Nieuws van politieke partijen in Roosendaal inzichtelijk

20 documenten

Vrachtwagenverbod Heerle aangenomen!

VLP Roosendaal VLP Roosendaal Roosendaal 05-04-2024 14:55

Vrachtwagenverbod Heerle aangenomen!

april 5, 2024 by Redactieteam in Heerle

Met een ruime meerderheid van 31 stemmen voor en slechts 1 stem tegen is het vrachtwagenverbod door Heerle (met uitzondering van bestemmingsverkeer) aangenomen in de Raadsvergadering. Dit besluit kan nu verder uitgewerkt gaan worden. Tevens wordt er een studie gemaakt van de andere verkeersklachten in het dorp om ook die aan te kunnen gaan pakken. Ons fractielid Eric de Regt loodste het voorstel succesvol door de commissie- en raadsvergadering.

Op de foto de stemmingsuitslag. De tegenstem bij Roosendaalse Lijst was een abuis en is later gecorrigeerd.

Discriminatie en racisme | Roosendaal

GroenLinks GroenLinks Roosendaal 06-04-2020 00:00

In juli 2019 werd de GroenLinks-motie Discriminatie en Racisme door de gehele gemeenteraad gesteund. Daar was onze fractie ontzettend blij mee. De motie riep op tot een diepgaand onderzoek en op basis van die resultaten te komen met een visie voor Roosendaal en haar dorpen. Lees op de pagina Uitgelicht meer over de motie, het onderzoek en wat er nu gaat gebeuren. 

Citymarketing: zetten we Roosendaal al op de kaart?

Roosendaalse Lijst Roosendaalse Lijst Roosendaal 31-10-2019 08:44

De Roosendaalse Lijst heeft vanaf 2016 diverse initiatieven genomen om de citymarketing van onze gemeente professioneel op te pakken. Een sterke positionering van onze gemeente speelt in onze ogen een belangrijke rol in het aantrekken van nieuwe bezoekers, inwoners en bedrijven. Ook kan het de trots van onze inwoners op onze gemeente verhogen. Hiervoor moet Roosendaal stevig op de kaart worden gezet. Vanaf het begin van dit jaar is citymarketing van start gegaan met een ‘stevig’ budget van € 500.000,-.

Ondanks dat we nog geen volledig jaar bezig zijn en zaken uiteraard nog op- en uitgebouwd dienen te worden, vragen we ons wel een aantal zaken af over de huidige stand van zaken.

We hebben over deze ontwikkelingen dan ook de volgende vragen:

Online positionering en vindbaarheid is in deze tijd van groot belang. Bezoekers en bedrijven oriënteren zich veelal via zoekmachines zoals Google. Echter is er weinig tot geen informatie te vinden over Roosendaal (op de wijze zoals citymarketing het voor ogen heeft).

1.Waarom is er online bij de zoekopdracht ‘Roosendaal’ in Google weinig tot geen promotionele informatie over onze gemeente te vinden? Graag een toelichting

2.Op de website van de gemeente Roosendaal is geen koppeling te vinden met de website van citymarketing Roosendaal. Ook op de pagina ‘ondernemen’ van de gemeentelijke website zijn de voorbeelden (blogs) over Roosendaalse ondernemers die op de citymarketing-site staan, niet opgenomen. Komt er nog een koppeling tussen deze websites temeer veel bezoekers initieel op de website roosendaal.nl terecht zullen komen? Graag een toelichting.

3.Op de website van de VVV, die wel boven komt drijven op Google, staat nog prominent de oude citymarketing-campagne: Beleef het in Roosendaal. Wanneer wordt deze verouderde informatie aangepast? En wat is de rol van de VVV nu en in de nabije toekomst als het gaat om citymarketing? Graag een toelichting.

4.Een belangrijke schakel in het positioneren van Roosendaal is Designer Outlet Roosendaal. Op hun website waar veel verkeer naartoe gaat, is geen enkele verwijzing naar de citymarketing van onze gemeente te vinden. Zijn er gesprekken gaande om dit te realiseren? Graag een toelichting.

5.Op het populaire social media kanaal Instagram heeft citymarketing de naam Roosachtigroosendaal. De website heet echter Roosendaalcitymarketing. Wat is de strategie rondom de vindbaarheid, naamgeving en het eenduidig positioneren van Roosendaal?

Citymarketing in Roosendaal draait om het thema ‘Bereik’. In dat kader hebben wij ook enkele vragen over het ‘bereik’ van onze eigen citymarketing-inspanningen.

1.Op Facebook heeft de citymarketing-pagina 169 likes, op Linkedin 61 volgers en op Instagram 232 volgers. Dit zijn gelet op het beschikbare budget en de vele mogelijkheden die er zijn om via betaalde online promotie meer volgers te verkrijgen, naar onze mening bescheiden aantallen. Welke inspanningen zijn er verricht om via social media meer bereik te verkrijgen? Graag een toelichting.

2.Op de website roosendaalcitymarketing.nl zien we dat er tot nu toe 8 blogs zijn geschreven over Roosendaalse inwoners en hetgeen zij op diverse terreinen hebben bereikt. Tevens wordt er een oproep gedaan aan inwoners om verhalen te delen die in een dergelijke blog terecht kunnen komen. Kunt u aangeven op welke wijze deze blogs breed worden gedeeld buiten de eigen social media kanalen met een beperkt bereik (zie boven)? Daarnaast zijn we benieuwd naar de voortgang in aantal blogs en de hoeveelheid inwoners die mee willen werken aan deze campagne. Graag een toelichting.

In de media hebben we vernomen dat het geplande Brand-event rondom Roosendaal niet door is gegaan door gebrek aan belangstelling.

1.Was het gebrek aan belangstelling volgens u al van tevoren te voorzien toen het event op de initiële datum 18 april werd verplaatst naar 26 september? Graag een toelichting.

2.In de media werd aangegeven dat onderdelen van dit event op andere plekken wordt ondergebracht. Op welke wijze gaat dit gebeuren? En verwacht u dat hier wel belangstelling voor is? Graag een toelichting.

1.Kunt u in algemene zin aangeven welke resultaten er tot nu toe geboekt zijn op het gebied van citymarketing?

Voor beantwoording, zie link : LINK

Veranderen uw gegevens ? Laat het ons weten !

SP SP Roosendaal 02-06-2019 22:40

Heeft u een nieuw emailadres of telefoonnummer ? We gebruiken deze gegevens om persoonlijk contact met u op te kunnen nemen. Zou u willen controleren of uw gegevens nog kloppen via SPnet > Persoonlijke gegevens ? Geen nieuw emailadres maar ook geen email Nieuwsbrief meer van ons, controleer dan uw spam-box en voeg roosendaal@sp.nl toe als vertrouwd contact. Bij voorbaat dank.

Meer informatie staat in ons privacy reglement.

De stemlokalen in Roosendaal zijn ...

PvdA PvdA Roosendaal 22-05-2019 19:16

De stemlokalen in Roosendaal zijn weer ingericht. Maak gebruik van je stem en stem voor een progressief Europa. Tijd om Europa te veranderen.

Gebruik je stem. Advies: #ItsTime ...

PvdA PvdA Roosendaal 18-05-2019 20:33

Gebruik je stem. Advies: #ItsTime https://www.pvda.nl/nieuws/de-keus-volgende-week-drie-keer-rechts-of-sociaaldemocratie/

23 mei Verkiezingen Europees ...

PvdA PvdA Roosendaal 08-05-2019 07:45

23 mei Verkiezingen Europees Parlement #ItsTime #pvda We hebben in Europa grote uitdagingen. Klimaatverandering, ongelijkheid, verdeelde samenlevingen. Alleen gezamenlijk kunnen we die uitdagingen aanpakken. Het is tijd dat grote bedrijven eindelijk eerlijk belasting betalen. Het is tijd dat we jongeren weer een zekere toekomst geven. Met een eerlijk loon en een betaalbare woning. Het is tijd voor een Europa waar mannen en vrouwen gelijk betaald en behandeld worden. Waar mensenrechten voor iedereen gelden. Dit is de ambitie van de PvdA. Om samen in Europa onze toekomst vorm te geven. Dat begint met jouw stem. Stem 23 mei Frans Timmermans https://www.pvda.nl/verkiezingen/verkiezingsstandpunten/

Europees Verkiezingsprogramma!

CDA CDA Roosendaal 08-04-2019 14:12

15 November 2018 heeft het CDA haar verkiezingsprogramma voor de Europese verkiezingen van dit jaar gepresenteerd. In het programma, dat ‘Beschermen wat van waarde is, daarom een sterk Europa’ heet, kiest de partij voor een toekomstbestendig Europa dat een sterke rol speelt op het wereldtoneel.

Stem Zeker • Stem #PvdA 20 maart ...

PvdA PvdA Roosendaal 19-03-2019 20:00

Stem Zeker • Stem #PvdA 20 maart 2019 🌹 • • • #Brabant #ps2019

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.