Nieuws van politieke partijen in Ridderkerk inzichtelijk

19 documenten

Column buiten de raad

Echt voor Ridderkerk Echt voor Ridderkerk Ridderkerk 06-04-2024 11:09

Schimmelloket al lang in Ridderkerk

In onze vorige column schreef mijn fractiegenoot Jim Kloos al over ons dossier schimmelwoningen van Wooncompas. Een dossier waar we al bijna 1,5 jaar mee bezig zijn. Voor enkele Ridderkerkers hebben we succesvol kunnen bemiddelen en zijn de klachten totaal verdwenen of werd er een nieuwe woning toegewezen. Voor anderen loopt het proces nog. Het blijkt echter niet alleen een Ridderkerks probleem te zijn, want in Rotterdam is onlangs een schimmelloket geopend. Daar kunnen mensen melding maken van hun schimmelwoning. Dat kan in Ridderkerk al sinds oktober 2022. Hebt u last van schimmel? Meld het ons op info@echtvoorridderkerk.nu en we gaan ook voor U aan de slag! Zelf kunt u er ook iets aan doen: goed ventileren. Kijk voor handige tips op onze website www.echtvoorridderkerk.nu bij het nieuws.

Eigenaar caravan/camper/aanhanger? Let op!

Onlangs is de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) op diverse punten aangepast. Eén van die punten betreft eigenaren van een caravan, camper of aanhanger. Deze mochten tot voor kort maximaal 3 dagen op de openbare weg geparkeerd staan. Wilde men langer staan, dan kon de eigenaar/gebruiker ontheffing aanvragen (kosten € 59,20). Dat werd niet tot nauwelijks gedaan. Evenals handhaving hierop. Deze ontheffing is helaas komen te vervallen. U mag nu slechts maximaal 3 dagen het voertuig parkeren op de openbare weg. Echt voor Ridderkerk heeft met slechts één andere partij tegen dit lid in de APV gestemd. Sterker nog, wij hadden een amendement ingediend om van 3 dagen 7 te maken. Waarom? Om te zorgen dat mensen met bijvoorbeeld groot tuinonderhoud of verbouwing in huis wat langer de tijd krijgen om dat werk te verrichten. Een caravan of camper kan ook vaak maar op één dag in de week worden opgehaald. Dan dient deze te worden schoongemaakt en ingericht voor een vakantie. Dat vergt vaak langer dan 3 dagen. Maar helaas; ons amendement heeft het niet gehaald. Dus bezitters van zo’n voertuig: opgelet! U kunt nu eerder worden bekeurd als uw buren of anderen een melding maken van het parkeren van uw voertuig.

De Christelijke vastenperiode van 40 dagen eindigde op Eerste Paasdag. De Ramadan, islamitische vastenperiode, eindigt op 9 april. Deze perioden gaan over wilskracht (jezelf voor een bepaalde tijd  dingen ontzeggen) maar ook over bezinning. Na de vastenperiode, maar ook vaak ervoor, zijn er mensen, die te weinig geld hebben om voedsel te kopen. Er zijn helaas meer en meer mensen in Nederland, óók in Ridderkerk, die gedwongen worden te ‘vasten’, omdat hun inkomen onvoldoende is om goed voedsel te kopen. Zij zijn afhankelijk van organisaties als de voedselbank of Social Store. Twee prachtige initiatieven die mensen helpen in moeilijke tijden. Ook Echt voor Ridderkerk draagt haar steentje graag bij. Zo doneren we geld of nieuwe kleding én organiseren we evenementen voor alleenstaanden en mensen met een Ridderkerkpas. Houd onze media kanalen in de gaten, want binnenkort organiseren we weer een gezellige Bingo-Dansant voor onze inwoners waar, naast gezelligheid, ook nuttige prijzen te winnen zijn.

Heeft u iets te melden? Wilt u iets veranderen in Ridderkerk? Hebt u interesse in de lokale politiek? Aarzel niet om contact met ons op te nemen. We zijn u graag van dienst. Alles voor een beter Ridderkerk! Zie www.echtvoorridderkerk.nu voor onze contactgegevens of bel mij op 06 5516 8311.

Fractievoorzitter Echt voor Ridderkerk

EvR bij Radio Ridderkerk inzake schimmelwoningen

Echt voor Ridderkerk Echt voor Ridderkerk Ridderkerk 12-03-2023 17:20

Afgelopen weekend bezocht Echt voor Ridderkerk de studio van Radio Ridderkerk. Wij waren uitgenodigd om te komen praten over ons onderzoek naar schimmel in de woningen van WoonCompas. Uiteraard konden we zo ook een oproep doen aan inwoners die nog niets hadden gemeld, om dit alsnog bij ons te doen. Dank aan iedereen die dit al wél heeft gedaan. Ons rapport wordt zo alleen maar langer. We zullen het binnenkort aan WoonCompas aanbieden en met hen het gesprek aangaan.

Ere wie ere toekomt: WoonCompas heeft ons uitgenodigd om te komen praten! Dus dat doen we graag. Ook de manager van Onderhoud & Beheer zal bij dit gesprek aanwezig zijn. Hopelijk gaat het dan wat opleveren voor de huurders.

Vorige week waren wij uitermate enthousiast toen bleek dat het gezin in de Kamperfoeliestraat tijdelijk een andere woning kreeg aangeboden. Maar helaas, na het aanbod bleef het weer stil…….. Het zal toch niet waar zijn, dat het weer ze het gezin blij maken met een dode mus?

Nieuwjaarsreceptie

Burger op 1 Burger op 1 Ridderkerk 16-01-2023 19:44

Een compilatie van de Nieuwjaarsreceptie van de gemeente Ridderkerk.

Maandag 2 januari jl. was in het gemeentehuis weer de nieuwjaarsreceptie georganiseerd, nadat dit door Corona twee jaar lang geen doorgang kon vinden. Aan het begin van deze avond waren er prachtige optredens van Excelsior Bolnes, de BigBand van muziekschool Ridderkerk en het Duo Muste, bestaande uit broer en zus Wouter en Jorien Muste, op gitaar en viool.

Aansluitend de Nieuwjaarstoespraak van burgermeester Attema. Dit zal haar laatste Nieuwjaarstoespraak zijn als burgemeester van Ridderkerk want over ca 5 maanden hopen we een nieuwe burgemeester te begroeten in onze gemeente.

De jaarwisseling is relatief rustig verlopen in Ridderkerk mede door kordaat optreden van de brandweer, politie en tal van vrijwilligers

Er wordt ruim aandacht besteed aan de oorlog in de Oekraïne en de opvang van vluchtelingen, ook in Ridderkerk. Maar ook aan de ontvlechting van de BAR organisatie.

Voor de gehele toespraak zie deze link. https://www.ridderkerk.nl/nieuwjaarstoespraak-burgemeester-anny-attema

Daarna is er ruim aandacht voor het werk van de vele vrijwilligers in Ridderkerk. Enkelen van hen worden traditie getrouw in het zonnetje gezet.

Er waren drie groepen genomineerd, te weten: De Taalkeuken, de Buurtkamer bij Bosshardt van het Leger des Heils en de Ridderkerkse Scootmobielclub. Deze laatste hebben de groepsprijs ontvangen.

Daarna ging de Jaap van der Graaf prijs, voor een individuele vrijwilliger naar Ester Huijser die zich enorm heeft ingezet voor de opvang van Oekraïners in Ridderkerk. Zij ontvingen de prijs uit handen van wethouder Fleur Stip.

Dit werd feestelijk aan elkaar gepraat en gezongen door Guus Bok en gefilmd door niemand minder dan onze Stefan Coule in de rol van cameraman voor RTV Ridderkerk.

Volgens wethouder Fleur Stip vindt het gemeentebestuur het belangrijk aandacht te schenken aan het vrijwilligerswerk, vrijwilligers zijn onmisbaar en onbetaalbaar. Zij zijn de motor van onze samenleving. En dat is een understatement waarbij wij ons graag aansluiten.

Hou het leuk en veilig!

VVD VVD Ridderkerk 30-12-2022 11:52

Het einde van het jaar is nu echt in zicht. Voor veel mensen is dat ook het moment om het jaar af te sluiten met oliebollen, champagne en natuurlijk vuurwerk!Helaas zorgt dat laatste regelmatig voor veel overlast. Iedereen weet dat het afsteken van vuurwerk alleen toegestaan is vanaf oudejaarsdag (31 december) om 18.00 uur en Nieuwjaarsdag (1 januari) tot 02.00 uur. Toch horen we al regelmatig knallen van (illegaal) vuurwerk, worden er dingen op straat door vuurwerk vernield, gebeuren er ongelukken en dat geeft inwoners en huisdieren een onveilig gevoel. Dat kan en mag niet de bedoeling zijn. Koop geen illegaal vuurwerk, belemmer weggebruikers en hulpdiensten niet en steek alleen vuurwerk af tussen de tijden dat het is toegestaan. In onze ogen moet de politie hard optreden tegen mensen die voor onveilige situaties zorgen en de regels negeren.

Gelukkig is er ook een grote groep mensen die zich inzet voor een fijne jaarwisseling, bijvoorbeeld door het ondersteunen van initiatieven van de buurtpreventie in je eigen wijk. Die initiatieven juichen wij alleen maar toe. 

Laten we er samen voor zorgen dat Oud & Nieuw een mooi en gezellig moment is voor iedereen in Ridderkerk.

Derde wijziging Algemene Plaatselijke Verordening Ridderkerk 2020

VVD VVD Ridderkerk 15-12-2022 09:30

Afgelopen week heb ik werk van iemand overgenomen en die overdracht bestond in deze uit inloggen, systemen, email-machtigingen, digitale mandatering, contractondertekening, flowcharts, chatgroepen, chatfuncties, digitaal bellen, voicemails, chatbots, Artificial Intelligence, Augmented Reality  … Het heeft zijn fijne kanten he, digitaal, alles kan zo ongeveer vanaf de werkplek, maar het heeft ook minder fijne kanten, alles kan vanaf mijn werkplek… Alles online.

In een breder verband, want daar gaat het vandaag over, is het ook, zo denken wij een heel goede vraag gelden de regels die in de openbare ruimte gelden ook online? Er gebeuren ook dingen, die we in de fysieke wereld meteen zouden afkeuren en daar hebben we dan letterlijk en figuurlijke grondslagen voor in verordeningen, maar voor online oproepen tot ellende bijvoorbeeld hebben we dat niet, oproepen tot grafschennis vorig jaar in Bodegraven, online oproepen tot rellen, online oproepen tot boerenprotesten, de avondklokrellen.

Vandaar deze motie, bedoeld om de burgemeester een grondslag te geven om preventief te kunnen optreden. De interpretatie die Partij 18PLUS daaraan geeft m.b.t. de groepsvorming, ondersteunen wij van harte. De actualiteit hiervan blijkt ook uit de inzet van de MCU waar we gisteren bericht over kregen. En daarbij geldt voor wat betreft het online oproepen tot wanordelijkheden ook het artikel dat staat in het Blad Burgemeester van december 2022, met een artikel dat als ondertitel heeft ‘Burgemeester: de sherrif van het internet’, en waarin ook staat dat het de moeite waard is gemeenteraden het niveau van openbare orde te laten beïnvloeden door een grondslag tegen online oproepen in hun APV te regelen – diezelfde Bantema die mevrouw Kayadoe opnoemt.

3 Voordelen van werken in recruitment

D66 D66 Ridderkerk 27-01-2022 12:44

Je hoort vaak tegenstrijdige verhalen over hoe het is om een carrière in sales recruitment te hebben. Sommigen zullen je vertellen dat het de meest stressvolle, ‘ziel-vernietigende’ carrière is die je kunt kiezen. Anderen zullen je vertellen dat het een zeer bevredigende en financieel lonende carrière is.

Maar wie moet je geloven? Zijn het alleen maar doelen, druk en zorgen, of is het gevoel van vreugde dat je ervaart als je mensen helpt een baan te vinden die ze geweldig vinden, juist de overheersende emotie?

Natuurlijk, het hangt van de persoon af, en ook van de organisatie en de branche, maar er zijn een aantal algemene feiten over werken in recruitment – en daar zal het in dit bericht over gaan.

Laten we beginnen met de voordelen…

Goed beloond

Het gebruikelijke tegenargument voor iemand die zegt dat recruitment een stressvolle baan kan zijn, zijn de financiële beloningen – en terecht! Het is waar: afhankelijk van de functie en het bedrijf kun je astronomische bedragen verdienen als je erin slaagt je doelstellingen te halen, maar het hangt allemaal van jou af en het is onwaarschijnlijk dat je op basisniveau een enorm bedrag verdient.

Bouw een indrukwekkende gereedschapskist op

Om een echt succesvolle recruiter te zijn, moet je een aantal verschillende vaardigheden ontwikkelen, zoals:

Problemen oplossen Onderhandelen Communicatie Empathie Relaties opbouwen Beheer van projecten en evenementen

Het ontwikkelen van deze vaardigheden zal jou zowel persoonlijk als professioneel ten goede komen in jouw leven en carrière, welke richting je ook kiest, waardoor deze carrièrekeuze in dat opzicht des te lonender is.

Kandidaten helpen hun doelstellingen te bereiken

Misschien wel het meest bevredigende deel van de job (nee, het gaat niet om het geld!) is mensen helpen de juiste job voor hen te vinden – soms kun je zelfs een deel zijn van het fundamenteel veranderen van hun leven ten goede. Op een emotioneel niveau is dit bevredigend voor beide partijen, en mettertijd zal het aanscherpen van deze kunst je een betere recruiter maken die meer kan bereiken voor zowel zichzelf als voor zijn werkgever.

Problemen van klanten oplossen

Zoals eerder gezegd, is het oplossen van problemen een vereiste vaardigheid voor elke recruiter die een lange carrière in de recruitment-industrie wil hebben. Hoewel het een uitdaging kan zijn, is het vinden van een oplossing voor de problemen waarmee je klanten te maken hebben zowel zeer bevredigend als lucratief.

Lees ook: Het belang van call center diensten

Maak kennis met Timo Ringlever!

VVD VVD Ridderkerk 19-12-2021 11:07

https://ridderkerk.vvd.nl/nieuws/47290/maak-kennis-met-timo-ringlever
De komende tijd presenteren wij alle kandidaten voor de gemeenteraadraadsverkiezingen in 2022. Dit nieuwe jaar beginnen we goed.
Vandaag is onze nummer 4 van de lijst aan de beurt. Timo Ringlever is student aan de Erasmus Universiteit, en binnenkort voorlichter in de Tweede Kamer. Hij zet zich in voor een veilig, tolerant en inclusief Ridderkerk waar iedereen zichzelf kan zijn. Ook wil hij Ridderkerk zo bereikbaar mogelijk maken, waardoor Ridderkerk aantrekkelijk blijft. Samen met de andere kandidaten wil hij bouwen aan een toekomstbestendig Ridderkerk.
Voor de andere kandidaten, houd onze social media in de gaten ...

Voordelen van een deurbel met camera

D66 D66 Ridderkerk 03-12-2021 04:50

Soms kunnen kleine dingen een enorm verschil maken in ons leven. Maar omdat ze klein zijn en zo goed in ons leven opgaan, zien we ze op het eerste gezicht misschien over het hoofd. Dit kan het geval zijn met video-deurbellen. Slank en verbazingwekkend verfijnd, video deurbellen bieden een groot aantal voordelen die je gewoon niet kunt negeren.

Als je nog nooit de voordelen van een deurbel met camera hebt onderzocht, zijn hier de top redenen waarom men van deze technologie houdt.

Zien wie er voor de deur staat

Het is altijd een veilige gewoonte om een veilige afstand te bewaren tussen jou en een onbekende. Met een videodeurbel kun je zien wie er voor de deur staat (of nadert), waar je ook bent, zodat je genoeg tijd hebt om te beoordelen of het veilig is om de deur te openen.

Spreek met bezoekers zonder de deur te hoeven openen

Het hebben van een 2-weg intercom biedt ook een aantal verborgen voordelen. Door met bezoekers te kunnen praten, kun je de deur beantwoorden zonder deze te openen. Omdat je met de bezoeker kunt praten via een smartphone, kun je overal de deur beantwoorden en nooit verraden dat je niet thuis bent. Dit biedt een extra veiligheidsmaatregel.

Traceer bezoekers die kwamen terwijl je weg was

Als een bezoeker op de deur klopt in plaats van aan te bellen, legt de videocamera het beeld vast zodat je het later kunt bekijken. Zo weet je altijd wie er bij jou langs is geweest.

Biedt duidelijk zicht door nachtzichttechnologieën

Als er ’s nachts iemand aan de deur komt, kan het moeilijk of onmogelijk zijn om een duidelijk beeld te krijgen van wie het is. Video-deurbellen bieden nachtzichttechnologie, zodat je de beelden in het volle zicht kunt zien voordat je de deur opendoet.

Extra beveiligingscamera

Een videodeurbel biedt nog meer veiligheid in combinatie met jouw bewakingssysteem. De deurbel fungeert als een extra camera die nog meer bewakingsdekking biedt.

Video deurbellen zijn verbazingwekkend krachtige hulpmiddelen in jouw beveiligingssysteem wanneer ze ten volle worden benut. Ze bieden een enorme hoeveelheid functionaliteit en gemak in een klein en onopvallend apparaat.

Lees ook: Wat zijn de voordelen van akoestische panelen?

Vragen over 'het Ridderkerk gevoel'

VVD VVD Ridderkerk 14-03-2021 08:45

Vraag 1

Is het college van Ridderkerk het met Leefbaar Ridderkerk en WD Ridderkerk eens dat huisvesting van Ridderkerkse BOA’s in Barendrecht, een waarschuwing van BOA’s gemeente Albrandswaard op een aanhangwagen op Ridderkerks grondgebied en een Barendrechtse jaaropgave i.v.m. een Ridderkerkse TOZO uitkering geen recht doet aan bevordering van optimale service met een Ridderkerks karakter? Indien u het met onze zienswijze niet eens bent, waarom niet?

Antwoord: In de beantwoording van uw overige vragen kunt u opmaken dat uw stelling bij deze vraag niet klopt of leunt op een enkel incident. Hiermee doet u naar onze mening onze organisatie tekort. De medewerkersstreven ernaar om iedere dag een optimale service te bieden aan onze inwoners en ondernemers. Zo worden TOZO aanvragen ruim binnen de termijn afgehandeld en verstrekt. Daar waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. Als er fouten geconstateerd worden, dan worden deze verholpen en waar nodig procedures aangepast.

Vraag 2

Is het inderdaad correct dat de Ridderkerkse BOA’s hun hoofdstandplaats in Barendrecht hebben?

Antwoord: Nee dit is niet correct. De BOA’s zijn niet in Barendrecht gehuisvest, ze werken zoveel mogelijk vanuit het gemeentehuis in Ridderkerk. Het BOA-team komt periodiek samen in Barendrecht om met collega’s af te stemmen over het werk. Op die manier wordt voorzien in adequate handhaving waarbij ook vervangingen ondersteuning is geborgd. Daarbuiten zijn de collega’s zoveel mogelijk in de wijken aanwezig.

Vraag 3

Indien de Ridderkerkse BOA’s hun hoofdstandplaats in Barendrecht hebben, wat is daar dan de reden van?

Antwoord: Zoals bij vraag 2 beschreven hebben de Ridderkerkse BOA’s geen hoofdstandplaats in Barendrecht.

Vraag 4

Wij zien onze BOA’s graag (zoveel als mogelijk) zichtbaar in Ridderkerk op straat en in onze nabijheid als aanspreekpunt voor onze inwoners en uiteraard voor handhaving van de regels. Elke minuut aan onnodig reisverkeer vinden wij zonde. Welke mogelijkheden zijn er eventueel om de (hoofd)standplaats in (het centrum van) Ridderkerk te vestigen en op welke termijn zou dat gerealiseerd kunnen worden?

Antwoord: Met de uitbreiding van het BOA-team en het feit dat er vaker op de fiets wordt gesurveilleerd is de zichtbaarheid van de BOA’s in Ridderkerk verhoogd. Daarnaast kunnen door de aangeschafte digitalehandhavingssoftware een groot deel van de zaken op straat worden afgedaan in plaats van op kantoor. Het wegvallen van tijd in de wijk (door reistijd) is in principe beperkt omdat deze beweging alleen aan het begin en aan het eind van de dienst plaatsvindt. Het BOA-team kan door de centrale aansturing vanuit één locatie wisselingen en tekorten door ziekte opvangen. Ook kan op een adequate wijze worden opgeschaald als ondersteuning van het team wenselijk/noodzakelijk is.

 

Vraag 5

Hoe kan het dat een schriftelijke AIbrandswaards waarschuwing van een BOA hangt aan een aanhanger, die langer dan de toegestane termijn geparkeerd staat op openbaar terrein in Ridderkerk?

Antwoord: De BOA’s vanuit de BAR-organisatie vervangen elkaar bij ziekte en ondersteunen waar nodig. Zo blijft de handhaving binnen de gemeente Ridderkerk geborgd. Ook wisselen de BOA’s zo nu en dan van werklocatie en lopen ze mee met een Ridderkerkse BOA. Bij het uitdelen van een waarschuwing is per abuis de verkeerde sticker/kaart gebruikt.

Vraag 6

Is de waarschuwing genoemd onder punt 5 gegeven door een BOA uit Albrandswaard of uit Ridderkerk? Indien het een BOA uit Albrandswaard betreft, betekent dit dan dat we in Ridderkerk nog niet genoeg capaciteit aan BOA’s hebben of was deze inzet een noodgeval?

Antwoord: Zoals beschreven ondersteunen de BOA’s uit het gehele BAR-gebied elkaar. In dit specifieke geval is een Albrandswaardse BOA bijgesprongen in Ridderkerk. De BOA’s zijn bevoegd om in het hele BAR-gebied te handhaven. Dit is van belang bij grootschalige of onveilige situaties waarbij bijstand geleverd moet (kunnen) worden aan collega’s. Gezien de huidige ontwikkelingen vanwege corona is het BOA-team met taakaccent Ridderkerk tijdelijk uitgebreid met 2 fte. Hierdoor is het team in staat adequaat handhavend op te treden. Bij noodsituaties of ondersteuningsvragen wordt opgeschaald vanuit het BOA-team

Vraag 7

Omdat de aanhanger er vele dagen na die waarschuwing nog steeds staat, hebben inwoners ons gevraagd op welk moment na een formele (schriftelijke) waarschuwing actie wordt ondernomen. Wij moesten hen het antwoord schuldig blijven. Hoeveel dagen na een aankondiging wordt er actie ondernomen en op welke wijze wordt dit gemonitord?

Antwoord: Conform de APV krijgt een inwoner na de waarschuwing 7 dagen de tijd om de aanhanger te verwijderen. Na 7 dagen zal de gemeente dit doen, waarbij de kosten worden verhaald op de eigenaar. Vanwege de coronamaatregelen en de hiermee gepaard gaande prioritering in de handhavingswerkzaamheden nemen sommige zaken wat meer tijd in beslag

Vraag 8

Wanneer een in Ridderkerk wonende ondernemer een TOZO uitkering in Ridderkerk heeft aangevraagd en gekregen, hoe kan het gebeuren dat meerdere ondernemers een jaaropgave, i.v.m. deze uitkering, van de gemeente Barendrecht ontvangen en niet van de gemeente Ridderkerk?

Antwoord: De TOZO uitkering wordt betaald door de gemeente waar de ondernemer op dat moment stond ingeschreven volgens BRP. De laatst genoemde gemeente verzorgt de jaaropgaaf. Uit controle is gebleken dat in 2 huishoudens van de circa 800 huishoudens waar er een Tozo-jaaropgave is verstrekt, het is voorgekomen dat een ondernemer woonachtig is in Ridderkerk en een jaaropgave heeft ontvangen waar een andere gemeente (Barendrecht / Albrandswaard) is genoemd als inhoudingsplichtige gemeente. Daar waar wel sprake is geweest van een onjuiste jaaropgave, zijn hierover individuele afsprakengemaakt met de betrokkenen.

Vraag 9

Stel dat een in Barendrecht wonende ondernemer een jaaropgaaf voor zijn TOZO uitkering door Ridderkerk verstrekt krijgt, welke gevolgen heeft dit voor de vergoedingen van het Rijk aan Ridderkerk voor deze uitgekeerde TOZO-uitkering?

Antwoord: In de 2 gevallen waarop de verkeerde gemeente de uitkering verstrekt heeft, is ondertussen administratief gecorrigeerd. Er zijn dus geen gevolgen voor de vergoedingen van het Rijk aan Ridderkerk.

Vraag 10

Een aantal ondernemers heeft aangegeven het vermoeden te hebben een onjuiste “TOZO- jaaropgaaf gekregen te hebben. Bij vragen hierover bij de gemeente wordt gezegd dat telefonisch niet gereageerd mag worden op deze vragen. Op mails met dezelfde vragen wordt ook niet gereageerd. Zijn deze signalen bij u ook bekend en zo ja, welke actie(s) gaat/gaan er ondernomen worden om ondernemers, voor wie deze tijd toch al stressvol is, van de juiste antwoorden te voorzien? Zo nee, waar kunnen de ondernemers alsnog met deze vragen terecht?

Antwoord: Wij herkennen dit signaal niet, wel kan het voorkomen dat op sommige momenten er dusdanig veel telefoontjes binnenkomen, dat deze niet beantwoord kunnen worden. Wij zien juist dat er veel vragen over de TOZO binnenkomen en ook beantwoord worden. Veel vragen gaan over het feit dat gehuwden ieder een jaaropgave ontvangen , en niet alleen de aanvrager. De reden hiervan is dat de TOZO, net als de bijstandsuitkering, een gezinsuitkering is. Dit betekent dat de uitkering voor beide partners is en ook beide partners een jaaropgave ontvangen. Een andere veel voorkomende vraag is dat op de jaaropgaaf een ander bedrag staat dan de ondernemer netto heeft ontvangen. De reden hiervan is dat de TOZO-uitkering wordt gefiscaliseerd, dit wil zeggen dat de gemeente Ridderkerk hierover loonheffing en Zvw afdraagt.

De loterij: is het ooit de moeite waard om te spelen?

D66 D66 Ridderkerk 09-12-2020 20:04

Heb je geluk? Dat kun je maar beter zijn als je de loterij speelt. Afhankelijk van welke je speelt, heb je een aantal vrij lange kansen.

Wil je jouw abonnement op de Eurojackpot opzeggen? Doe dat hier.

Dat terzijde. Stel dat je naar het grootste stadion ter wereld bent gegaan, dat toevallig in Noord-Korea ligt. Het stadion was helemaal vol. Als onderdeel van de prijs van je ticket, werd je ingeschreven in een loterij waar je een nieuwe auto kon winnen. In dat geval zijn je winkansen 1 op 150.000.

Zou je op het puntje van jouw stoel in dat stadion zitten terwijl ze het ticketnummer lezen of zou je geloven dat jij, realistisch gezien, niet gaat winnen? Om de winkansen van de loterij gelijk te maken, zou je datzelfde stadion nog 1.947 keer moeten vullen en al die mensen bij elkaar zetten en dezelfde trekking voor die ene auto hebben. Zou iemand geloven dat ze daadwerkelijk kunnen winnen in een menigte van mensen die zo groot zijn?

Onafhankelijke waarschijnlijkheid

Natuurlijk moet iemand de loterij winnen, en de enige manier om het te winnen is door er in te staan, zoals de advertenties zeggen. Maar wat is de beste manier om er in te staan? De regels van waarschijnlijkheid dicteren dat je je kansen om de loterij te winnen niet vergroot door vaak te spelen. Dus elke keer dat je de loterij speelt, is er een onafhankelijke kans – net als een muntstuk-gooi waar elke gooi, ongeacht het aantal gooien, heeft een een op de twee kans om te landen op hoofden. De kansen blijven hetzelfde – in de loterij en de muntgooi – ongeacht de frequentie van het spelen.

Je kunt echter jouw kansen verhogen door meer loten te kopen voor dezelfde loterijtrekking. Houd er echter rekening mee dat twee loten je kansen kunnen verhogen van één op 14 miljoen naar twee op 14 miljoen, wat statistisch gezien geen significante verbetering is. Iemand zou veel loten moeten kopen om zijn winkansen aanzienlijk te verhogen. Zelfs als iemand het zich zou kunnen veroorloven, kan hij of zij echter niet genoeg loten kopen om een overwinning te garanderen, tenzij hij of zij de enige persoon was die de loten kocht. Naarmate er meer loten collectief worden verkocht, nemen de winkansen omgekeerd evenredig af.

Lees ook: 3 Redenen waarom een scheiding beter is dan een slecht huwelijk…

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.