Nieuws van politieke partijen in Amstelveen inzichtelijk

9 documenten

Kanttekeningen bij scholenplan-Orion

CDA CDA Amstelveen 25-09-2021 05:01

De scholenlocatie Orion in de wijk Waardhuizen gaat flink op de schop. Het college wil vervangende nieuwbouw voor basisschool De Cirkel en de Willem Alexanderschool. Het onderwijsgebouw aan Orion 1b wordt geschikt gemaakt voor de openbare basisschool De Pioniers en de resterende ruimte wordt benut voor kinderopvang. Het gebied krijgt een minder stenige uitstraling door groene schoolpleinen te realiseren. Er wordt een gebied gerealiseerd waar de bebouwing en openbare ruimte duurzaam en energiezuinig zijn. Ook wordt de leefbaarheid vergroot door het verbeteren van de verkeersveiligheid, de verkeersafwikkeling en het kort parkeren, vergroening en toevoegen van passende woningbouw. ‘Groot steengehalte’ CDA-burgerraadslid Bert Rouwenhorst zei tijdens de commissiebehandeling (donderdag 16 september 2021) blij te zijn dat er wat gebeurt. ‘Begin jaren tachtig ben ik in Waardhuizen komen wonen en heb deze wijk zien ontwikkelen. Eerlijk gezegd heeft dit deel van Amstelveen rond de Meent, mij nimmer kunnen bekoren. Zoals ook gezegd wordt, het heeft een erg groot ‘steengehalte’ en gevoelsmatig is het ook vrij dicht bebouwd, zeker in vergelijking met andere wijken in Amstelveen.’ Aanpak is dan ook wenselijk om het gehele complex aan te passen aan de huidige tijd en de verkeerssituatie te verbeteren. Vraagtekens Rouwenhorst had ook vraagtekens bij het plan. Hij is onder andere benieuwd hoe het bouwkundig ontwerp eruit gaat zien en de groenvoorziening behouden blijft en zelfs uitgebreid wordt. ‘De nieuwbouw zou mogelijk dusdanig ruimte scheppen dat er aan de noordzijde ruimte vrijkomt voor grondgebonden woningen en aan de zuidzijde ruimte voor zorgwoningen. De wijk is al zeer beperkt in ruimte en vragen wij ons af of het zinvol is om hier nog extra woonruimte te creëren. De woningnood is hoog, dus we zien met belangstelling de plannen tegemoet.’ Vergrijzing In deze wijk is een clustering van drie scholen in een wijk die ook zal vergrijzen, gelet op de zeer beperkte doorstroming. Rouwenhorst: ‘Dit noopt ons ertoe rekening te houden met het toekomstbeeld van de scholen, hebben wij hier over zoveel jaar nog 3 scholen nodig. Om die reden pleiten wij ervoor om te ontwerpen met een toekomstvisie, oftewel, ontwerp dusdanig dat de gebouwen op termijn eenvoudig aangepast kunnen worden aan een nieuwe bestemming, of bouw demontabel dan wel volledig recyclebaar.’ Medisch centrum Ten slotte had Rouwenhorst nog een kritische opmerking over de mogelijke verplaatsing van het medisch centrum Melkweg. ‘Dit centrum is recent volledig gerenoveerd. Indien wijziging of verplaatsing van het centrum onderdeel wordt van de plannen zie ik dit als een vorm van kapitaalvernietiging, als hier opnieuw veranderingen in het verschiet liggen.’

CDA: geef fietsers alle ruimte

CDA CDA Amstelveen 05-02-2020 20:55

Meer ruimte voor fietsers, snelheidsbeperking voor auto's en fijnmaziger openbaar vervoer. Dat zijn de aandachtspunten die CDA Amstelveen heeft ingebracht tijdens de behandeling van de Mobiliteitsvisie. De mobiliteitsvisie geeft een aardige opsomming van aandachtspunten, maar het blijft wel een tikkeltje hangen in algemeenheden. Als het aan het CDA ligt - wordt fietsgebruik in Amstelveen –vooral voor de korte ritten in de stad- de norm. Iedereen mag in z’n autootje blijven rijden, maar we gaan stadsgenoten wel verleiden om vaker op de fiets te stappen: gezonder, milieuvriendelijker, en in heel veel gevallen ook nog sneller. - Het CDA vraagt voor nu en voor in de toekomst aandacht voor onderhoud van fietspaden. Hobbelige fietspaden met scheuren, losliggende tegels en verzakkingen zijn niet alleen weinig comfortabel, maar ook gevaarlijk. Het is goed dat de slechte fietspaden in het bos worden aangepakt, maar er zijn nog veel meer knelpunten; - Het CDA vraagt aandacht voor de verschillende snelheden op het fietspad. E-bikes, speedpedelecs, racefietsen, ligfietsen gaan soms twee keer zo hard als gewone fietsen. Ze zitten elkaar soms flink in de weg en de inhaalmanoeuvres leiden tot irritaties en gevaarlijke situaties. Daarom moeten fietspaden ook voldoende breed zijn. - CDA zou het ook toejuichen als Amstelveen de komende jaren meer doorgaande fietspaden aanlegt; - het liefst creëren we nog dit jaar twee doorgaande aantrekkelijke noord-zuidroutes: eentje door het Amsterdamse bos en eentje aan de oostkant van Amstelveen; - En moet er ook niet eens nagedacht worden over een fietssnelweg langs de vernieuwde A9; - Als het aan het CDA ligt komen er veel meer parkeerplekken voor fietsers, want daar is echt grote behoefte aan. Bij de aanleg van de A9 kan nu al worden nagedacht over een fietsgarage bij het stadshart. Zoals die er nu al zijn op Station Zuid: een eclatant succes; - Wel mooi als Amstelveen er naar zou streven om de meest aantrekkelijke fietsstad van Nederland te worden. Snelheid eruit Het CDA heeft de afgelopen periode al vaak aandacht gevraagd voor de verkeersveiligheid rond scholen en in wijken als Bovenkerk. Dat is door het college adequaat opgepakt. Toch wil het CDA nog een stapje verder gaan. Op veel meer doorgaande wegen moet de automobilist de snelheid aanpassen aan fietsers en voetgangers. Geef meer straten de status van Fietsstraat, waar auto’s nadrukkelijk te gast zijn. Wat zijn overigens de mogelijkheden en beperkingen om net als in Amsterdam ook in Amstelveen van wijken en buurten 30 kilomerzones te maken. Het zou mooi zijn als dat eens serieus zou worden onderzocht. Beneluxbaan Er moeten voor automobilisten uiteraard aantrekkelijke doorgaande wegen blijven, wegen waar het verkeer goed doorstroomt. Bijvoorbeeld de Beneluxbaan. Maar maak dat dan ook mogelijk. Ga uit van een uniforme snelheid voor het hele traject en zorg voor slim afgestelde verkeerslichten. Wie zich keurig aan de snelheid houdt van –zeg 50 kilometer per uur- is verzekerd van een groene golf. Ten slotte vraagt ook het CDA aandacht voor het openbaar vervoer. De noord-zuidverbinding is prima. Waar het aan ontbreekt is de ontsluitende verbindingen oost-west en west-oost. Met het oog op de toekomst moet het openbaar vervoer fijnmaziger. Alle woonwijken, maar ook alle werkplekken moeten goed bereikbaar zijn. Uitgangspunt: op elke plek in Amstelveen zou je binnen 5 tot 7 minuten op de bus, de tram of de metro moeten kunnen stappen. Inbreng van CDA burgerraadslid Dick Aanen tijdens de commissie Ruimte, Wonen en Natuur op donderdag 30 januari 2020.

CDA: geef fietsers alle ruimte

CDA CDA Amstelveen 05-02-2020 20:55

Meer ruimte voor fietsers, snelheidsbeperking voor auto's en fijnmaziger openbaar vervoer. Dat zijn de aandachtspunten die CDA Amstelveen heeft ingebracht tijdens de behandeling van de Mobiliteitsvisie. De mobiliteitsvisie geeft een aardige opsomming van aandachtspunten, maar het blijft wel een tikkeltje hangen in algemeenheden. Als het aan het CDA ligt - wordt fietsgebruik in Amstelveen –vooral voor de korte ritten in de stad- de norm. Iedereen mag in z’n autootje blijven rijden, maar we gaan stadsgenoten wel verleiden om vaker op de fiets te stappen: gezonder, milieuvriendelijker, en in heel veel gevallen ook nog sneller. - Het CDA vraagt voor nu en voor in de toekomst aandacht voor onderhoud van fietspaden. Hobbelige fietspaden met scheuren, losliggende tegels en verzakkingen zijn niet alleen weinig comfortabel, maar ook gevaarlijk. Het is goed dat de slechte fietspaden in het bos worden aangepakt, maar er zijn nog veel meer knelpunten; - Het CDA vraagt aandacht voor de verschillende snelheden op het fietspad. E-bikes, speedpedelecs, racefietsen, ligfietsen gaan soms twee keer zo hard als gewone fietsen. Ze zitten elkaar soms flink in de weg en de inhaalmanoeuvres leiden tot irritaties en gevaarlijke situaties. Daarom moeten fietspaden ook voldoende breed zijn. - CDA zou het ook toejuichen als Amstelveen de komende jaren meer doorgaande fietspaden aanlegt; - het liefst creëren we nog dit jaar twee doorgaande aantrekkelijke noord-zuidroutes: eentje door het Amsterdamse bos en eentje aan de oostkant van Amstelveen; - En moet er ook niet eens nagedacht worden over een fietssnelweg langs de vernieuwde A9; - Als het aan het CDA ligt komen er veel meer parkeerplekken voor fietsers, want daar is echt grote behoefte aan. Bij de aanleg van de A9 kan nu al worden nagedacht over een fietsgarage bij het stadshart. Zoals die er nu al zijn op Station Zuid: een eclatant succes; - Wel mooi als Amstelveen er naar zou streven om de meest aantrekkelijke fietsstad van Nederland te worden. Snelheid eruit Het CDA heeft de afgelopen periode al vaak aandacht gevraagd voor de verkeersveiligheid rond scholen en in wijken als Bovenkerk. Dat is door het college adequaat opgepakt. Toch wil het CDA nog een stapje verder gaan. Op veel meer doorgaande wegen moet de automobilist de snelheid aanpassen aan fietsers en voetgangers. Geef meer straten de status van Fietsstraat, waar auto’s nadrukkelijk te gast zijn. Wat zijn overigens de mogelijkheden en beperkingen om net als in Amsterdam ook in Amstelveen van wijken en buurten 30 kilomerzones te maken. Het zou mooi zijn als dat eens serieus zou worden onderzocht. Beneluxbaan Er moeten voor automobilisten uiteraard aantrekkelijke doorgaande wegen blijven, wegen waar het verkeer goed doorstroomt. Bijvoorbeeld de Beneluxbaan. Maar maak dat dan ook mogelijk. Ga uit van een uniforme snelheid voor het hele traject en zorg voor slim afgestelde verkeerslichten. Wie zich keurig aan de snelheid houdt van –zeg 50 kilometer per uur- is verzekerd van een groene golf. Ten slotte vraagt ook het CDA aandacht voor het openbaar vervoer. De noord-zuidverbinding is prima. Waar het aan ontbreekt is de ontsluitende verbindingen oost-west en west-oost. Met het oog op de toekomst moet het openbaar vervoer fijnmaziger. Alle woonwijken, maar ook alle werkplekken moeten goed bereikbaar zijn. Uitgangspunt: op elke plek in Amstelveen zou je binnen 5 tot 7 minuten op de bus, de tram of de metro moeten kunnen stappen. Inbreng van CDA burgerraadslid Dick Aanen tijdens de commissie Ruimte, Wonen en Natuur op donderdag 30 januari 2020.

CDA vraagt aandacht voor slecht onderhoud fietspaden Amsterdamse bos

CDA CDA Amstelveen 23-04-2019 03:38

Amstelveen - CDA Amstelveen stelt deze week schriftelijke vragen aan het college over het slechte onderhoud van de fietspaden in het Amsterdamse Bos. ‘Vooral de situatie ter hoogte van de ingang van het Bloesempark is ontoelaatbaar’, vindt fractievoorzitter Pier Rienks. ‘Dit fietspad is helaas niet het enige pad in slechte staat. Het is echter wel het meeste gebruikte pad en moet daardoor als eerste snel worden hersteld.’ Het smalle fietspad is over een lengte van zo’n 150 meter aan beide zijden weggezakt, waardoor alleen nog een berijdbaar middengedeelte overblijft van nog geen meter breed. Rienks: ‘Dat leidt tot gevaarlijke situaties. De situatie wordt nog verergerd omdat ook wandelaars en andere weggebruikers veelvuldig van dit smalle pad gebruik moeten maken. Voor minder-validen zijn veel paden al helemaal onbegaan geworden.’ Oproep tot spoedig herstel Spoedig herstel van het pad is volgens het CDA noodzakelijk, vooral ook omdat het pad voor veel Amstelveners een aantrekkelijke doorgaande route is naar werk of school. De vraag aan het college is of de slechte toestand van het pad recentelijk is besproken tijdens het reguliere overleg met de gemeente Amsterdam, de eigenaar van het bos. Ook vraagt het CDA aan het college om bij de gemeente Amsterdam (alsnog) aan te dringen op spoedige reparatie van de meeste slechte weggedeelten van dit fietspad. Kan het college een indicatie geven wanneer geheel of gedeeltelijke renovatie van het fietspad is gepland?

GroenLinks Amstelveen bezorgd over omleidingen voor fietsers | Amstelveen

GroenLinks GroenLinks Amstelveen 11-03-2019 00:00

In de commissievergadering van dinsdag 12 maart zal GroenLinks Amstelveen vragen stellen over de vele omleidingen voor fietsers die momenteel op diverse plekken in Amstelveen veel hinder veroorzaken. GroenLinks vraagt zich af of er voor de fietsers wel net zo hard wordt gewerkt aan passende oplossingen als voor de automobilisten.

Door de vele werkzaamheden die momenteel in Amstelveen plaatsvinden, ondervindt het verkeer veel hinder. Voor automobilisten lijken de juiste voorbereidingen te zijn getroffen om de doorstroming zo goed als mogelijk te organiseren. Voor het overige verkeer is dit minder goed geregeld; zo hadden de reizigers van bus 55, de bus die de metro het komende jaar vervangt, een slechte eerste ervaring. Maar ook fietsers en voetgangers hebben last van de werkzaamheden, stelt GroenLinks-raadslid Lennart de Looze: ‘Iedereen die wel eens fietst in Amstelveen zal het meteen herkennen, de vele omleidingen, die niet alleen langer zijn en meer tijd kosten dan je normale route, maar ook over slecht wegdek gaan en meer stoplichten en voorrangswegen kruisen.’

De Looze ziet ook in dat het soms misschien niet anders kan, zoals langs de Beneluxbaan, waar gewerkt wordt aan de nieuwe Amstelveenlijn. Maar voor andere plekken vraagt de Looze van GroenLinks zich af of fietsers wel net zo serieus worden genomen als de automobilisten: ‘Kijk bijvoorbeeld naar de afsluiting van het Zwartepad (Kazernepad tussen Zetterij en Noordammerlaan). Op 13 december meldde de gemeente dat de herstelwerkzaamheden 3 tot 12 maanden gaan duren. Als dit een autoweg was geweest, had dit dan net zo lang geduurd?’

Maar ook het gesloten fietspad voor het HWC langs en het gesloten fietstunneltje bij Meent zijn voorbeelden waar fietsers momenteel veel last ervaren ten opzichte van de auto’s die op deze plekken door goed uitgekiend beleid worden ontzien. ’Zijn de fietspaden dan het laatste waar rekening mee wordt gehouden bij dit soort projecten? De prioriteiten liggen duidelijk ergens anders’ aldus GroenLinkser de Looze. Het veelgebruikte stukje Zwartepad is nu al drie maanden dicht en laat fietsers dus al geruime tijd een stuk omfietsen. Op het eerste gezicht is er in de afgelopen 3 maanden nog niets aan gedaan. De Looze zal het college vragen hoe lang dit nog gaat duren en wanneer de gemeente eindelijk het gehele Zwartepad gaat verbreden.

CDA spreekt waardering uit voor verkeersregelaars

CDA CDA Amstelveen 05-02-2019 09:38

Amstelveen - In de afgelopen periode is het een enorme drukte geweest op de kruisingen Kronenburg en Zonnestein met de Beneluxbaan. Al lang van te voren was aangekondigd dat in december2018 en januari 2019 een start met de werkzaamheden zou worden gemaakt voor de ondertunneling van de kruispunten van tramlijn 51. Ondanks de uitgebreide voorlichting vanuit de gemeente hebben gebruikers van tram- en metrohaltes en omwonenden niet kunnen bevroeden welk een impact deze start op de omgeving zou hebben. Dat wil zeggen op de autogebruikers, de fietsers en de voetgangers. Bewegwijzering en aangepaste stoplichten waren niet voldoende om alles in goede banen te leiden. Gedurende een langere periode hebben veel verkeersregelaars van Safe Traffic Streaming uit Kampen van de vroege ochtend tot aan de laatste metro/tram in de nacht paraat gestaan om alles in goede banen te leiden. Of het nu ging om bij het bijspringen bij calamiteiten, ondersteuning bieden bij het overstekenof iemand die ’s avonds laat zonder benzine stond uit de brand te helpen. Zij hebben dat met liefde en passie voor hun beroep gedaan, vertelden ze vorige week aan raadsleden Pier Rienks en Sandra van Engelen van het CDA. Ze doen er alles aan om hun werk goed uit te voeren. Het maakt voor hen niet uit tot hoe laat zij moeten doorwerken, waar in het land dan ook. Dat is niet onopgemerkt is gebleven. Dat bleek uit de vele waarderende opmerkingen die zij ontvingen. Daarnaast werd hen koffie, snoepjes, koekjes aangeboden om zo het werk in weer en wind te doorstaan. Ook het CDA heeft zijn oprechte waardering voor de verkeersregelaars uitgesproken: wij zijn hun veel dank verschuldigd.

GroenLinks stelt vragen over borden voor fietsers en voetgangers | Amstelveen

GroenLinks GroenLinks Amstelveen 04-02-2019 00:00

Op 29 januari 2019 heeft GroenLinks in de commissievergadering gevraagd om betere informatie voor fietsers en voetgangers bij de grootschalige projecten die op dit moment worden uitgevoerd in Amstelveen. Dit naar aanleiding van diverse klachten die zijn binnengekomen bij de fractie over het niet tijdig communiceren over het verwijderen van twee fietsenstallingen en de onoverzichtelijke oversteekplaats voor voetgangers bij Zonnestein.

De komende jaren zal Amstelveen in de steigers staan, dit vanwege de verbreding van de A9 en door de inpassing van de toekomstige Amstelveenlijn. De fractie van GroenLinks Amstelveen heeft geconstateerd dat er een overmaat aan borden is neergezet om automobilisten op de Beneluxlaan te wijzen op de wegwerkzaamheden. Het verwijderen van twee fietsenstallingen bij Zonnestein is slechts enkele dagen van tevoren gecommuniceerd richting de inwoners. Ook zijn diverse klachten binnengekomen over de onoverzichtelijke oversteekplaats op Zonnestein. GroenLinks raadslid Cheimaa Aouni “Wij zijn verbaasd over het feit dat goede voorzieningen zijn getroffen voor het omleiden van de auto’s, maar te laat wordt gecommuniceerd over de voorzieningen voor de voetgangers en de fietsers.” De grootste oppositiepartij heeft daarom mondelinge vragen gesteld aan de wethouder met als doel de communicatie richting fietsers en voetgangers te verbeteren. De wethouder gaf aan dat in de nieuwbrief is aangegeven dat de fietsenstallingen verwijderd zouden worden. Bij Zonnestein is te laat gecommuniceerd door een fout van de aannemer. Daardoor werd pas vier dagen van tevoren een bord opgehangen. In het vervolg zal een termijn van drie weken worden gehanteerd, verzekerde de wethouder. GroenLinks roept inwoners op om klachten over communicatie te melden bij de fractie, zodat deze aangekaart kunnen worden.

CDA vraagt aandacht voor veiligheid bij Michiel de Ruyterschool

CDA CDA Amstelveen 28-01-2019 10:56

Amstelveen - Een groep Amstelveense CDA’ers stapt de komende maanden regelmatig op de fiets om onveilige verkeerssituaties in de gemeente te bekijken. Vrijdagmorgen 25 januari tijdens de aftrap werd met eigen ogen de situatie rond de Michiel de Ruyterschool in Randwijck geobserveerd. Het CDA krijgt klachten van bewoners en ouders dat de veiligheid voor de schoolkinderen niet optimaal is. Voor kinderen die lopend of met de fiets naar school komen is de situatie ingewikkeld en af ten toe zelfs regelrecht chaotisch. Schoolgaande kinderen moeten rekening houden met automobilisten die vanaf de Laan Rozenburg links of rechts afslaan. Het zicht wordt beperkt door veel geparkeerd staande auto’s. Ook de situatie bij de parkeerplaats van de flat is onveilig. Vooral op de momenten dat kinderen die aan komen rijden het pad kruisen van vertrekkende auto’s. BushalteOok de schoolroutes in de directe omgeving van de Michiel de Ruyterschool vragen volgens het CDA extra aandacht. Vooral de recente aanleg van een bushalte aan de zuidkant van Laan Walcheren ter hoogte van de Texelstraat is qua veiligheid verre van optimaal. De bushalte bestemd voor lijn 174 is recent voorzien van een geblokte markering. Door de aanleg is het verplichte fietspad en het trottoir iets verlegd. Het CDA is tijdens de fietstocht aangesproken door bewoners, die de nieuwe situatie als erg gevaarlijk ervaren. “Het is wachten op het eerste grote ongeluk”, aldus een direct betrokkene. In gesprekHet CDA gaat de komende tijd in gesprek met ouders van schoolgaande kinderen, buurtbewoners en de directie van de Michiel de Ruyterschool en de Roelof Venemaschool. Ook zal de fractie deze week in de commissie van de gemeenteraad die over verkeer en veiligheid gaat, mondelinge vragen stellen waarom het gebied rond de Michiel de Ruyterschool niet is ingericht als schoolzone en informeren naar acties waardoor de veiligheid op korte termijn kan verbeteren. CDA, januari 2019

PvdA bezorgd over verkeershinder A9 en Zuidasdok

PvdA PvdA Amstelveen 24-09-2018 12:00

AMSTELVEEN – Oktober volgend jaar start de verbreding van de A9 tussen knooppunten Badhoevedorp en Holendrecht. De belangrijkste alternatieve route voor dit tracé is de A10 Zuid. Uitgerekend op deze alternatieve route start, eveneens in 2019, de realisatie van het Zuidasdok. Daarnaast is er een aantal andere projecten in voorbereiding, zoals de vervanging van de Amstelbrug in Ouderkerk, de vernieuwing van de Berlagebrug, de ombouw van de Amstelveenlijn etc. De PvdA maakt zich zorgen over de verkeershinder die dit kan veroorzaken en heeft schriftelijke vragen gesteld aan de wethouder.

De voorbereiding van de projecten die op Amstelveens grondgebied worden gerealiseerd lijkt zorgvuldig te verlopen, volgens de PvdA. Bij het informatiecentrum Amstelveen InZicht, in het Stadshart bij de bibliotheek, is goed te zien wat voor maatregelen er getroffen worden om verkeershinder ten gevolge van de grote projecten te voorkomen. ,,Er is goed nagedacht over omleidingen als er bijvoorbeeld een afrit van de A9 wordt afgesloten en er worden nu al wegen aangepast die met meer drukte te maken gaan krijgen,” aldus PvdA-raadslid Arnout van den Bosch.

Toch maakt de PvdA zich zorgen. Dit zit in de wisselwerking tussen de projecten op Amstelveens grondgebied en de projecten daar net buiten, met name het Zuidasdok. De ervaring leert dat bij files op bijvoorbeeld de A4 tussen Badhoevedorp en De Nieuwe Meer of op de A10 mensen al snel gaan omrijden via bijvoorbeeld de Beneluxbaan of de Keizer Karelweg. Ook werkzaamheden aan de brug in Ouderkerk kunnen tot hinder in Amstelvene leiden. Van den Bosch: ,,Het zou jammer zijn als dadelijk het verkeer rond de Amstelveense grote projecten goed geregeld is, maar we alsnog in de file staan vanwege projecten net buiten Amstelveen. Dat moeten we voorkomen.”

De zorgen van de PvdA zien in de eerste plaats op de afstemming van geplande wegafsluitingen en omleidingen, maar ook op de samenwerking tussen de diverse opdrachtgevers van de grote projecten. ,,Als er een groot ongeluk gebeurt op de A10, moet er misschien snel ingegrepen worden om te voorkomen dat iedereen omrijdt over de Beneluxbaan. Dat kan alleen als Rijkswaterstaat en de Gemeenten Amstelveen en Amsterdam samenwerken. We moeten dat nu goed regelen, voordat alle plannen vast liggen en iedereen druk is met de uitvoering van de projecten,” besluit Van den Bosch.

Bron: https://rtva.nl/2018/09/lokale-pvda-bezorgd-over-verkeershinder-a9-en-zuidasdok/

Foto: flickr.com

 

Het bericht PvdA bezorgd over verkeershinder A9 en Zuidasdok verscheen eerst op PvdA Amstelveen.

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.