervoor dat er in iedere fase van de uitvoering een verbetering in de verkeersveiligheid en leefbaarheid komt, en geen verslechtering? En hoe verhoudt deze visie zich tot het nog uit te werken verkeersplan voor de hele gemeente, waaronder plannen hoe om te gaan met doorgaande verkeer op de Julianalaan naar Zeist? Deze punten willen wij nog met de wethouder en andere fracties bespreken. De visie moet bijdragen aan duurzame mobiliteit en meer ruimte voor de fiets ten opzichte van de auto. Als gemeenteraad besluiten we hierover in juni.

Arjen Hussem, Fractievoorzitter P21

Fractie blij met oproep oplossing landbouwverkeer Werkhoven

PvdA PvdA Bunnik 24-02-2023 14:16

Gisteren is er door de gehele gemeenteraad een motie aangenomen met een oproep aan het college om bij provincie Utrecht te pleiten voor een duurzame, structurele oplossing voor landbouwverkeer in Werkhoven. Omdat de snelheidslimiet op de N229 80 km/uur is (en geen 60 km/u) mag het landbouwverkeer geen gebruik maken van deze weg en moet dit verkeer door de dorpen rijden. Met dank aan werkgroep Leefbaar & Veilig Werkhoven, hebben de indieners van de motie (Fractie Visser, P21 en D66-Bunnik) de volgende overwegingen kunnen benoemen in hun pleidooi:

Door de tijd heen is het landbouwverkeer in en om Werkhoven en Cothen in intensiteit toegenomen: ook buiten de oogsttijden worden de voertuigen ingezet voor bouwprojecten en de voertuigen zijn zwaarder en breder dan vroeger het geval was. Inwoners van Werkhoven en Cothen als gevolg van doorgaand landbouwverkeer hebben dagelijks te maken met zeer onveilige verkeerssituaties, trillingen en fijnstofuitstoot van de landbouwvoertuigen. Agrariërs en loonwerkers zelf ook niet van harte door de dorpen heen rijden.

Hier kan je meer lezen over de zorgen van Leefbaar & Veilig Werkhoven. De fractie van P21 deelt deze zorgen en is daarom blij dat de motie unaniem door de gemeenteraad werd aangenomen.

P21 Ledenvergadering 20 februari

PvdA PvdA Bunnik 13-02-2020 18:48

P21 LedenvergaderingGraag nodigen we u uit voor een ledenvergadering P21 op 20 februari.

Agenda:

Verslag ALV 6 maart 2019 Afsplitsing van de P21 fractie in de gemeenteraad  (toelichting vanuit bestuur) Activiteiten  en resultaten 2019 Financieel verslag 2019 en begroting 2020 Themagroepen: opzet en eerste resultaten Themabijeenkomsten 2020: ideeën ophalen Afsluiting en borrel

Tijd: 20 februari 20.00-22.00Locatie: Paviljoen Buiten, Singel 40 A, Odijk

N.B.: Ontvangt u onze nieuwsbrief niet meer?

Op 13 februari hebben wij de laatste P21 nieuwsbrief verzonden. Om te voorkomen dat de nieuwsbrief in de spam folder belandt, kunt u het adres perspectief21@gmail.com aan uw contacten toevoegen.

6 maart: Thema-avond over duurzame mobiliteit

Perspectief 21 Perspectief 21 GroenLinks PvdA Bunnik 17-02-2019 11:25

Kiezen voor duurzame mobiliteit, betekent dat een rode loper en groene golf voor fietsers, parkeren alleen voor deelauto’s en meer OV-verbindingen rond Werkhoven, Odijk en Bunnik? Wat is het voor jou? Deel op 6 maart jouw concrete vragen of wensen over duurzame mobiliteit met bestuurders van de gemeente Bunnik en de provincie Utrecht.

Hoe willen we vervoer in de gemeente Bunnik duurzaam ontwikkelen en bijdragen aan de klimaatdoelstellingen? We laten de sprekers aan het woord en de aanwezigen kunnen met hen in discussie gaan. In deze gemeente spelen veel vraagstukken rond mobiliteit.

Wat kunnen we doen aan goede fietsverbindingen? Kun je als voetganger en fietser veilig naar de winkels? Mag de parkeernorm omlaag? Betekent de ontwikkeling van station Bunnik tot OV-knooppunt dat er ook een sneltramverbinding naar de Uithof moet komen, of volstaat een doorgaand fietspad? Wanneer kun je als scholier uit Werkhoven met de bus naar Zeist? Blijft de file op de provinciale weg in de spits voor de A12? En krijgen OV en fiets meteen voorrang als Odijk-West wordt aangelegd? De bereikbaarheid van Bunnik kunnen we op veel manieren vormgeven. Hoe voorkomen we dat Bunnik dicht slibt?

De lokale partij P21 organiseert op woensdag 6 maart een thema-avond over deze onderwerpen Statenlid met Julie d’Hondt (PvdA) en David Oude Wesselink (GroenLinks) en wethouder Jorrit Eijbersen (De Liberalen). De eerste twee personen zijn kandidaat voor de Provinciale Verkiezingen op 20 maart a.s.  Zij gaan met jou in gesprek over de visie van de gemeente en provincie. Wat zijn de huidige plannen over toekomst mobiliteit en wat kan daar nog beter? Geef je mening aan hen mee op de avond zelf, of vooraf via het aanmeldformulier.

P21-bestuurslid en cabaretier Vincent Bijlo begeleidt de discussie op zijn eigen wijze.

Aanmelding vooraf wordt op prijs gesteld.

De avond begint om 20.00 uur, inloop om 19:45 uur. We sluiten rond 22:00 uur af met een drankje. Adres: Vroeg, Achterdijk 1, Bunnik, waar mobiliteit van dichtbij te aanschouwen is.

Vooraf, van 19.00 tot 19.45 is er een korte ledenvergadering van P21. Op de agenda staat onder meer de financiële rapportage over 2018. Omdat het een verkiezingsjaar betrof, waren aanzienlijk hogere uitgaven dan andere jaren.

6 maart: Thema-avond over duurzame mobiliteit

PvdA PvdA GroenLinks Bunnik 17-02-2019 11:25

Kiezen voor duurzame mobiliteit, betekent dat een rode loper en groene golf voor fietsers, parkeren alleen voor deelauto’s en meer OV-verbindingen rond Werkhoven, Odijk en Bunnik? Wat is het voor jou? Deel op 6 maart jouw concrete vragen of wensen over duurzame mobiliteit met bestuurders van de gemeente Bunnik en de provincie Utrecht.

Hoe willen we vervoer in de gemeente Bunnik duurzaam ontwikkelen en bijdragen aan de klimaatdoelstellingen? We laten de sprekers aan het woord en de aanwezigen kunnen met hen in discussie gaan. In deze gemeente spelen veel vraagstukken rond mobiliteit.

Wat kunnen we doen aan goede fietsverbindingen? Kun je als voetganger en fietser veilig naar de winkels? Mag de parkeernorm omlaag? Betekent de ontwikkeling van station Bunnik tot OV-knooppunt dat er ook een sneltramverbinding naar de Uithof moet komen, of volstaat een doorgaand fietspad? Wanneer kun je als scholier uit Werkhoven met de bus naar Zeist? Blijft de file op de provinciale weg in de spits voor de A12? En krijgen OV en fiets meteen voorrang als Odijk-West wordt aangelegd? De bereikbaarheid van Bunnik kunnen we op veel manieren vormgeven. Hoe voorkomen we dat Bunnik dicht slibt?

https://www.p21.nl/6-maart-thema-avond-over-duurzame-mobiliteit/

De lokale partij P21 organiseert op woensdag 6 maart een thema-avond over deze onderwerpen Statenlid met Julie d’Hondt (PvdA) en David Oude Wesselink (GroenLinks) en wethouder Jorrit Eijbersen (De Liberalen). De eerste twee personen zijn kandidaat voor de Provinciale Verkiezingen op 20 maart a.s.  Zij gaan met jou in gesprek over de visie van de gemeente en provincie. Wat zijn de huidige plannen over toekomst mobiliteit en wat kan daar nog beter? Geef je mening aan hen mee op de avond zelf, of vooraf via het aanmeldformulier.

P21-bestuurslid en cabaretier Vincent Bijlo begeleidt de discussie op zijn eigen wijze.

Aanmelding vooraf wordt op prijs gesteld.

De avond begint om 20.00 uur, inloop om 19:45 uur. We sluiten rond 22:00 uur af met een drankje. Adres: Vroeg, Achterdijk 1, Bunnik, waar mobiliteit van dichtbij te aanschouwen is.

Vooraf, van 19.00 tot 19.45 is er een korte ledenvergadering van P21. Op de agenda staat onder meer de financiële rapportage over 2018. Omdat het een verkiezingsjaar betrof, waren aanzienlijk hogere uitgaven dan andere jaren.

P21 Blog: Bunnik gaat massaal meefietsen op 4 november op de DagWegDag!

PvdA PvdA Bunnik 01-11-2018 07:35

 

https://www.p21.nl/p21-blog-bunnik-gaat-massaal-meefietsen-op-4-november-op-de-dagwegdag/https://www.p21.nl/p21-blog-bunnik-gaat-massaal-meefietsen-op-4-november-op-de-dagwegdag/

Inge Verhoef, Raadslid P21:

’s Morgens als ik wakker word en het raam openzet is het eerste wat ik hoor meestal de duif. Daarna komt de ekster, dan de mees, en als het meezit laat de merel ook nog even van zich horen. Op de achtergrond het prachtige geruis van de snelweg. De kinderen naar school gebracht, de hardloopschoenen aan, en dan met wat andere moeders een krap uurtje joggen langs de Kromme Rijn. Hoe dichter we de snelweg naderen, hoe harder de waterval klatert. Het blijft een surrealistisch geluid, in dat prachtige landschap van Amelisweerd. We lachen erom.

Zo grappend kun je heel goed leven met een snelweg. Je moet wel. Het wordt anders als ik me bedenk dat mijn longen tijdens het hardlopen wijd openstaan en zich tot in het diepste van mijn vezels vullen met roetdeeltjes. Die gedachte zet ik gauw weer overboord; focus op het mooie landschap!

En toen, kwamen de plannen van Rijkswaterstaat om de snelweg te verbreden. Wrede en ongezonde plannen, waarbij eerder dit jaar ook nog eens bleek dat er duizenden bomen meer gekapt moeten worden dan eerder gedacht. Dat er een fileprobleem is op de Ring Utrecht is een feit. Maar we gaan dat niet oplossen met een miljardenproject dat ten koste gaat van de bewoners, de natuur, de luchtkwaliteit en de recreatie.

De actiegroep Snelwegen Utrecht komt met een veel beter plan: laten we een snelheidslimiet invoeren van 80 km/uur. Zij rekenden uit dat de doorstroming dan veel beter wordt, net als de luchtkwaliteit en de geluidsbelasting.

Een punt waar ik mij hard voor maak: we moeten ervoor zorgen dat we geen enkele boom meer onnodig kappen. Waarom? Dit heeft direct te maken met het klimaatprobleem. Keer op keer wijzen wetenschappers erop dat bomen – en ander groen- enorm bijdragen aan het tegengaan van klimaatverandering. Logisch: ze hebben CO2 nodig om te groeien. We hebben op dit moment alle beetjes nodig om klimaatverandering tegen te gaan: bomen, zonnepanelen, windmolens, warmtepompen, en noem maar op. Ik vind het mooi om te zien dat steeds meer mensen in beweging komen.

Minder fraai is dat onze eigen Rijksoverheid zich daar niets van aan trekt. Zij denken files op te lossen met meer asfalt terwijl er genoeg duurzame opties zijn. Opties die de bomen in Amelisweerd laten staan. Deze bomen zijn al tientallen, sommigen honderden jaren oud. Als we deze bomen kappen duurt het ook weer tientallen jaren voordat we weer dezelfde hoeveelheid CO2 vastgelegd hebben. RWS belooft wel natuurcompensatie, maar dat lost niet op dat we dan inmiddels de CO2 al hebben uitgestoten en we krijgen er jonge boompjes voor terug die bij lange na niet de andere voordelen hebben van volwassen bomen: koelte, luchtzuivering, en een schuilplek voor de dieren van Amelisweerd. Want ook de duif, de ekster, de mees en de das zijn het niet eens met onze minister!

Laten we met alle Bunnikers meefietsen op 4 november!

Voor het programma van de Dag We Dag zie https://www.beschermhetbos.nl/project/fietsdemonstratie/.

Informatiebijeenkomst van Kerngroep Ring Utrecht - Stop verbreding A27 | Bunnik

GroenLinks GroenLinks Bunnik 29-05-2017 00:00

Uitnodiging woensdag 7 juni informatiebijeenkomstTijd: 20.00 – 22.00 uur Locatie: Milieucentrum Utrecht, Oude Gracht 60, UtrechtLaat even weten of je komt, schrijf je in via: kru@snelwegen-utrecht.nl
 

Hierbij nodigt de Kerngroep Ring Utrecht, het samenwerkingsverband van Utrechtse Milieu- en bewonersorganisaties, jullie van harte uit voor deze Informatiebijeenkomst.  We zullen jullie informeren over hoe het ervoor staat met het juridische traject bij de Raad van State. Daarnaast is er gelegenheid om dieper in het onderzoek te duiken van Decisio over de Maatschappelijke Kosten en Baten Analyse. Voor onder andere dit onderzoek hebben we immers van jullie via de crowdfundingscampagne 15 tegen 14  massale financiële ondersteuning gekregen.  Last but not least willen we graag met jullie bespreken wat voor verdere acties we samen kunnen ondernemen. 

Brief naar informateur nieuw kabinet: schort verbreding Ring Utrecht op
In deze brief vragen wij de verbreding uit te stellen en alternatieven te onderzoeken. Waarom? Het plan betekent een nieuwe aanslag op het natuurgebied Amelisweerd en vergroot de verkeersoverlast in en rond Utrecht. De files zullen alleen maar toenemen omdat het autoverkeer bij de op- en afritten vast zal lopen. Uitstel kan het Rijk grote maatschappelijke en financiële winst opleveren.  We pleiten voor grootscheepse inzet van openbaar vervoer en (elektrische) fiets. Ook is 2x6 binnen de bak niet goed onderzocht.
 
Brochure laat ander perspectief zien Feiten vragen ander perspectief en nieuwe keuzes. In deze brochure prikt de Kerngroep Ring Utrecht  een aantal aannames door van het Ministerie van Infra & Milieu, met cijfers en analyse. Een voorbeeld is de aanname over het verkeer, waarmee I&M de verbreding wil  onderbouwen.  Het verkeer zal  beter doorstromen en Utrecht zal  beter bereikbaar zijn, als het project wordt uitgevoerd. Dat is wat ze beweren. Ze berekenen dit  met behulp  van verkeersmodellen waarin vooral wordt uitgegaan van snelwegen. Er wordt onvoldoende rekening gehouden met de beperkte capaciteit van de wegen en de parkeergelegenheid in de stad, de dorpen, op de Uithof, enzovoort En wat zie je dan? Dat de files op de snelweg zich verplaatsen. En dat de wegen in de stad  nog veel erger vastlopen dan nu.  Zo worden er 7 “fabels” van I&M doorgelicht.  Lees hier de brochure! Je kunt hem downloaden.
 

“Verbreding A27 nog geen gelopen race” | Bunnik

GroenLinks GroenLinks Bunnik 01-03-2017 00:00

Zondagmiddag 19 februari organiseerde GroenLinks afdeling Bunnik een discussiebijeenkomst over de verbreding van de A27 bij Amelisweerd. Kandidaat kamerlid en actiegroepen concludeerden daar dat de verbreding van de A27 nog geen gelopen race is. De aanleg van de verbreding van de A27 bij Amelisweerd kan nog steeds van tafel, ondanks de suggestie van het tegendeel in de officiële mededelingen van het ministerie van Infrastructuur en Milieu.

 

De bijeenkomst was goed bezocht met circa 20 deelnemers waaronder kandidaat GroenLinks kamerlid Huib van Essen (nu nog lid van de Provinciale Staten van Utrecht) en twee woordvoerders van de gezamenlijke actiecomités verenigd in de Kerngroep Ring Utrecht, Jan Korff de Gidts en Jos Kloppenborg.

De hoofdconclusie van de bijeenkomst was dat de aanleg van de verbreding van de A27 bij Amelisweerd nog steeds van tafel kan, ondanks de suggestie van het tegendeel in de officiële mededelingen van het ministerie van Infrastructuur en Milieu. Allereerst loopt op dit moment nog de bezwaarprocedure bij de Raad van State. Daarnaast is het ook mogelijk om het plan via de politieke weg tegen te houden. Wanneer na de verkiezingen een nieuw regeerakkoord gesloten moet worden, is het te verwachten dat politieke partijen die tegen dit plan zijn dit plan in de onderhandelingen brengen.

 

Impact op Ruimte, Natuur en milieu

De impact op de natuur en landschap is een van de meest zichtbare effecten: er zullen aan weerszijden van de huidige bak in Amelisweerd in totaal bijna 1000 bomen worden gekapt  en daarmee weer een stuk park, bos en oeverlandschap rond de Kromme Rijn worden opgeofferd. De voorgestelde overkapping van een deel van de verbrede bak is daarbij een schamel doekje voor het bloeden: op de overkapping mogen om technische redenen geen grote bomen groeien. Daarnaast zal de overkapping hoger liggen dan het omringende bos en er zullen dus ook nog maatregelen nodig zijn om het landschappelijk aan te sluiten. 

De Kerngroep Ring Utrecht heeft een animatie gemaakt [zie ook: www.facebook.com/krachtvanutrecht] die laat zien hoeveel ruimte de nieuwe weg zal innemen en wat de impact is op het landschap. Om de effecten op het leefmilieu te verhelpen zijn daarnaast nog extra geluidschermen nodig. Voor de luchtkwaliteit heeft het plan tot gevolg dat de verbeteringen die de afgelopen jaren in regio en stad Utrecht geboekt werden (o.a. d.m.v. de milieuzone en snelheidsbeperking voor lokaal verkeer op de ring) weer teniet worden gedaan. 

 

Kosten

Het plan kost veel overheidsgeld: voor de verbreding en de uitbreiding van de knooppunten Lunetten en Rijnsweerd is 1,2 miljard Euro nodig. 

Kloppenborg merkt op dat dit bedrag nog los staat van het financiële risico door complicaties bij de ingrepen rond de tunnelbak door het bos.  Vanwege de verdiepte ligging is onder een deel van het tracé folie aangelegd om het grondwater tegen te houden. ‘Technische studies laten zien dat het risico groot is dat dit folie lek raakt. Als dat gebeurt zijn nog meer maatregelen zoals extra pompen nodig om te voorkom dat de bak een heel duur kanaal wordt in plaats van een weg’, zegt Korff de Gidts. 

 

1,2 miljard euro is natuurlijk een enorm bedrag

Een van de discussiepunten tijdens de middag was dan ook het economisch nut van deze uitgave. Het CPB heeft de minister eerder al gezegd dat het niet rendabel is het fileprobleem op deze dure manier te proberen op te lossen. Bovendien, zo liet Jan Korff de Gidts zien, wordt het probleem van de verkeersopstopping verplaatst van de snelweg zelf naar de op- en afritten rond de Uithof, Rijnsweerd en De Bilt. Een probleem dat dan op het bord van provincie en gemeente komt om opgelost te worden. Korff de Gidts legde uit dat de verkeerspleinen Lunetten en Rijnsweerd op het Prins Clausplein gaan lijken om de capaciteit van 150 000 naar 300 000 voertuigen per etmaal te vergroten.

Korff de Gidts: “Uit verkeersonderzoek is gebleken dat de verhouding van verkeer verdeeld over lokaal-regionaal-doorgaand op dit stuk weg ongeveer 1/3-1/3-1/3 is: slechts 27% van het verkeer is landelijk doorgaand verkeer. De A27, zou dus ook A27% genoemd kunnen worden.’ ‘Dit betekent in de ogen van de Kracht van Utrecht dan ook dat de oplossing van het fileprobleem veel beter in terugdringen van het lokale en regionale autoverkeer gezocht kan worden. Als daar meer mensen met OV of de fiets naar zijn of haar bestemming in de stad, De Uithof of omliggende kernen zou gaan is deze bottleneck van de kaart en wordt het probleem niet als een olievlek van auto’s uitgesmeerd, maar juist duurzaam aangepakt.” 

“Uit gesprekken met Universiteit en bedrijven in de regio concluderen we dat er veel animo is om werknemers op andere manier van en naar hun werk te laten komen: de lease auto wordt door bepaalde bedrijven in Rijnsweerd zoals ASR inmiddels als ‘old school’ beschouwd: veel liever ziet men oplossingen in een combinatie van fiets en flexibele mobiliteit.”

Van Essen bevestigt dat de oplossing het beste in regionale samenwerking met steun van het Rijk bereikt kan worden: bedrijven, onderwijsinstellingen, provincie en gemeente zijn allemaal van goede wil. Het is contraproductief dat het Rijk dit plan tegen die stroom in zo wil doordrukken.

 

Kortom, bewoners van de regio kunnen op minstens twee manieren hun steentje bijdragen aan een duurzamere oplossing en voorkomen dat de A27 voor de tweede keer in de geschiedenis een deel van Amelisweerd opslokt: op een partij stemmen die dit vanuit de Tweede Kamer kan tegenhouden en zo veel mogelijk met de fiets of OV te reizen in plaats van op de ring aan te sluiten.

Verbreding A27: de enige uitweg?! | Bunnik

GroenLinks GroenLinks Bunnik 12-02-2017 00:00

Afgelopen maand heeft minister Schultz van Infrastructuur en Milieu voorgesteld om de snelweg A27 bij Amelisweerd te verbreden van 10 naar 14 rijstroken. Het voorstel roept heftige discussie op.  Veel betrokkenen zoals de gemeenten Utrecht en Bunnik en lokale milieu- en bewonersorganisaties verenigd in de Kerngroep Ring Utrecht hebben forse kritiek op dit plan. 

Op zondag 19 februari organiseert GroenLinks Bunnik een bijeenkomst over de verbreding.

Afgelopen maand heeft minister Schultz van Infrastructuur en Milieu voorgesteld om de snelweg A27 bij Amelisweerd te verbreden van 10 naar 14 rijstroken. Met dit voorstel wil de minister de verkeersopstoppingen op de Ring van Utrecht verminderen. 

Het voorstel roept heftige discussie op.  Veel betrokkenen zoals de gemeenten Utrecht en Bunnik en lokale milieu- en bewonersorganisaties verenigd in de Kerngroep Ring Utrecht hebben forse kritiek op dit plan. Het project zal ten koste van natuur en milieu in Utrecht Oost en de gemeente Bunnik. Het plan kost ook veel belastinggeld: ruim 1 miljard euro, en dat terwijl eerdere studies laten zien dat meer asfalt geen oplossing is voor het fileprobleem: verbrede wegen trekken meer auto's aan en de Ringweg zal bij het volgende knooppunt opnieuw dichtslibben.

De bevolking steunt het protest massaal: in korte tijd brachten bijna 1500 mensen meer dan €40.000 bij elkaar om onafhankelijk onderzoek naar nut en noodzaak van het plan te laten doen. Ook Provincie Utrecht vindt dat de verbreding niet goed is onderbouwd.

GroenLinks Bunnik organiseert samen met Kerngroep Ring Utrecht op zondag 19 februari aanstaande een discussiebijeenkomst over de verbreding van de A27.  Diverse sprekers zullen hun visie geven op de achtergrond van het plan, de argumenten voor en tegen en de mogelijke alternatieven. Als spreker is onder andere uitgenodigd Huib van Essen, kandidaat-kamerlid voor Groen Links. Van Essen is nu Statenlid voor de provincie Utrecht en heeft veel ervaring op het gebied van duurzame mobiliteit. 

Wat: discussiebijeenkomst verbreding A27 Datum: zondag 19 februari 2017, 15.00-17.00 Locatie: De Deel, Kampweg 2, Bunnik

Doe vooral mee in de discussie!

Aanmelden Om verzekerd te zijn van een zitplaats kuun je je aanmelden via: https://tinyurl.com/A27bunnik

De Kerngroep Ring Utrecht is een samenwerking tussen Utrechtse bewonersgroepen die tegen de verbreding van de A27 zijn. Op deze wijze zorgen zij ervoor dat de acties tegen de verbreding elkaar versterken.

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.