VVD Renswoude vraagt aandacht voor verkeersveiligheid! Tijdens de raadsvergadering van 9 juli hebben VVD raadsleden Bert Hoek en Bart Bisschop, samen met coalitiepartijen Dorpsbelang Renswoude en Christenunie Renswoude, een voorstel ingediend om extra maatregelen te nemen op het gebied van verkeersveiligheid: 1. Inzet politie / handhaving snelheid in de 30km zones; 2. Ontmoedig sluipverkeer, onder andere op Beekweide wat nu als doorgaande route wordt gebruikt; 3. De gemeente ging al maatregelen nemen bij Beekweide, maar denk ook aan andere punten bijv. Kastanjelaan waar praktisch geen drempels meer liggen en ook veel te hard gereden wordt; 4. Zorg voor een tweede parkeerplek bij de Borgwal aan de overkant van het bruggetje zodat de verkeersdruk op de Kastanjelaan/Sportparklaan wordt verminderd. Deze oproepen kregen de steun van zowel de volledige Raad (met dank aan CDA Renswoude en SGP Renswoude) en het college gaf aan deze voorstellen te kunnen uitvoeren. Wij hopen dat deze maatregelen zullen leiden tot minder overlast en meer veiligheid, maar we zullen dit natuurlijk op de voet blijven volgen!
21 documenten
Gemeente SteenbergenVolgende week ( ...
VVD Steenbergen 10-07-2019 12:19
Volgende week ( week 29) zijn er wegwerkzaamheden aan de rijbaan van de Wipstraat. Komende vanuit Welberg werken we aan de Kapelaan Kockstraat (vanaf het kruispunt met de Pastoor Kerckerstraat) tot de Wouwsestraat (voorbij het kruispunt met de Molenweg/ Krommeweg). Op maandag en dinsdag is de weg gefaseerd dicht en zetten we verkeersregelaars in om het verkeer te regelen. Hou rekening met mogelijke vertraging. Op woensdag is de weg volledig dicht en is een omleiding ingesteld. Op donderdag en vrijdag werken we aan het drempel plateau tussen de Past. Kerckerstraat en de oprit naar de rondweg. Er is dan van en naar Welberg geen verkeer mogelijk. Er is een omleiding via de Hoogstraat ingesteld. Vrijdag aan het einde van de middag is de weg weer open voor alle verkeer. Het parkeerterrein van ‘t Cromwiel en buitenzwembad de Meermin zijn bereikbaar via de Krommeweg.
Ook 's nachts zijn er controles. En ...
Ook 's nachts zijn er controles. En terecht.
Nachtelijke en vroege uren... Geen vrijbrief! ----------------------------------------------------------- De nachtelijke en vroege uren zijn geen vrijbrief om je niet meer aan de verkeersregels te houden. Veel mensen denken hier kennelijk toch anders over. Daarom hebben wij ons de afgelopen vier nachten extra bezig gehouden met snelheidscontroles binnen het basisteam. We hebben ervoor gekozen om te controleren op diverse locaties waar in het verleden in de nachtelijke uren (forse) verkeersongevallen hebben plaats gevonden. Om niet op elke slak zout te leggen ('s nachts hoor je ons niet over een paar kilometer te hard) hebben we er voor gekozen om pas op te treden bij excessen. De controles hebben plaats gevonden tussen 22.00 uur en 07.00 uur. Het resultaat was schokkend... In vier nachten hebben we de volgende zaken opgedaan: -26 km/h overschrijding (in de ochtendspits met een grote caravan) -37 km/h overschrijding (over een fiets/voetgangersoversteekplaats) -39 km/h overschrijding -41 km/h overschrijding -42 km/h overschrijding -47 km/h overschrijding (door de beginnende ochtendspits) -50 km/h overschrijding (invordering rijbewijs) -53 km/h overschrijding (invordering rijbewijs) -54 km/h overschrijding (invordering rijbewijs) -55 km/h overschrijding (invordering rijbewijs) -62 km/h overschrijding (invordering rijbewijs, auto vol met mensen) -77 km/h overschrijding (invordering rijbewijs, door de beginnende ochtendspits met een auto vol met mensen) -120 km/h overschrijding (invordering rijbewijs + vordering rijvaardigheidsonderzoek bij het CBR. Bestuurder had nog geen 1,5 jaar zijn rijbewijs) Daarnaast nog enkele bekeuringen geschreven voor kleinere zaken. Collega's van bureau Leusden/Woudenberg hebben nog een rijbewijs ingevorderd van een bestuurder n.a.v. zeer gevaarlijk rijgedrag op de A28 van Zeist in de richting van Leusden. Hierbij reed de bestuurder met 180 km/h zigzaggend tussen overig verkeer, over een rijstrook met rood kruis en seinend met groot licht. Diverse automobilisten moesten remmen om aanrijdingen te voorkomen. Gezien het bovenstaande resultaat zullen we in de aankomende tijd deze controles blijven uitvoeren. Verkeersveiligheid begint bij jezelf!
Aanpak Verkeersdruk Ambacht en ...
Aanpak Verkeersdruk Ambacht en Thorbeckeweg (AVANT) door Tjeerd Rienstra De verkeersdrukte op de Thorbeckeweg zal de komende jaren flink toenemen en daardoor ook nog meer opstropen bij de kruising met de Wibautstraat. Hier is de afgelopen tijd het plan AVANT voor ontwikkeld en in detail uitgewerkt. De Raad is akkoord gegaan met het een voorkeursalternatief voor de aanpak van de Thorbeckeweg (project AVANT), waarmee de doorstroming en veiligheid van auto, bus en fiets wordt verbeterd en de overlast voor omwonenden wordt verminderd. Het voorkeursalternatief houdt op hoofdlijnen in dat de Thorbeckeweg straks via een tunnel onder de Wibautstraat doorgaat. Ook komt er een T-aansluiting ter hoogte van busbrug De Vlinder voor zowel auto als openbaar vervoer en wordt de aansluiting van de Westkolkdijk op de Thorbeckeweg opgeheven. Het Rijk, de Provincie Noord-Holland, de Vervoerregio Amsterdam en de gemeenten Zaanstad en Oostzaan hebben dit plan samen uitgewerkt. Voor de VVD is dit een belangrijke realisatie van een speerpunt uit het verkiezingsprogramma.
Mobiliteit - meten is weten - ...
VVD -Woudenberg 29-05-2019 20:04
Mobiliteit - meten is weten - 🎦🎦🎦
De gemeente Woudenberg heeft een adviesbureau de opdracht gegeven om voor 3 juni 2019 een tweetal verkeersobservatiecamera's te plaatsen ter hoogte van kruispunt Europaweg/Stationsweg-West en Laan 1940-1945, in de bebouwde kom van Woudenberg. De camera's schouwen van 3 juni tot en met 9 juni de locatie om de verkeersituatie ter plaatse in beeld te brengen. Na 9 juni worden ze verwijderd. De gemeente wenst aan de hand van de gegevens te achterhalen op welke wijze het verkeer zich afwikkelt op de locatie. De input van het onderzoek wordt gebruikt voor het ontwerp van de herinrichting van het kruispunt. De camera's registreren geen kentekens of snelheid. Uitsluitend het algehele verkeersbeeld en tijdstip worden geregistreerd. Weggebruikers worden dus niet beboet indien zij verkeersovertredingen begaan. De gemaakte beelden worden binnen 30 dagen na vervaardigen vernietigd. Het onderzoek voldoet aan de vereisten gesteld door de AVG wetgeving.
Overlast aanpakken!!Politie ...
VVD Culemborg 20-05-2019 17:06
Overlast aanpakken!!
Afgelopen weken kregen wij verschillende meldingen over asociaal en onveilig rijgedrag door scooters, motoren en een quad. Het ging om rijden zonder kentekenplaat, zonder helm en over het uithalen van allerlei gevaarlijke capriolen. Vorige week hebben we een actie gehouden gericht op deze groep. Daarvoor hebben wij camerabeelden van verschillende camera’s uit Culemborg opgevraagd. Zo konden we de groep in kaart brengen. Op basis van de beelden zijn 21 bekeuringen uitgeschreven. Onder andere voor rijden zonder rijbewijs, rijden zonder kentekenplaat, zonder helm en voor het maken van wheelies. Ook zijn verschillende bestuurders aangemeld voor een cursus educatieve maatregel gedrag en verkeer. Dit is een verplichte 3-daagse cursus. De cursus is bedoeld om bestuurders inzicht te geven wat de gevolgen van gevaarlijk rijgedrag kunnen zijn. De bestuurder moet de kosten van de cursus (1134 euro) zelf betalen. De eerste tijd houden we deze groep goed in de gaten, onder andere door cameratoezicht.
Het college is doorschoten met het ...
VVD Geldrop-Mierlo 14-05-2019 15:05
Het college is doorschoten met het verhogen van de tarieven van de milieustraat. Illegale dump ligt op de loer. En dit omdat een klein aantal bedrijven, die misbruik maken van de voorziening, heel veel afval produceren. De VVD wil graag hier verandering in zien omdat wij nu eenmaal vinden dat de vervuiler moet betalen en niet de inwoners van Geldrop-Mierlo. Als het college vorig jaar nu eenmaal de hen opgedragen motie had uitgevoerd om een nieuw software systeem in te voeren om tariefdifferentiatie mogelijk te maken, was er niets aan de hand geweest.
Afgelopen maandag heeft de VVD voorgesteld om de tarieven voor de milieustraat te verlagen. Per 1 januari gelden nieuwe tarieven die kunnen oplopen tot wel 40,- per bezoek. Dat vinden wij een hoog bedrag voor een basisvoorziening. Vorig jaar betaalde u maximaal 22,-, en dat is verhoogd tot 40,-. Het...
De gemeente Amsterdam heeft weer ...
De gemeente Amsterdam heeft weer eens een onzalig plan. Vanaf 2025 wil de hoofdstad bootjes met een benzinemotor verbieden. Vanaf 2030 komt er een verbod voor auto's met een benzinemotor. Dat plan vinden wij belachelijk. Ook wij willen een schonere stad. Maar kan dit ook in een normaal tempo? In een tempo dat realistisch is en mensen niet in de problemen brengt? Natuurlijk kan dat. Met zijn allen gaan we ons land schoon aan onze kinderen doorgeven, maar we hebben hiervoor tot 2050. We moeten er dus voor zorgen dat dit op een natuurlijke manier gaat. Niet op de drammerige manier waarop de gemeente Amsterdam het nu presenteert. Normale mensen kunnen het op deze manier niet bijbenen. Hierdoor verliezen we draagvlak. Dat zou ontzettend zonde zijn. Daarom roepen we iedereen op om zich te laten horen tegen dit gedram. De komende weken delen we stickers uit aan automobilisten en aan mensen met een bootje. De boodschap is helder: Gemeente, stop met pesten! We moeten nu massaal laten zien dat de gemeente hier te hard doorschiet. Dit doen we net zo lang totdat ze dit onzalige plan loslaten en met een voorstel komen waardoor al die gewone, hardwerkende mensen niet in de problemen komen. Want wie denkt dat dit een Amsterdamse discussie is, heeft het mis. Het bezoeken van je familie met de auto in onze hoofdstad wordt op deze manier een stuk lastiger. Dat moeten we niet willen. Niet in Amsterdam en niet in de rest van Nederland.
Afgelopen weekend werden wij verrast ...
VVD Bodegraven-Reeuwijk 01-05-2019 16:31
Afgelopen weekend werden wij verrast door een serie witte strepen op de Crolesbrug. De provincie vindt het niet langer gewenst dat de tweede strook (die al ruim 40 jaar zijn praktisch nut bewijst) nog door verkeer gebruikt wordt. Een woordvoerder gaf in de krant aan dat het er veiliger van zou worden, maar wij zien juist gevaarlijke situaties ontstaan doordat de rotondes aan beide kanten geblokkeerd raken. We vragen het college om opheldering! De VVD is sinds jaar en dag vóór een goede bereikbaarheid van Bodegraven-Reeuwijk en tégen het verspillen van belastinggeld. We waren dan ook niet erg blij om te zien dat de provincie een maatregel heeft weten te verzinnen die hier recht tegenin gaat. Zonder dat er een redelijkerwijs te beredeneren noodzaak voor is, heeft men de tweede rijstrook voorzien van een verdrijvingsvlak. Ons raadslid Frank Rijkaart is er helder over: 'Het lijkt de laatste tijd wel mode om oplossingen te zoeken zonder te bedenken of er wel een probleem is. Deze maatregel is er een schoolvoorbeeld van: iedereen die wel eens in Bodegraven komt, ziet dat deze rijstroken bedoeld zijn als opstelruimte voor brugopeningen. Dit gaat er geheid voor zorgen dat de rotondes straks veel sneller vol staan.' Op de website van het AD was te lezen dat een woordvoerder van de provincie aangaf dat de tweede strook niet meer nodig was omdat de weg sinds de aanleg van de N11 rustiger zou zijn geworden, en dat het meer veiligheid voor onderhoudspersoneel zou bieden. Rijkaart is hierover verbaasd: 'Alle keren dat er werkzaamheden waren, is dit keurig opgelost met afzettingen en een verkeersregelaar. Ik zie niet in wat er veranderd is waardoor dit nu ineens niet meer zou kunnen.' Zijn collega verkeer, Robin Kersbergen, vult aan: 'Daarnaast klopt er weinig van de uitspraken over de verkeersdrukte. De Crolesbrug was nooit onderdeel van een doorgaande route, en bedient bovendien heel andere verkeersstromen dan de N11. Daar komt bij dat het in de 15 jaar dat de N11 er ligt, de Crolesbrug juist drukker is geworden. Het is nog altijd een relatief rustige weg, maar die 80 à 100 meter was belangrijk om de rotondes vrij te houden.' Rijkaart en Kersbergen hebben nu vragen gesteld aan het College. Zij willen weten voor welk probleem dit een oplossing is, of de provincie de gemeente vooraf heeft geïnformeerd en wat de reactie van de gemeente op deze ogenschijnlijk nutteloze en overbodige maatregel gaat worden. https://bodegraven-reeuwijk.vvd.nl/nieuws/35131/schriftelijke-vragen-over-afsluiten-rijstroken-bij-crolesbrug
Belangrijk omdat er ook klachten ...
Belangrijk omdat er ook klachten zijn over het verkeer en vooral de grote (container)vrachtwagens door het dorp roepen vragen op bij inwoners.
VERKEERSTELLING IN ZUIDLAREN Het bedrijf Roelofs Advies en Ontwerp BV voert van 29 april tot en met 13 mei in opdracht van de gemeente een verkeerstelling in Zuidlaren uit. Onder andere met camera’s en tellussen wordt geregistreerd hoeveel auto’s er door het centrum rijden en welke routes zij volgen. De verkeerstelling hoort bij het project Zuidlaren werkt samen. Samen met inwoners bekijkt de gemeente hoe het centrum de komende jaren ontwikkeld moet worden. Met deze verkeerstelling wordt de actuele verkeers- en parkeersituatie in kaart gebracht. Het verkeer ondervindt geen hinder van de verkeerstelling. De camerabeelden met daarop de kentekens worden na verwerking van de gegevens vernietigd. De gegevens worden geanonimiseerd verwerkt.