Nieuws van politieke partijen in Berg en Dal over D66 inzichtelijk

16 documenten

WaterNatuurlijk Rivierenland heeft 4 ...

D66 D66 Berg en Dal 25-03-2019 20:06

WaterNatuurlijk Rivierenland heeft 4 zetels in het Waterschapsbestuur weten te veroveren, één meer dan in de vorige periode. Gerhard Boot, fractielid van D66 Berg en Dal, haalde maar liefst 394 voorkeursstemmen binnen: "Via mijn kanalen zal ik er alles aan doen om onze D66 belangen voor Berg en Dal uit te dragen". Lees hier het volledige artikel:

Geslaagde en gezellige ledenborrel ...

D66 D66 Berg en Dal 03-02-2019 18:08

Geslaagde en gezellige ledenborrel vandaag bij Cafe Jansen in Beek!

Trekken aan een dood paard?

PvdA PvdA D66 CDA Berg en Dal 31-01-2019 09:00

De reactivering van de railverbinding Kleef-Nijmegen blijft de gemoederen bezighouden. Een echte (politieke) discussie daarover wordt echter al jaren angstvallig vermeden, met name door het college in Nijmegen en de tegenstanders van de railverbinding in Groesbeek/Berg en Dal (CDA en GVP).

https://bergendal.pvda.nl/nieuws/trekken-aan-een-dood-paard/

Conferentie railverbinding Kleef-Nijmegen

Op een door ons (PvdA Berg en Dal/Nijmegen, SPD Kranenburg/Kleef) georganiseerd congres schitterden zij door afwezigheid. En daar waar serieuze pogingen worden gedaan de discussie op Euregionaal niveau te voeren, komen dezelfde partijen gewoon niet opdagen. Wel wordt er via de provincie, als die door politieke vragen onzerzijds en van D66 tot een discussie wordt uitgedaagd, via een ‘achterkamertjes’-brief een niet door de raden gesanctioneerd standpunt ingenomen: tegen! Een nieuw onderzoek waar veel partijen om vragen, wordt uit de weg gegaan.

Wij trekken niet aan een dood paard! Wat willen wij wel?

Wij willen een discussie over de toekomst van het centrum van Groesbeek. Nu wordt er maar wat aangepast, wat gerommeld met stoplichten en gemaakte afspraken over een autoluw centrum. 12 maart (tijdens een thema-avond Mobiliteit / centrumplan Groesbeek) zal gepraat worden over een veilige en publieksvriendelijke afwikkeling van het drukke verkeer. Het is goed te lezen dat dit college tegen barières is in het centrum. Verbazingwekkend dus dat het de huidige situatie net als het vorige college lijkt te willen continueren.

https://bergendal.pvda.nl/nieuws/trekken-aan-een-dood-paard/

3D-impressie van de lightrail

Nergens blijkt een visie op ons centrum, op de functie ervan voor ons toerisme. Wij willen graag een centrum waarbij het marktplein wordt verbonden met het dorpsplein. Dat centrum is autovrij, behoudens duurzaam, openbaar vervoer voor de kernen en onze musea. De verkeersafwikkeling voor het doorgaand verkeer verloopt via de al bestaande rondweg. Te praten valt over alternatieven en noodzakelijke aanpassingen.

In zo’n centrum past wat ons betreft een elektrische of op waterstof rijdende lightrail Nijmegen-Kleef, die twee keer per uur passeert. Het huidige drainsinestation voldoet prima als halte.

Niks tunnel! Niks 140 meter lang station! Niks barrière! Niks dood paard.

Wel een centrum dat Groesbeek eer aandoet. Aanpakken dus. Te beginnen met een nieuw onderzoek naar moderne technologie en actuele passagierscijfers.

Het bericht Trekken aan een dood paard? verscheen eerst op PvdA Berg en Dal.

Trekken aan een dood paard?

PvdA PvdA D66 CDA Berg en Dal 31-01-2019 09:00

De reactivering van de railverbinding Kleef-Nijmegen blijft de gemoederen bezighouden. Een echte (politieke) discussie daarover wordt echter al jaren angstvallig vermeden, met name door het college in Nijmegen en de tegenstanders van de railverbinding in Groesbeek/Berg en Dal (CDA en GVP).

https://bergendal.pvda.nl/nieuws/trekken-aan-een-dood-paard/

Conferentie railverbinding Kleef-Nijmegen

Op een door ons (PvdA Berg en Dal/Nijmegen, SPD Kranenburg/Kleef) georganiseerd congres schitterden zij door afwezigheid. En daar waar serieuze pogingen worden gedaan de discussie op Euregionaal niveau te voeren, komen dezelfde partijen gewoon niet opdagen. Wel wordt er via de provincie, als die door politieke vragen onzerzijds en van D66 tot een discussie wordt uitgedaagd, via een ‘achterkamertjes’-brief een niet door de raden gesanctioneerd standpunt ingenomen: tegen! Een nieuw onderzoek waar veel partijen om vragen, wordt uit de weg gegaan.

Wij trekken niet aan een dood paard! Wat willen wij wel?

Wij willen een discussie over de toekomst van het centrum van Groesbeek. Nu wordt er maar wat aangepast, wat gerommeld met stoplichten en gemaakte afspraken over een autoluw centrum. 12 maart (tijdens een thema-avond Mobiliteit / centrumplan Groesbeek) zal gepraat worden over een veilige en publieksvriendelijke afwikkeling van het drukke verkeer. Het is goed te lezen dat dit college tegen barières is in het centrum. Verbazingwekkend dus dat het de huidige situatie net als het vorige college lijkt te willen continueren.

https://bergendal.pvda.nl/nieuws/trekken-aan-een-dood-paard/

3D-impressie van de lightrail

Nergens blijkt een visie op ons centrum, op de functie ervan voor ons toerisme. Wij willen graag een centrum waarbij het marktplein wordt verbonden met het dorpsplein. Dat centrum is autovrij, behoudens duurzaam, openbaar vervoer voor de kernen en onze musea. De verkeersafwikkeling voor het doorgaand verkeer verloopt via de al bestaande rondweg. Te praten valt over alternatieven en noodzakelijke aanpassingen.

In zo’n centrum past wat ons betreft een elektrische of op waterstof rijdende lightrail Nijmegen-Kleef, die twee keer per uur passeert. Het huidige drainsinestation voldoet prima als halte.

Niks tunnel! Niks 140 meter lang station! Niks barrière! Niks dood paard.

Wel een centrum dat Groesbeek eer aandoet. Aanpakken dus. Te beginnen met een nieuw onderzoek naar moderne technologie en actuele passagierscijfers.

Het bericht Trekken aan een dood paard? verscheen eerst op PvdA Berg en Dal.

Trekken aan een dood paard?

PvdA PvdA D66 CDA Berg en Dal 31-01-2019 09:00

De reactivering van de railverbinding Kleef-Nijmegen blijft de gemoederen bezighouden. Een echte (politieke) discussie daarover wordt echter al jaren angstvallig vermeden, met name door het college in Nijmegen en de tegenstanders van de railverbinding in Groesbeek/Berg en Dal (CDA en GVP).

https://bergendal.pvda.nl/nieuws/trekken-aan-een-dood-paard/

Conferentie railverbinding Kleef-Nijmegen

Op een door ons (PvdA Berg en Dal/Nijmegen, SPD Kranenburg/Kleef) georganiseerd congres schitterden zij door afwezigheid. En daar waar serieuze pogingen worden gedaan de discussie op Euregionaal niveau te voeren, komen dezelfde partijen gewoon niet opdagen. Wel wordt er via de provincie, als die door politieke vragen onzerzijds en van D66 tot een discussie wordt uitgedaagd, via een ‘achterkamertjes’-brief een niet door de raden gesanctioneerd standpunt ingenomen: tegen! Een nieuw onderzoek waar veel partijen om vragen, wordt uit de weg gegaan.

Wij trekken niet aan een dood paard! Wat willen wij wel?

Wij willen een discussie over de toekomst van het centrum van Groesbeek. Nu wordt er maar wat aangepast, wat gerommeld met stoplichten en gemaakte afspraken over een autoluw centrum. 12 maart (tijdens een thema-avond Mobiliteit / centrumplan Groesbeek) zal gepraat worden over een veilige en publieksvriendelijke afwikkeling van het drukke verkeer. Het is goed te lezen dat dit college tegen barières is in het centrum. Verbazingwekkend dus dat het de huidige situatie net als het vorige college lijkt te willen continueren.

https://bergendal.pvda.nl/nieuws/trekken-aan-een-dood-paard/

3D-impressie van de lightrail

Nergens blijkt een visie op ons centrum, op de functie ervan voor ons toerisme. Wij willen graag een centrum waarbij het marktplein wordt verbonden met het dorpsplein. Dat centrum is autovrij, behoudens duurzaam, openbaar vervoer voor de kernen en onze musea. De verkeersafwikkeling voor het doorgaand verkeer verloopt via de al bestaande rondweg. Te praten valt over alternatieven en noodzakelijke aanpassingen.

In zo’n centrum past wat ons betreft een elektrische of op waterstof rijdende lightrail Nijmegen-Kleef, die twee keer per uur passeert. Het huidige drainsinestation voldoet prima als halte.

Niks tunnel! Niks 140 meter lang station! Niks barrière! Niks dood paard.

Wel een centrum dat Groesbeek eer aandoet. Aanpakken dus. Te beginnen met een nieuw onderzoek naar moderne technologie en actuele passagierscijfers.

Het bericht Trekken aan een dood paard? verscheen eerst op PvdA Berg en Dal.

D66D66 is de partij van de toekomst. ...

D66 D66 Berg en Dal 16-12-2018 14:27

Onze fractie bestaat uit diverse ...

D66 D66 Berg en Dal 14-12-2018 16:00

Onze fractie bestaat uit diverse leden met allerlei specialisaties op uiteenlopende vakgebieden. Maar dat we ook in gezelschap zijn van motorkampioenen, is nieuw. Emile Verstege, uit Ooij, is samen met zijn broer Nederlands kampioen geworden in de 3-Uurswedstrijden. Het team rijdt deze langeafstandswedstrijden met een Honda in de zogenaamde Youngtimerklasse (motoren tot bouwjaar 1989). Zij mogen zich dubbelkampioen noemen, omdat zij winnaar zijn geworden bij twee verschillende organisaties die deze wedstrijden organiseren. De huldigingen hebben vorig weekend plaatsgevonden. Over de laatste race: "Het was een zware wedstrijd! Onze stratencircuits kennen geen mooie pitboxen, dus na een uur is alles en iedereen zeiknat en rillend van de kou. Dan moet je nog twee uren geconcentreerd blijven rijden op een smal en steeds donker wordend circuit. Vanwege het mooie spektakel voor het publiek, rijden wij onze wedstrijden namelijk bij het vallen van de avond. We wisselen elk half uur van rijder. Je maakt altijd wel wat kleine stuurfoutjes, zeker naar het eind van de wedstrijd, maar de nu scherp sturende Honda heeft ons er echt doorheen gesleept. Het is een heerlijk gevoel dat je niet alleen de zonnige wedstrijden kunt winnen, maar ook de loodzware." Als fractie zijn we trots op Emile en feliciteren hem en zijn broer van harte!

D66 WijchenLokaal betrokken, maar ...

D66 D66 Berg en Dal 05-09-2018 17:13

Hoe kijken de vier leiders van de ...

D66 D66 Berg en Dal 26-07-2018 08:30

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.