Nieuws van politieke partijen in Krimpenerwaard over VVD inzichtelijk

4 documenten

Verkeersonveiligheid in de kernen, 13 hotspots!

VVD VVD Krimpenerwaard 03-09-2021 07:33

https://krimpenerwaard.vvd.nl/nieuws/45222/verkeersonveiligheid-in-de-kernen-13-hotspots

De uitkomst uit de enquête laat duidelijk zien dat verkeersonveiligheid verder gaat dan alleen de harde ongevallencijfers. Wij vinden het belangrijk dat er ook gekeken wordt naar de 'zachte' kant. Pas dan is er een compleet beeld van de verkeerssituatie en kan er vervolgens aan een oplossing worden gewerkt. 

Het heeft even geduurd, maar het resultaat laat 13 hotspots verspreid over de gemeente zien. Op 1 staat de Burgemeester Neetstraat in Ouderkerk aan den IJssel bij winkelcentrum de Wetering. Gevolgd door de Kerkweg in Lekkerkerk en Koolwijkseweg in Stolwijk.

Nu de gemeente de meest prangende situaties in beeld heeft, is het wat ons betreft belangrijk om ook de volgende stap te zetten. Hoe kunnen deze situaties worden opgelost, zodat de verkeersveiligheid in (en om) de kernen wordt verbeterd. Wordt vervolgd.

Uit onze beschouwingen van 9 juli 2019;

Doordat er de komende jaren steeds meer wordt gebouwd in en rond de kernen komt de verkeersveiligheid ook meer onder druk te staan. De kadernota gaat uit van een ambitie dat in 2022 50% van de inwoners geen onveilige situaties meer ervaren. Wij vragen aandacht voor een intensiever beleid om de verkeersveiligheid juist in de kernen te verbeteren en vragen het college om een 10-punten plan per kern. Mede samengesteld door de inwoners. Wij hebben hiervoor motie M19-42 voorbereidt, ‘Verkeersveiligheid in de kernen’. 

Bereikbaarheid Krimpenerwaard versus Verkeersplan Gouda

VVD VVD Krimpenerwaard 16-10-2019 09:38

VVD bezorgd over ontwikkeling verkeersplan Gouda

https://krimpenerwaard.vvd.nl/nieuws/36831/bereikbaarheid-krimpenerwaard-versus-verkeersplan-gouda

De Gemeente Gouda is bezig met de ontwikkeling van een verkeersplan voor de stad. Het project voorziet in het autoluw maken van de binnenstad, het sterk terug dringen van het verkeer op de Goudse singels enz enz. Er komen, als de plannen doorgaan, afsluitingen op de singels waardoor hier geen doorgaand verkeer meer mogelijk is. Woordvoerder Machiel Kleingeld van vervoersmaatschappij Arriva schets een doemscenario voor de bussen als het verkeersplan wordt uitgevoerd. Het zal onder andere zorgen voor langere reistijden. Nu heeft de provincie onlangs een R-Net verbinding tussen Schoonhoven en Gouda gerealiseerd. Dit om het Openbaar Vervoer te verbeteren en de reistijden drastisch omlaag te brengen. De bedoeling is dat meer inwoners de bus gaan nemen en de auto laten staan. Met als resultaat minder files , betere bereikbaarheid en minder luchtverontreiniging. 

 

Vragen

1.    Is de wethouder op de hoogte van dit verkeersplan en wordt hij hierin ook gekend?

2.    Bij de totstandkoming van de snelle R-Net verbinding is de route door diverse wijken in Bergambacht en Schoonhoven opgeheven net zoals diverse haltes. Dit leidde tot enige onvrede onder onze inwoners. Door dit Goudse verkeersplan zou het voordeel van deze opheffing, namelijk een snellere reistijd, weer helemaal tot niet gebracht worden. Wij vinden dit onacceptabel. Vindt de wethouder dit ook? En zo niet, waarom niet?

3.    Wij verzoeken de wethouder om onze zorg met klem over te brengen en zich hard te maken om de Fluwelensingel en de Blekerssingel open te houden voor de R-Net verbinding Gouda- Krimpenerwaard waardoor de reistijden niet verslechteren. Het liefst zelfs verbeteren.

4.    Kan de wethouder er ook op aandringen dat het Groene Hart Ziekenhuis voor onze inwoners goed en snel bereikbaar blijft? Spoedgevallen zal geen probleem vormen maar wel als inwoners op ziekbezoek willen gaan. 

5.    Kan de wethouder, nu de R-Net verbinding tussen Gouda naar Schoonhoven enige tijd functioneert, aangeven hoeveel passagiers er nu daadwerkelijk meer van het openbaar vervoer gebruik zijn gaan maken?

 

 

<!-- /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; line-height:11.35pt; mso-line-height-rule:exactly; mso-pagination:widow-orphan; tab-stops:0cm 17.85pt; font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:11.0pt; font-family:"Arial",sans-serif; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-font-family:"Times New Roman";} p.MsoListParagraph, li.MsoListParagraph, div.MsoListParagraph {mso-style-priority:34; mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:0cm; margin-left:36.0pt; margin-bottom:.0001pt; mso-add-space:auto; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-language:EN-US;} p.MsoListParagraphCxSpFirst, li.MsoListParagraphCxSpFirst, div.MsoListParagraphCxSpFirst {mso-style-priority:34; mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-type:export-only; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:0cm; margin-left:36.0pt; margin-bottom:.0001pt; mso-add-space:auto; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-language:EN-US;} p.MsoListParagraphCxSpMiddle, li.MsoListParagraphCxSpMiddle, div.MsoListParagraphCxSpMiddle {mso-style-priority:34; mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-type:export-only; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:0cm; margin-left:36.0pt; margin-bottom:.0001pt; mso-add-space:auto; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-language:EN-US;} p.MsoListParagraphCxSpLast, li.MsoListParagraphCxSpLast, div.MsoListParagraphCxSpLast {mso-style-priority:34; mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-type:export-only; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:0cm; margin-left:36.0pt; margin-bottom:.0001pt; mso-add-space:auto; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-language:EN-US;} .MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-size:10.0pt; mso-ansi-font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-hansi-font-family:Calibri;} @page WordSection1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;} div.WordSection1 {page:WordSection1;} /* List Definitions */ @list l0 {mso-list-id:683556038; mso-list-type:hybrid; mso-list-template-ids:-1898260858 68354063 68354073 68354075 68354063 68354073 68354075 68354063 68354073 68354075;} @list l0:level1 {mso-level-tab-stop:none; mso-level-number-position:left; text-indent:-18.0pt;} @list l0:level2 {mso-level-number-format:alpha-lower; mso-level-tab-stop:none; mso-level-number-position:left; text-indent:-18.0pt;} @list l0:level3 {mso-level-number-format:roman-lower; mso-level-tab-stop:none; mso-level-number-position:right; text-indent:-9.0pt;} @list l0:level4 {mso-level-tab-stop:none; mso-level-number-position:left; text-indent:-18.0pt;} @list l0:level5 {mso-level-number-format:alpha-lower; mso-level-tab-stop:none; mso-level-number-position:left; text-indent:-18.0pt;} @list l0:level6 {mso-level-number-format:roman-lower; mso-level-tab-stop:none; mso-level-number-position:right; text-indent:-9.0pt;} @list l0:level7 {mso-level-tab-stop:none; mso-level-number-position:left; text-indent:-18.0pt;} @list l0:level8 {mso-level-number-format:alpha-lower; mso-level-tab-stop:none; mso-level-number-position:left; text-indent:-18.0pt;} @list l0:level9 {mso-level-number-format:roman-lower; mso-level-tab-stop:none; mso-level-number-position:right; text-indent:-9.0pt;} -->

 

Krimpen aan den IJssel – Ouverturelaan: een ondoordacht plan van de coalitiepartijen als alternatief voor een slecht plan van het college.  SGP Krimpen aan den IJssel Krimpen aan den IJssel – Ouverturelaan: een ondoordacht plan van de coalitiepartijen als alternatief voor een slecht plan van het college. 

SGP SGP D66 VVD Krimpenerwaard 25-05-2019 00:00

  SGP Krimpen aan den IJssel

                                                                                25 mei 2019

PERSBERICHT

  Krimpen aan den IJssel – Ouverturelaan: een ondoordacht plan van de coalitiepartijen als alternatief voor een slecht plan van het college. 

Afgelopen dinsdagavond is er in de gemeenteraad een debat gevoerd over de verkeerskundige aanpassingen van de Ouverturelaan. Dit was bijzonder omdat eerder deze maand in de commissievergadering het voorstel (van het college) door de overgrote meerderheid van de gemeenteraad als ‘niet rijp voor besluitvorming’ was aangemerkt. Belangrijkste punten van kritiek waren het niet betrekken van omwonenden bij de uitwerking van dit voorstel en het “gebruiken” van fietsers als maatregel om verkeer af te remmen. Helaas hebben de coalitiepartijen op het allerlaatste moment een draai gemaakt om het raadsvoorstel toch op de agenda te houden en zodoende een amendement te kunnen indienen. Een amendement met weer een nieuwe variant welke niet met de bewoners is besproken en waarvan de consequenties op de verkeersveiligheid niet zijn onderzocht. 

De SGP wilde niet zélf met nieuwe varianten komen, maar juist de bewoners rond de Ouverturelaan betrekken om, gezamenlijk met andere belanghebbenden, tot een goed doordachtplan te komen. Verbetering op kleine onderdelen, die snel effect sorteren, worden als het aan de SGP ligt als eerste uitgevoerd. Gelijktijdig kan dan een variant worden uitgewerkt die een structurele aanpak voor veiligheid, verkeersintensiteit, geluid en uitstoot waarborgt. Samen met bewoners en overige belanghebbenden zoeken naar een oplossing, zonder vooraf allerlei beperkingen op te leggen. Helaas bleek voor deze motie geen meerderheid in de gemeenteraad te zijn.

 De coalitiepartijen  hebben zich daags voor de raadsvergadering verenigd en kwamen met weer een nieuwe variant. Aangezien deze partijen (SvK, LK , VVD en D’66) de meerderheid in de gemeenteraad hebben, is het door hen ingediende amendement aangenomen. Een amendement met een heel nieuwe variant waarvan de consequenties niet zijn doordacht en met betrokkenen niet is besproken. Tijdens de raadsvergadering heeft de SGP geen duidelijkheid gekregen over de strekking van het amendement. Wat wordt er bedoeld met minder kruisingen (en aanpassing verplichte rijrichting van diverse straten), het aanbrengen van een asmarkering, fietsers over de Graafkade en stimuleren van inwonersinitiatieven? Een doorrekening en verantwoording van kosten ontbreekt, evenals een gedegen onderbouwing van de consequenties m.b.t de verkeersveiligheid, verkeersintensiteit, geluid en uitstoot. De coalitiepartijen voelen zich daadkrachtig, de SGP ziet het aangenomen amendement als een ondoordacht plan wat straks alleen maar verliezers kent.

 -- einde persbericht.

Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met de fractievoorzitter van de SGP, Arrèn van Tienhoven (06-53599589).

Zie ook: www.krimpenaandenijssel.sgp.nl

 

 

VVD Krimpenerwaard blij met steun vanuit Veiligheidsregio Hollands Midden én vervoerders voor aanleg tweede oeververbinding.

VVD VVD Krimpenerwaard 24-05-2019 09:17

Zowel vanuit vervoerders als ook de veiligheidsregio is er steun voor de aanleg van een tweede oeververbinding. Iets waar de VVD heel blij mee is.

https://krimpenerwaard.vvd.nl/nieuws/35472/vvd-krimpenerwaard-blij-met-steun-vanuit-veiligheidsregio-hollands-midden-en-vervoerders-voor-aanleg-tweede-oeververbinding

Het kabinet hakt waarschijnlijk medio juli een knoop door over de plek voor de nieuwe oeververbinding in de Rotterdamse regio. VVD Krimpenerwaard is al jaren een groot voorstander van een tweede oeververbinding. Met paralel aan de aanleg van een oeververbinding ruimte voor verschillende sportvoorzieningen, groen, ruimte voor klimaatadaptatie en goed wonen voor jong en oud. 

Deze week hoorden we van twee kanten positieve geluiden die steun geven aan de aanleg van een extra oeververbinding tussen Krimpenerwaard en Ridderkerk.

Extra oeververbinding zeer belangrijk voor veiligheid inwoners

De Veiligheidsregio Hollands Midden heeft afgelopen dinsdag tijdens de commissievergadering SBBV benadrukt dat de zij graag steun geeft aan ieder initiatief om te komen tot meer oeververbindingen omdat deze helpend zijn als er moeten worden geëvacueerd. In het kader van de klimaatverandering en weersomstandigheden die extremer worden, is het goed om rekening te houden met dergelijke scenario's. Een extra oeververbinding helpt om inwoners in veiligheid te brengen. 

Vervoerders: "Wij willen een brug naar de Krimpenerwaard." 

In het Algemeen Dagblad stonden vandaag twee artikelen waarin vervoerders oproepen tot een Krimpenerwaardbrug. TLN en @evofenedex roepen het Rijk en de regio Rotterdam op te kiezen voor een extra oeververbinding naar de Krimpenerwaard. Lees meer via de onderstaande linkjes: 

Bijdrage Veiligheidsregio Hollands Midden tijdens SBBV Commissievergadering op dinsdag 21mei 2019 

Artikel in AD: Krimpenerwaardbrug lost meer problemen op dan stadsbrug 

Artikel in AD: Vervoerders: Wij willen een brug naar de Krimpenerwaard

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.