Nieuws van politieke partijen in Grave inzichtelijk

18 documenten

CDA: College neemt ultimatum Land van Cuijk onvoldoende serieus

CDA CDA Grave 16-09-2020 09:01

De CDA-fractie vindt dat wethouder Henisch (LPG) het ultimatum van de gemeente Land van Cuijk (in oprichting) onvoldoende serieus neemt. Daardoor loopt de regionale samenwerking en de dienstverlening door ambtenaren aan de inwoners van Grave, Escharen, Gassel en Velp onnodig gevaar. Aanleiding voor de grote zorg is een brief van de stuurgroep Land van Cuijk gericht aan het College van Grave. Deze brief kwam op tafel tijdens de commissievergadering van 15 september. Harde deadline De gemeente Grave en de nieuwe gemeente Land van Cuijk onderhandelen met elkaar over de ambtelijke dienstverlening per 1 januari 2022. Doel is te komen tot een dienstverleningsovereenkomst (DVO). De stuurgroep Land van Cuijk stelt in de brief dat de gemeente Grave uiterlijk 23 september moeten laten weten of de concept-DVO ondertekend kan worden. Het is, zo schrijft stuurgroepvoorzitter Hillenaar, “essentieel en daarmee een hard gegeven om het proces van inrichting van de ambtelijke organisatie Land van Cuijk niet in het gedrang laten komen”. De stuurgroep reageert hiermee op “vertraging in het proces” vanuit Grave tot “in ieder geval 22 september en mogelijk zelfs tot 3 november. Het bericht daarover uit Grave heeft de stuurgroep “verrast”. Hoe graag de stuurgroep ook een handtekening zet onder de stukken en de “daarin opgenomen uitgangspunten (inclusief de financiële afspraken)” die “conform [de] bestuurlijke besprekingen en wensen zijn”, kan van uitstel geen sprake zijn. De harde deadline missen is voor het Graafse CDA geen optie. Geen ‘plan b’ Wethouder Henisch bestrijdt de bewering van Hillenaar dat er “finale stukken” zijn. Hoewel zijn brief is besproken in het Graafse College, is er geen besluit genomen. Dat gebeurt volgende week. Er is ook geen enkel contact geweest met de stuurgroep. Daardoor is volstrekt onduidelijk wat er gebeurt als Grave volgende week geen duidelijkheid verschaft. Het College wil eendealmet de gemeente Land van Cuijk. Er is geen “plan b” mocht de deadline gemist worden of het eindresultaat afgewezen. Voor het CDA reden tot enorme zorg. Alle informatie op tafel Het Graafse CDA wil ook de stuurgroep horen. De vraag is of Wim Hillenaar daartoe bereid is. Het wezenlijk dat de dienstverlening aan onze inwoners gewaarborgd blijft. Het is daarom onvermijdelijk te kiezen voor het Land van Cuijk. Voorkomen dient te worden dat de afstand tussen de Grave en het Land van Cuijk vergroot wordt. Dat is slecht voor onze inwoners.

Update: Opmerkelijke oproep coalitiepartijen Grave: Cuijk, heroverweeg fusie!’ CDA distantieert zich van dit persbericht!

Keerpunt 2010 Keerpunt 2010 CDA Grave 07-10-2019 11:36

De oproep van de coalitiepartijen is opvallend, omdat zelfstandigheid lange tijd werd gepredikt. Eén Land van Cuijk is voor LPG en CDA in de huidige raadsperiode (2018-2022) überhaupt geen optie. Nu een herindeling van Cuijk met Boxmeer en Sint Anthonis onomkeerbaar lijkt, wordt gepleit voor onderzoek. “De huidige realiteit dwingt ons om de keuze, zelfstandigheid of een herindeling CGM, versneld voor te leggen aan onze inwoners”, schrijven LPG en CDA. Een herindeling in het Land van Cuijk leidt volgens beide partijen ook niet tot lastenverlichting of tot dalende ambtelijke kosten.

Lees meer hierover in De Maas Driehoek van dinsdag 8 oktober.

Graafse gemeentepagina’s verhuizen naar editie Cuijk van MaasDriehoek.

Keerpunt 2010 Keerpunt 2010 Grave 30-09-2019 08:47

GraverMaat:

In het programme Achter de Dijken kwam deze opname voor van de Graafse vlag. De vlag wordt hier in de half/stok stand gezet.

Toepasselijk bij het verdwijnen van de aloude Graafsche Courant.

Nu de Graafsche Courant niet langer gaat verschijnen na de overname door Talvi verhuizen de Graafse gemeentepagina’s naar de, oh toeval, de Cuijkse editie van de MaasDriehoek.

De vertrouwde Graafsche Courant zal dan niet meer op de bus vallen maar het Graafs Nieuws lezen we dan voortaan in een Cuijkse krant!!

Deze gemeentepagina’s, van Cuijk, Grave en Mill en Sint Hubert, verhuizen per 1 oktober 2019 naar De Maasdriehoek, editie Cuijk. Tot nu toe verschenen deze gemeentepagina’s in respectievelijk het Cuijks Weekblad, de Graafsche Courant en de Koerier Mill. Deze titels zijn echter door uitgeverij De Persgroep verkocht aan uitgeverij Talvi, de uitgever die De Maasdriehoek uitbrengt.

De drie titels worden niet voortgezet, sommige rubrieken, zoals de gemeentepagina’s, worden echter wel voortaan gepubliceerd in De Maasdriehoek.

Na 1 januari 2020 wordt de situatie wellicht weer anders. Dan loopt de contractperiode af die de gemeenten Cuijk, Grave en Mill en Sint Hubert hadden met de Persgroep. De contractafspraken zijn nu tot 1 januari 2019 overgenomen door uitgeverij Talvi. Hoe verder te gaan na 1 januari 2020 wordt nog bekeken.

De Maasdriehoek wordt bezorgd op alle huisadressen in de drie gemeenten.

Gemeentepagina’s verhuizen naar De Maasdriehoek

Lokale Partij Grave Lokale Partij Grave Grave 27-09-2019 11:47

Gemeentepagina’s verhuizen naar De Maasdriehoek

Geschreven door Ben Martini op

. Gepost in Nieuws en actualiteiten

Deze gemeentepagina’s, van Cuijk, Grave en Mill en Sint Hubert, verhuizen per 1 oktober 2019 naar De Maasdriehoek, editie Cuijk. Tot nu toe verschenen deze gemeentepagina’s in respectievelijk het Cuijks Weekblad, de Graafsche Courant en de Koerier Mill. Deze titels zijn echter door uitgeverij De Persgroep verkocht aan uitgeverij Talvi, de uitgever die De Maasdriehoek uitbrengt. De drie titels worden niet voortgezet, sommige rubrieken, zoals de gemeentepagina’s, worden echter wel voortaan gepubliceerd in De Maasdriehoek.

Na 1 januari 2020 wordt de situatie wellicht weer anders. Dan loopt de contractperiode af die de gemeenten Cuijk, Grave en Mill en Sint Hubert hadden met de Persgroep. De contractafspraken zijn nu tot 1 januari 2019 overgenomen door uitgeverij Talvi. Hoe verder te gaan na 1 januari 2020 wordt nog bekeken.

De Maasdriehoek wordt bezorgd op alle huisadressen in de drie gemeenten. Heeft u de krant niet ontvangen? Bel niet met de gemeente maar met de bezorgservice, telefoon 0413-745983 of mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. U kunt ook het formulier invullen op www.kliknieuws.nl

/index.php/2182-een-loket-voor-ideeen-van-burgers

/index.php/2180-harderwijk-is-diefstallen-door-asielzoekers-beu

Brandweer dreigt vrijwilligers kwijt te raken, korps moet op de schop door Europese regelgeving

Lokale Partij Grave Lokale Partij Grave Grave 25-09-2019 08:15

Volgens Europees recht is de huidige positie van de Nederlandse brandweervrijwilliger onhoudbaar. Extra onderzoek door hoogleraar Arbeidsrecht Leonard Verburg van de Radboud Universiteit Nijmegen heeft dat nog eens bevestigd.

Voor de overheid betekent dit een hoofdpijndossier van jewelste. Een denktank met deskundigen moet met oplossingen komen. Minister Ferdinand Grapperhaus van Justitie en Veiligheid wil dat hun adviesrapport in december klaar is.

ZEG JA, OOK GRAVE BIJ CBA!

Keerpunt 2010 Keerpunt 2010 Grave 17-09-2019 11:59

GraverMaat: Op de sociale media circuleert een aankondiging van een bijeenkomst  in de Viersprong in Gassel.

Bij een recente peiling op de site van de Gelderlander hebben de meeste inwoners van Cuijk, Boxmeer en Sint Anthonis zich uitgesproken voor de naam Land van Cuijk.

Vandaar ook de “Graafse” Land van Cuijk ballon boven dit bericht.

ZEG JA,

OOK GRAVE BIJ CBA!

CUIJK | BOXMEER | SINT ANTHONIS

Kom woensdag 2 oktober 2019 naar de bijeenkomst in de Viersprong in Gassel.

Aanvang 20.00 uur zaal open vanaf 19.30 uur.

De avond op 2 oktober in Gassel wordt georganiseerd door leden van Liberaal LvC, D66 en VPGrave.

En dan nog dit:

Gehoord vandaag: als Cuijk al het personeel van CGM overneemt wordt Grave een zzp-er, een zelfstandige zonder personeel, 😉

'NEDERLANDSE NATUUR GIJZELT ECONOMIE'

Lokale Partij Grave Lokale Partij Grave Grave 26-08-2019 07:45

Om tot een oplossing te komen voor de huidige stikstofproblematiek moet opnieuw gekeken worden naar de inrichting van het land. Volgens LTO-voorzitter Marc Calon is de natuur te veel versnipperd en Nederland daarvoor te dichtbevolkt. "Nu blijkt dat we onszelf economisch hebben gegijzeld", zegt hij in een interview met De Telegraaf.

'We hebben ruim 160 natuurgebieden aangewezen, waarvan 120 als stikstofgevoelig, en die liggen als postzegeltjes over Nederland verspreid', zegt Calon. 'Moet die natuur dan alles bepalen wat wij nog mogen in Nederland?' Hij wijst op de recente stikstofuitspraak van de Raad van State. Daardoor liggen tal van projecten voor woning-, wegen- en dijkenbouw stil.

De LTO-voorzitter vraagt zich hardop af of de natuurgebieden wel goed liggen. 'Onze totale uitstoot is te groot voor die lappendeken aan natuur. Als we alleen de Veluwe, het Lauwersmeer en de Oostvaardersplassen als Natura 2000-gebied hadden aangewezen, was dit nooit gebeurd.'

Minder en groter

Ook VNO-voorzitter Hans de Boer wil dat de natuur meer geconcentreerd wordt. 'Minder en groter. Zodat we elkaar niet in de weg zitten', zegt hij tegen de krant.

‘ZONDE ALS RECREATIEGEBIEDEN VERLOEDEREN’

Lokale Partij Grave Lokale Partij Grave Grave 13-08-2019 05:52

‘De middelen zijn er niet voor de recreatiegebieden’, zegt Nick de Snoo, provinciehoofd Zuid-Holland bij Staatsbosbeheer. De organisatie die 273.000 hectare natuur in Nederland beheert, heeft jarenlang de verantwoordelijkheid op zich genomen om de recreatiegebieden te onderhouden, maar dat gaat niet meer.

Hebben jullie geen geld meer voor het onderhoud van recreatiegebieden?

De Snoo: ‘Het beheer van deze recreatiegebieden wordt helemaal niet gefinancierd. Vroeger is bedacht dat de helft van de verantwoordelijkheid bij gemeenten terechtkwam en de rest gefinancierd zou worden door het rijk. Gemeenten nemen hun verantwoordelijkheid, maar de verantwoordelijkheid voor de rest is bij decentralisaties tussen wal en schip geraakt. Nu zie je dat er in die gebieden weinig gemaaid wordt, dat het onderhoud achteruitgaat en dat recreatieve voorzieningen weggehaald moeten worden.’

Waarom is dat belangrijk?

‘Recreatiegebieden zijn enorm belangrijk voor burgers. Het zijn specifieke natuurgebieden: ze zijn veel intensiever ingericht en ontworpen om heel veel mensen te kunnen ontvangen. Recreatiegebieden zijn dichtbij de stad aangelegd en mensen kunnen er sporten, de hond uitlaten en de hitte van de stad ontvluchten. Het zou zonde zijn als ze verloederen, want ze zijn belangrijker dan ooit.’

Hoe kan het zijn dat er geen geld is?

‘Toen ze werden aangelegd - in de jaren 80 gebeurde dat grootschalig - bedacht men dat de helft gefinancierd zou worden door gemeenten en de rest door het rijk. Gemeenten zorgen voor financiering via recreatieschappen, samenwerkingsverbanden waar meerdere gemeenten in zitten, maar inmiddels betalen het rijk en de provincies betalen niet meer voor de overige recreatie gebieden.’

Raad van State stelt uitspraak boomteeltbeleid zes weken uit.

Keerpunt 2010 Keerpunt 2010 Grave 08-08-2019 07:26

GraverMaat: Bij dit artikel is een foto geplaatst van Andre Ebben. Hij is een van de grootste boomkwekers van Nederland met 500 hectare waarvan 50 in Grave.

De Gelderlander bericht:

De kans is groot dat de Raad van State een dikke streep zet door het bestemmingsplan voor de Boomteelt van de gemeente Grave, zo bleek deze week tijdens een rechtszaak in Den Haag.

Enkele citaten:

De woordvoerster van de gemeente kon niet uitleggen hoe het plan zich verhoudt tot de andere bestemmingsplannen.

De gemeente heeft geen zicht op welke percelen voor de bomenteelt worden gebruikt.

De woordvoerster bleef het antwoord schuldig op vragen wat de gemeente voor ogen heeft met dit aparte bomenteeltplan.

Ebben: ik snap niet waarom de gemeente zo moeilijk doet. In Mill en Cuijk, samen in CGM, is men heel  Dit in tegenstelling tot de houding van Grave.

De Raad van State kon geen touw meer vastknopen aan wat de gemeentewoordvoerster allemaal zei. Die sprak zichzelf zelfs een aantal keren tegen.

Volgens Broekman is de gemeente zo laf geweest om niet diegenen naar de Raad van State te sturen die het rammelende bomenteeltplan hebben geschreven, maar een ingehuurde jurist die bepaald niet van de hoed en de rand wist.

Voor het hele artikel van Jan van Ommeren in de Gelderlander zie de krant of de digitale editie.

Opmerkelijk: 1. Per abuis gesnoeid. 2. GBB-boot in Nieuwe Haven. 3. Einde geitenpaadje. 4. Zitting Raad van State over Bomenteelt.

Keerpunt 2010 Keerpunt 2010 Grave 13-07-2019 07:47

GraverMaat: Vier zaken sprongen er deze week uit in de informatieverstrekking vanuit het stadhuis:

1. Dankzij raadsvragen is nu duidelijk wat er mis ging bij het maaien van de vijverranden bij de        Lovendaalsingel. In IBabs is het volgende te lezen.

Meer: zoekwoord Lovendaalsingel intypen bij zoeken.

2. In een artikel in de Gelderlander over de twee woonboten in de Nieuwe Haven is te lezen dat de woonboot die er al lang ligt eigendom is van projectontwikkelaar GBB; ontwikkelaar van het Wisseveld.

Meer: zoekwoorden: Nieuwe Haven, GBB, woonboten intypen bij zoeken.

3. In een raadsinformatiebrief wordt de aankondiging gedaan dat het resterend stukje fietspad tussen Brede School Grave Oost en Van Steenhuijslaan begin september aangelegd wordt.

Meer: zoekwoord: Geitenpaadje.

4. Vragen over een artikel in de Gelderlander over procedure rond de Bomenteelt van de Raad van State.

Meer: zoekwoord: Bomenteelt, Raad van State, de Gelderlander.

1. Wat ging er mis bij het maaien van de vegetatie langs de vijverranden langs de Lovendaalsingel?

Enkele vragen inzake het maaien van de kanten bij de plas aan de Lovendaalsingel.

1. Waarom zijn de kanten ‘gesloopt’?

2. Heeft het waterschap destijds niet overbeplanting aangebracht langs het ravelijn om de vogels en waterdieren de ruimte te geven en waarom gaan we dit vervolgens in het broed seizoen van sommige vissen weer weghalen?

3. Is hierover contact geweest met een expert en met het waterschap?

Beantwoording:

Eind juni is per abuis alle vegetatie langs de vijverrand in een werkgang meegenomen. Dit had zo niet uitgevoerd moeten worden gelet op de (te ontwikkelen) natuurwaarden en belevingswaarde. Er zijn inmiddels afspraken gemaakt intern en met de aannemer om dit in het vervolg te voorkomen. Hieronder lichten wij kort toe

welke vormen van onderhoud er gepland staan door het jaar heen op de Lovendaalsingel.

Voor het terrein tussen de Lovendaalsingel en de N324 geldt dat deze meerdere functies vervult binnen zijn omgeving. De primaire functie van de nieuw ingerichte vestingwerken, met de voorliggende vijver, betreft de landschappelijke- en cultuurhistorische waarden. Als nevenfuncties zijn in het gebied bijzondere natuur- en recreatieve waarden ingepast. De wallen zijn strak aangelegd en het maaibeheer is erop gericht dit krachtige

beeld te behouden door het vlakke deel en de taluds strak te maaien.

Het beheer van de oevers gebeurt als onderstaand vermeld, (e.e.a is een sobere variant op basis van het ‘beheerplan vijver en vestingwerken Lovendaalsingel’ en beschikbare budget). Voorafgaand aan het maaien wordt in het kader van de algemene zorgplicht vanuit de wet natuurbescherming natuurvriendelijk gewerkt door het te

maaien traject te controleren op nesten van (water)vogels. De aannemer heeft de verplichting vanuit de wet zo te handelen om te beoordelen of er sprake is van een broedgeval.

1. Het vlakke gedeelte van de wallen wordt 4x per jaar geklepeld.

2. De vestingwallen (taluds) worden 3x per jaar kort gemaaid.

3. De oevervegetatie/ natuurvriendelijke oevers (vochtig graslandoever met overwegend lage oeverbeplanting) wordt 1 x per jaar uit gemaaid (=geschoond) nat en droog profiel (op basis van het beheerplan moet ca. de helft blijven staan; gefaseerd maaien alles 1x per 2 jaar).

4. Enkele vlakke delen zoals de ijsbaan (bloemrijk grasland) wordt hooibeheer toegepast door 1x te maaien en pas na enige tijd het maaisel af te voeren.

5. De oever/ plasoevers (achterzijde woningen aan de Lovendaalsingel) maaien waterplanten in plasoevers 1x per jaar met maaiboot ivm slechte bereikbaarheid.

Maaien van oevers gebeurt over het algemeen met een messenbalk aan een maaikorf.

Geknipte vegetatie heeft een beter herstellend vermogen en er ontstaat geen schade aan bodem of kleine fauna.

Het bloemrijke grasland wordt door het team wijkbeheer gemaaid en geschut en na indrogen van het maaisel pas geharkt en afgevoerd om zaden van kruiden een kans te geven zich uitte zaaien. Het is een beheer wat gericht is op verschraling van de voedselsituatie waardoor zeldzamere soorten een kans krijgen in plaats van

dominantie van enkele snel groeiende plantensoorten.

Met oog op de zorgplicht conform de wet natuurbescherming wordt tevens het maaisel van de oevervegetatie (het schoonsel) tijdelijk op de kant gedeponeerd hierdoor krijgen veel soorten de kans om nog een veilig heenkomen te zoeken. Het leidt bovendien tot verminderde stortkosten doordat het vrijkomende materiaal is uitgelekt.

2. N.a.v. vragen van VPGrave over een vaartuig in de Nieuwe Haven berichtte de Gelderlander dat de woonboot die er al langer ligt eigendom is van projectontwikkelaar GGB. GGB bezit veel terreinen op het Wisseveld en dus ook een boot. De ontwikkelaar is van plan om woningen te bouwen in diverse fases en bestaande bedrijfsgebouwen te renoveren. In het antwoord van de gemeente wordt ook al gesproken over een GBB-boot.

Vragen VPGrave, Dhr. Kamps vaartuig in Nieuwe haven

In de Nieuwe Haven van Grave ( zie foto) ligt een vaartuig naast de woonboot. Naar mijn mening heeft het college de bevoegdheid om op basis van artikel 5:25 APV een besluit te nemen op basis waarvan vaartuigen wel of niet een ligplaats mogen innemen. In dit kader heb ik de volgende vragen.

1. Ligt dit vaartuig op het door het college aangewezen gedeelte waar het is

toegestaan om een ligplaats in te nemen ?

2. Zo ja, wanneer is dat besluit genomen?

3. Is dat besluit genomen in overleg met de watersportvereniging De Stuw?

4. Indien het de eigenaar van het vaartuig niet is toegestaan om deze ligplaats in te nemen, is het college dan bereid om te gaan handhaven?

Beantwoording

Het college is bekend met het feit dat er een boot tegen de

aanligt. Deze boot is op last van Rijkswaterstaat van het water gehaald i.v.m. staat van het vaartuig. De haven van de gemeente Grave was de dichtstbijzijnde haven waar de boot in depot gelegd kon worden. De RWS heeft in overeenstemming met de Jachthaven van Grave het vaartuig daar in Depot gelegd. Conform de regels van de Stuw heeft de boot een maand aangemeerd gelegen in de jachthaven. Daarna is deze gevraagd om de ligplaats vrij te geven.

Omdat het vaartuig niet geschikt is om mee te varen is het vaartuig, zonder tussenkomst van de gemeente, in overleg met GBB afgemeerd aan de woonboot. We weten dat het vaartuig door een Duits gezin is gekocht van een andere Duitser. Wij zijn niet op de hoogte wie de huidige eigenaar is. Via de Stuw hebben we wel vernomen

dat er een juridische procedure loopt tussen verkoper en koper.

De gemeente is bevoegd op grond van de APV Grave om het vaartuig af te slepen naar een door de gemeente aangewezen plaats. Sleep- en stallingskosten zijn dan voor de gemeente Grave. De gemeente is derhalve niet voornemens om handhavend op te treden. Eigenaren in kennis stellen en een termijn geven om de boot weg te halen, ligt eerder voor de hand omdat we dan de kosten zouden kunnen verhalen op de eigenaren. Tot op heden is de identiteit van de eigenaren bij de gemeente niet bekend.

3. Aanleg resterend stukje fietspad tussen Brede School Grave Oost en de Van Steenhuijslaan.

Zoals bij u bekend konden wij een stukje fietspad tussen de nieuwe Brede School Grave Oost en de Van Steenhuijslaan voor de in-gebruik-name van de school in 2018 niet aanleggen omdat een deel van de buurtbewoners hier tegen in beroep was gegaan. De rechtbank heeft dit voorjaar uitspraak gedaan, dus we willen u nu informeren over de stand van zaken en het vervolg.

Inhoud

Op 6 maart 2019 heeft de rechtbank uitspraak gedaan over het beroep dat een aantal omwonenden uit de Van Steenhuijslaan had ingediend. Deze uitspraak was in het voordeel van de gemeente Grave. Tegen de uitspraak kon in hoger beroep worden gegaan. Na het verstrijken van deze termijn is vastgesteld dat hier geen gebruik van is gemaakt. Hiermee is er nu definitief “groen licht” voor de aanleg van het ontbrekend stukje fietspad. Het veelbesproken “geitenpaadje” kan nu dus worden omgezet in een echt fietspad.

Procedurele informatie

Nu vast staat dat wij dit ontbrekende stukje fietspad van ca 40-50 m1 mogen gaan aanleggen, zijn wij bezig na te gaan hoe we dit stukje fietspad tegen zo laag mogelijke kosten kunnen aanleggen. We hebben geprobeerd om de uitvoering te laten plaatsvinden in de zomervakantie omdat dit tijdstip geen overlast voor de bereikbaarheid van de Brede School betekent. Helaas blijkt dat niet mogelijk. De planning is op dit moment dat de werkzaamheden begin september uitgevoerd gaan worden. We zullen te zijner tijd uiteraard met de scholen communiceren over de definitieve uitvoering.

Bijlagen

4. Mevrouw Bannink van de Lokale Partij Gave stelt vragen n.a.v. een artikel over een zitting van de Raad van State over de Bomenteelt.

Vragen over onderstaand artikel.

Wat klopt er inhoudelijk van het verhaal en klopt het dat de woordvoerder van de gemeente een externe woordvoerder was?

Waarom was er niemand van de gemeente aanwezig?

En klopt het ook dat deze woordvoerder niet geheel op de hoogte was van alle ins en outs?

Grave flink in het nauw door boomteeltbeleid https://www.gelderlander.nl/grave/grave-flink-in-het-

nauw-doorboomteeltbeleid~a7a17b40/?utm_source=twitter&utm_medium=social&utm_campaign=socialsharing_web

In betreffende procedure hebben we ons laten vertegenwoordigen door een externe juriste, waarbij over de voorbereiding uiteraard wel overleg is geweest met de gemeente. Deze keuze is gemaakt in relatie tot de andere opgaven binnen de afdeling Ruimtelijk Beleid. Voor wat betreft het verloop van de zitting heeft betreffende juriste teruggekoppeld dat het een lastige zitting was (waarin op detailniveau werd ingezoomd op specifieke percelen welke niet in de beroepschriften aan de orde waren geweest).

Om een oordeel te kunnen hebben over de inhoud van casus is de uitspraak van de Raad van State van belang.

De uitspraak wordt afgewacht.

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.