Nieuws van VVD over VVD inzichtelijk

21 documenten

VVD Renswoude vraagt aandacht voor ...

VVD VVD Renswoude 10-07-2019 17:43

VVD Renswoude vraagt aandacht voor verkeersveiligheid! Tijdens de raadsvergadering van 9 juli hebben VVD raadsleden Bert Hoek en Bart Bisschop, samen met coalitiepartijen Dorpsbelang Renswoude en Christenunie Renswoude, een voorstel ingediend om extra maatregelen te nemen op het gebied van verkeersveiligheid: 1. Inzet politie / handhaving snelheid in de 30km zones; 2. Ontmoedig sluipverkeer, onder andere op Beekweide wat nu als doorgaande route wordt gebruikt; 3. De gemeente ging al maatregelen nemen bij Beekweide, maar denk ook aan andere punten bijv. Kastanjelaan waar praktisch geen drempels meer liggen en ook veel te hard gereden wordt; 4. Zorg voor een tweede parkeerplek bij de Borgwal aan de overkant van het bruggetje zodat de verkeersdruk op de Kastanjelaan/Sportparklaan wordt verminderd. Deze oproepen kregen de steun van zowel de volledige Raad (met dank aan CDA Renswoude en SGP Renswoude) en het college gaf aan deze voorstellen te kunnen uitvoeren. Wij hopen dat deze maatregelen zullen leiden tot minder overlast en meer veiligheid, maar we zullen dit natuurlijk op de voet blijven volgen!

Gemeente SteenbergenVolgende week ( ...

VVD VVD Steenbergen 10-07-2019 12:19

Ook 's nachts zijn er controles. En ...

VVD VVD Bunnik 06-07-2019 13:41

Ook 's nachts zijn er controles. En terecht.

Aanpak Verkeersdruk Ambacht en ...

VVD VVD Zaanstad 30-05-2019 19:18

Aanpak Verkeersdruk Ambacht en Thorbeckeweg (AVANT) door Tjeerd Rienstra De verkeersdrukte op de Thorbeckeweg zal de komende jaren flink toenemen en daardoor ook nog meer opstropen bij de kruising met de Wibautstraat. Hier is de afgelopen tijd het plan AVANT voor ontwikkeld en in detail uitgewerkt. De Raad is akkoord gegaan met het een voorkeursalternatief voor de aanpak van de Thorbeckeweg (project AVANT), waarmee de doorstroming en veiligheid van auto, bus en fiets wordt verbeterd en de overlast voor omwonenden wordt verminderd. Het voorkeursalternatief houdt op hoofdlijnen in dat de Thorbeckeweg straks via een tunnel onder de Wibautstraat doorgaat. Ook komt er een T-aansluiting ter hoogte van busbrug De Vlinder voor zowel auto als openbaar vervoer en wordt de aansluiting van de Westkolkdijk op de Thorbeckeweg opgeheven. Het Rijk, de Provincie Noord-Holland, de Vervoerregio Amsterdam en de gemeenten Zaanstad en Oostzaan hebben dit plan samen uitgewerkt. Voor de VVD is dit een belangrijke realisatie van een speerpunt uit het verkiezingsprogramma.

Mobiliteit - meten is weten - ...

VVD VVD -Woudenberg 29-05-2019 20:04

Mobiliteit - meten is weten - 🎦🎦🎦

Overlast aanpakken!!Politie ...

VVD VVD Culemborg 20-05-2019 17:06

Overlast aanpakken!!

Het college is doorschoten met het ...

VVD VVD Geldrop-Mierlo 14-05-2019 15:05

Het college is doorschoten met het verhogen van de tarieven van de milieustraat. Illegale dump ligt op de loer. En dit omdat een klein aantal bedrijven, die misbruik maken van de voorziening, heel veel afval produceren. De VVD wil graag hier verandering in zien omdat wij nu eenmaal vinden dat de vervuiler moet betalen en niet de inwoners van Geldrop-Mierlo. Als het college vorig jaar nu eenmaal de hen opgedragen motie had uitgevoerd om een nieuw software systeem in te voeren om tariefdifferentiatie mogelijk te maken, was er niets aan de hand geweest.

De gemeente Amsterdam heeft weer ...

VVD VVD Haarlem 12-05-2019 07:03

De gemeente Amsterdam heeft weer eens een onzalig plan. Vanaf 2025 wil de hoofdstad bootjes met een benzinemotor verbieden. Vanaf 2030 komt er een verbod voor auto's met een benzinemotor. Dat plan vinden wij belachelijk. Ook wij willen een schonere stad. Maar kan dit ook in een normaal tempo? In een tempo dat realistisch is en mensen niet in de problemen brengt? Natuurlijk kan dat. Met zijn allen gaan we ons land schoon aan onze kinderen doorgeven, maar we hebben hiervoor tot 2050. We moeten er dus voor zorgen dat dit op een natuurlijke manier gaat. Niet op de drammerige manier waarop de gemeente Amsterdam het nu presenteert. Normale mensen kunnen het op deze manier niet bijbenen. Hierdoor verliezen we draagvlak. Dat zou ontzettend zonde zijn. Daarom roepen we iedereen op om zich te laten horen tegen dit gedram. De komende weken delen we stickers uit aan automobilisten en aan mensen met een bootje. De boodschap is helder: Gemeente, stop met pesten! We moeten nu massaal laten zien dat de gemeente hier te hard doorschiet. Dit doen we net zo lang totdat ze dit onzalige plan loslaten en met een voorstel komen waardoor al die gewone, hardwerkende mensen niet in de problemen komen. Want wie denkt dat dit een Amsterdamse discussie is, heeft het mis. Het bezoeken van je familie met de auto in onze hoofdstad wordt op deze manier een stuk lastiger. Dat moeten we niet willen. Niet in Amsterdam en niet in de rest van Nederland.

Afgelopen weekend werden wij verrast ...

VVD VVD Bodegraven-Reeuwijk 01-05-2019 16:31

Afgelopen weekend werden wij verrast door een serie witte strepen op de Crolesbrug. De provincie vindt het niet langer gewenst dat de tweede strook (die al ruim 40 jaar zijn praktisch nut bewijst) nog door verkeer gebruikt wordt. Een woordvoerder gaf in de krant aan dat het er veiliger van zou worden, maar wij zien juist gevaarlijke situaties ontstaan doordat de rotondes aan beide kanten geblokkeerd raken. We vragen het college om opheldering! De VVD is sinds jaar en dag vóór een goede bereikbaarheid van Bodegraven-Reeuwijk en tégen het verspillen van belastinggeld. We waren dan ook niet erg blij om te zien dat de provincie een maatregel heeft weten te verzinnen die hier recht tegenin gaat. Zonder dat er een redelijkerwijs te beredeneren noodzaak voor is, heeft men de tweede rijstrook voorzien van een verdrijvingsvlak. Ons raadslid Frank Rijkaart is er helder over: 'Het lijkt de laatste tijd wel mode om oplossingen te zoeken zonder te bedenken of er wel een probleem is. Deze maatregel is er een schoolvoorbeeld van: iedereen die wel eens in Bodegraven komt, ziet dat deze rijstroken bedoeld zijn als opstelruimte voor brugopeningen. Dit gaat er geheid voor zorgen dat de rotondes straks veel sneller vol staan.' Op de website van het AD was te lezen dat een woordvoerder van de provincie aangaf dat de tweede strook niet meer nodig was omdat de weg sinds de aanleg van de N11 rustiger zou zijn geworden, en dat het meer veiligheid voor onderhoudspersoneel zou bieden. Rijkaart is hierover verbaasd: 'Alle keren dat er werkzaamheden waren, is dit keurig opgelost met afzettingen en een verkeersregelaar. Ik zie niet in wat er veranderd is waardoor dit nu ineens niet meer zou kunnen.' Zijn collega verkeer, Robin Kersbergen, vult aan: 'Daarnaast klopt er weinig van de uitspraken over de verkeersdrukte. De Crolesbrug was nooit onderdeel van een doorgaande route, en bedient bovendien heel andere verkeersstromen dan de N11. Daar komt bij dat het in de 15 jaar dat de N11 er ligt, de Crolesbrug juist drukker is geworden. Het is nog altijd een relatief rustige weg, maar die 80 à 100 meter was belangrijk om de rotondes vrij te houden.' Rijkaart en Kersbergen hebben nu vragen gesteld aan het College. Zij willen weten voor welk probleem dit een oplossing is, of de provincie de gemeente vooraf heeft geïnformeerd en wat de reactie van de gemeente op deze ogenschijnlijk nutteloze en overbodige maatregel gaat worden. https://bodegraven-reeuwijk.vvd.nl/nieuws/35131/schriftelijke-vragen-over-afsluiten-rijstroken-bij-crolesbrug

Belangrijk omdat er ook klachten ...

VVD VVD Tynaarlo 25-04-2019 16:53

Belangrijk omdat er ook klachten zijn over het verkeer en vooral de grote (container)vrachtwagens door het dorp roepen vragen op bij inwoners.

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.