De 6 prioriteiten van D66 Europa🇪🇺
16 documenten
WaterNatuurlijk Rivierenland heeft 4 ...
D66 Berg en Dal 25-03-2019 20:06
WaterNatuurlijk Rivierenland heeft 4 zetels in het Waterschapsbestuur weten te veroveren, één meer dan in de vorige periode. Gerhard Boot, fractielid van D66 Berg en Dal, haalde maar liefst 394 voorkeursstemmen binnen: "Via mijn kanalen zal ik er alles aan doen om onze D66 belangen voor Berg en Dal uit te dragen". Lees hier het volledige artikel:
WaterNatuurlijk Rivierenland heeft 4 zetels in het Waterschapsbestuur weten te veroveren, één meer dan in de vorige periode. Deze zetel gaat naar een D66-ster uit Nijmegen; Moana van IJsseldijk. Verder neemt Michiel Alexander de Raaf, lid van ...
Geslaagde en gezellige ledenborrel ...
D66 Berg en Dal 03-02-2019 18:08
Geslaagde en gezellige ledenborrel vandaag bij Cafe Jansen in Beek!
Trekken aan een dood paard?
PvdA D66 CDA Berg en Dal 31-01-2019 09:00
De reactivering van de railverbinding Kleef-Nijmegen blijft de gemoederen bezighouden. Een echte (politieke) discussie daarover wordt echter al jaren angstvallig vermeden, met name door het college in Nijmegen en de tegenstanders van de railverbinding in Groesbeek/Berg en Dal (CDA en GVP).
Conferentie railverbinding Kleef-Nijmegen
Wij trekken niet aan een dood paard! Wat willen wij wel?
Wij willen een discussie over de toekomst van het centrum van Groesbeek. Nu wordt er maar wat aangepast, wat gerommeld met stoplichten en gemaakte afspraken over een autoluw centrum. 12 maart (tijdens een thema-avond Mobiliteit / centrumplan Groesbeek) zal gepraat worden over een veilige en publieksvriendelijke afwikkeling van het drukke verkeer. Het is goed te lezen dat dit college tegen barières is in het centrum. Verbazingwekkend dus dat het de huidige situatie net als het vorige college lijkt te willen continueren.
3D-impressie van de lightrail
In zo’n centrum past wat ons betreft een elektrische of op waterstof rijdende lightrail Nijmegen-Kleef, die twee keer per uur passeert. Het huidige drainsinestation voldoet prima als halte.
Niks tunnel! Niks 140 meter lang station! Niks barrière! Niks dood paard.
Wel een centrum dat Groesbeek eer aandoet. Aanpakken dus. Te beginnen met een nieuw onderzoek naar moderne technologie en actuele passagierscijfers.
Het bericht Trekken aan een dood paard? verscheen eerst op PvdA Berg en Dal.
Trekken aan een dood paard?
PvdA D66 CDA Berg en Dal 31-01-2019 09:00
De reactivering van de railverbinding Kleef-Nijmegen blijft de gemoederen bezighouden. Een echte (politieke) discussie daarover wordt echter al jaren angstvallig vermeden, met name door het college in Nijmegen en de tegenstanders van de railverbinding in Groesbeek/Berg en Dal (CDA en GVP).
Conferentie railverbinding Kleef-Nijmegen
Wij trekken niet aan een dood paard! Wat willen wij wel?
Wij willen een discussie over de toekomst van het centrum van Groesbeek. Nu wordt er maar wat aangepast, wat gerommeld met stoplichten en gemaakte afspraken over een autoluw centrum. 12 maart (tijdens een thema-avond Mobiliteit / centrumplan Groesbeek) zal gepraat worden over een veilige en publieksvriendelijke afwikkeling van het drukke verkeer. Het is goed te lezen dat dit college tegen barières is in het centrum. Verbazingwekkend dus dat het de huidige situatie net als het vorige college lijkt te willen continueren.
3D-impressie van de lightrail
In zo’n centrum past wat ons betreft een elektrische of op waterstof rijdende lightrail Nijmegen-Kleef, die twee keer per uur passeert. Het huidige drainsinestation voldoet prima als halte.
Niks tunnel! Niks 140 meter lang station! Niks barrière! Niks dood paard.
Wel een centrum dat Groesbeek eer aandoet. Aanpakken dus. Te beginnen met een nieuw onderzoek naar moderne technologie en actuele passagierscijfers.
Het bericht Trekken aan een dood paard? verscheen eerst op PvdA Berg en Dal.
Trekken aan een dood paard?
PvdA D66 CDA Berg en Dal 31-01-2019 09:00
De reactivering van de railverbinding Kleef-Nijmegen blijft de gemoederen bezighouden. Een echte (politieke) discussie daarover wordt echter al jaren angstvallig vermeden, met name door het college in Nijmegen en de tegenstanders van de railverbinding in Groesbeek/Berg en Dal (CDA en GVP).
Conferentie railverbinding Kleef-Nijmegen
Wij trekken niet aan een dood paard! Wat willen wij wel?
Wij willen een discussie over de toekomst van het centrum van Groesbeek. Nu wordt er maar wat aangepast, wat gerommeld met stoplichten en gemaakte afspraken over een autoluw centrum. 12 maart (tijdens een thema-avond Mobiliteit / centrumplan Groesbeek) zal gepraat worden over een veilige en publieksvriendelijke afwikkeling van het drukke verkeer. Het is goed te lezen dat dit college tegen barières is in het centrum. Verbazingwekkend dus dat het de huidige situatie net als het vorige college lijkt te willen continueren.
3D-impressie van de lightrail
In zo’n centrum past wat ons betreft een elektrische of op waterstof rijdende lightrail Nijmegen-Kleef, die twee keer per uur passeert. Het huidige drainsinestation voldoet prima als halte.
Niks tunnel! Niks 140 meter lang station! Niks barrière! Niks dood paard.
Wel een centrum dat Groesbeek eer aandoet. Aanpakken dus. Te beginnen met een nieuw onderzoek naar moderne technologie en actuele passagierscijfers.
Het bericht Trekken aan een dood paard? verscheen eerst op PvdA Berg en Dal.
D66D66 is de partij van de toekomst. ...
D66 Berg en Dal 16-12-2018 14:27
D66 is de partij van de toekomst. 💚 Rob Jetten - D66 was vandaag te gast bij Buitenhof. Hele aflevering terugkijken? Check 👇 npostart.nl/VPWON_1283501
Onze fractie bestaat uit diverse ...
D66 Berg en Dal 14-12-2018 16:00
Onze fractie bestaat uit diverse leden met allerlei specialisaties op uiteenlopende vakgebieden. Maar dat we ook in gezelschap zijn van motorkampioenen, is nieuw. Emile Verstege, uit Ooij, is samen met zijn broer Nederlands kampioen geworden in de 3-Uurswedstrijden. Het team rijdt deze langeafstandswedstrijden met een Honda in de zogenaamde Youngtimerklasse (motoren tot bouwjaar 1989). Zij mogen zich dubbelkampioen noemen, omdat zij winnaar zijn geworden bij twee verschillende organisaties die deze wedstrijden organiseren. De huldigingen hebben vorig weekend plaatsgevonden. Over de laatste race: "Het was een zware wedstrijd! Onze stratencircuits kennen geen mooie pitboxen, dus na een uur is alles en iedereen zeiknat en rillend van de kou. Dan moet je nog twee uren geconcentreerd blijven rijden op een smal en steeds donker wordend circuit. Vanwege het mooie spektakel voor het publiek, rijden wij onze wedstrijden namelijk bij het vallen van de avond. We wisselen elk half uur van rijder. Je maakt altijd wel wat kleine stuurfoutjes, zeker naar het eind van de wedstrijd, maar de nu scherp sturende Honda heeft ons er echt doorheen gesleept. Het is een heerlijk gevoel dat je niet alleen de zonnige wedstrijden kunt winnen, maar ook de loodzware." Als fractie zijn we trots op Emile en feliciteren hem en zijn broer van harte!
D66 WijchenLokaal betrokken, maar ...
D66 Berg en Dal 05-09-2018 17:13
Lokaal betrokken, maar gebruik maken van regionale kracht! Samen met D66 Berg en Dal in overleg met D66 Nijmegen! 💚 #wordtvervolgd #D66krijgthetvoorelkaar
Hoe kijken de vier leiders van de ...
D66 Berg en Dal 26-07-2018 08:30
De leden van het kabinet Rutte III zijn een paar weken met reces. Tot nu toe bleef het vrij rustig in politiek Den Haag, met uitzondering van een flinke uitglijder van minister Blok. Vanavond komen de leiders van de jongerenpartijen langs om ‘hun kabinet’ Rutte III te beoordelen. Maar ze vertell...