Nieuws van politieke partijen in Oosterhout inzichtelijk

3 documenten

Huurders boos om huurverhoging; tijd voor actie

SP SP Oosterhout 25-06-2020 17:06

Donderdagmiddag demonstreerden huurders, samen met de SP bij Wonen Breburg en Alwel. Ook in Breda verhogen de woningcorporaties per 1 juli de huren. Deze week ontving minister Ollongren in de Eerste Kamer een motie van afkeuring, nadat zijn twee keer opgeroepen werd per motie om de huren te bevriezen. De SP strijdt voor de huurders, samen met de huurders. In Breda al meer dan 300 mensen die zich aansloten, over het hele land al 20.000 mensen. “We spraken mensen die per 1 juli 30 tot 50 euro omhoog gaan in de huur, sommige komen daarbij zelfs boven de sociale huurgrens. Zo worden mensen uit hun huizen gedreven in deze onzekere tijden”, aldus SP-bestuurslid Maartje Verheijen die deze actie coördineert namens SP Breda.

GroenLinks Oosterhout blijft de burgers opzoeken. | Oosterhout

GroenLinks GroenLinks Oosterhout 02-07-2018 00:00

Afgelopen zaterdag was het erg warm, toch gingen Groenlinksers op de markt lopen om gesprekken met mensen te houden,.

Zij stelden de vraag: Wat voor punt geeft u de gemeente Oosterhout? Dit leverden goede, interessante en soms wel emotionele gesprekken op. De gemeente Oosterhout krijgt van de mensen die Groenlinks gesproken heeft een punt tussen de vijf en de acht.

Oosterhout is een gemoedelijke stad, een fijne stad om te wonen met een open karakter. Dat het mooi wonen is en de mensen zijn over het algemeen vriendelijk. Toch waren er ook gesprekken met een emotioneel karakter, zoals een Oosterhouter die angst heeft van de weg die langs haar huis loopt en niet meer weet waar ze hulp vandaan moet halen. Ook waren er veel gesprekken over de integriteit van verschillende partijen in de gemeenteraad, dat leverde, begrijpbaar, veel emotionele gesprekken op.

Alles bij elkaar was het weer een geweldige ervaring om met de Oosterhouters in gesprek te gaan, Groenlinks zal na het zomerreces weer met verschillende mensen in gesprek gaan over onze gemeente.

Schriftelijke vragen GroenLinks over Slotjes-Midden | Oosterhout

GroenLinks GroenLinks Oosterhout 13-03-2018 00:00

Op 17 december 2013 heeft de Raad unaniem raadsnota 0130053, Nota van uitgangspunten aanpassing samenwerkingsovereenkomst Slotjes Midden, aangenomen. In deze nota staan afspraken die tussen de gemeente Oosterhout en Thuisvester zijn gemaakt. Inmiddels zijn in Slotjes-Midden enkele flats gerenoveerd; andere flats worden gesloopt en uiterlijk in 2022 wordt begonnen met de vervangende nieuwbouw.

Hierover heeft de fractie van GroenLinks de volgende vragen:

Veel flats die gesloopt gaan worden, worden nu nog verhuurd door Thuisvester. Hoe verhoudt het woongenot en de gebreken van deze flats zich tot de huur? Is de huurprijs voor alle sloopwoningen dezelfde? Als er verschillen zijn in huur voor een zelfde soort woning, waar komen die verschillen uit voort? In veel te slopen woningen is het niet warm te krijgen gedurende de wintermaanden. Thuisvester biedt de mogelijkheid tot het leveren van electrische kachels aan haar huurders om op deze manier de woning warm te krijgen. Worden huurders gecompenseerd voor de extra kosten die dit met zich meebrengt? Zo ja, welk deel wordt vergoed? Zo nee, waarom niet?

De afgelopen tijd hoort de fractie van GroenLinks veel klachten over de afhandeling van gebreken door Thuisvester. Hierover heeft de fractie van GroenLinks de volgende vragen:

Het is wettelijk zo geregeld dat er een schriftelijke melding gedaan moet worden bij het melden van een gebrek. Veel huurders zijn hiervan niet op de hoogte en doen een telefonische melding bij Thuisvester, waardoor het verhelpen van een gebrek lang(er) duurt. Bent u van mening dat er beter gecommuniceerd dient te worden over hoe een melding moet gebeuren? Waarom bent u dit van mening? Als er door een huurder melding wordt gedaan van een gebrek, hoe lang duurt het vervolgens tot het gebrek verholpen is? Wat is de wettelijke termijn voor het verhelpen van een gebrek? Is bij Thuisvester bekend hoeveel van deze gebreken tot tevredenheid van de huurder zijn opgelost? Zo ja, welk percentage van de huurders is tevreden over de geleverde service van Thuisvester als het gaat om het verhelpen van een gebrek?

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.