Nieuws van politieke partijen in Zutphen over VVD inzichtelijk

4 documenten

Opheffen parkeerplaatsen vergunninghouders aan Rijkenhage en verkeersveiligheid Berkelsingel

VVD VVD Zutphen 15-01-2020 09:35

https://zutphen.vvd.nl/nieuws/37978/opheffen-parkeerplaatsen-vergunninghouders-aan-rijkenhage-en-verkeersveiligheid-berkelsingel

Schriftelijke vragen VVD

Opheffen parkeerplaatsen vergunninghouders aan Rijkenhage en verkeersveiligheid Berkelsingel

 

Het college van B&W heeft zich voorgenomen parkeerplaatsen op te heffen aan het Rijkenhage. Dit heeft gevolgen voor het aantal beschikbare plaatsen voor vergunninghouders. De bewoners in de omgeving van het Rijkenhage maken zich hierover zorgen. Daarnaast is door bewoners geconstateerd dat er regelmatig  (te) hard gereden wordt op de Berkelsingel tussen de kruising op de Coehoornsingel en het Rijkenhage. De VVD kan zich de zorgen van de bewoners goed voorstellen en heeft hierover schriftelijke vragen gesteld aan het college van B&W.

Betreft: SCHRIFTELIJKE VRAGENconform artikel artikel 3:35 RvO (Reglement van Orde voor vergaderingen en andere werkzaamheden van de gemeenteraad).

Onderwerp: Vragen met betrekking tot het onttrekken van parkeerplaatsen voor vergunninghouders aan het Rijkenhage en de inrichting van de Berkelsingel vanaf het kruispunt Coehoornsingel tot aan het Rijkenhage in Zutphen

Naar aanleiding van de brief van A.G. Mulder - Smeet (ontvangen dd 18 december 2019, zaaknummer 154065) over het onttrekken van parkeerplaatsen voor vergunninghouders heeft de VVDfractie de volgende vragen:

1.Hoeveel parkeervergunningen en parkeerabonnementen zijn er in Zutphen afgegeven in 2019 en in 2020 (voor 2020 tot nu toe)?

2.Hoeveel vergunningplaatsen zijn er beschikbaar/aangelegd in het centrum van Zutphen?  

3.Hoeveel parkeerplekken voor vergunninghouders en worden er totaal opgeheven in 2020? 

4.In het rapport Mobiliteit in de binnenstad staat letterlijk de volgende tekst:

ParkerenDe bewoners aan de met name de westzijde van de binnenstad ervaren een grote parkeerdruk. Bewoners hebben ’s avonds moeite om een plek in de nabijheid van hun woning te vinden. De parkeerdruk als gevolg van het verdwijnen van parkeerplaatsen en de vraag naar parkeerplaatsen neemt toe.

5.Hoeveel aangewezen vergunningplaatsen zijn er beschikbaar aan de westzijde van de binnenstad (zoals genoemd in voorgaand citaat) waarin het Rijkenhage is gelegen?

6.Hoeveel vergunningen zijn er op dit moment aan bewoners in bovenstaand gebied afgegeven? 

7.Hoeveel parkeerabonnementen zijn er voor het Rijkenhage afgegeven en hoeveel beschikbare parkeerplekken zijn er beschikbaar in betreffend gebied waar houders van een parkeerabonnement kunnen parkeren?

8.Het college is van plan een aantal parkeerplaatsen op te heffen in de buurt van het  Rijkenhage. Dit omdat het gebied rondom de opstapsteiger van de fluisterboten opnieuw wordt ingericht. Eén van de redenen om dit gebied opnieuw in te richten is touringbussen de gelegenheid te geven toeristen uit te laten stappen. Zijn er mogelijk alternatieven bekeken waar touringbussen kunnen stoppen waardoor de parkeerplekken die vervallen behouden kunnen worden?

9.Is het mogelijk om de betaalde parkeerplaatsen (die behouden blijven aan de kant van het centrum aan het Rijkenhage) zowel voor vergunninghouders als voor betaald parkeren in te zetten? 

10.        Er zijn klachten van binnenstadsbewoners dat er te hard wordt gereden op de Berkelsingel vanaf het kruispunt Coehoornsingel richting het Rijkenhage/de Overwelving. Is dit bekend bij het College van B&W? Dit zou voorkomen kunnen worden door betreffend deel van de Berkelsingel vanaf het kruispunt in te richten als een verblijfsgebied bereikbaar voor bestemmingsverkeer. Hoe denkt het college van B&W over deze mogelijke oplossing?

Formatie Zutphen: “In 2030 is ...

GroenLinks GroenLinks VVD PvdA Zutphen 23-04-2018 05:35

Formatie Zutphen: “In 2030 is Zutphen energieneutraal” De formerende partijen Groenlinks Zutphen SP Zutphen/Warnsveld Pvda Zutphen Warnsveld en VVD Zutphen hebben deze week de eerste contouren geschetst van een nieuw coalitieakkoord. Over een ding zijn ze het nu al eens: “In 2030 is Zutphen energieneutraal”. Dit doel wordt toegevoegd aan de drie hoofdoelen van het ‘Focustraject’ van de Gemeente Zutphen. Het focustraject is een belangrijk koersdocument van de gemeente Zutphen, waarin de sociaal-economische ontwikkeling van de gemeente centraal staat. De partijen geven daarbij aan dat dit Focustraject ook de basis vormt voor het nieuw te schrijven akkoord op hoofdlijnen. Formateurs @Victor Boldewijn en Ria Peters: “We zullen de komende bijeenkomsten de doelen en speerpunten uit dit document verder aanscherpen”. De formateurs en onderhandelaars van GroenLinks, SP, PvdA en VVD overlegden deze week bij voetbalclub AZC Zutphen en in het buitengebied van Warnsveld Huis Lumen. Naast gesprekken over het Focustraject hebben de partijen ook stilgestaan bij de portefeuilleverdeling. Beide onderdelen zullen de komende week verder uitgediept worden. “De sfeer is nog steeds goed” stellen Boldewijn en Peters, “De partijen voeren een open gesprek, we komen nu in de fase dat we echt constructief gaan bouwen aan een daadwerkelijk akkoord”. PS Die heerlijke lunch is van Catering- en maaltijdservice Kokkie Anoukie #aanrader

Formatie Zutphen: “In 2030 is Zutphen energieneutraal” | Zutphen

GroenLinks GroenLinks VVD PvdA Zutphen 23-04-2018 00:00

De formerende partijen GroenLinks, SP, PvdA en VVD hebben deze week de eerste contouren geschetst van een nieuw coalitieakkoord. Over een ding zijn ze het nu al eens: “In 2030 is Zutphen energieneutraal”. Dit doel wordt toegevoegd aan de drie hoofddoelen van het ‘Focustraject’ van de gemeente Zutphen.  

Focustraject

Het focustraject is een belangrijk koersdocument van de gemeente Zutphen, waarin de sociaal-economische ontwikkeling van de gemeente centraal staat. De partijen geven daarbij aan dat dit Focustraject ook de basis vormt voor het nieuw te schrijven akkoord op hoofdlijnen. Formateurs Victor Boldewijn en Ria Peters: “We zullen de komende bijeenkomsten de doelen en speerpunten uit dit document verder aanscherpen”.

Constructief bouwen

De formateurs en onderhandelaars van GroenLinks, SP, PvdA en VVD overlegden deze week bij voetbalclub AZC en in het buitengebied van Warnsveld. Naast gesprekken over het Focustraject hebben de partijen ook stilgestaan bij de portefeuilleverdeling. Beide onderdelen zullen de komende week verder uitgediept worden. “De sfeer is nog steeds goed” stellen Boldewijn en Peters, “De partijen voeren een open gesprek en bouwen constructief verder aan een akkoord”.

 

Formatievlogs

Vlog #1Vlog #2Formatie impressie 21-04-2018

 

Formatie Zutphen: “In 2030 is Zutphen energieneutraal” | Zutphen

GroenLinks GroenLinks VVD PvdA Zutphen 23-04-2018 00:00

De formerende partijen GroenLinks, SP, PvdA en VVD hebben deze week de eerste contouren geschetst van een nieuw coalitieakkoord. Over een ding zijn ze het nu al eens: “In 2030 is Zutphen energieneutraal”. Dit doel wordt toegevoegd aan de drie hoofddoelen van het ‘Focustraject’ van de gemeente Zutphen.  

Focustraject

Het focustraject is een belangrijk koersdocument van de gemeente Zutphen, waarin de sociaal-economische ontwikkeling van de gemeente centraal staat. De partijen geven daarbij aan dat dit Focustraject ook de basis vormt voor het nieuw te schrijven akkoord op hoofdlijnen. Formateurs Victor Boldewijn en Ria Peters: “We zullen de komende bijeenkomsten de doelen en speerpunten uit dit document verder aanscherpen”.

Constructief bouwen

De formateurs en onderhandelaars van GroenLinks, SP, PvdA en VVD overlegden deze week bij voetbalclub AZC en in het buitengebied van Warnsveld. Naast gesprekken over het Focustraject hebben de partijen ook stilgestaan bij de portefeuilleverdeling. Beide onderdelen zullen de komende week verder uitgediept worden. “De sfeer is nog steeds goed” stellen Boldewijn en Peters, “De partijen voeren een open gesprek en bouwen constructief verder aan een akkoord”.

 

Formatievlogs

Vlog #1Vlog #2Formatie impressie 21-04-2018

 

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.