Nieuws van politieke partijen in Schagen over VVD inzichtelijk

10 documenten

Ondertussen in Burgervlotbrug

PvdA PvdA VVD Schagen 01-03-2020 21:00

Op 21 februari werd een werkbezoek georganiseerd in Burgervlotbrug. De discussie over een vaste oeververbinding stond hierbij centraal.

Op uitnodiging van wethouder Jelle Beemsterboer kwamen twee VVD Statenleden op werkbezoek naar de Vlotbrug in Burgervlotbrug. Mirjam van Meerten, voorzitter van de Statencommissie Mobiliteit en Bereikbaarheid en Grethe van Geffen, lid van dezelfde Staten commissie. Vanuit de PvdA waren Marjan Leijen en Vera van Vuuren aanwezig.

Verschillende sprekers waaronder de wethouder, de voorzitter van de Ondernemers Federatie Schagen (OFS), de voorzitter van de Bedrijvenvereniging Zuid Zijpe, een inwoner namens de inwoners en Schuttevaer waren gevraagd het woord te voeren over een vaste oeververbinding over het Noord Hollands Kanaal. De uitnodiging stelt na een inleiding over de problemen met de vlotbrug: “Kortom, inwoners en ondernemers willen een normale, vaste oeververbinding over het Noord-Hollands kanaal.”

Met uitzondering van de spreker namens Schuttevaer (de ANWB van het verkeer over water), die het liefst geen brug wil en overigens wel wil meedenken in termen van eisen die de scheepvaart stelt aan een brug, waren alle geplande sprekers het eens over de noodzaak van een vaste oeververbinding.

De voorzitter van de dorpsraad nam uit zichzelf het woord na afloop om te benadrukken dat de belasting van de infra in het achterland een hele grote zorg is. Verder liet de dorpsraad weten neutraal te zijn.

Verschillende aanwezige inwoners spraken zich fel uit tegen de manier waarop deze zorg nauwelijks meegenomen lijkt te worden.

Als laatste reflecteerde Grethe van Geffen, statenlid van de VVD, in het kort op wat ze gehoord had:

Relativerend: #verkeersbewegingen in Burgervlotbrug is van heel andere orde dan een brug in de randstad. (Criterium om een brug aan te pakken) Veiligheid is mede een belangrijk argument om het probleem van de verbinding aan te pakken. Vergelijk met brug over IJ: als je alles in goede aansluiting wil realiseren komt het nooit van de grond. Andersgezegd: een probleem in stukjes aanpakken helpt.

Als PvdA zijn we het met dat laatste niet mee eens: de effecten van de aanzuigende werking van een vaste verbinding kan je niet 10 jaar later pas gaan oplossen. Na afloop sprak Marjan Leijen met een inwoonster. Zij is blij met het feit dat de PvdA haar zorg omtrent het achterland deelt in deze discussie over de oeververbinding.

 

foto: Schuttevaer

Het bericht Ondertussen in Burgervlotbrug verscheen eerst op PvdA Schagen.

Werkbezoek VVD statenfractie inzake burgervlotbrug

VVD VVD Schagen 17-02-2020 07:12

Op 21 februari bezoeken VVD Statenleden Burgervlotbrug, om een kijkje te nemen bij de locatie waar mogelijk een nieuwe vaste oeververbinding kan komen.

https://schagen.vvd.nl/nieuws/38376/werkbezoek-vvd-statenfractie-inzake-burgervlotbrug

De historische vlotbrug in Burgervlotbrug geeft ondernemers en inwoners in de regio al lang overlast. De brug kent een breedte van één rijbaan, waardoor verkeer vaak vastloopt. Zwaar verkeer kan geen gebruik maken van de brug, waardoor vracht en landbouwverkeer 14 kilometer moet omrijden. Er zijn met enige regelmaat ongevallen met de brug, met langdurig omrijden voor inwoners en stremmingen voor de scheepvaart tot gevolg. Kortom, inwoners en ondernemers willen een normale, vaste oeververbinding over het Noord-Hollands kanaal.

Sinds begin jaren ’70 voerende dorpen Burgervlotbrug en Burgerbrug samen met de bedrijvenvereniging Zuid Zijpe actie voor een vaste oeververbinding. De provinciale statenverkiezingen van 2019 leek er licht aan het eind van de tunnel. Een meerderheid van de partijen gaf in de Kieswijzer aan achter het plan van de inwoners en ondernemers te staan(zie bijlagen). Tot op heden is echter onduidelijk hoe hier gevolg aan gegeven kan worden. Inwoners en ondernemers zijn dan ook blij met het bezoek van een afvaardiging van de provinciale VVD-fractie.

Wij gaan graag met u in gesprek over de voorgeschiedenis, de plannen voor een vaste oeververbinding en de weg daarnaartoe. U bent van harte welkom! De planning voor het programma van 21 februari:

15.00 uur: aankomst café Halfweg Burgerbrug (Burgerweg 9, Burgerbrug)15.05 uur: bezoek vlotbrug, te voet15.45 -16.05 uur: toelichting problematiek (wethouder Jelle Beemsterboer)16.05 -16.15 uur: belang ondernemers (voorzitter OFS Hans Bouterse)16.20 -16.30 uur: belang inwoners (Nancy Tesselaar)16.35 -16.45 uur: belang binnenvaart (voorzitter Schuttevaer Hans Stammes en Andries de Weerd)16.45 -16.50 uur: belang tweede brug (oud-ondernemer Dhr. W. Kramer)16.50 -17.00 uur: lokale ondernemers (voorzitter bedrijvenvereniging Zuid Zijpe, Gustaaf Hoogland)17.00: uur in gesprek met inwoners en ondernemers onder het genot van een hapje en drankje

Zie ook ons eerdere bericht: VVD Schagen blijft pleiten voor vaste oeververbinding bij Burgervlotbrug

VVD Schagen bezorgt om herinrichting Zeeweg Sint Maartensvlotbrug

VVD VVD Schagen 26-11-2019 08:07

https://schagen.vvd.nl/nieuws/37495/vvd-schagen-bezorgt-om-herinrichting-zeeweg-sint-maartensvlotbrug

Na een aantal jaren van nadenken presenteerde de gemeente Schagen onlangs de plannen voor de herinrichting van het oostelijke deel van de Zeeweg, welke loopt vanaf de vlotbrug (bij Sint Maartensvlotbrug) tot aan de Belkmerweg (bij Sint Maartenszee). De plannen leidden tot grote ongerustheid bij weggebruikers en lokale bewoners, die vinden dat de veiligheid erdoor in gevaar wordt gebracht.

De tekeningen van de wethouder tonen dat het huidige fietspad wordt versmald tot wandelpad en dat de fietsers zich voortaan op de rijbaan moeten begeven. Fietsers fungeren op die manier als menselijk schild en de gemeente verwacht dat dit het rijgedrag van verkeersdeelnemers positief beïnvloedt. 

Direct na de presentatie bereikten diverse negatieve geluiden de Schager VVD, die besloot om dit onderwerp te bespreken tijdens een speciaal georganiseerde bijeenkomst in dorpshuis Uijtkijk. Daar werd bekend dat de gemeente tijdens de planvorming met inwoners gesproken zou hebben, maar dat slechts enkele Zeeweg-bewoners bij dat overleg betrokken is geweest. Tevens bleek, dat de lokale bewoners de plannen als zeer zorgelijk ervaren, waarbij termen als ‘onsmakelijk’, ‘levensgevaarlijk’ en ‘moord’ werden aangehaald. Men voorziet files doordat het verkeer vanaf de N9 niet kan doorstromen en heeft de angst dat fietsers iets overkomt, die straks op dezelfde weg moeten rijden als auto’s met caravans, campers, vrachtwagens en grote landbouwvoertuigen. Bovendien verwacht men overlast van steeds afremmende en optrekkende voertuigen. Al met al een zeer onwenselijke situatie, aldus de inwoners.

De Schager VVD bevestigde dat zij meer geluiden hadden ontvangen van weggebruikers, die de plannen volstrekt onacceptabel vonden. De partij vindt dat de inwoners en de duizenden toeristen die deze specifieke regio jaarlijks bezoeken een veilige en verzorgde omgeving verdienen. VVD-fractievoorzitter Jonne van de Beek: “De plannen van de PVDA-wethouder stuiten heel logisch op veel weerstand. Ze vormen geen oplossing De gemeente had dat kunnen weten, maar sloeg alle adviezen in de wind. Wij roepen de wethouder op om de plannen te herzien. Dat betekent dat we vragen om een onderhoudsbeurt van het fietspad, de rijbaan en de bossages. Daarnaast moet het onveilige gevoel bij de kruising met de Belkmerweg worden weggenomen. We verwachten dat deze verbeteringen binnen de begroting realiseerbaar zijn”. De gemeenteraad vergaderd dinsdag in commissie over dit onderwerp naar aanleiding van een brief van de fietsers bond.

VVD Schagen deelt zorgen om herinrichting Zeeweg Sint Maartensvlotbrug

VVD VVD Schagen 26-11-2019 08:07

https://schagen.vvd.nl/nieuws/37495/vvd-schagen-deelt-zorgen-om-herinrichting-zeeweg-sint-maartensvlotbrug

Na een aantal jaren van nadenken presenteerde de gemeente Schagen onlangs de plannen voor de herinrichting van het oostelijke deel van de Zeeweg, welke loopt vanaf de vlotbrug (bij Sint Maartensvlotbrug) tot aan de Belkmerweg (bij Sint Maartenszee). De plannen leidden tot grote ongerustheid bij weggebruikers en lokale bewoners, die vinden dat de veiligheid erdoor in gevaar wordt gebracht.

De tekeningen van de wethouder tonen dat het huidige fietspad wordt versmald tot wandelpad en dat de fietsers zich voortaan op de rijbaan moeten begeven. Fietsers fungeren op die manier als menselijk schild en de gemeente verwacht dat dit het rijgedrag van verkeersdeelnemers positief beïnvloedt. 

Direct na de presentatie bereikten diverse negatieve geluiden de Schager VVD, die besloot om dit onderwerp te bespreken tijdens een speciaal georganiseerde bijeenkomst in dorpshuis Uijtkijk. Daar werd bekend dat de gemeente tijdens de planvorming met inwoners gesproken zou hebben, maar dat slechts enkele Zeeweg-bewoners bij dat overleg betrokken is geweest. Tevens bleek, dat de lokale bewoners de plannen als zeer zorgelijk ervaren, waarbij termen als ‘onsmakelijk’, ‘levensgevaarlijk’ en ‘moord’ werden aangehaald. Men voorziet files doordat het verkeer vanaf de N9 niet kan doorstromen en heeft de angst dat fietsers iets overkomt, die straks op dezelfde weg moeten rijden als auto’s met caravans, campers, vrachtwagens en grote landbouwvoertuigen. Bovendien verwacht men overlast van steeds afremmende en optrekkende voertuigen. Al met al een zeer onwenselijke situatie, aldus de inwoners.

De Schager VVD bevestigde dat zij meer geluiden hadden ontvangen van weggebruikers, die de plannen volstrekt onacceptabel vonden. De partij vindt dat de inwoners en de duizenden toeristen die deze specifieke regio jaarlijks bezoeken een veilige en verzorgde omgeving verdienen. VVD-fractievoorzitter Jonne van de Beek: “De plannen van de PVDA-wethouder stuiten heel logisch op veel weerstand. Ze vormen geen oplossing De gemeente had dat kunnen weten, maar sloeg alle adviezen in de wind. Wij roepen de wethouder op om de plannen te herzien. Dat betekent dat we vragen om een onderhoudsbeurt van het fietspad, de rijbaan en de bossages. Daarnaast moet het onveilige gevoel bij de kruising met de Belkmerweg worden weggenomen. We verwachten dat deze verbeteringen binnen de begroting realiseerbaar zijn”. De gemeenteraad vergaderd dinsdag in commissie over dit onderwerp naar aanleiding van een brief van de fietsers bond.

Langzaam verkeer leeft!

PvdA PvdA VVD Schagen 05-09-2019 08:05

De avond over langzaam verkeer, georganiseerd door Yvar de Nijs (PvdA), Lars Dignum (Jess) en Angelique van Wijk (VVD) is een succesvolle avond geworden. In een overvolle Kastanjeboom werd op 2 september druk gediscussieerd over de veiligheid van het langzame verkeer.

Daarbij zorgden de sprekers van de avond ervoor dat iedereen met genoeg denkstof naar huis ging. of daarbij een eenduidig antwoord is gekomen op de veiligheidsvraag is nog maar de vraag. de aanwezigen waren het in ieder geval over een ding eens: er moet een mentaliteitsverandering komen bij de weggebruikers!

https://schagen.pvda.nl/nieuws/langzaam-verkeer-leeft/

Fietsvisie

Na de opening van de organisatoren was er eerst ruimte voor een aantal presentaties van experts. Zo sprak bijvoorbeeld Charles van der Mark van de fietsersbond over de fietsvisie 2040. Volgens Van der Mark moet er meer geld naar de veiligheid van fietsers en moet de gemeente actief een visie opstellen omtrent fietsveiligheid.

Blackspots

Gemeenteambtenaar Anton Munniks over de blackspots in onze gemeente. Deze blackspots zijn plaatsen waar extra veel ongelukken gebeuren en de gemeente dus extra moet kijken naar de veiligheid.

https://schagen.pvda.nl/nieuws/langzaam-verkeer-leeft/Paneldiscussie

Tijdens deze presentaties werd het al duidelijk dat er veel vragen waren voor de aanwezige sprekers. Deze vragen kwamen allemaal aan bod bij de paneldiscussie, die volgde na een kleine pauze. Bij deze paneldiscussie schoof ook wethouder Hans Heddes aan om het beleid van de gemeente te verduidelijken. Zo was er veel onduidelijkheid over de richtlijnen voor de bescherming van gehandicapten in het verkeer.

Groenveld

Een ander onderwerp dat leefde bij de bezoekers, was de inrichting van de Groenveldsdijk. Veel bewoners van Groenveld waren uitgerukt naar de bijeenkomst om hierover vragen te stellen. De bewoners voelden zich onveilig op deze weg door de veelvuldige snelheidsovertredingen van andere weggebruikers. Hier zal in de nabije toekomst naar gekeken moeten worden.

Een geslaagde bijeenkomst!

 

https://schagen.pvda.nl/nieuws/langzaam-verkeer-leeft/

Het bericht Langzaam verkeer leeft! verscheen eerst op PvdA Schagen.

Langzaam verkeer in de schijnwerper

PvdA PvdA VVD Schagen 01-09-2019 13:13

Hoe houden we de weg veilig voor langzaam verkeer? Hoe richten we onze wegen veilig in en wat is eigenlijk een veilige weg? over deze vragen zullen een aantal experts hun licht laten schijnen op 2 September.

Op initiatief van Yvar de Nijs (PvdA), Lars Dignum (Jess) en Angelique van Wijk (VVD) wordt er daarom een beeldvormende vergadering georganiseerd in de Kastanjeboom, Dorpsstraat 15 te Dirkshorn. Op 2 september is iedereen vanaf 19.30 uur welkom.

​Deze avond is nodig omdat er veel verwarring is over de veiligheid van langzaam verkeer. Wist u namelijk dat een onoverzichtelijke weg een veilige weg is. Veelal gebeuren ongelukken juist op een overzichtelijke weg. Hier voelt de gebruiker zich meer in controle over de wegsituatie en neemt dus meer risico. Op een onoverzichtelijke weg neemt de gebruiker juist minder risico uit angst voor een ongeluk.

​Hierom is het goed om iedereen extra informatie te geven. Als we allemaal op hetzelfde informatieniveau zitten, kunnen we beter gemotiveerde beslissingen nemen omtrent de veiligheid in het verkeer. Zo is er minder discussie over bijvoorbeeld de plaatsing van een zebrapad en kunnen we samen werken aan een veiliger verkeer.

Het bericht Langzaam verkeer in de schijnwerper verscheen eerst op PvdA Schagen.

Oosterstraat openstellen

JESS JESS VVD Schagen 01-04-2019 17:05

Nog steeds is er binnen de stad Schagen discussie over de Thorbeckestraat. JESS heeft al eerder gewezen op het ontbreken van een degelijk verkeerscirculatieplan. In de krant heeft u de reactie van de OFS gelezen: parkeerverbod voor de gehele Thorbeckestraat en de weg gewoon in twee richtingen openhouden. De VVD-fractie heeft dit voorstel ook omarmd. Ondertussen blijven de bewoners van de Thorbeckestraat in het ongewisse en vrezen ze dagelijks dat hun auto wordt beschadigd. Wij zijn niet bekend welke informatie richting de inwoners van de Thorbeckestraat is gegaan, na de reactie via de pers door de OFS.  Er wordt heel gemakkelijk gesteld, dat inwoners de auto maar gewoon buiten hun straat moeten parkeren en dat de gemeenschap geld over moet hebben om extra parkeerplaatsen te realiseren.

Maar er zijn meer inwoners die zich afvragen hoe het nu straks verder gaat. De inwoners van de Sweelinckstraat, Diepenbrockstraat en van de Van Renesstraat bijvoorbeeld. Bij de keuze van een eenrichtingsweg, heeft dat ook gevolgen voor deze inwoners. Het alternatief voor deze inwoners – via de Beethovenlaan, waar o.a. de schoolgaande jeugd uit de Nes door het tunneltje komen fietsen – vinden wij onverantwoord.

Voor JESS is er feitelijk maar 1 oplossing die in aanmerking komt, namelijk ook de Oosterstraat openstellen met éénrichtingsverkeer, evenals in de Thorbeckestraat.

Download Best WordPress Themes Free Download

Download Premium WordPress Themes Free

Download Best WordPress Themes Free Download

Premium WordPress Themes Download

Verwarrende tijdelijke verkeersborden in gemeente Schagen

VVD VVD Schagen 04-06-2018 08:44

Er is direct werk voor de kersverse wethouder openbaar gebied. Los van de erbarmelijke staat van onderhoud heeft de gemeente het voor elkaar op meerdere plekken ronduit gevaarlijke en onoverzichtelijke situaties te creëren met foute bebording, inzet van onvoldoende en ongeschoolde verkeersregelaars en - als kers op de taart - een overijverige wijkagent die - gebruikmakend van de chaos - aan het bekeuren is geslagen. 

Schagen is begonnen met herstellen en repareren; een goede zaak vinden wij als VVD. Dit geeft altijd wel wat overlast voor omwonenden, maar het is altijd wel de bedoeling dit tot het minimum te beperken. Qua wegen en verkeer is dit goed op te lossen met communicatie in combinatie met het toepassen van tijdelijke verkeermaatregelen welke mogelijk zijn binnen de Wegenverkeerswet, RVV’90, BABW en CROW Richtlijnen, de basis van elke wegbeheerder. Met juist deze cruciale punten schiet de Gemeente ernstig tekort op een aantal projecten. Hinder en onjuiste en tegenstrijdige juridische verkeersoplossingen zonder controle voeren op dit moment de boventoon.  

In Dirkshorn worden zonder enige aankondiging straten afgesloten  en verkeerde “Om- en Om regelingen” toegepast, waardoor het verkeer zich klemrijdt.  
In Schagen worden tijdens de werkzaamheden aan en om het Makado op 10 mei de wegen afgesloten in verband met de drukte tijdens het festival “Klein Mokum”. Hoewel er begrip is voor de afsluiting in verband met veiligheid, is dit een gegeven wat allang geregeld had moeten zijn. Door deze spontane afsluiting werd het verkeer verplicht om tegen de richting in te gaan rijden. Betreffende agent had naar eigen zeggen geen behoefte om verkeer te gaan regelen.
 Tijdens de gehele periode bij het verbouwen van Makado centrum is het voor de bezoekers niet duidelijk hoe ze nu op de Nieuwstraat moeten rijden, met als resultaat dat vele bestuurders tegen het verkeer in gaan rijden op de eenrichtingsweg. Regelmatig regelen de winkeliers zelf het verkeer.
Daarnaast worden borden juridisch onjuist gebruikt, soms zelfs een beetje “houtje-touwtje”.
Tijdens de Landmacht dagen was het centrum op bepaalde delen afgesloten voor verkeer. Hiervoor werden militairen ingezet, welke het verkeer regelden. 
In Warmenhuizen is de Veilingweg veranderd. Op de ene kruising heeft het verkeer van rechts geen voorrang maar op de andere juist weer wel. Dit zorgt met onduidelijke bebordingen en regels regelmatig voor zeer onveilige situaties. Einde 60 zone, welke juridisch geen einde zone is. 

VVD-fracties blij met vragen Tweede Kamer: onderzoek naar spitsstrook A9

VVD VVD Schagen 04-03-2018 09:01

Op 20 februari hebben heel veel automobilisten last gehad van de storing bij de spitsstrook op de A9. Vele reizigers uit de regio Alkmaar hebben in de kilometerslange file gestaan. Deze storing is voor VVD Tweede Kamerleden Remco Dijkstra en Rudmer Heerema aanleiding geweest om Kamervragen te stellen over de spitsstrook A9 Alkmaar-Akersloot.  In de vragen willen Dijkstra en Heerema onder ander van de Minister weten of het mogelijk is om de spitsstrook op te waarderen naar een volwaardige rijbaan. Dit zou betekenen dat er -spits of geen spits- altijd drie rijstroken zijn en dat er de hele dag door 130 km/u mag worden gereden. De regionale VVD-fracties van Alkmaar, Bergen, Castricum, Heerhugowaard, Heiloo, Langedijk, Schagen en Uitgeest zijn enthousiast en ondersteunen het initiatief van hun partijgenoten in de Tweede Kamer.

VVD’ers Dijkstra (woordvoerder verkeer) en Heerema vragen de Minister onder andere of zij bekend is met de lange ochtendfiles op de A9 vanwege de gesloten spitsstrook. Ook willen zij weten hoe dit naar de toekomst toe voorkomen kan worden. De liberalen stellen zelf als oplossing voor om de spitsstrook op te waarderen naar reguliere rijstrook. VVD-fractievoorzitter John van der Rhee (Alkmaar): ‘’Het opwaarderen naar reguliere rijstrook betekent dat de doorstroming van en naar het zuiden fors zal verbeteren. Dit traject wordt dan net als de vele andere rijkswegen in Nederland dan ook volledig 130km/uur.’’

De regionale VVD-fracties zien ook een kans omdat een groot gedeelte van het traject Alkmaar-Akersloot toch al op de schop gaat in verband met de nieuwe afslag bij Heiloo. VVD-fractievoorzitter René van Splunteren (Heiloo): ‘’Het is voor de regionale bereikbaarheid ontzettend belangrijk dat de extra afslag er komt en wij zijn ook blij dat dit gaat gebeuren. Het zou mooi zijn als de doorstroming op de A9 nóg verder kan verbeteren’’.

De Kamervragen van de VVD’ers Dijkstra en Heerema vragen om een onderzoek en natuurlijk is nog afwachten of het uiteindelijk ook blijkt te kunnen. De opwaardering moet ook ruimtelijk volledig in te passen zijn. VVD-lijsttrekker Ingo Kroon (Schagen): ‘’Veel ondernemers, forenzen en transportbedrijven uit onze gemeenten maken vice versa dagelijks gebruik van de A9. Het belang is groot en daarom verdienen de Kamervragen de volle steun uit onze regio.’’

De Kamervragen zijn naar verwachting uiterlijk over zes weken beantwoord.

VVD blijft pleiten voor vaste oeververbinding bij Burgervlotbrug

VVD VVD Schagen 24-01-2018 08:28

https://schagen.vvd.nl/nieuws/26882/vvd-blijft-pleiten-voor-vaste-oeververbinding-bij-burgervlotbrug

Eindelijk. Na veel overleg starten in maart de reparatiewerkzaamheden aan de vlotbrug in Burgervlotbrug. De brug is dan, sinds hij half september 2017 werd aangevaren door een riviercruiseschip, bijna zeven maanden dicht geweest voor autoverkeer. Men is bij blij dat hij na lange tijd weer in gebruik gaat, maar een vaste oeververbinding is het nog niet.

Ingo Kroon, lijsttrekker VVD Schagen: ‘De VVD pleit al ruim zes jaar voor een vaste oeververbinding ter hoogte van Burgervlotbrug/Zijpersluis. De brug is ettelijke malen beschadigd geweest en elke keer levert dat hoge reparatiekosten en een behoorlijk economisch verlies voor de omgeving op. Bovendien is de vlotbrug niet meer van deze tijd en niet geschikt voor de grote verkeersstroom en het zware vrachtverkeer. Het creëren van een vaste brug levert een verbetering van de infrastructuur op. Wel dient er rekening gehouden te worden met de dorpskernen, zodat zij geen overlast krijgen van het zware verkeer’.

De provincie heeft haar bedenkingen over de aanleg van een vaste oeververbinding. Volgens hen wegen de investering en de baten niet tegen elkaar op. De VVD betwijfelt dit, maar wil eerst het onderzoek van de gemeente Schagen hierover afwachten. Daarna zal er intensief contact plaatsvinden met de provinciale VVD fractie, zodat er brede steun ontstaat waarbij ook andere partijen overtuigd raken van het belang van de vaste oeververbinding. 

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.