Nieuws van politieke partijen in Amsterdam Nieuw-West over GroenLinks inzichtelijk

5 documenten

Groenlinks nieuw-west zet zich in voor duurzame mobiliteit | Amsterdam Nieuw-West

GroenLinks GroenLinks Amsterdam Nieuw-West 17-12-2019 00:00

Deze stadsdeelcommissievergadering is er gevraagd en ongevraagd advies ingediend over duurzaam vervoer. Ons commissielid Sarah Biddle heeft in samenwerking met de fietsersbond het initiatief genomen om in alle gebieden van Nieuw-West een schouw te organiseren betreft gevaarlijke knelpunten betreft veiligheid, fietsparkeren, achterstallig onderhoud en de bereikbaarheid en kwaliteit van fietsroutes. Deze keer is er ingezoomd op het gebied Slotervaart. 

Verder heeft Sarah Biddle een advies ingediend om te voorkomen dat er middels het doortrekken van de Noord-Zuidlijn een onnodige toeristenlijn over het treintraject richting Schiphol wordt aangelegd om daarmee te voorkomen dat het groene gebied de Oeverlanden onder druk komt te staan. Verder juichen wij het advies betreft duurzaam taxivervoer, ook voor Nieuw-West, door het dagelijks bestuur toe. Juist met het grote aantal taxichauffeurs dat woonachtig is in Nieuw-West is het essentieel om de voorgestelde maatregelen ook buiten de ring door te voeren. 

Slotervaart fiets door.

Met dit advies en het begeleidende rapport wil de fractie van GroenLinks het fietsen in Nieuw-West onder de aandacht brengen. Fietsen biedt veel voordelen: het is gratis, het is groen en het is gezond. Wij zijn van plan om door heel Nieuw-West te gaan fietsen en een inventarisatie te maken van de volgende aandachtspunten:  

Veiligheid we inventariseren plekken waar de verkeersveiligheid onder druk staat. · Bereikbaarheid en kwaliteit routes we inventariseren plekken waar de bereikbaarheid van OV, voorzieningen onvoldoende is en/of waar de routes onduidelijk of van slechte kwaliteit zijn. Onderhoud we inventariseren plekken waar de fietspaden in slechte staat verkeren. Fietsparkeren we inventariseren problemen met fietsparkeren.

Advies Met genoegen bieden wij het stadsdeelbestuur het bijgevoegde rapport aan met daarbij het advies om binnen acht weken een reactie op het rapport uitgesplitst per plek naar de stadsdeelcommissie te sturen. In de reactie kunnen voorgenomen maatregelen worden toegelicht òf kan het dagelijks bestuur uitleggen waarom er voor deze plek geen maatregelen worden getroffen.

Adviesaanvraag GroenLinks Nieuw-West autoluw | Amsterdam Nieuw-West

GroenLinks GroenLinks PvdA Amsterdam Nieuw-West 15-10-2019 00:00

GroenLinks Nieuw-West onderschrijft het belang van de agenda autoluw. In een steeds drukker wordende stad met openbare ruimte die daardoor intensiever gebruikt wordt, is het essentieel om autogebruik te verminderen en maatregelen te nemen om bewoners te stimuleren om meer gebruik te maken van fiets en ov. In de voorgestelde maatregelen missen we een aantal keer een concrete uitwerking en/of tijdspad. Daarom hebben we in dit advies een aantal aanvullingen opgenomen. Verder zijn een aantal verkeerssituaties in de stadsdeelcommissie al besproken en behandeld en is er op basis van deze behandeling en input van bewoners eerder advies gegeven. De voorgestelde maatregelen betreft Osdorp behandelen we in en een apart advies. Lees hieronder de adviezen over de volgende thema's, proces, verkeersveiligheid en openbaar vervoer. 

Adviezen voor het proces

GroenLinks Nieuw-West onderschrijft het belang van het de agenda autoluw maar wil dit ook graag als kunnen monitoren. Daarom dienen wij voor het proces de volgende twee adviezen in.

Advies 1. Nadere uitwerking en tijdspad voor maatregelen in autoluwe straten

De stadsdeelcommissie wenst graag een nadere uitwerking en een tijdspad te ontvangen betreffende de maatregelen in de genoemde autoluwe straten, Jan Tooropstraat / Postjesweg, Tussen Meer en Vlaardingenlaan / Overschiestraat. Deze maatregelen vallen onder het kopje Nu, echter ontbreekt informatie over wat de maatregelen precies omvatten en wanneer deze uitgevoerd gaan worden.

Advies 2. Informatie mobiliteitsplan Nieuw-West

De stadsdeelcommissie wenst graag nauw betrokken te worden bij het mobiliteitsplan Nieuw-West. Wij ontvangen graag:

Een tijdspad voor het document, bijvoorbeeld data voor de conceptversie, periode voor advisering en de definitieve versie. Regelmatig updates over de voortgang. Eerste (concept)versie zodra deze beschikbaar is. Adviezen voor een verkeersveilig nieuw-west

Zoals in de inleiding al is beschreven wordt het ook in Nieuw-West steeds drukker met auto’s en fietsers. Hiervoor zijn in Nieuw West extra verkeersremmende maatregelen en doorstromingsmateregelen nodig. Lees hieronder welke maatregelen we in Nieuw-West voorstellen. 

Advies 3. Verkeersremmende maatregelen Sloten en Nieuw Sloten

Om ervoor te zorgen dat doorgaand verkeer via het hoofdnet verloopt en niet meer door Sloten en Nieuw Sloten, moeten verkeersremmende maatregelen worden genomen in samenhang.

Advies 4. Pilot verkeersremmende maatregelen Sloten en Nieuw Sloten NB. In plaats van verkeersremmende maatregelen in te voeren, is dit advies erop gericht een pilot te doen met dezelfde uitgangspunten als genoemd in advies 3.

Advies 5. Doorstroming naar de A9 via de Amsterdamse baan/S106 verbeteren Verkeer vanuit De Aker en Osdorp moet via het hoofdnet goed aangesloten zijn op de omliggende snelwegen. De doorstroming naar de A9 via de Amsterdamse baan/S106 laat op dit moment te wensen over.

Advies 6. Verkeersremmende maatregelen Burgemeester Vening Meineszlaan Deze straat behoort niet tot het hoofdnet Auto, maar is niet autoluw. De straat is druk en de auto’s rijden er hard. De straat is ook krap, waardoor je als fietser met al die hard rijdende auto's in de verdrukking komt.

Advies 7. Verkeersremmende maatregelen Johan Jongkindstraat / Comeniusstraat Deze straat behoort niet tot het hoofdnet Auto, maar is niet autoluw. De straat is druk en de auto’s rijden er hard. De straat is ook krap, waardoor je als fietser met al die hard rijdende auto's in de verdrukking komt.

Adviezen nieuw-west en openbaarvervoer

Nieuw-West hoort bij Amsterdam, maar om de stad autoluw te maken zullen we moeten investeren in openbaar vervoer. GroenLinks adviseert op basis van de agenda autoluw de volgende twee adviezen. GroenLinks blijft zich  deze adviezen pleiten voor de terugkomst van lijn 21 en zal zich hiervoor blijven inzetten. Lees de eerder aangenomen adviezen hier over lijn 21 hier.

Advies 8. Oost-West Metro

In de stukken wordt voorgesteld om de oost-west tramverbindingen te optimaliseren en versnellen middels een aantal kleine ingrepen. Om de stad leefbaar en toegankelijk te houden en een echt snel en hoogwaardig alternatief te bieden betreft de oost-west verbinding adviseert de stadsdeelcommissie om een metrolijn (kan grotendeels ook bovengronds, wat de aanleg versnelt) aan te leggen. Een voorgesteld traject loopt vanaf IJburg naar Osdorp de Aker. Middels de te voltooien Westtangent is er al een snelle verbinding vanuit het stadsdeel Nieuw-West naar Schiphol. Het doortrekken van de Noord-Zuidlijn naar Schiphol gaat dus met name de toeristenstroom versterken en voegt voor de inwoners van de westkant van Amsterdam niet veel verbetering toe qua ov. Verder ben je met de huidige verbindingen (zonder gebruik te maken van een trein) op het voorgestelde traject bijna anderhalf uur onderweg. Dus om passagierscapaciteit te verhogen en een sneller alternatief aan te kunnen bieden is het essentieel dat er werk wordt gemaakt van een Oost-West Metro. De stadsdeelcommissie heeft begin 2019 al geadviseerd over mogelijke verbeteringen op het gebied van openbaar vervoer en dit was één van de toen aanbevolen punten. Op de langere termijn is een metroverbinding essentieel voor het ontsluiten van Amsterdam en de metropoolregio.

Advies 9. Goedkoper ov buiten de Ring

In de gemeenteraad is een motie van PvdA en GroenLinks aangenomen waarin de wethouder wordt opgeroepen om prijsverlagingen voor ov buiten de ring te onderzoeken. De bewoners van Zuidoost, Nieuw-West en Noord zijn relatief veel geld kwijt aan openbaar vervoer omdat ze op een grotere afstand van het centrum wonen. Reizen met het openbaar vervoer is in Amsterdam relatief duur: gemiddeld 87,50 euro per maand. In Europa zijn alleen Londen, Dublin en Keulen duurder. Steden als Berlijn, Manchester, Kopenhagen en Bordeaux zijn een stuk goedkoper. Juist mensen die veel gebruik maken van het ov, omdat ze aan de rand van de stad wonen, hebben vaak een wat krappere beurs. Het is niet meer dan logisch dat als de gemeente van mensen vraagt dat ze meer gebruik maken van het ov, ze ook gaat kijken naar de tarieven. De vervuiler moet gaan betalen, met als gevolg dat de auto duurder wordt. Het ov moet je dan stimuleren, niet alleen door meer metro- en tramlijnen, maar ook door lagere ritprijzen. In Amsterdam geldt bij het GVB overal in de stad hetzelfde basis- en kilometertarief. In een stad als Hamburg bestaat een systeem van ringen: hoe verder weg van het centrum hoe lager het tarief. De stadsdeelcommissie roept op om zo snel mogelijk werk te maken van het invoeren van een soortgelijk systeem voor Amsterdam. Juist in de wijken Zuidoost, Noord en Nieuw-West wonen en meer mensen met lagere inkomens. Ook voor deze groepen willen we Amsterdam inclusief, toegankelijk en betaalbaar houden.

Bewoners blij en trots met advies van GroenLinks over het autoluw maken van Nieuw-West | Amsterdam Nieuw-West

GroenLinks GroenLinks PvdA Amsterdam Nieuw-West 15-10-2019 00:00

GroenLinks Nieuw-West onderschrijft het belang van de agenda autoluw. In een steeds drukker wordende stad met openbare ruimte die daardoor intensiever gebruikt wordt, is het essentieel om autogebruik te verminderen en maatregelen te nemen om bewoners te stimuleren om meer gebruik te maken van fiets en ov. In de voorgestelde maatregelen missen we een aantal keer een concrete uitwerking en/of tijdspad. Daarom hebben we in dit advies een aantal aanvullingen opgenomen. Verder zijn een aantal verkeerssituaties in de stadsdeelcommissie al besproken en behandeld en is er op basis van deze behandeling en input van bewoners eerder advies gegeven. De voorgestelde maatregelen betreft Osdorp behandelen we in en een apart advies. Met dit advies sluiten we aan bij de zorgen van bewoners die zijn komen inspreken Lees hieronder de spreektekst de adviezen over de volgende thema's, proces, verkeersveiligheid en openbaar vervoer.  Lees hieronder de spreektekst en het advies.

Spreektekst

De stadsdeelcommissie onderschrijft het belang van de agenda autoluw. In een steeds drukker wordende stad met openbare ruimte die daardoor intensiever gebruikt wordt, is het essentieel om autogebruik te verminderen en maatregelen te nemen bewoners te stimuleren om meer gebruik te maken van fiets en ov.

Al eerder in de stadsdeelcommissie hebben we vastgesteld dat de agenda autoluw voor Nieuw-West betekent dat we auto’s minder door woonwijken willen laten rijden.

Dit was op de vergadering van 23 april over het verlagen van de vergunningenplafonds. Een ruime meerderheid van deze commissie heeft zich toen achter het volgende geschaard:   “In het kader van autoluw is het in Nieuw-West geen streven om de auto van straat te halen maar deze op de juiste plek te laten rijden (van secundair wegennet naar hoofdnet) en voldoende ruimte te hebben voor groen en spelen”

Het is nu onze taak om aan dit uitgangspunt handen en voeten te geven. De Agenda Autoluw maakt hiermee een begin en zet goede beleidslijnen uit, maar voor Nieuw-West staan er weinig echt concrete maatregelen in. Ons stadsdeel moet voor de uitwerking van de plannen wachten op het mobiliteitsplan Nieuw-West, dat al eerder door de heer Bobeldijk is aangekondigd. Daarnaast worden drie autoluwe straten genoemd waar de openbare ruimte meer ingericht kan worden voor de voetgangers, fietsers en ov. Met name Tussen Meer is van belang en daar hebben wij ook al eerder voorstellen voor gedaan. Wij juichen het voornemen om Tussen Meer meer autoluw in te richten toe. Voor zowel het mobiliteitsplan als voor de genoemde autoluwe straten is de informatie in de Agenda Autoluw summier. In twee adviezen roepen wij daarom op om de stadsdeelcommissie meer duidelijkheid te geven over de concrete uitwerking en een tijdspad.

Verder dienen wij vijf adviezen in die als input moeten dienen voor het mobiliteitsplan Nieuw-West en twee adviezen met betrekking tot het openbaar vervoer. Daarover zal mijn collega Pieter het woord voeren.

De vijf adviezen zal ik nu kort toelichten. Het gaat over straten die nog NIET autoluw zijn, maar die ook niet tot het hoofdnet behoren. Het zijn dus straten dwars door woonwijken waar veel doorgaand verkeer rijdt, terwijl deze straten bedoeld zijn voor bestemmingsverkeer, dus om woonwijken te ontsluiten. Advies 3 en 4 zijn gericht op het terugdringen van doorgaand verkeer door Sloten en Nieuw Sloten. Advies 5 roept er toe op om de doorstroming op het hoofdnet richting de A9 te verbeteren. Advies 6 gaat over verkeersremmende maatregelen op de Burg Vening Meineszlaan en advies 7 over verkeersremmende maatregelen op de Johan Jongkindstraat / Comeniusstraat. Beide straten zijn straten door woonwijken waar veel en hard gereden wordt.

Met deze adviezen willen wij een bijdrage leven tot een gezonder en meer leefbaar stadsdeel.

  Adviezen voor het proces

GroenLinks Nieuw-West onderschrijft het belang van het de agenda autoluw maar wil dit ook graag als kunnen monitoren. Daarom dienen wij voor het proces de volgende twee adviezen in.

Advies 1. Nadere uitwerking en tijdspad voor maatregelen in autoluwe straten

De stadsdeelcommissie wenst graag een nadere uitwerking en een tijdspad te ontvangen betreffende de maatregelen in de genoemde autoluwe straten, Jan Tooropstraat / Postjesweg, Tussen Meer en Vlaardingenlaan / Overschiestraat. Deze maatregelen vallen onder het kopje Nu, echter ontbreekt informatie over wat de maatregelen precies omvatten en wanneer deze uitgevoerd gaan worden.

Advies 2. Informatie mobiliteitsplan Nieuw-West

De stadsdeelcommissie wenst graag nauw betrokken te worden bij het mobiliteitsplan Nieuw-West. Wij ontvangen graag:

Een tijdspad voor het document, bijvoorbeeld data voor de conceptversie, periode voor advisering en de definitieve versie. Regelmatig updates over de voortgang. Eerste (concept)versie zodra deze beschikbaar is. Adviezen voor een verkeersveilig nieuw-west

Zoals in de inleiding al is beschreven wordt het ook in Nieuw-West steeds drukker met auto’s en fietsers. Hiervoor zijn in Nieuw West extra verkeersremmende maatregelen en doorstromingsmateregelen nodig. Lees hieronder welke maatregelen we in Nieuw-West voorstellen. 

Advies 3. Verkeersremmende maatregelen Sloten en Nieuw Sloten

Om ervoor te zorgen dat doorgaand verkeer via het hoofdnet verloopt en niet meer door Sloten en Nieuw Sloten, moeten verkeersremmende maatregelen worden genomen in samenhang.

Advies 4. Pilot verkeersremmende maatregelen Sloten en Nieuw Sloten NB. In plaats van verkeersremmende maatregelen in te voeren, is dit advies erop gericht een pilot te doen met dezelfde uitgangspunten als genoemd in advies 3.

Advies 5. Doorstroming naar de A9 via de Amsterdamse baan/S106 verbeteren Verkeer vanuit De Aker en Osdorp moet via het hoofdnet goed aangesloten zijn op de omliggende snelwegen. De doorstroming naar de A9 via de Amsterdamse baan/S106 laat op dit moment te wensen over.

Advies 6. Verkeersremmende maatregelen Burgemeester Vening Meineszlaan Deze straat behoort niet tot het hoofdnet Auto, maar is niet autoluw. De straat is druk en de auto’s rijden er hard. De straat is ook krap, waardoor je als fietser met al die hard rijdende auto's in de verdrukking komt.

Advies 7. Verkeersremmende maatregelen Johan Jongkindstraat / Comeniusstraat Deze straat behoort niet tot het hoofdnet Auto, maar is niet autoluw. De straat is druk en de auto’s rijden er hard. De straat is ook krap, waardoor je als fietser met al die hard rijdende auto's in de verdrukking komt.

Adviezen nieuw-west en openbaarvervoer

Nieuw-West hoort bij Amsterdam, maar om de stad autoluw te maken zullen we moeten investeren in openbaar vervoer. GroenLinks adviseert op basis van de agenda autoluw de volgende twee adviezen. GroenLinks blijft zich  deze adviezen pleiten voor de terugkomst van lijn 21 en zal zich hiervoor blijven inzetten. Lees de eerder aangenomen adviezen hier over lijn 21 hier.

Advies 8. Oost-West Metro

In de stukken wordt voorgesteld om de oost-west tramverbindingen te optimaliseren en versnellen middels een aantal kleine ingrepen. Om de stad leefbaar en toegankelijk te houden en een echt snel en hoogwaardig alternatief te bieden betreft de oost-west verbinding adviseert de stadsdeelcommissie om een metrolijn (kan grotendeels ook bovengronds, wat de aanleg versnelt) aan te leggen. Een voorgesteld traject loopt vanaf IJburg naar Osdorp de Aker. Middels de te voltooien Westtangent is er al een snelle verbinding vanuit het stadsdeel Nieuw-West naar Schiphol. Het doortrekken van de Noord-Zuidlijn naar Schiphol gaat dus met name de toeristenstroom versterken en voegt voor de inwoners van de westkant van Amsterdam niet veel verbetering toe qua ov. Verder ben je met de huidige verbindingen (zonder gebruik te maken van een trein) op het voorgestelde traject bijna anderhalf uur onderweg. Dus om passagierscapaciteit te verhogen en een sneller alternatief aan te kunnen bieden is het essentieel dat er werk wordt gemaakt van een Oost-West Metro. De stadsdeelcommissie heeft begin 2019 al geadviseerd over mogelijke verbeteringen op het gebied van openbaar vervoer en dit was één van de toen aanbevolen punten. Op de langere termijn is een metroverbinding essentieel voor het ontsluiten van Amsterdam en de metropoolregio.

Advies 9. Goedkoper ov buiten de Ring

In de gemeenteraad is een motie van PvdA en GroenLinks aangenomen waarin de wethouder wordt opgeroepen om prijsverlagingen voor ov buiten de ring te onderzoeken. De bewoners van Zuidoost, Nieuw-West en Noord zijn relatief veel geld kwijt aan openbaar vervoer omdat ze op een grotere afstand van het centrum wonen. Reizen met het openbaar vervoer is in Amsterdam relatief duur: gemiddeld 87,50 euro per maand. In Europa zijn alleen Londen, Dublin en Keulen duurder. Steden als Berlijn, Manchester, Kopenhagen en Bordeaux zijn een stuk goedkoper. Juist mensen die veel gebruik maken van het ov, omdat ze aan de rand van de stad wonen, hebben vaak een wat krappere beurs. Het is niet meer dan logisch dat als de gemeente van mensen vraagt dat ze meer gebruik maken van het ov, ze ook gaat kijken naar de tarieven. De vervuiler moet gaan betalen, met als gevolg dat de auto duurder wordt. Het ov moet je dan stimuleren, niet alleen door meer metro- en tramlijnen, maar ook door lagere ritprijzen. In Amsterdam geldt bij het GVB overal in de stad hetzelfde basis- en kilometertarief. In een stad als Hamburg bestaat een systeem van ringen: hoe verder weg van het centrum hoe lager het tarief. De stadsdeelcommissie roept op om zo snel mogelijk werk te maken van het invoeren van een soortgelijk systeem voor Amsterdam. Juist in de wijken Zuidoost, Noord en Nieuw-West wonen en meer mensen met lagere inkomens. Ook voor deze groepen willen we Amsterdam inclusief, toegankelijk en betaalbaar houden.

Terugblik huiskamerbijeenkomst OV en fietsen in Nieuw-West | Amsterdam Nieuw-West

GroenLinks GroenLinks Amsterdam Nieuw-West 16-11-2018 00:00

Donderdag 8 november organiseerden we een huiskamerbijeenkomst over OV en fietsen in Nieuw-West. Tijdens deze kleinschalige bijeenkomst zijn we met elkaar in gesprek gegaan over onder andere veiligheid, onderhoud en duidelijkheid van fietsroutes in ons stadsdeel. En keken we naar de verbeteringen en verslechteringen van het OV in Nieuw-West, als gevolg van de invoering van het nieuwe OV-netwerk in Amsterdam afgelopen juli.

 
Het was een zinvolle bijeenkomst, waarbij onder meer de Fietsersbond en de stedelijke GroenLinks werkgroep Verkeer en Stedenbouw vertegenwoordigd waren. Sarah en Dick, portefeuillehouders van respectievelijk fietsen en OV voor GroenLinks in Nieuw-West, zijn blij met de opbrengsten en gaan enthousiast verder met de opgehaalde informatie. Heb je nog suggesties over fiets en OV voor Sarah en Dick? Zet die dan op de mail naar nieuw-west@groenlinks.nl.
 
Samen strijden we voor een bereikbaar en duurzaam Nieuw-West!

Sarah Biddle stelt zich voor | Amsterdam Nieuw-West

GroenLinks GroenLinks Amsterdam Nieuw-West 06-03-2018 00:00

Sarah Biddle (36) is kandidaat voor De Aker, Sloten en Nieuw-Sloten. Zij wil zich inzetten voor een levendig Nieuw-West, goed openbaar vervoer en een mooie groene omgeving.

Meer in Nieuw-West

Nieuw-West kan in mijn visie zich meer ontwikkelen als een zelfstandig stadsdeel waar meer gebeurt. GroenLinks wil hier meer horeca, winkels en cultureel aanbod. Dat kan het stadsdeel met 155.000 inwoners, ter grootte van een flinke Nederlandse stad, prima dragen. Sloten met de Molen van Sloten, kaasboerderij, binnenkort de brouwerij 7 Deugden en de prachtige oude dorpskern bieden veel kansen voor recreatie. Dat gebied kan beter ontsloten worden: frequenter ov en betere looproutes.

Nieuw-West is heerlijk groen, maar in De Aker en Nieuw-Sloten mis ik gezellig groen. Niet alleen horeca, winkels en cultureel aanbod zijn ontmoetingsplekken, maar ook de vrije openbare ruimte zoals parken, speeltuinen en pleinen kunnen beter en mooier worden ingericht om onderling contact mogelijk te maken. Het Kasterleepark biedt nu weinig beschutte plekken om te picknicken, een wandeling te maken door een fraaie tuin of op een bankje te zitten en naar je spelende kinderen te kijken.

Er kan zoveel meer in Nieuw-West!

Vervoer

We moeten ons hard maken voor fijnmazig openbaar vervoer in Nieuw-West. De centrale stad richt zich nogal eens op zaken binnen de ring en de stadsdeelcommissie moet erop hameren dat de mensen buiten de ring ook graag goed openbaar vervoer willen. Dat geldt ook voor al lang slepende vervoersproblemen, zoals te hard rijden op de Osdorperweg, sluipverkeer en slechte doorstroming. Laten we ook de fiets natuurlijk niet vergeten. Er zijn al veel mooie, ruime fietspaden in Nieuw-West, dat moet behouden blijven. De aansluiting van fiets naar ov kan verbeterd worden: veilige en toegankelijke fietsstallingen bij ov-stations.

Levensloop

Ik ben geboren en opgegroeid in de omgeving van Arnhem, een mooie, groene stad met prachtige parken. Aan de Radboud universiteit rondde ik een studie artificiële intelligentie af. Al snel na mijn afstuderen rolde ik in een baan als technisch schrijver in de IT-sector, waar ik technische documentatie schrijf voor software-ontwikkelaars.

In 2009 verhuisde ik naar Bos en Lommer in Amsterdam om samen te gaan wonen. Politiek activisme ontdekte ik bij de G500, een politieke jongerenbeweging die opkwam voor de belangen van jongeren. Ik werkte in het inhoudelijke team aan de visie en later was ik woordvoerder wonen. Ik ontdekte hoeveel voldoening het geeft om samen met een enthousiaste club mensen aan maatschappelijke thema’s te werken. Met mijn man en twee kinderen zijn we in de zomer van 2017 naar een ‘echt’ huis in De Aker verhuisd. Nu kijk ik er enorm naar uit om me weer meer maatschappelijk te gaan inzetten voor GroenLinks in Nieuw-West!

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.