Nieuws van politieke partijen in Bunnik inzichtelijk

13 documenten

P21 Ledenvergadering 20 februari

PvdA PvdA Bunnik 13-02-2020 18:48

P21 LedenvergaderingGraag nodigen we u uit voor een ledenvergadering P21 op 20 februari.

Agenda:

Verslag ALV 6 maart 2019 Afsplitsing van de P21 fractie in de gemeenteraad  (toelichting vanuit bestuur) Activiteiten  en resultaten 2019 Financieel verslag 2019 en begroting 2020 Themagroepen: opzet en eerste resultaten Themabijeenkomsten 2020: ideeën ophalen Afsluiting en borrel

Tijd: 20 februari 20.00-22.00Locatie: Paviljoen Buiten, Singel 40 A, Odijk

N.B.: Ontvangt u onze nieuwsbrief niet meer?

Op 13 februari hebben wij de laatste P21 nieuwsbrief verzonden. Om te voorkomen dat de nieuwsbrief in de spam folder belandt, kunt u het adres perspectief21@gmail.com aan uw contacten toevoegen.

Tracébesluit verbreding A27/A12 Ring ...

GroenLinks GroenLinks Bunnik 17-07-2019 08:44

Tracébesluit verbreding A27/A12 Ring Utrecht vernietigd door de Raad van State. Bezwaren gegrond. https://www.raadvanstate.nl/uitspraken/@116513/201701683-6-r3/

Bunniks NieuwsDit jaar vindt de ...

VVD VVD Bunnik 07-07-2019 09:04

Ook 's nachts zijn er controles. En ...

VVD VVD Bunnik 06-07-2019 13:41

Ook 's nachts zijn er controles. En terecht.

6 maart: Thema-avond over duurzame mobiliteit

Perspectief 21 Perspectief 21 GroenLinks PvdA Bunnik 17-02-2019 11:25

Kiezen voor duurzame mobiliteit, betekent dat een rode loper en groene golf voor fietsers, parkeren alleen voor deelauto’s en meer OV-verbindingen rond Werkhoven, Odijk en Bunnik? Wat is het voor jou? Deel op 6 maart jouw concrete vragen of wensen over duurzame mobiliteit met bestuurders van de gemeente Bunnik en de provincie Utrecht.

Hoe willen we vervoer in de gemeente Bunnik duurzaam ontwikkelen en bijdragen aan de klimaatdoelstellingen? We laten de sprekers aan het woord en de aanwezigen kunnen met hen in discussie gaan. In deze gemeente spelen veel vraagstukken rond mobiliteit.

Wat kunnen we doen aan goede fietsverbindingen? Kun je als voetganger en fietser veilig naar de winkels? Mag de parkeernorm omlaag? Betekent de ontwikkeling van station Bunnik tot OV-knooppunt dat er ook een sneltramverbinding naar de Uithof moet komen, of volstaat een doorgaand fietspad? Wanneer kun je als scholier uit Werkhoven met de bus naar Zeist? Blijft de file op de provinciale weg in de spits voor de A12? En krijgen OV en fiets meteen voorrang als Odijk-West wordt aangelegd? De bereikbaarheid van Bunnik kunnen we op veel manieren vormgeven. Hoe voorkomen we dat Bunnik dicht slibt?

De lokale partij P21 organiseert op woensdag 6 maart een thema-avond over deze onderwerpen Statenlid met Julie d’Hondt (PvdA) en David Oude Wesselink (GroenLinks) en wethouder Jorrit Eijbersen (De Liberalen). De eerste twee personen zijn kandidaat voor de Provinciale Verkiezingen op 20 maart a.s.  Zij gaan met jou in gesprek over de visie van de gemeente en provincie. Wat zijn de huidige plannen over toekomst mobiliteit en wat kan daar nog beter? Geef je mening aan hen mee op de avond zelf, of vooraf via het aanmeldformulier.

P21-bestuurslid en cabaretier Vincent Bijlo begeleidt de discussie op zijn eigen wijze.

Aanmelding vooraf wordt op prijs gesteld.

De avond begint om 20.00 uur, inloop om 19:45 uur. We sluiten rond 22:00 uur af met een drankje. Adres: Vroeg, Achterdijk 1, Bunnik, waar mobiliteit van dichtbij te aanschouwen is.

Vooraf, van 19.00 tot 19.45 is er een korte ledenvergadering van P21. Op de agenda staat onder meer de financiële rapportage over 2018. Omdat het een verkiezingsjaar betrof, waren aanzienlijk hogere uitgaven dan andere jaren.

6 maart: Thema-avond over duurzame mobiliteit

PvdA PvdA GroenLinks Bunnik 17-02-2019 11:25

Kiezen voor duurzame mobiliteit, betekent dat een rode loper en groene golf voor fietsers, parkeren alleen voor deelauto’s en meer OV-verbindingen rond Werkhoven, Odijk en Bunnik? Wat is het voor jou? Deel op 6 maart jouw concrete vragen of wensen over duurzame mobiliteit met bestuurders van de gemeente Bunnik en de provincie Utrecht.

Hoe willen we vervoer in de gemeente Bunnik duurzaam ontwikkelen en bijdragen aan de klimaatdoelstellingen? We laten de sprekers aan het woord en de aanwezigen kunnen met hen in discussie gaan. In deze gemeente spelen veel vraagstukken rond mobiliteit.

Wat kunnen we doen aan goede fietsverbindingen? Kun je als voetganger en fietser veilig naar de winkels? Mag de parkeernorm omlaag? Betekent de ontwikkeling van station Bunnik tot OV-knooppunt dat er ook een sneltramverbinding naar de Uithof moet komen, of volstaat een doorgaand fietspad? Wanneer kun je als scholier uit Werkhoven met de bus naar Zeist? Blijft de file op de provinciale weg in de spits voor de A12? En krijgen OV en fiets meteen voorrang als Odijk-West wordt aangelegd? De bereikbaarheid van Bunnik kunnen we op veel manieren vormgeven. Hoe voorkomen we dat Bunnik dicht slibt?

https://www.p21.nl/6-maart-thema-avond-over-duurzame-mobiliteit/

De lokale partij P21 organiseert op woensdag 6 maart een thema-avond over deze onderwerpen Statenlid met Julie d’Hondt (PvdA) en David Oude Wesselink (GroenLinks) en wethouder Jorrit Eijbersen (De Liberalen). De eerste twee personen zijn kandidaat voor de Provinciale Verkiezingen op 20 maart a.s.  Zij gaan met jou in gesprek over de visie van de gemeente en provincie. Wat zijn de huidige plannen over toekomst mobiliteit en wat kan daar nog beter? Geef je mening aan hen mee op de avond zelf, of vooraf via het aanmeldformulier.

P21-bestuurslid en cabaretier Vincent Bijlo begeleidt de discussie op zijn eigen wijze.

Aanmelding vooraf wordt op prijs gesteld.

De avond begint om 20.00 uur, inloop om 19:45 uur. We sluiten rond 22:00 uur af met een drankje. Adres: Vroeg, Achterdijk 1, Bunnik, waar mobiliteit van dichtbij te aanschouwen is.

Vooraf, van 19.00 tot 19.45 is er een korte ledenvergadering van P21. Op de agenda staat onder meer de financiële rapportage over 2018. Omdat het een verkiezingsjaar betrof, waren aanzienlijk hogere uitgaven dan andere jaren.

OmOdijkLET OP: omdat de Marathon ...

De Liberalen De Liberalen Bunnik 16-12-2018 21:51

P21 Blog: Bunnik gaat massaal meefietsen op 4 november op de DagWegDag!

PvdA PvdA Bunnik 01-11-2018 07:35

 

https://www.p21.nl/p21-blog-bunnik-gaat-massaal-meefietsen-op-4-november-op-de-dagwegdag/https://www.p21.nl/p21-blog-bunnik-gaat-massaal-meefietsen-op-4-november-op-de-dagwegdag/

Inge Verhoef, Raadslid P21:

’s Morgens als ik wakker word en het raam openzet is het eerste wat ik hoor meestal de duif. Daarna komt de ekster, dan de mees, en als het meezit laat de merel ook nog even van zich horen. Op de achtergrond het prachtige geruis van de snelweg. De kinderen naar school gebracht, de hardloopschoenen aan, en dan met wat andere moeders een krap uurtje joggen langs de Kromme Rijn. Hoe dichter we de snelweg naderen, hoe harder de waterval klatert. Het blijft een surrealistisch geluid, in dat prachtige landschap van Amelisweerd. We lachen erom.

Zo grappend kun je heel goed leven met een snelweg. Je moet wel. Het wordt anders als ik me bedenk dat mijn longen tijdens het hardlopen wijd openstaan en zich tot in het diepste van mijn vezels vullen met roetdeeltjes. Die gedachte zet ik gauw weer overboord; focus op het mooie landschap!

En toen, kwamen de plannen van Rijkswaterstaat om de snelweg te verbreden. Wrede en ongezonde plannen, waarbij eerder dit jaar ook nog eens bleek dat er duizenden bomen meer gekapt moeten worden dan eerder gedacht. Dat er een fileprobleem is op de Ring Utrecht is een feit. Maar we gaan dat niet oplossen met een miljardenproject dat ten koste gaat van de bewoners, de natuur, de luchtkwaliteit en de recreatie.

De actiegroep Snelwegen Utrecht komt met een veel beter plan: laten we een snelheidslimiet invoeren van 80 km/uur. Zij rekenden uit dat de doorstroming dan veel beter wordt, net als de luchtkwaliteit en de geluidsbelasting.

Een punt waar ik mij hard voor maak: we moeten ervoor zorgen dat we geen enkele boom meer onnodig kappen. Waarom? Dit heeft direct te maken met het klimaatprobleem. Keer op keer wijzen wetenschappers erop dat bomen – en ander groen- enorm bijdragen aan het tegengaan van klimaatverandering. Logisch: ze hebben CO2 nodig om te groeien. We hebben op dit moment alle beetjes nodig om klimaatverandering tegen te gaan: bomen, zonnepanelen, windmolens, warmtepompen, en noem maar op. Ik vind het mooi om te zien dat steeds meer mensen in beweging komen.

Minder fraai is dat onze eigen Rijksoverheid zich daar niets van aan trekt. Zij denken files op te lossen met meer asfalt terwijl er genoeg duurzame opties zijn. Opties die de bomen in Amelisweerd laten staan. Deze bomen zijn al tientallen, sommigen honderden jaren oud. Als we deze bomen kappen duurt het ook weer tientallen jaren voordat we weer dezelfde hoeveelheid CO2 vastgelegd hebben. RWS belooft wel natuurcompensatie, maar dat lost niet op dat we dan inmiddels de CO2 al hebben uitgestoten en we krijgen er jonge boompjes voor terug die bij lange na niet de andere voordelen hebben van volwassen bomen: koelte, luchtzuivering, en een schuilplek voor de dieren van Amelisweerd. Want ook de duif, de ekster, de mees en de das zijn het niet eens met onze minister!

Laten we met alle Bunnikers meefietsen op 4 november!

Voor het programma van de Dag We Dag zie https://www.beschermhetbos.nl/project/fietsdemonstratie/.

Hopelijk komt van uitstel ...

GroenLinks GroenLinks Bunnik 04-07-2017 14:37

Hopelijk komt van uitstel afstel...er zijn ook andere manieren om met zo'n bedrag de bereikbaarheid van regio Utrecht te verbeteren. http://www.krachtvanutrecht.nl/joomla/nieuws-2/505-verbreding-a27a12-ring-utrecht-vertraagd-door-beroep-bij-europees-hof

Informatiebijeenkomst van Kerngroep Ring Utrecht - Stop verbreding A27 | Bunnik

GroenLinks GroenLinks Bunnik 29-05-2017 00:00

Uitnodiging woensdag 7 juni informatiebijeenkomstTijd: 20.00 – 22.00 uur Locatie: Milieucentrum Utrecht, Oude Gracht 60, UtrechtLaat even weten of je komt, schrijf je in via: kru@snelwegen-utrecht.nl
 

Hierbij nodigt de Kerngroep Ring Utrecht, het samenwerkingsverband van Utrechtse Milieu- en bewonersorganisaties, jullie van harte uit voor deze Informatiebijeenkomst.  We zullen jullie informeren over hoe het ervoor staat met het juridische traject bij de Raad van State. Daarnaast is er gelegenheid om dieper in het onderzoek te duiken van Decisio over de Maatschappelijke Kosten en Baten Analyse. Voor onder andere dit onderzoek hebben we immers van jullie via de crowdfundingscampagne 15 tegen 14  massale financiële ondersteuning gekregen.  Last but not least willen we graag met jullie bespreken wat voor verdere acties we samen kunnen ondernemen. 

Brief naar informateur nieuw kabinet: schort verbreding Ring Utrecht op
In deze brief vragen wij de verbreding uit te stellen en alternatieven te onderzoeken. Waarom? Het plan betekent een nieuwe aanslag op het natuurgebied Amelisweerd en vergroot de verkeersoverlast in en rond Utrecht. De files zullen alleen maar toenemen omdat het autoverkeer bij de op- en afritten vast zal lopen. Uitstel kan het Rijk grote maatschappelijke en financiële winst opleveren.  We pleiten voor grootscheepse inzet van openbaar vervoer en (elektrische) fiets. Ook is 2x6 binnen de bak niet goed onderzocht.
 
Brochure laat ander perspectief zien Feiten vragen ander perspectief en nieuwe keuzes. In deze brochure prikt de Kerngroep Ring Utrecht  een aantal aannames door van het Ministerie van Infra & Milieu, met cijfers en analyse. Een voorbeeld is de aanname over het verkeer, waarmee I&M de verbreding wil  onderbouwen.  Het verkeer zal  beter doorstromen en Utrecht zal  beter bereikbaar zijn, als het project wordt uitgevoerd. Dat is wat ze beweren. Ze berekenen dit  met behulp  van verkeersmodellen waarin vooral wordt uitgegaan van snelwegen. Er wordt onvoldoende rekening gehouden met de beperkte capaciteit van de wegen en de parkeergelegenheid in de stad, de dorpen, op de Uithof, enzovoort En wat zie je dan? Dat de files op de snelweg zich verplaatsen. En dat de wegen in de stad  nog veel erger vastlopen dan nu.  Zo worden er 7 “fabels” van I&M doorgelicht.  Lees hier de brochure! Je kunt hem downloaden.
 

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.