NIKS PARTIELE VERDUBBELING N34!

Gaat het gelukkig niet door? Helaas wel! Met dank aan onder andere CDA, Gemeentebelangen, PvdA en VVD. GroenLinks heeft zich mordicus tegenstander betoond. Onder meer ons njet is in een beargumenteerde bijlage bij een brief van het College van B&W richting Drentse Gedeputeerde Staten gegaan. Die brief zelf was helaas positief over deze plannen.

NIKS PARTIELE VERDUBBELING N34!

Gaat het gelukkig niet door? Helaas wel! Met dank aan onder andere CDA, Gemeentebelangen, PvdA en VVD. GroenLinks heeft zich mordicus tegenstander betoond. Onder meer ons njet is in een beargumenteerde bijlage bij een brief van het College van B&W richting Drentse Gedeputeerde Staten gegaan. Die brief zelf was helaas positief over deze plannen.

Hoe kun je? Het enige waar wij het als GroenLinks mee eens zijn is de reconstructie van het verkeersplein bij Gieten. Maar een gedeeltelijke verdubbeling van rijbanen van de N34 op meerdere plaatsen zien wij niet bijdragen aan een verbeterde en veiliger doostroming. Immers: juist het partiële karakter van de verdubbelde rijvakken zal leiden tot een ongelijkmatige doorstroming met veel op het laatste moment plaatsvindende in- en uitvoegbewegingen. De hierdoor ontstaande onrust in het verkeer zal meer risico met zich meebrengen.

Verder zal het verdubbelen van delen van de N34 – zoals ook de verdubbeling van de N33 heeft laten zien – leiden tot een structurele snelheidsverhoging met de daaruit resulterende extra gevaarzetting en niet te vergeten extra schadelijke uitstoot. Een retorisch vraag: is dat wat wij willen op korte afstand van een Natura 2000 gebied als Drouwenerzand