Nieuws van politieke partijen in Valkenburg aan de Geul inzichtelijk

3 documenten

PGP krijgt bijval in commissie AZM

Progressieve Groene Partij Valkenburg aan de Geul (PGP) Progressieve Groene Partij Valkenburg aan de Geul (PGP) DENK Valkenburg aan de Geul 21-03-2023 20:44

Maandag 20 maart vond de commissie AZM ofwel Algemene Middelen en Zaken plaats. Namens de PGP Hilde Baaij en Doeke Krikke. Op de agenda slechts twee voorstellen en rondvragen. 

Op verzoek van de wethouders werd de commissie bijgepraat over de invoering van het Noodfonds Energiearmoede. Het is namelijk eindelijk zover. De PGP heeft al in september 2022 voorstellen gedaan om de pijn te verzachten, dit werd toen aan de kant geschoven. In november 2022 besloot de raad toch unaniem om een noodfonds van 1 miljoen op te richten. Net voor de kerstdagen overlegden raadsleden, burgerleden, wethouders en ambtenaren over de uitvoering. Om een lang verhaal kort te houden, het heeft lang geduurd, maar het is er nu. 

Er zijn drie groepen die ervan profiteren. Inwoners met schrijnende financiële nood door hoge energieprijzen en inwoners die graag hun huis willen verduurzamen. Verenigingen met eigen gebouwen die willen verduurzamen. En ondernemers willen verduurzamen. Verduurzamen betekent namelijk lagere energielasten op de langere termijn. En dat is waar iedereen uiteindelijk het meeste aan heeft. Binnenkort worden er brieven gestuurd naar iedereen om uit te leggen hoe men geholpen kan worden. 

Om de uitvoeringskosten zo laag mogelijk te houden geldt dat de professionele samenwerkingspartners van de gemeente zoals MEE en Traject helpen met aanvragen en beoordelen. Daarnaast helpt ook de Vincentiusvereniging. 

Afgesproken is dat de wethouders de commissies zullen bijpraten over hoe het gaat. Blijft er aan het eind van het jaar geld over, dan gaat dit terug naar de algemene reserve. Is er geld tekort, dan moet de raad beslissen of ze extra geld beschikbaar willen stellen. Op verzoek van de commissie wordt in het najaar gekeken of er ook voor 2024 geld nodig zal zijn. 

 Voorstel college betreffende Regionaal Beleidsplan Politie 2024-2027Onze inbreng luidde als volgt: 

“Voorzitter, aanwezigen,

Zoals uit de raadsnota ook blijkt, stemt de raad niet over het beleidsplan zelf, dat ligt bij het Regionaal Bestuurlijk Overleg (RBO) waar de burgemeester deel van uitmaakt. De raad stemt over of wij voldoende geïnformeerd en gehoord zijn over dit onderwerp. 

Feit is dat dat de formatie van basisteam Heuvelland daalt en dat geldt voor veel plekken in Limburg. De roep om meer blauw en meer handhaving is groot en terecht. De werkdruk is ongekend hoog in onze grensregio. Wij zijn dan ook blij dat de voorzitter van onze Veiligheidsregio, burgemeester Penn – Ten Strake van Maastricht, blijft roepen dat de verdeelsleutel oneerlijk is en aangepast moet worden. Wij hopen dat de regering in Den Haag ooit een keer wakker wordt. Vraag: Hoe kunnen wij als Valkenburg aan de Geul daaraan bijdragen? Tot zover in eerste termijn. “

Burgemeester beantwoordde geen inhoudelijke vragen, wel neemt hij alle gemaakte opmerkingen mee naar het RBO. Hierover ontstond enige discussie. Niet alle fracties hadden door dat het proces zo loopt. Er zijn al eerder digitale bijeenkomsten geweest waarin de inhoud van het plan is toegelicht en waar raadsleden en burgerleden vragen konden stellen. De PGP heeft daar aan meegedaan. Op onze vraag naar lobby antwoordde de burgemeester dat de woordvoerder van de regio daar inderdaad druk mee was, maar dat het moeizaam liep in Den Haag. 

 Voorstel betreffende Reglement van orde voor de vergaderingen en andere werkzaamheden van de raad gemeente Valkenburg aan de Geul 2023.

Onze inbreng: 

“Voorzitter, aanwezigen,

Wij zullen hier kort over zijn. In grote lijnen kan de PGP zich vinden in het voorgestelde Reglement van Orde. Blij zijn wij ook dat de door ons voorgestelde aanpassing in artikel 12, dat naast een voorstel van orde ook interrupties niet meetellen in de twee spreektermijnen, overgenomen is. Naar ons idee kan dat het debat versterken, zodat de raad met elkaar in gesprek gaat alvorens besluiten te nemen, iets waarop wij al jaren hopen. 

Het enige punt waar wij moeite mee hebben en waarvoor wij hopen een meerderheid in de raad te vinden, is het volgende: artikel 2b Seniorenconvent lid 7. Het formaliseren van het fractievoorzittersoverleg in een seniorenconvent kunnen wij steunen. Al vinden wij de benaming seniorenconvent enorm archaïsch, het is een gangbare term binnen de politiek. Een seniorenconvent neemt geen inhoudelijke beslissingen. Toch staat in lid 7 : “Elke fractie heeft één stem in het seniorenconvent bij het afgeven van een advies.” Nu is een stem voor een advies anders dan een stemming in de raad, maar wat gebeurt er als de leden van het seniorenconvent het oneens zijn met elkaar? Wordt dan het advies met de meeste stemmen overgenomen? Welke gevolgen kan dit hebben? Wij horen graag van de andere fracties hoe zij dit zien. 

Tot zover in eerste termijn. “

Tot onze verrassing konden alle fracties zich vinden in ons voorstel, dat betekent dat het zinnetje geschrapt zal worden in het voorstel waarover op 3 april in de raadsvergadering gestemd zal worden. Fijn. 

Rondvraag 1.  Visie Vrijetijds EconomieIn het stappenplan kunnen we lezen dat men met de uitkomst van de inwoners enquête in februari aan de slag is gegaan om te komen tot een draagkrachtanalyse.

Wanneer kan de raad de uitwerking van deze draagkrachtanalyse tegemoet zien?

Antwoord: In de komende commissievergadering in mei zal dit besproken worden. Er zijn 776 enquêtes ingevuld, hiervan zijn er 450 bruikbaar. Er zijn genoeg enquêtes per kern om per kern een draagkrachtanalyse te maken. 

In februari, maart en april gaat de gemeente rond de tafel zitten met een ruime groep van experts met kennis en ervaring op het gebied van toerisme en recreatie.

Hoe groot is deze groep en wie is erin vertegenwoordigd? Is men momenteel al in gesprek met deze experts en wat zijn de resultaten tot nu toe?

Antwoord: Ook dit zal besproken worden in de commissie in mei. Er zijn groepen geformeerd op basis van 7 v’ s . Denk aan Voeding, Vrijetijd, Verblijf. Deze zijn al eens bij elkaar geweest. Alle deelnemers zijn dus ondernemers uit Valkenburg aan de Geul. 

In april en mei worden verschillende (?) scenario’s en denkrichtingen teruggekoppeld naar inwoners, betrokkenen en ondernemers. In het najaar van 2003 zal de raad de nieuwe gedragen visie vaststellen.

Fijn dat verschillende scenario’s met belanghebbenden besproken worden, maar in hoeverre wordt de raad ook nog betrokken en meegenomen in het proces alvorens tot besluitvorming overgegaan wordt?

Antwoord: Ook dit zal in mei besproken worden met de commissie. 

Rondvraag 2. Diversificatie van economische activiteiten. 

Al in de tweede alinea van het Coalitieakkoord 2022-2026 op p1. staat dat we geconfronteerd worden met een sterke afhankelijkheid van een mono-economie (toerisme), die ons heel veel heeft gebracht, maar die er ook toe leidt dat onze lokale economie aan innovatiekracht en weerbaarheid heeft ingeboet. Een belangrijk onderwerp. 

De verandering van een mono-economie naar een meer diverse economie gaat niet vanzelf. In het akkoord staat dat het aan te raden is om over de gehele linie te investeren in structuurversterking van de economie in Valkenburg aan de Geul. Het belang van inzichtelijk maken en versterken van de exacte problematiek van andere economische sectoren, buiten de toeristische sector, wordt benadrukt. 

Tijdens eerdere vergaderingen hebben wij gevraagd naar de voortgang m.b.t. dit onderwerp. De wethouder gaf aan dat er momenteel gekeken wordt naar een bredere invulling van het Par’Course terrein. Ook benoemde hij Yuverta als voorbeeld van diversificatie. Twee aardige voorbeelden, maar volgens ons komt dit niet in de buurt van een werkelijke structuurversterking van de lokale economie. Kan de wethouder aangeven hoe dit onderwerp wordt opgepakt en op welke termijn?

Antwoord: De wethouder gaf hier een wat ontwijkend antwoord op. Hij zei dat het coalitieakkoord voor vier jaar is, dus niet alles wordt tegelijk opgepakt. Wel is er een nieuwe sector benaderd, de agrarische sector. Verder zei hij dat er middelen gereserveerd zijn om hiermee aan de slag te gaan, maar het is blijven liggen omdat er geen ambtenaren beschikbaar zijn om dit te doen. 

Het bericht PGP krijgt bijval in commissie AZM verscheen eerst op Progressieve Groene Partij.

Nieuwsbulletin raadsfractie VSP ...

Valkenburgse Senioren Partij (VSP) Valkenburgse Senioren Partij (VSP) VVD CDA Valkenburg aan de Geul 13-02-2019 08:54

Nieuwsbulletin raadsfractie VSP gemeente Valkenburg a/d Geul 12-02-2019 In dit nieuwsbulletin onze belangrijkste inbreng tijdens de raads-vergadering van de gemeenteraad van Valkenburg a/d Geul maandag jl. Voorstel college betreffende vervolg Polfermolenprojekt. Vandaag praten wij voor de zoveelste keer over het hoofdpijndossier de Polfermolen. En het wordt gewoon van kwaad tot erger. Voordat ik al aan de whisky zal gaan zal ik mijn betoog namens de raadsfractie van de VSP maar van te voren houden. Wethouder Remy Meijers weet precies wat ik hiermee bedoel. Als wij kijken naar de maatschappelijke raadpleging met daaraan gekoppeld het vertonen van de film en een digitale raadpleging dan hebben wij moeten concluderen dat men wil afwijken conform de opdracht aan de Brinkgroep om een aanbesteding voor te bereiden voor het realiseren van een sporthal, een doelgroepenbad en woningen zou men dit willen loslaten. Want het college zet grote vraagtekens of het doelgroepenbad nog gerealiseerd kan worden binnen de € 600.000 die overblijven van de € 1.800.000 na de taakstellende bezuiniging van de € 1.200.000. Dit is totaal tegenstrijdig met eerder gemaakte afspraken. Wij vragen ons van waar wij vandaag zitten. Is dit de raadszaal van de gemeente Valkenburg a/d Geul of bevinden wij ons hier in een of ander theater. Wij blijven erbij dat de inwoners van Valkenburg a/d Geul recht heb op een zwembad zoals dat nu van toepassing is. Als je het hebt over een zwembad van 8 bij 15 meter hebben wij een suggestie. We zouden wethouder Remy Meijers willen verzoeken om zijn privé zwembad dan maar publiekelijk ter beschikking te stellen. Ook vragen wij ons af waarom wij alweer € 90.000 moeten uittrekken in het kader van de voorbereiding en aanbesteding. Stop dit bedrag liever in het behoud van de Polfermolen zouden wij zeggen. Het financiële plaatje is het enigste waar dit college naar kijkt. Dat dit een regelrechte aanslag is op de leefbaarheid van de inwoners van Valkenburg a/d Geul en omgeving, dat laat hen helemaal koud. En dan hebben wij het over dat men blijft vasthouden aan de sloop van een gebouw wat amper zo’n 17 jaar oud is en zo’n € 16.000.000 aan gemeenschapsgeld gekost heeft. Hoe haal je het in je hoofd om zo’n mooi gebouw met al zijn belangrijke maatschappelijke functies, vooral op het gebied van gezondheid en maatschappelijke sociale contacten te willen slopen. En dan weer een nieuw gebouw uit de grond wil stampen met daaraan gekoppeld woningbouw die niet eens bereikbaar is voor de mensen die het het hardst nodig hebben in Valkenburg a/d Geul. Want van sociale woningbouw is geen enkele sprake. Wij blijven bij ons eerdere standpunt dat de Polfermolen met al zijn maatschappelijke functies in al zijn facetten behouden dient te worden (o.a. conform onze inbreng tijdens de raadsvergadering van 10 december 2018). U wilde in de film die u wil vertonen en de digitale raadpleging de mensen opzadelen met een doemscenario en dat was als de mensen de huidige Polfermolen met al zijn maatschappelijke functies toch overeind willen houden dat de OZB met 30 % verhoogd zou worden, of dat dit ten koste zou gaan van de bibliotheek, onderhoud publiek domein. Ook het verhaal dat bij behoud van de huidige Polfermolen het iedere inwoner € 107 op jaarbasis zou gaan kosten verwijzen wij naar het land der fabelen. U zult open kaart moeten spelen naar de mensen toe. U moet stoppen met het gekrakeel naar de mensen toe hoeveel de huidige Polfermolen ons wel niet kost, maar vertel nu eens open en eerlijk wat de kosten zijn van de Polfermolen nieuwe stijl en hoe waardevol de huidige Polfermolen met al zijn maatschappelijke voorzieningen is voor onze inwoners, maar ook voor onze bezoekers? Wij zouden dat graag ook willen weten, voordat wij al een definitief besluit kunnen nemen. Tevens vinden wij dat de werknemers en huurders van de Polfermolen betrokken dienen te worden bij de maatschappelijke raadpleging. Is het college hier toe bereid? Ook moeten de mensen de gelegenheid krijgen om zich uit te spreken tijdens de maatschappelijke raadpleging dat de Polfermolen in zijn huidige omvang met al zijn maatschappelijke functies in stand gehouden moet worden. Is het college hiertoe bereid? De ingekomen brievenen bijlagen van AGR Xperience en OR Polfermolen zouden wat ons betreft als reactie meegenomen moeten worden m.b.t. de maatschappelijke raadpleging. Dat geldt ook voor de open brief van de familie Prins. Is het college hiertoe bereid? Tevens willen wij u expliciet verzoeken om al onze inwoners een huis aan huis schrijven te laten toekomen met daarin o.a. aangegeven wanneer de film uitgezonden wordt op TV Valkenburg, waar de bijeenkomsten plaatsvinden wijzen naar de digitale raadpleging en mensen ook de gelegenheid bieden om schriftelijk geraadpleegd te worden. Is het college hiertoe bereid? Tevens vinden wij dat er ook gekeken moet worden naar een totale visie van de Plenkertstraat. Hoe gaan wij de verkrotting in deze straat een halt toeroepen. Wat wij ook een slechte zaak vinden is dat bij Par’cour een fitnessruimte en AGR Xperience gerealiseerd zou gaan worden. Dat is toch al een regelrechte doodsteek voor deze twee zaken in de Polfermolen. Kijk nu eens na het schrijven van AGR Xperience. Daar wordt o.a. aangegeven dat het opheffen van de huidige Polfermolen de doodsteek is voor alle verenigingen. Er is ook totaal geen advies gevraagd aan de huidige huurders van de Polfermolen. Als wij kijken naar het schrijven van de OR Polfermolen dan spreek ons dit schrijven wel aan. Zeker gezien ons uitgangspunt waar wij vooralsnog aan blijven vasthouden en dat is het behoud van de huidige Polfermolen met al zij maatschappelijke voorzieningen door het college en de andere raadsfracties gewoon van tafel geveegd wordt. Hun visie houdt in dat de belangrijkste huurders/gebruikers overleg hebben gehad en met het volgende idee op de proppen komen. Men stelt voor om de voorkant van het gebouw De Polfermolen gelegen aan de Plenkertstraat (tot aan de sporthal) niet te slopen, maar te verbouwen door een vloer in de theaterzaal aan te brengen en daarin de volgende functies onder te brengen: • Zwembad met 25 meter en doelgroepenbad. • Horeca: AGR Xperience. • Multifunctionele (vergader) ruimte voor doelgroepen en verenigingen. • Fysiotherapieruimte. • Health & Beautysalon. • Fitness. • Kleedkamers t.b.v. het zwembad, sporthal. • Kantoren. • Ontvangstruimte. Hierdoor ontstaat er een combinatie van activiteiten. Tevens zou hierdoor de kwaliteit en de uitstraling van de Plenkertstraat verbetert worden. Binnen de bestaande structuur zouden dan ook 40 appartementen gerealiseerd willen worden. Wij willen het college indringend verzoeken om hierover in overleg te treden met de OR Polfermolen en te kijken of dit een goed alternatief is. Stemverklaring raadsfractie VSP. Wij als VSP kunnen alleen maar instemmen met een procesmatige maatschappelijke raadpleging (niet inhoudelijk). Hier kunnen wij pas een definitief oordeel over vellen, nadat wij een nieuwe aangepaste versie van de film en de inhoud van de digitale raadpleging hebben gezien woensdag as. M.b.t de besluitvorming voorbereiding van de aanbesteding stemmen wij tegen. Wij willen op zijn minst het eerst de resultaten van de maatschappelijke raadpleging afwachten. Motie Raadsfractie VSP Motie: onderzoek om te komen tot meer bezoekers winkelcentrum Valkenburg. De raad van de gemeente Valkenburg a/d Geul in vergadering bijeen op 11 februari 2019. Overwegende dat: Een groot aantal detailhandelszaken (11) verspreid over het winkelcentrum van Valkenburg moet stoppen of overweegt te stoppen. Rede is de contante terugloop van het aantal klanten en omzetverliezen over het hele jaar. De oorzaken zouden volgens een aantal ondernemers, maar ook inwoners het verlies zijn van de regiofunctie van Valkenburg, de slechte bereikbaarheid van het centrum van Valkenburg en de parkeerproblematiek (te hoge parkeertarieven). Constateert dat: • Er sprake is van grote omzetverliezen. • Dat vele inwoners hun boodschappen elders in de regio gaan doen, waar het parkeren over het algemeen gratis is. • Dat ook de horecaondernemers hierdoor omzetverlies hebben. • Dat heel veel mensen Valkenburg mijden, vanwege te hoge parkeertarieven. • Dat ook de marktlieden klagen over hoge omzetverliezen. • Dat niet alle ondernemers op een lijn zitten. • Dat het niet toelaten van o.a. een visboer of ijskraam ook een negatieve uitstraling heeft. • Dat er veel parkeeroverlast is in de omliggende buurten. Verzoekt: De raad kennis te nemen van bovengenoemde constateringen en deze te onderschrijven en draagt het college van burgemeester en wethouders op: Samen met alle ondernemers en ook inwoners in overleg te treden met als uiteindelijk doel om de regiofunctie weer naar ons toe te trekken en met elkaar in discussie te treden om te komen tot lagere parkeertarieven in Valkenburg. Ook zou er een discussie gevoerd moeten worden om te komen tot een betere bereikbaarheid van het centrum van Valkenburg. Het zou goed zijn om een branche-adviescommissie te gaan oprichten, met als uiteindelijk doel om meer winkelend publiek naar Valkenburg te halen. En gaat over tot de orde van de dag. Deze motie werd niet ondersteund door de andere raadsfracties AB, CDA, PGP en VVD. Ze steken gewoon hun hoofd in het zand wat betreft de grote problemen die er spelen in het winkelcentrum in Valkenburg. Voorstel betreffende uitvoering bloemenplan centrum. De raadsfractiefractie VSP wil een pluim geven aan de ondernemers van Valkenburg aan de Geul i.v.m. het alternatiefplan door hun voorgesteld, wat betreft de kosten van het water geven van de bloemen. Dit is een stapje in de goede richting, ter verfraaiing van het centrum. Onze bezoekers en zeker ook onze inwoners van Valkenburg stellen deze bloemenpracht zeer op prijs. De V.S.P wenst de ondernemers veel succes en wijsheid toe met het oprichten van een B.I.Z. (bedrijfs investerings zone) en zullen dus voor dit voorstel stemmen. Voorstel college betreffende toekomst organisatie Kerstmarkt Gemeentegrot. De raadsfractie VSP is overtuigd van het belang van dit evenement van het toeristisch product Valkenburg. In deze raadsnota wordt voorgesteld om de Kerstmarkt gedurende de periode 2019-2022 door de gemeente te laten organiseren. U stelt op basis van de huidige inzichten dat er geen andere partij zal opstaan, die dit op pakt. Is hier onderzoek naar gedaan.? Vertrouwt het college geen ondernemer? Zie de organisatie van de kerstmarkt in de Fluwelengrot. Dit functioneert blijkbaar wel, ook zonder een bijdrage van € 250.000 gemeenschapsgeld. De gemeente faciliteert en de ondernemer onderneemt! De VSP blijft bij haar standpunt eerst de evaluatie en de plannen ten behoeve van vermindering van de kosten af te wachten op 1april, om een beslissing te nemen. Voorzitter, waarom neemt het college de raad niet serieus, door herhaaldelijk om een blanco cheque te vragen? Namens de raadsfractie van de VSP, Jef Kleijnen / Lloyd Wagemans / Gertie Silverentand

Croix de Bourgogne!! Betreft: ...

Valkenburgse Senioren Partij (VSP) Valkenburgse Senioren Partij (VSP) Valkenburg aan de Geul 06-02-2019 11:02

Croix de Bourgogne!! Betreft: schriftelijke vragen ex. art. 41 RvO van de gemeente Valkenburg a/d Geul. Geacht college, De raadsfractie van de VSP is het volstrekt oneens met de beantwoording van onze schriftelijke vragen ex. art. 41 RvO inzake Croix de Bourgogne/dependances d.d. 4 januari 2019 (beantwoord door u op 18 januari 2019). Als belangrijkste rede geeft u aan dat de omgevingsvergunning is verleend en onherroepelijk is. Een ander argument is dat door u in 2018 voorbereidende maatregelen getroffen zijn (o.a. omleggen kabels en leidingen) om over te kunnen gaan tot levering. De essentiële vraag die wij en vele andere ons stellen is: Hebben we in Valkenburg nog zo’n klein hotel nodig met zijn twee afschuwelijke dependances. Nee is het antwoord, laat een luxueus hotel maar gerealiseerd worden in het voormalige klooster Boslust. Steek daar maar uw energie in. Wij gaan die mooie openbare ruimte in het centrum toch niet helemaal dichtbouwen en het uitzicht bederven. Terwijl je juist deze pleinfunctie zou moeten koesteren. Men is uitgegaan dat de projectontwikkelaar vorig jaar juni al van plan was Hotel Croix de Bourgogne met zijn twee lelijke dependances te openen. Terwijl wij nu al meer dan anderhalf jaar verder zijn er nog steeds geen zekerheid bestaat. Ook zou de grond nog niet geleverd zijn. De drie percelen zijn voor een extreme lage prijs (€ 200.000) te koop aangeboden. De levering zou plaatsvinden 3 maanden voor de bouw. Met andere woorden de gemeente is nog altijd eigenaar van de grond. De grond is nog niet betaald. Ook zou de projectontwikkelaar te maken hebben met een begrotingsgat en daarom moeite hebben met de opstart. Mocht de projectontwikkelaar niet kunnen bouwen om welke oorzaak dan ook, dan kan de overeenkomst ontbonden worden. Wij als VSP blijven dit prestigeproject totaal overbodig vinden. En in Valkenburg a/d Geul wil in feite niemand dit hotel met zijn twee dependances. Al weer een bouwput met alle negatieve gevolgen vandien in het centrum is een veel gehoorde opmerking. Ook de ondernemers zien de bui al hangen bij een nieuwe bouwput. Hebben deze ondernemers in het recente verleden nog niet genoeg harde klappen gehad!!!! In 2009 heeft de raad een besluit genomen om het voormalige hotel Croix de Bourgogne te herbouwen. Maar toen was er nog geen enkele sprake van de bouw van een Geulpoort en de twee dependances van Croix de Bourgogne. Tevens zou Croix de Bourgogne een dependance worden van het Jezuïeten klooster Boslust als dat een hotelfunctie zou krijgen. Dit is nu niet meer van toepassing. N.a.v. het bovenstaande willen wij de volgende vragen ex. art. 41 RvO aan u stellen die wij graag schriftelijk beantwoord willen zien: • Is het college alsnog bereid gezien het bovenstaande om er zorg voor te dragen dat de herbouw van Croix de Bourgogne/dependances alsnog niet gaat plaatsvinden? • Is het college bereid gezien het bovenstaande hierover met de projectontwikkelaar in overleg te treden? • Is het college het met ons eens ondanks dat de overeenkomst met de projectontwikkelaar, toch ontbonden kan worden gezien hij nog steeds geen aanstalten maakt om met de bouw op te starten en de vraag is of hij daar nog wel toe in staat is gezien zijn financiële positie en de bouwgrond nog steeds niet betaald zou zijn? • Is het college het met ons eens dat men veel te voorbarig is geweest om al voorbereidende maatregelen te treffen (o.a. omleggen kabels en leidingen) om over te kunnen gaan tot de levering, voordat de bouwgrond overigens betaald was? Namens de VSP fractie, Jef Kleijnen.

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.