BREDA - Normaal gesproken zou dit weer ideaal zijn om een rondje te vliegen, maar op Breda International Airport wordt er gerouwd om twee overleden vliegers. Mano Groenland en René Bubberman zijn vrijdagmiddag 21 juni overleden bij een vliegtuig crash.
22 documenten
Breda International Airportrouwt om ...
VVD Steenbergen 23-06-2019 14:10
Mineral Valley TwenteDe partners van ...
VVD Hof van Twente 25-04-2019 08:13
De partners van Mineral Valley Twente hebben de samenwerkingsovereenkomst getekend! De afgelopen jaren is natuurlijk al veel gebeurd. De eerste proeftuinen zijn zelfs al gestart. Met de plannen voor de komende jaren, de proeftuinen én financiering kan Mineral Valley aan de slag. Trots op deze samenwerking waar alles samenkomt: praktijk, regelgeving, onderzoek én onderwijs! http://bit.ly/2VqAlVW #gezondebodem #mestverwaarding #samenwerking #twente #trots
VVD BrabantMorgen bezoekt Mark Rutte ...
Morgen bezoekt Mark Rutte #Eindhoven! Daar gaan we hem iets bijzonders overhandigen. Lees deze open brief van Christophe van der Maat 👇
Persbericht Vier NW-Veluwse ...
VVD Oldebroek 14-02-2019 13:08
Persbericht Vier NW-Veluwse VVD-fracties onverkort tegen laagvliegen Lelystad Airport Dinsdagavond 12 februari werden de raadsleden van de gemeenten Elburg, Hattem, Heerde en Oldebroek uitgenodigd om zich in beslotenheid te laten informeren over, zoals aangekondigd door de vier burgemeesters, “de optimalisatie van de voorgenomen vliegroutes”. Ondanks dat de burgemeesters zich telkens uitspraken tegen het zogeheten “laagvliegen” over hun vier gemeenten zijn, presenteerden de 4 eerste burgers zich die avond door alle vier fysiek, zij-aan-zij aan tafel te zitten met de Luchtverkeersleiding Nederland en de ambtenaren van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. De vier voorzitters en hun Colleges willen alvast vooruitlopen op het scenario dat de NW-Veluwe bakzeil zal gaan halen en zich neer moeten gaan leggen bij de beslissing dat er langdurig laag over het belangrijkste natuurgebied van Nederland zou worden gevlogen, met alle schadelijk en gevaarlijke gevolgen van dien. Een dilemma van formaat, zeker wanneer de vier gemeenten zich al mordicus “tegen” hebben verklaard. De VVD heeft aan één van de vier voorzittende burgemeesters nog eens in beeldspraak gevraagd “of het niet vreemd is dat je jezelf steeds weer beschikbaar stelt om de dans aan te gaan met het jongetje dat nadrukkelijk je wenst te verleiden, terwijl jij zelf geen affectie voelt en het dan toch veel duidelijker is om een volgende keer de dans te weigeren, zodat er geen verwachtingen kunnen worden verwacht?” Prima dat de Colleges van de vier NW-Veluwse gemeenten in scenario’s en dus anticiperend denken, maar de VVD-fracties van de vier gemeenten houden liever deze kaarten ferm tegen de borst. De fracties zijn niet tegen Vliegveld Lelystad, maar wél tegen de “laagvliegroutes”. De bijeenkomst toonde een niet voldragen plan, veel generieke cijfers van het ministerie, die hoorbaar in twijfel werden getrokken en de opbrengst van deze bijeenkomst leverde door de uitleg uiteindelijk meer vragen en soms zelfs wantrouwen op. Een gemiste kans: een besloten bijeenkomst, raadsleden slechts als toehoorders en burgemeesters in een spagaat, dat maakt de basis om op deze weg door te gaan buitengewoon onverstandig. Dit is voor de VVD niet de manier om de inwoners van onze 4 gemeenten vertrouwen te geven; de NW-Veluwe verdient beter.
ELBURG - HATTEM - HEERDE - ...
ELBURG - HATTEM - HEERDE - OLDEBROEK Vier NW-Veluwse VVD-fracties onverkort tegen laagvliegen Lelystad Airport. Dinsdagavond 12 februari werden de raadsleden van de gemeenten Elburg, Hattem, Heerde en Oldebroek uitgenodigd om zich in beslotenheid te laten informeren over, zoals aangekondigd door de vier burgemeesters, “de optimalisatie van de voorgenomen vliegroutes”. Ondanks dat de burgemeesters zich telkens uitspraken tegen het zogeheten “laagvliegen” over hun vier gemeenten zijn, presenteerden de 4 eerste burgers zich die avond door alle vier fysiek, zij-aan-zij aan tafel te zitten met de Luchtverkeersleiding Nederland en de ambtenaren van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. De vier voorzitters en hun Colleges willen alvast vooruitlopen op het scenario dat de NW-Veluwe bakzeil zal gaan halen en zich neer moeten gaan leggen bij de beslissing dat er langdurig laag over het belangrijkste natuurgebied van Nederland zou worden gevlogen, met alle schadelijk en gevaarlijke gevolgen van dien. Een dilemma van formaat, zeker wanneer de vier gemeenten zich al mordicus “tegen” hebben verklaard. De VVD heeft aan één van de vier voorzittende burgemeesters nog eens in beeldspraak gevraagd “of het niet vreemd is dat je jezelf steeds weer beschikbaar stelt om de dans aan te gaan met het jongetje dat nadrukkelijk je wenst te verleiden, terwijl jij zelf geen affectie voelt en het dan toch veel duidelijker is om een volgende keer de dans te weigeren, zodat er geen verwachtingen kunnen worden verwacht?” Prima dat de Colleges van de vier NW-Veluwse gemeenten in scenario’s en dus anticiperend denken, maar de VVD-fracties van de vier gemeenten houden liever deze kaarten ferm tegen de borst. De fracties zijn niet tegen Vliegveld Lelystad, maar wél tegen de “laagvliegroutes”. De bijeenkomst toonde een niet voldragen plan, veel generieke cijfers van het ministerie, die hoorbaar in twijfels werden getrokken en de opbrengst van deze bijeenkomst leverde door de uitleg uiteindelijk meer vragen en soms zelfs wantrouwen op. Een gemiste kans: een besloten bijeenkomst, raadsleden slechts als toehoorders en burgemeesters in een spagaat, dat maakt de basis om op deze weg door te gaan buitengewoon onverstandig. Dit is voor de VVD niet de manier om de inwoners van onze 4 gemeenten vertrouwen te geven; de NW-Veluwe verdient beter. Noot voor de redactie: Voor nadere vragen/toelichting neem contact op met 06-53100999, of 06-18516318
Rotterdam THe Hague ...
VVD Lansingerland 20-01-2019 21:54
Rotterdam THe Hague Airport Rotterdam airport is belangrijk voor de werkgelegenheid in de regio, maar de overlast moet wel beperkt blijven. Het vliegverkeer moet binnen de afgesproken geluidsnormen en vliegtijden blijven. De VVD wil dat de gemeente in gesprek blijft met het vliegveld om de ontwikkelingen te volgen en te controleren. Oppositie-partijen lijken de vergunde geluidsruimte te willen verkleinen in het kader van overlast en hinder. Dit terwijl innovatieve ontwikkelingen zoals synthetische brandstof en electrisch vliegen (in experimentele fase bij TU Delft) straks de overlast terug kunnen dringen. Vanwege de werkgelegenheidsaspecten maar zeker ook vanwege de maatschappelijke baten van zakelijk én commercieel vliegverkeer (waaronder een opleiding van het Albedacollege voor facilitaire dienstverlening) moeten er geen onomkeerbare besluiten worden genomen voor inperking. Ook hier: afspraak is afspraak!
Rotterdam–The Hague Airport is belangrijk voor de werkgelegenheid in de regio, maar de overlast moet wel beperkt blijven. Het vliegverkeer moet binnen de afgesproken geluidsnormen en vliegtijden blijven.
Prima plan! Mooi die bussen van de ...
Prima plan! Mooi die bussen van de weg richting Amsterdam...
De VVD wil dat de Noord/Zuidlijn niet alleen naar Schiphol en Hoofdorp rijdt, maar in de toekomst ook in noordelijke richting wordt doorgetrokken.
KijkopSteenbergen.nlEen ...
VVD Steenbergen 08-10-2018 08:22
Een ogenschijnlijk rustige donderdagavond op het kerkdorp Welberg. Door de straten lopen dorpsgenoten stilletjes naar partycentrum De Duiventoren aan de Hoogstraat. Binnen wisselen zij alledaagse nieuwtjes uit.
KijkopSteenbergen.nlOok dit jaar ...
VVD Steenbergen 19-09-2018 13:01
Ook dit jaar worden Piloot Guy Gibson en navigator Jim Warwick herdacht. Zij stortten - neergeschoten door eigen vliegtuigen - op 19 september 1944 neer nabij de kern Steenbergen.
Het bruist van vernieuwing op de ...
VVD Hof van Twente 17-09-2018 08:36
ENSCHEDE - Op de Technology Base Twente, de voormalige vliegbasis, bruist het van de vernieuwing. Jonge bedrijven die zich gisteren aan 10.000 belangstellenden presenteerden, wijzen de weg naar de toekomst. We spraken drie van hen.