Nieuws van politieke partijen over CDA inzichtelijk

64 documenten

Gemeenteraad kritisch op schrappen treinverbinding Schiphol

CDA CDA Dinkelland 15-02-2024 17:13

De gemeenteraad van Dinkelland is kritisch op het schrappen van de rechtstreekse treinverbinding met Schiphol. ''Ook een tijdelijke maatregel als deze is voor ons onacceptabel'', vindt CDA-fractievoorzitter Marc Smellink. ''Zet verslechtering niet door'' Alle partijen in de gemeenteraad van Dinkelland sturen een stevige brief naar de NS, Minister van Infrastructuur & Waterstaat en het college van B&W. ''Via deze brief willen wij, de gemeenteraad van Dinkelland, ons ongenoegen uitspreken over het voorgenomen schrappen van de rechtstreekse treinverbinding van Enschede, Hengelo, Almelo naar Amsterdam-Zuid en Schiphol Airport. Met klem verzoeken wij de Nederlandse Spoorwegen (NS) en het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat om deze voorgestelde verslechtering van de dienstregeling niet door te (laten) voeren'', begint de brief namens alle partijen. Gewijzigde dienstregeling 2025 Afgelopen week werd duidelijk dat de NS van plan is vanaf 2025 de directe intercityverbinding van Twente met Schiphol te schrappen, door de treinen van Twente naar Den Haag te laten rijden. Volgens de gemeenteraad is dit de zoveelste grote verslechtering in de dienstregeling tussen Twente en de Randstad van de afgelopen jaren. Twente is de directe en frequente verbinding met Rotterdam Centraal en Amsterdam Centraal eerder al kwijtgeraakt. Daar waar Amsterdam en Schiphol nog via Amsterdam-Zuid rechtstreeks te bereiken was, komt deze mogelijkheid nu ook te vervallen. ''Dit is een groot nadeel voor mensen, die om welke reden dan ook, baat hebben bij een directe verbinding van en naar Twente'', legt Smellink uit. ''Het gaat om veel meer reizigers dan mensen met een aansluitende vlucht vanaf Schiphol. Het gaat ook om mensen die slechter ter been zijn. Een overstap op Amersfoort zal voor deze mensen extra reistijd betekenen, omdat de drie minuten geen realistische betrouwbare overstaptijd is.'' Tijdelijke maatregel De NS geeft aan dat het gaat om een tijdelijke maatregel. Er wordt echter geen zicht geboden wanneer deze maatregel ongedaan wordt gemaakt. Ook blijft het onduidelijk of de crossplatform aansluiting van drie minuten op Amersfoort wordt gewaarborgd, met het risico dat reizigers de aansluiting missen. ''De voorgestelde maatregel is ook als tijdelijke maatregel voor ons onacceptabel'', vindt Smellink. ''Daar waar voor veel verbindingen in Nederland wordt gewerkt aan hoogfrequente verbindingen en reistijdverkorting, is de reistijd tussen Twente en de Randstad al jaren niet noemenswaardig verbeterd. De frequentie is slechts op de uiteinden van de dienstregeling marginaal verbeterd. Om dan de rechtstreekse verbindingen één voor één te verliezen is, voor ons als gemeenteraad van Dinkelland, niet acceptabel'', aldus Smellink. Ondersteunen wethouders mobiliteit Met de brief ondersteunt de gemeenteraad van Dinkelland de oproep en inspanningen van de wethouders mobiliteit in de regio Twente om het openbaar vervoer van en naar Twente (blijvend) te verbeteren. ''Dit is namelijk cruciaal voor de leefbaarheid en werkgelegenheid van onze prachtige regio. Immers, elke regio telt!'', sluiten de partijen af.

AMENDEMENT: Gehoord aangenomen

CDA CDA Amersfoort 19-12-2023 17:38

De raad van de gemeente Amersfoort overwegende dat: a. De uitslag van het referendum, als ook het Amersfoort Panel, hebben aangetoond dat met name in de noordelijke wijken een ruime meerderheid van de inwoners geen noodzaak ervaart; b. Een raadgevend referendum de Raad aanspoort om het voorstel van het College te heroverwegen; c. Amersfoort in de komende jaren tienduizend huizen binnen de huidige bebouwing bijbouwt. Dat is meer dan alle huizen van Woudenberg en Hoevelaken tezamen; d. De noodzaak groeit om voor steeds meer wijken extra parkeermaatregelen te treffen vanwege de toename van auto’s a.g.v. de extra huizen; e. Het waterbed-effect bij lagere parkeernormen, horend bij dichtere bebouwing zoals in Langs Eem en Spoor en de Hoef, onvermijdelijk in steeds grotere delen van de stad voelbaar is, maar dat dit het noordelijk deel van de stad vooralsnog niet raakt; besluit: daarom beslispunt 1: 1. Het Deelomgevingsprogramma Parkeren: Deel 1 vast te stellen met als belangrijkste uitgangspunten: a. We breiden betaald parkeren met vergunningen in twee fases stapsgewijs uit naar de hele stad; b. We realiseren een dekkend netwerk van collectieve parkeervoorzieningen, zogenaamde wijk- en stadsrandhubs; c. We beperken de uitgifte van vergunningen in gebieden waar de alternatieven op orde zijn; d. We hanteren een lage parkeernorm bij nieuwbouwlocaties met hoogwaardig OV, zoals Langs Eem en Spoor en Hoefkwartier. te wijzigen in: 1. Het Deelomgevingsprogramma Parkeren: Deel 1 vast te stellen met als belangrijkste uitgangspunten: a. We breiden gereguleerd parkeren met vergunningen uit naar alle wijken te beginnen met de wijken waar het waterbedeffect speelt of gaat spelen, bijvoorbeeld als gevolg van de grootschalige woningbouw in Langs Eem en Spoor en op De Hoef. b. Pas na 2035 volgen de wijken, Vathorst (uitgezonderd Bovenduist), Kattenbroek, Hoogland, Hooglanderveen en Nieuwland. Of zo snel als noodzakelijk door één of meerdere van de volgende gebeurtenissen: 1. Er ligt een verzoek van de inwoners zelf; 2. Er is sprake van parkeeroverlast en/of het waterbedeffect; 3. Er is sprake van inrichting van leefstraten of andere grootschalige herinrichting; 4. Noodzakelijk voor woningbouw; 5. Noodzakelijk voor klimaatadaptatie. c. We roepen de wethouder op om de wijken in te gaan en het gesprek met de inwoners van de wijken aan te gaan. Om daarna terug te komen bij de raad met de uitkomst van die gesprekken. d. We realiseren een dekkend netwerk van collectieve parkeervoorzieningen, zogenaamde wijk- en stadsrandhubs; e. We beperken de uitgifte van vergunningen in gebieden waar de alternatieven op orde zijn; f. We hanteren een lage parkeernorm bij nieuwbouwlocaties met hoogwaardig OV, zoals Langs Eem en Spoor en Hoefkwartier. Alex Engbers Hans Bol Dillian Hos Kirsten Mik CDA ChristenUnie GroenLinks D66

Gaat ingang station aan het Piramideplein dicht?

CDA CDA Rijswijk 05-08-2022 07:30

Schriftelijke vragen over ingang station aan het Piramideplein en mogelijkheden tot vergroening Naar aanleiding van de schriftelijke vragen van Groenlinks en Beter voor Rijswijk over het station Rijswijk heeft de CDA-fractie de volgende (aanvullende) vragen: -Waarom en op aangeven van welke partij(en) is onderstaande passage over het slopen van de stations-ingang aan het Piramideplein opgenomen in het coalitieakkoord (pagina 16)? 'Als besloten wordt dat de ingang van het station aan het Piramideplein wordt gesloopt, komen hier geen woningen voor in de plaats, maar is er ruimte voor een binnenstedelijk park.' -Welke plannen heeft het college met de stations-ingang aan het Piramideplein? -Is het 'slopen en sluiten' of 'slopen en herbouwen'? Graag toelichten. -Welke kansen (en wanneer) ziet het college om het Piramideplein en de directe omgeving te vergroenen (bijvoorbeeld door meer bakken met bomen en planten) zonder over te gaan tot slopen/sluiten van de stations-ingang? Foto en artikel Groot Rijswijk:https://www.rodi.nl/rijswijk/306405/sloop-deel-rijswijks-station-dreigt

CDA ziet geen toegevoegde waarde in spoeddebat kanaalwoningen

CDA CDA Zuid-Holland 29-07-2020 10:46

Het CDA begrijpt de teleurstelling en frustratie van de vele bewoners langs het kanaal Almelo-De Haandrik die nog niet weten welke financiële regeling voor hen door de provincie wordt getroffen. Sommige bewoners hadden een andere uitkomst verwacht van de selectie die de provincie heeft gemaakt op basis van de onderzoeksresultaten. Ook dat heeft begrijpelijkerwijs weer tot teleurstelling geleid. Het CDA ziet echter geen toegevoegde waarde in het op korte termijn bijeenroepen van Provinciale Staten voor een spoeddebat. Afgelopen week is duidelijk geworden welke huizen schade hebben als gevolg van de werkzaamheden door de provincie aan het kanaal. De schade aan die huizen zal in zijn geheel door de provincie worden vergoed. Voor de andere huizen die wel schade hebben maar waarvan (nog) niet duidelijk is dat de oorzaak ligt bij de werkzaamheden van de provincie was eerder voorgesteld een lening te verstrekken. Dit voorstel is door alle partijen in de Statenvergadering op 1 juli afgewezen. Het CDA had voorgesteld deze groep bewoners tegemoet te komen met een vergoeding tot maximaal 200.000 euro per huis. Daar was echter onvoldoende steun voor en ook voor andere alternatieven was geen meerderheid. Om die reden hebben de Staten unaniem besloten het college opdracht te geven voor 1 oktober met een nieuw voorstel voor deze groep huiseigenaren te komen. Een debat op korte termijn in de staten hierover kan dat besluit niet meer veranderen en heeft dus wat het CDA geen toegevoegde waarde. Het CDA wil ook voorkomen dat er verwachtingen worden gewekt dat er met een nieuw debat op korte termijn er sneller duidelijkheid komt over de nieuwe regeling. Een debat brengt een nieuwe regeling niet dichterbij. Wel wil het CDA ook dat de regeling liever vandaag dan morgen wordt bekend gemaakt.

Vuurwerk

CDA CDA Opmeer 29-07-2020 10:30

Vanaf jaarwisseling 2020-2021 geldt er een landelijk verbod op knalvuurwerk en vuurpijlen. Hierdoor ontstaat er vanaf de komende jaarwisseling een nieuwe situatie. Lokale initiatieven tot het gezamenlijk afsteken van vuurwerk zijn toegestaan, maar alleen onder leiding van een professionele vuurwerkdeskundige. Het is belangrijk dat ook in de gemeente Teylingen in aansluiting op deze ontwikkelingen als lokale overheid een visie op vuurwerk wordt ontwikkeld. Daarvoor is aanvullend onderzoek gedaan gericht op gevoelens en argumenten van de inwoners van Teylingen over vuurwerk. Het college stelt voor om Teylingen de komende jaarwisseling (nog) geen vuurwerkvrije gemeente te maken, maar wel de overlast van vuurwerk en de maatschappelijke gevoelens te blijven monitoren. Ze willen ook doorgaan met het beleid van vuurwerkvrije zones en wil met een campagne in de wijken zorgen dat het aanvragen voor een buurt van vuurwerkvrije zones makkelijker wordt. Vooralsnog ziet het college geen aanleiding om van het eerdere beleid van vuurwerkvrije zones af te wijken, maar neemt wel het advies over om hierin een aantal verbeteringen aan te brengen. Op 22 juni is in de commissie DEB opiniërend gesproken over het vuurwerkbeleid van de gemeente Teylingen. De CDA-fractie is voor een geleidelijke afbouw van vuurwerk en ondersteunt het college met de aanpak van vuurwerkvrije zones. In de laatste raadsvergadering voor het zomerreces werd op 15 juli een motie besproken van ChristenUnie, GroenLinks en PvdA om het principe van vuurwerkvrije zones vanaf de jaarwisseling 2020-2021 om te draaien naar vuurwerkzones, waarbij in beginsel de hele gemeente Teylingen vuurwerkvrij is, behoudens de vuurwerkzones. Toen de indienende partijen van de motie merkten dat hier in de raad geen meerderheid voor was, hebben zijn besloten de motie aan te houden. De CDA-fractie vindt de gedachte achter de motie sympathiek, maar de tijd ontbreekt om dat op een zorgvuldige manier en met participatie van onze inwoners tijdig voor de komende jaarwisseling te realiseren.

CDA en VVD Zuid-Holland willen een oplossing voor de files in de spits bij Lammenschans

CDA CDA Heusden 29-07-2020 10:16

De gemeenteraden van Leiderdorp en Leiden hebben unaniem besloten om de wethouders - in samenwerking met de provincie Zuid-Holland - met een oplossing te laten komen voor het enorme fileprobleem tijdens de spits. Het CDA en de VVD van Zuid-Holland steunen dit besluit en willen dat er een voorstel ligt wanneer beide gemeenten bij de provincie aankloppen. Het sluiten van de bruggen tijdens de spits moet wat het CDA en VVD betreft als oplossing worden meegenomen. “De CO2-reductie die we behalen door vrachtvervoer over water te stimuleren wordt tenietgedaan door de enorme uitstoot van CO2 door honderden auto’s die ruim een half uur staan te ronken voor de provinciale bruggen in Leiden,” aldus CDA-Statenlid Moniek van Sandick. “Niet voor niets meldde TomTom begin 2020 dat hier het grootste fileprobleem van Nederland ligt. Waarom kan er tijdens de spits geen rekening kan worden gehouden met werkend Leiden, Voorschoten en Leiderdorp?” Daarnaast baart het uitstel van de aanleg van de nieuwe Lammebrug en de verbreding van de Europaweg (N206) en de daarmee voortdurende onveilige verkeerssituatie de partijen zorgen. Hierover zijn door het CDA al vragen gesteld in de Leidse gemeenteraad. Volgens Van Sandick is er bij het Lammenschansplein sprake van een gestapelde problematiek. “Zeker hier ervaren bewoners van Leiden en Voorschoten dagelijks problemen, laat staan wanneer het woon-werk verkeer straks weer naar het niveau gaat van voor de crisis. De Lammebrug dicht houden in de spits zou al een eerste goede stap zijn naar een oplossing.” Daarnaast zijn volgens het CDA-Statenlid het dicht houden van de Caesar fietsbrug (voor schoolgaande kinderen en hun ouders) de Wilhelminabrug, Zijlbrug en de Leiderdorpsebrug een goede tweede. De lokale en provinciale partijen van CDA en VVD hebben nu de handen ineengeslagen om de files te reduceren en de veiligheid te stimuleren. De Zuid-Hollandse fracties van beide partijen hebben daarom aan het college van Gedeputeerde Staten gevraagd om een onderzoek uit te voeren naar de oorzaken van de files en de nodige maatregelen te nemen om zowel de enorme verkeershinder te beperken en de onveilige verkeerssituatie tegen te gaan.

CDA ziet geen toegevoegde waarde in spoeddebat kanaalwoningen

CDA CDA West Maas en Waal 29-07-2020 09:57

Het CDA begrijpt de teleurstelling en frustratie van de vele bewoners langs het kanaal Almelo-De Haandrik die nog niet weten welke financiële regeling voor hen door de provincie wordt getroffen. Sommige bewoners hadden een andere uitkomst verwacht van de selectie die de provincie heeft gemaakt op basis van de onderzoeksresultaten. Ook dat heeft begrijpelijkerwijs weer tot teleurstelling geleid. Het CDA ziet echter geen toegevoegde waarde in het op korte termijn bijeenroepen van Provinciale Staten voor een spoeddebat. Afgelopen week is duidelijk geworden welke huizen schade hebben als gevolg van de werkzaamheden door de provincie aan het kanaal. De schade aan die huizen zal in zijn geheel door de provincie worden vergoed. Voor de andere huizen die wel schade hebben maar waarvan (nog) niet duidelijk is dat de oorzaak ligt bij de werkzaamheden van de provincie was eerder voorgesteld een lening te verstrekken. Dit voorstel is door alle partijen in de Statenvergadering op 1 juli afgewezen. Het CDA had voorgesteld deze groep bewoners tegemoet te komen met een vergoeding tot maximaal 200.000 euro per huis. Daar was echter onvoldoende steun voor en ook voor andere alternatieven was geen meerderheid. Om die reden hebben de Staten unaniem besloten het college opdracht te geven voor 1 oktober met een nieuw voorstel voor deze groep huiseigenaren te komen. Een debat op korte termijn in de staten hierover kan dat besluit niet meer veranderen en heeft dus wat het CDA geen toegevoegde waarde. Het CDA wil ook voorkomen dat er verwachtingen worden gewekt dat er met een nieuw debat op korte termijn er sneller duidelijkheid komt over de nieuwe regeling. Een debat brengt een nieuwe regeling niet dichterbij. Wel wil het CDA ook dat de regeling liever vandaag dan morgen wordt bekend gemaakt.

CDA en VVD Zuid-Holland willen een oplossing voor de files in de spits bij Lammenschans

CDA CDA Lochem 29-07-2020 09:56

De gemeenteraden van Leiderdorp en Leiden hebben unaniem besloten om de wethouders - in samenwerking met de provincie Zuid-Holland - met een oplossing te laten komen voor het enorme fileprobleem tijdens de spits. Het CDA en de VVD van Zuid-Holland steunen dit besluit en willen dat er een voorstel ligt wanneer beide gemeenten bij de provincie aankloppen. Het sluiten van de bruggen tijdens de spits moet wat het CDA en VVD betreft als oplossing worden meegenomen. “De CO2-reductie die we behalen door vrachtvervoer over water te stimuleren wordt tenietgedaan door de enorme uitstoot van CO2 door honderden auto’s die ruim een half uur staan te ronken voor de provinciale bruggen in Leiden,” aldus CDA-Statenlid Moniek van Sandick. “Niet voor niets meldde TomTom begin 2020 dat hier het grootste fileprobleem van Nederland ligt. Waarom kan er tijdens de spits geen rekening kan worden gehouden met werkend Leiden, Voorschoten en Leiderdorp?” Daarnaast baart het uitstel van de aanleg van de nieuwe Lammebrug en de verbreding van de Europaweg (N206) en de daarmee voortdurende onveilige verkeerssituatie de partijen zorgen. Hierover zijn door het CDA al vragen gesteld in de Leidse gemeenteraad. Volgens Van Sandick is er bij het Lammenschansplein sprake van een gestapelde problematiek. “Zeker hier ervaren bewoners van Leiden en Voorschoten dagelijks problemen, laat staan wanneer het woon-werk verkeer straks weer naar het niveau gaat van voor de crisis. De Lammebrug dicht houden in de spits zou al een eerste goede stap zijn naar een oplossing.” Daarnaast zijn volgens het CDA-Statenlid het dicht houden van de Caesar fietsbrug (voor schoolgaande kinderen en hun ouders) de Wilhelminabrug, Zijlbrug en de Leiderdorpsebrug een goede tweede. De lokale en provinciale partijen van CDA en VVD hebben nu de handen ineengeslagen om de files te reduceren en de veiligheid te stimuleren. De Zuid-Hollandse fracties van beide partijen hebben daarom aan het college van Gedeputeerde Staten gevraagd om een onderzoek uit te voeren naar de oorzaken van de files en de nodige maatregelen te nemen om zowel de enorme verkeershinder te beperken en de onveilige verkeerssituatie tegen te gaan.

Vuurwerk

CDA CDA Arnhem 29-07-2020 09:47

Vanaf jaarwisseling 2020-2021 geldt er een landelijk verbod op knalvuurwerk en vuurpijlen. Hierdoor ontstaat er vanaf de komende jaarwisseling een nieuwe situatie. Lokale initiatieven tot het gezamenlijk afsteken van vuurwerk zijn toegestaan, maar alleen onder leiding van een professionele vuurwerkdeskundige. Het is belangrijk dat ook in de gemeente Teylingen in aansluiting op deze ontwikkelingen als lokale overheid een visie op vuurwerk wordt ontwikkeld. Daarvoor is aanvullend onderzoek gedaan gericht op gevoelens en argumenten van de inwoners van Teylingen over vuurwerk. Het college stelt voor om Teylingen de komende jaarwisseling (nog) geen vuurwerkvrije gemeente te maken, maar wel de overlast van vuurwerk en de maatschappelijke gevoelens te blijven monitoren. Ze willen ook doorgaan met het beleid van vuurwerkvrije zones en wil met een campagne in de wijken zorgen dat het aanvragen voor een buurt van vuurwerkvrije zones makkelijker wordt. Vooralsnog ziet het college geen aanleiding om van het eerdere beleid van vuurwerkvrije zones af te wijken, maar neemt wel het advies over om hierin een aantal verbeteringen aan te brengen. Op 22 juni is in de commissie DEB opiniërend gesproken over het vuurwerkbeleid van de gemeente Teylingen. De CDA-fractie is voor een geleidelijke afbouw van vuurwerk en ondersteunt het college met de aanpak van vuurwerkvrije zones. In de laatste raadsvergadering voor het zomerreces werd op 15 juli een motie besproken van ChristenUnie, GroenLinks en PvdA om het principe van vuurwerkvrije zones vanaf de jaarwisseling 2020-2021 om te draaien naar vuurwerkzones, waarbij in beginsel de hele gemeente Teylingen vuurwerkvrij is, behoudens de vuurwerkzones. Toen de indienende partijen van de motie merkten dat hier in de raad geen meerderheid voor was, hebben zijn besloten de motie aan te houden. De CDA-fractie vindt de gedachte achter de motie sympathiek, maar de tijd ontbreekt om dat op een zorgvuldige manier en met participatie van onze inwoners tijdig voor de komende jaarwisseling te realiseren.

Veerse Meer vol?

CDA CDA Opsterland 29-07-2020 09:46

Maandag 27 juli - GOES - Veel mensen vinden van wel! Met enige regelmaat doe ik op mijn oude racefiets (1984) een rondje Veerse Meer. En dan is het maar net in welk jaargetij en hoe het weer is om te constateren of er sprake is van een vol Veerse Meer. In mijn beleving is het vaak stil en soms gezellig druk en een enkele keer druk. Dat betreft dan de situatie op het water; maar hoe is de situatie aan de oevers? Welnu; naar mijn beleving niet veel anders. Er zijn stille verlaten stukken oevers met mooie natuur- en landbouwgebieden. Echter bijvoorbeeld aan de Veerse Dam kan het goed druk zijn, met name in de bouwvak vakanties liggen er binnenvaartschepen en wordt er veel gesurft en andere vormen van watersport beoefend. Ook bij de Zandkreek kan het in de zomer soms druk zijn met volle sluisdoorvaarten, waardoor de verkeerslussen hun waarde aantonen. Dus wat is vol? Het is maar net waarmee je vergelijkt en welk gevoel je erbij hebt. Recreatie Wolphaartsdijk is de toeristische “hotspot” van onze gemeente. Daar is de laatste decennia het e.e.a. gebeurd op het gebied van recreatie. Denk aan de jachthaven, de Piet, de Schelphoek, de Campings waaronder nu één met mooie plaatsen voor Campers, de nieuwe Veerstijger en de ontwikkeling van het park de “Veerse Kreek”. Toch kan er nog een tandje bij, met het plan “Opwaardering Recreatiezone Wolphaartsdijk”. Dit alles draagt bij aan de kwaliteitsverbetering voor zuidoostelijk gebied aan het Veerse Meer. Dit is goed voor de toeristen in Wolphaartsdijk en niet in de laatste plaats voor de ondernemers, die daardoor in het dorp hun bestaan houden. Dus goed voor de leefbaarheid van het dorp en zijn inwoners. Zijn nieuwe ontwikkelingen bij voorbaat uitgesloten? Het CDA vindt van niet. Wel moeten ze iets toevoegen aan de bestaande zaken en moeten ze passen in Wolphaartsdijk. Kwalitatieve verbeteringen moeten altijd met een positieve insteek worden benaderd. Dit geldt zowel voor de initiatieven van bewoners, maar zeker ook van ondernemers. De plannen van de Zuidschor en de Zuidvlietpolder kunnen daar zeker aan bijdragen. Samen met de gemeentelijke plannen wordt Wolphaartsdijk mooier en aantrekkelijker. Ook als de grote plannen van Middelburg en de kleinere plannen van Veere en Noord-Beveland doorgaan moet er ruimte zijn voor het opwaarderen van onze Goese recreatiezone in Wolphaartsdijk, waarvoor natuurlijk voldoende draagvlak moet zijn. Daar staat of valt immers ieder initiatief mee! Gebiedsvisie Veerse Meer De oude visie van 2004 volstaat niet voor de ontwikkelingen tussen 2020 en 2030. In aansluiting op de Zeeuwse Kustvisie wordt er gewerkt aan de Gebiedsvisie Veerse Meer. De groei van de recreatie aan de Zeeuwse kust wordt beperkt, waardoor er meer landinwaarts wordt gekeken naar mogelijkheden voor de recreatie in onze provincie. De Gebiedsvisie Veerse Meer wordt met alle betrokken stakeholders ontwikkeld en gaat een leidraad vormen voor de ontwikkelingen in en rondom het Veerse Meer. Evenwicht tussen Natuur, Cultuur, Wonen, Ondernemen en Landbouw is hierbij van het grootste belang. Kleinschalige lokale ontwikkelingen hebben de voorkeur en de grens voor grootschalige projecten is bereikt. Bij het doorgaan van alle (grote) plannen rondom het Veerse Meer is de verkeersdoorstroming van het grootste belang. Iedere gemeente zal dan ook zoveel mogelijk zijn eigen verantwoording moeten nemen, om niet alleen de lusten maar ook de (verkeers) lasten te dragen. Het CDA wil hiermee verder en is gefocust op de meerwaarde die initiatieven rondom het Veerse Meer opleveren voor Goes/Wolphaartsdijk en het Veerse Meer in zijn geheel, zodat we het kind niet met het badwater weggooien. Het CDA wil hiermee verder en is gefocust op de meerwaarde die initiatieven rondom het Veerse Meer opleveren voor Goes/Wolphaartsdijk en het Veerse Meer in zijn geheel, zodat we het kind niet met het badwater weggooien. Izaäk Melse CDA fractielid

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.