Scheveningers trekken aan de bel. De bewoners zijn de herriemotoren en wegmisbruikers meer dan zat en roepen de gemeente op om actie te ondernemen met een petitie. De Haagse D66 en ChristenUnie/SGP hebben vorig jaar een actieplan tegen geluidsoverlast en snelheidsovertredingen op Scheveningen ingediend om zo de gemeente tot actie aan te sporen. Nu de overlast niet af lijkt te nemen vragen deze partijen om opheldering bij het college.

Scheuren doe je in Zandvoort “Scheveningen is een plek voor mensen, niet voor racewagens en machomotoren. Als je keihard wil scheuren en zoveel mogelijk herrie wil maken moet je op het circuit in Zandvoort zijn, en niet in een Haagse woonwijk” benadrukt Marieke van Doorn (D66). Pieter Grinwis (ChristenUnie/SGP): “Mensen zitten rechtop in hun bed door de herrie en het is een gevaar in het verkeer”.

Maximum geluid voor motoren In Tirol zijn bergroutes verboden voor motoren die meer dan 95 decibel maken. Dat is ongeveer evenveel kabaal als een muziekfestival, drilboor of laagvliegende F-16. D66 en ChristenUnie vragen het college of een dergelijke grens ook niet goed voor Den Haag zou zijn. “We hebben al zoiets als een maximum snelheid. Waarom hebben we nog geen maximum voor geluid?” vraagt Van Doorn zich af. “Niet alleen Scheveningen, maar ook de Waldeck Pyrmontkade en de Vaillantlaan hebben baat bij zo’n maximum” valt Grinwis haar bij. De partijen hopen dat de gemeente snel met een pilot start.

Luister hieronder of via deze link het interview dat Marieke van Doorn gaf aan Den Haag FM over deze herriemotoren.

https://denhaag.d66.nl/content/uploads/sites/319/2020/06/Marieke-vs-Motormachos.mp3

The post Scheveningen is voor mensen, niet voor herriemotors appeared first on D66 Den Haag.