Nieuws van politieke partijen over D66 inzichtelijk

22 documenten

Waarom is Netflix zo populair?

D66 D66 Ridderkerk 18-12-2022 01:24

De populariteit van Netflix groeit snel, vooral tijdens de pandemie. Mensen kunnen meer tijd besteden aan het kijken naar het streaming platform omdat ze meestal thuis zijn.

Naarmate Netflix zijn leden blijft bedienen, komen er wereldwijd steeds meer abonnees bij.

Om  je te helpen begrijpen hoe ze zo ver zijn gekomen, leren we de redenen voor hun succes:

Het aanbieden van betaalbare lidmaatschappen

Het feit dat Netflix in staat was om tegen een lagere prijs oude catalogi te kopen, is al een goede investering. Ze kunnen voortdurend verdienen aan deze oude catalogi, waardoor ze een hoog rendement krijgen.

Bovendien vonden mensen Netflix een goedkoper alternatief dan kijken in de bioscoop. De sleutel tot hun miljoenen abonnees is het budgetvriendelijk houden van hun pakket. Omdat zij al de licenties hebben voor veel films en tv-shows, halen zij hoge inkomsten uit het aanbieden van laaggeprijsde pakketten.

In de loop der jaren hebben zij een redelijke prijs voor hun streamingpakketten gehandhaafd, waardoor zij voor miljoenen mensen aantrekkelijker zijn geworden. Ook is het geven van een cadeaukaart netflix voor verschillende gelegenheden heel aantrekkelijk geworden.

Eén netwerk voor de hele wereld

Sinds februari 2019 hebben 190 landen al toegang tot Netflix. Dit maakt het bedrijf een van de merken die snel populair werd over de hele wereld. Ongeacht waar je je in de wereld bevindt, heb je het voorrecht om een van hun plannen te kiezen.

Het is echter belangrijk om te onthouden dat niet al hun inhoud in alle landen beschikbaar is. Netflix betaalt licenties voor elke inhoud. Het is dus begrijpelijk dat de VS een bredere inhoudsbibliotheek heeft dan andere landen.

In landen met streamingbeperkingen kan Netflix alleen minder filmtitels en tv-programma’s aanbieden. Ze bieden ook inhoud aan in verschillende talen, zoals Duits en Spaans. Hierdoor kunnen gebruikers die dezelfde taal spreken meer gerelateerde inhoud in hun taal willen.

Originele inhoud met slimme software

Vanwege de grote inkomsten die ze haalden uit miljoenen abonnees, besloot Netflix zijn eigen inhoud te ontwikkelen. In 2013 produceerden ze hun eerste tv-serie genaamd House of Cards. Wat ze deden bij de release van de serie was het hele seizoen in één keer uitbrengen.

Netflix wist dat ze alle afleveringen op hetzelfde moment konden uitbrengen, in tegenstelling tot satellietkanalen en kabel-tv. Deze strategie trok de abonnees aan om de serie te bekijken omdat alle afleveringen al beschikbaar waren. House of Cards was een succes, en het leidde ertoe dat ze nog veel meer originele series zoals Stranger Things gingen produceren.

Samen met het produceren van originele inhoud begon Netflix te investeren in slimme software. De tool monitort de kijkgewoonten van leden, zodat Netflix gerelateerde inhoud kan aanbevelen om te kijken. Dit is gunstig voor abonnees omdat ze niet meer hoeven te zoeken naar gerelateerde content.

Lees ook: 5 voordelen van videospellen

We versterken de journalistiek

D66 D66 Nederland 15-12-2021 16:30

Lokale omroepen kunnen meer journalisten aannemen

In ons verkiezingsprogramma riepen wij op om meer geld en basisfinanciering vanuit het rijk te investeren in lokale media. Veel lokale media hebben het moeilijk. Daarom investeert de nieuwe coalitie in verdere professionalisering. Ook kunnen zij nu meer journalisten aannemen.

Investeren in hoogwaardige onderzoeksjournalistiek

Onderzoeksjournalistiek kost veel tijd en geld, maar is essentieel om de macht te controleren. Zo waren het onderzoeksjournalisten die de toeslagenaffaire aan het licht brachten. De coalitie investeert 10 miljoen euro in onderzoeksjournalistiek.

Jorien Wuite: “Grote misstanden worden aan het licht gebracht door diepgravend onderzoek van onderzoeksjournalisten. Hun tijdrovende en kostbare onderzoekswerk krijgt niet altijd de plek die het verdient. Het is daarom belangrijk dat de waakhonden van onze democratie een eerlijke boterham kunnen verdienen.”

In memoriam – Marijn de Koning

D66 D66 Nederland 03-12-2021 12:47

Als Tweede Kamerlid voerde zij in de paarse periode het woord over economische zaken, media en defensie. Voordat ze lid werd van de Tweede Kamer was zij journalist bij onder andere de NOS en het Parool.

We zijn Marijn zeer dankbaar voor haar steun aan de partij. Als Kamerlid en als jarenlang trouw lid. Ze heeft mede geholpen met de groei van onze partij en de verspreiding van haar gedachtegoed.

Onze gedachten zijn bij de familie en dierbaren.

Begrotingsbehandeling 2022-2025: Samen bouwen aan Leiden

D66 D66 Leiden 11-11-2021 17:42

Voorzitter, Vandaag bespreken we de laatste begroting van deze raadsperiode. Altijd toch wel een bijzonder moment. We leven in een tijd van verbazing en verandering. Niet alleen in de D66-fractie, in deze raad, maar in ...

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.