Nieuws van politieke partijen over D66 inzichtelijk

574 documenten

KIES Lokaal en D’66 samen naar Provincie NH voor gesprek over N512

Kies Lokaal Kies Lokaal D66 Bergen (NH.) 21-06-2023 15:37

Egmond-Binnen – Al jaren staat de N512 bekend als een onveilige weg zeker als het gaat om het gedeelte tussen Bakkum en Egmond aan den Hoef. Verkeer dat te hard rijdt en ook een aantal onoverzichtelijke oversteekplekken zorgen voor vele onveilige situaties. De inwoners van Egmond-Binnen vragen al jaren om aanpassingen om deze onwenselijke situaties op te lossen.

Door Peter de Lange (D’66) en Sjaak Swart (KIES Lokaal) werd naar aanleiding van deze al lang lopende problematiek een gesprek aangevraagd met de betrokken afdelingen bij de Provincie.

Inmiddels zijn in een prettig en open gesprek zorgen gedeeld en is ook gekeken en gesproken over mogelijke oplossingen. De N512 is een 60km weg maar nodigt uit tot harder rijden zeker op het genoemde traject. Gesproken is hoe die snelheid naar beneden te krijgen is en ook hoe auto- en motorrijders beter te informeren zijn daar waar zich onoverzichtelijke situaties voordoen. De Provincie zal gaan kijken wat er op zeer korte termijn aangepast en veiliger gemaakt kan gaan worden en daarin worden ook voornoemde zaken meegenomen.

Verder is er gesproken over de mogelijkheid een rotonde te realiseren ter hoogte van de St. Adelbertusweg. Een lang gekoesterde wens van de inwoners voor dit inmiddels beruchte kruispunt. Wat zoveel duidelijk werd is dat deze er niet 1-2-3 zal liggen maar dat komende ontwikkelingen in Egmond-Binnen ( mogelijke nieuwbouw / mogelijke verplaatsing supermarkt ) ruimte geeft om het totale verkeersplaatje in en rond het dorp te bekijken en daar waar nodig dan grote aanpassingen / investeringen te doen. Een aantal verschillende partijen, o.a. gemeente Bergen, Dorpsbelangen Egmond-Binnen en ook wij als politiek zijn al bezig om deze broodnodige aanpassingen onder de aandacht te brengen en ook te houden. D’66 en KIES Lokaal hopen dat onze gezamenlijke inspanning zal leiden tot het door iedereen gewenste resultaat. Wij, KIES Lokaal en D’66 blijven het in ieder geval nauwgezet volgen en zullen de druk op de ketel houden.

Links : Peter de Lange / D’66

Rechts : Sjaak Swart / KIES Lokaal

Informeer mensen over financiële risico’s bij dynamische energiecontracten

D66 D66 Nederland 15-06-2023 05:00

Raoul Boucke: “Mensen mogen zelf kiezen wat voor een energiecontract ze afsluiten, maar het is dan wel goed dat ze zich bewust zijn van de risico’s. Er zitten voordelen aan een dynamisch energiecontract. Je kunt dan veel geld besparen door je auto op te laden of wasjes te draaien als energie goedkoop is. En door meer energie te verbruiken wanneer er zoveel aanbod is, ontlast je het energienet. Maar als de energieprijzen opeens hard stijgen, betaal je heel snel heel veel meer voor je energie. Door de oorlog in Oekraïne zijn de energieprijzen extra wisselvallig. Mensen die nu een dynamisch contract afsluiten, kunnen in de winter verrast worden door een hoge energierekening die ze misschien niet kunnen betalen. Het is goed als mensen van te voren weten waar ze nou precies voor kiezen.”

Installeer 16 miljoen zonnepanelen

D66 D66 Nederland 03-03-2023 17:15

Nederland heeft 50 vierkante kilometer aan parkeerterrein. Niet elke vierkante meter van de parkeerterreinen is geschikt om te bedekken met zonnepanelen. Er is bijvoorbeeld sprake van schaduwwerking en er zijn open ruimtes nodig voor bomen en rijstroken. Als je de helft van de volledige oppervlakte kan gebruiken, dan is er 25 vierkante kilometer die kan worden vol gelegd met zonnepanelen. Zelfs met deze conservatieve schatting is dat een oppervlakte zo groot als de stad Leiden. Op 25 km2 passen 16 miljoen zonnepanelen. Die zonnepanelen wekken jaarlijks 5,6 TWh op. Dat is genoeg om ruim 2 miljoen huishoudens van elektriciteit te voorzien, of om 3,7 miljoen elektrische auto’s te laten rijden.

D66 wil meer toegankelijke, openbare toiletten in Leiden.

D66 D66 Leiden 03-02-2022 16:24

Rondje Singelpark Op dit moment zijn er te weinig toegankelijke openbare toiletten in Leiden. Dit staat zelfs in de top 3 ergernissen van bezoekers. Door meer openbare toiletten toe te voegen aan de stad die ...

De voor- en nadelen van side bars

D66 D66 Ridderkerk 13-10-2021 11:45

Side bars worden meestal geplaatst aan de onderkant van vrachtwagens of SUV’s om een breder opstapoppervlak te bieden. Je kunt ervoor kiezen om zwarte sidebars aan beide of een van beide zijden van jouw voertuig te installeren, afhankelijk van jouw voorkeuren en behoeften. Side bars zijn verkrijgbaar in verschillende materialen, maar de meeste zijn gemaakt van een soort staal of gegoten kunststof. Sommige hebben ook stevige aluminium plinten om de stevigheid te verbeteren.

Laten we vandaag eens kijken naar de voor- en nadelen van side bars.

Voordelen van side bars

Naast het feit dat het een stijlvolle aanvulling op jouw voertuigis , zijn treeplanken ook nuttig als je kleine kinderen of oudere passagiers hebt. Ze dienen als opstapje om kortere of wankelere passagiers gemakkelijker in het voertuig te laten stappen. Zonder een extra opstapje kan het moeilijk zijn om in jouw vrachtwagen of SUV te stappen.

Een ander voordeel is dat side bars de voertuigen beschermen tegen steenslag. Wanneer auto’s rijden, trappen de wielen verschillende vormen van puin op, zoals vuil, stenen en spijkers. Dit puin kan destructief zijn als het in contact komt met de zijpanelen, deuren of ruiten van jouw voertuig. Treeplanken helpen het vuil tegen te houden en beschermen jouw voertuig tegen schade.

Treeplanken helpen ook het interieur van jouw voertuig schoon te houden. Ze fungeren als een soort deurmat en bieden passagiers de mogelijkheid om vuil van hun voeten te vegen voordat ze in jouw truck of SUV stappen.

Nadelen van side bars

Side bars kunnen het moeilijk maken om onder jouw truck of SUV te kruipen als je iets wilt bekijken of repareren. Als je een doe-het-zelver bent en regelmatig jouw olie ververst of ander auto-onderhoud uitvoert, kunnen side bars deze projecten een beetje uitdagender maken.

Een ander nadeel is dat de gewichtslimiet voor treeplanken vrij laag kan zijn, afhankelijk van het materiaal dat je kiest. Dit geldt vooral voor gegoten plastic dat geen plint heeft.

Omdat ze als ladders fungeren, is het ook belangrijk om de treeplanken droog en schoon te houden om uitglijden te voorkomen, wat tot ernstige verwondingen kan leiden. Let op slijtage van het grijpoppervlak en voeg indien nodig extra tractie toe (bijv. plakband).

Lees ook: Top 3 voordelen van lokale SEO voor digitale marketing

Vragen over de parkeerplaatsen op het Middeldijkerplein

D66 D66 Barendrecht 26-07-2021 10:34

Het opknappen van het Middeldijkerplein is in volle gang. Nu zijn de bloembakken geplaatst en die zullen wanneer ze gevuld zijn met planten en bloemen een mooie bijdrage leveren aan de opleving van dit plein.

Alleen hebben we wel vragen over de plaatsing van één van deze bakken en wel die voor het gezondheidscentrum Carnisselande is geplaatst. Bij de ligging van laatstgenoemde bloembak liggen ook parkeerplaatsen voor bezoekers van gezondheidscentrum Carnisselande. Deze zijn redelijk klein/kort.

Zijn er afmetingen waaraan een parkeerplek in Barendrecht op de openbare weg minimaal aan moet voldoen, zo ja wat is die afmeting? Is het college op de hoogte dat deze parkeerplekken kleiner/korter zijn dan de gemiddelde parkeerplek in Barendrecht? Is er bewust voor gekozen om deze plekken kleiner te maken, bijvoorbeeld omdat het om kort parkeren gaat of om het fietsen te stimuleren? Zijn er nog mogelijkheden om deze parkeerplekken te vergroten? Dit naar aanleiding van zorgen van inwoners die niet normaal hun auto daar kunnen parkeren. Kleine auto’s gaan nog wel, maar gemiddelde auto’s passen net (zie foto), maar grote auto’s of bestelbusjes kunnen de doorgang van de weg gaan blokkeren die over het Middeldijkerplein loopt.

The post Vragen over de parkeerplaatsen op het Middeldijkerplein appeared first on Barendrecht.

Stel het Piet Paaltjenspad weer open voor fietsverkeer

D66 D66 Leiden 23-06-2021 06:01

Veilige doorstroming van verkeer Tijdens de gemeenteraad van 22 juni 2021 werd door de gemeenteraad het uitvoeringsbesluit Plesmanlaan besproken, onderdeel van de Leidse Ring Noord. De gemeenteraad in Leiden is al lange tijd bezig om ...

Vijf vragen aan Rutger Schonis

D66 D66 Nederland 25-03-2021 11:02

“Het meest trots ben ik op de coulanceregeling voor mensen van 75 jaar en ouder waarvan het rijbewijs dreigde te verlopen. Wie in Nederland 75 wordt, moet zich laten keuren om het rijbewijs te houden. Maar het CBR had een enorme achterstand in het verwerken van deze gegevens. Daardoor kwamen veel ouderen buiten hun schuld om zonder rijbewijs te zitten. Door tijdelijk de rijbewijzen te verlengen zorgden we ervoor dat zij zelf naar hun familie, de winkel of de dokter konden blijven rijden.”

D66 Leiden volgt uitslag referendum Roomburgerpark

D66 D66 Leiden 18-03-2021 15:32

Maatschappelijk belang sport Sporten en bewegen dient het publieke belang, een sportieve stad is namelijk een gezonde stad. Naast een hockeyveld gaat dit voorstel ook over het verbeteren van de verkeersveiligheid in de buurt, en ...

D66 Leiden volgt uitslag referendum Roomburgerpark

D66 D66 Leiden 18-03-2021 15:32

Maatschappelijk belang sport Sporten en bewegen dient het publieke belang, een sportieve stad is namelijk een gezonde stad. Naast een hockeyveld gaat dit voorstel ook over het verbeteren van de verkeersveiligheid in de buurt, en ...

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.